Het grote spuiten en laten spuiten topic.....deel 4

fighternorrie

MF veteraan
15 dec 2003
13.266
113
Nibbixwoud
Na 3 delen is het tijd voor topic 4.
Show je spuitwerk, pro, amateur en beunhaas.
Stel je vragen of geef tips.


Zal binnenkort de OP aanvullen met info, wat begrippen etc,

Begrippen:

1K: 1 component product. Harding/uitharding gebeurt door reactie met de buitenlucht.
2K: 2 componenten product. Harding/uitharding gebeurt door een chemische reactie.

Materialen nonpaint:

Materialen paint:

LET OP! Raadpleeg altijd het TDS (technische beschrijving) voor de eigenschappen en werkwijze van het product.

Kunststof primer: primer om hechting te vergroten/te krijgen op 'zachte' kunststoffen zoals bijvoorbeeld ABS. Let op! Dit is meestal geen vullende primer/grondverf. Na een laagje kunststofprimer zal je dus verder moeten met een andere grondverf.

Etsch primer: Primer om hechting te vergroten en roestbescherming te krijgen op kaal metaal.
Dit is meestal geen vullende primer/grondverf. Na een laagje etschprimer zal je dus verder moeten met een andere grondverf.

Lakfouten


Paint en Nonpaint sites


Crop CROP | Dé beste Paint & NonPaint Store van Europa
Lionart Airbrush en Pinstripe Store
 

Bijlagen

  • DSC02734.JPG
    DSC02734.JPG
    187,1 KB · Weergaven: 137
Laatst bewerkt:
Meteen ook een vraag, bestaat wr een clear coat die tijdelijk aan te brengen is? Ik zit na te denken over een vakantie met de motor, rugzak is voldoende alleen aangezien ik te weinig schoppen heb gehad vroeger (was een heel lief jongetje) schuurt deze over het afdekkapje van de duozit. Ik zou deze dan ook graag tijdelijk beschermen.
Boeklon. Is van dat doorzichtige kaftfolie.
 
Aluminium heeft de eigenschap METEEN na bewerken als het aan de buiten (of binnen)lucht wordt blootgesteld te oxideren waarmee het een zichzelf beschermende laag vormt.
Zuiver aluminium. Maar alles aan een motorfiets is gelegeerd, meestal met zink. Daarbij blijft de corrosielaag altijd poreus. Dan moet je dus beschermen met lak, vettigheid of anodiseren.
 
Zoek een spuiter in de regio almelo Overijssel die de harten van mijn velgen kan en wil spuiten.
Was bang dat de velgen gescheurd waren ,maar bleek dat de verf gebarsten is.
Wie o wie wil dit weer netjes maken?
 

Bijlagen

  • IMG-20230204-WA0007.jpg
    IMG-20230204-WA0007.jpg
    103,9 KB · Weergaven: 47
  • IMG-20230206-WA0002.jpg
    IMG-20230206-WA0002.jpg
    201,4 KB · Weergaven: 48
  • IMG-20230204-WA0008.jpg
    IMG-20230204-WA0008.jpg
    100,6 KB · Weergaven: 46
  • IMG-20230204-WA0006.jpg
    IMG-20230204-WA0006.jpg
    111,1 KB · Weergaven: 45
Zoek een spuiter in de regio almelo Overijssel die de harten van mijn velgen kan en wil spuiten.
Was bang dat de velgen gescheurd waren ,maar bleek dat de verf gebarsten is.
Wie o wie wil dit weer netjes maken?
Maar waarom barst die verf daar zo mooi rond die gaten? ik weet het niet hoor, vindt het mischien wat vreemd.
 
@Erwinblade Wat moest er dan bedekt worden met die plamuur?
Ik zie nu vijf kleine gaatjes aftekenen in de plamuur en een duidelijke rand rondom het naafgat... het lijkt haast alsof daar origineel een naafdop heeft gezeten oid.

Best een ongelukkige plek om te plamuren. In het hart van de velg heb je namelijk relatief grote temperatuurverschillen als je je remschijven een keer flink heet remt. Alles wat je probeert te plamuren zal tzt weer gaan aftekenen vrees ik.

Wat heb je voor ogen qua eindresultaat? Moet alles weer vlak worden? Niet dat ik iets voor je kan betekenen, maar een eventuele schadehersteller zal dit ook willen weten. :)
 
Zo moet het weer worden.1e foto.
En het was als op de 2e foto,maar dan niet met zo'n diepe rand maar wel die kleine gaatjes.
Het is geen gat voor de naafkap,zie 1e foto.
Trouwens ik zei regio almelo Overijssel,het mag ook de regio Eindhoven noord Brabant zijn.
Mijn vriendin komt uit best,en die kan ze eenvoudig meenemen en afleveren.
 

Bijlagen

  • IMG-20230129-WA0002.jpeg
    IMG-20230129-WA0002.jpeg
    266,8 KB · Weergaven: 33
  • IMG-20230206-WA0005.jpg
    IMG-20230206-WA0005.jpg
    71,2 KB · Weergaven: 33
Meteen ook een vraag, bestaat wr een clear coat die tijdelijk aan te brengen is? Ik zit na te denken over een vakantie met de motor, rugzak is voldoende alleen aangezien ik te weinig schoppen heb gehad vroeger (was een heel lief jongetje) schuurt deze over het afdekkapje van de duozit. Ik zou deze dan ook graag tijdelijk beschermen.
1k spuitbus blanke lak. Ben je m beu, dan was je m eraf met thinner
 
Terug
Bovenaan Onderaan