Het grote spuiten en laten spuiten topic.....deel 4

fighternorrie

MF veteraan
15 dec 2003
13.262
112
Nibbixwoud
Na 3 delen is het tijd voor topic 4.
Show je spuitwerk, pro, amateur en beunhaas.
Stel je vragen of geef tips.


Zal binnenkort de OP aanvullen met info, wat begrippen etc,

Begrippen:

1K: 1 component product. Harding/uitharding gebeurt door reactie met de buitenlucht.
2K: 2 componenten product. Harding/uitharding gebeurt door een chemische reactie.

Materialen nonpaint:

Materialen paint:

LET OP! Raadpleeg altijd het TDS (technische beschrijving) voor de eigenschappen en werkwijze van het product.

Kunststof primer: primer om hechting te vergroten/te krijgen op 'zachte' kunststoffen zoals bijvoorbeeld ABS. Let op! Dit is meestal geen vullende primer/grondverf. Na een laagje kunststofprimer zal je dus verder moeten met een andere grondverf.

Etsch primer: Primer om hechting te vergroten en roestbescherming te krijgen op kaal metaal.
Dit is meestal geen vullende primer/grondverf. Na een laagje etschprimer zal je dus verder moeten met een andere grondverf.

Lakfouten


Paint en Nonpaint sites


Crop CROP | Dé beste Paint & NonPaint Store van Europa
Lionart Airbrush en Pinstripe Store
 

Bijlagen

  • DSC02734.JPG
    DSC02734.JPG
    187,1 KB · Weergaven: 137
Laatst bewerkt:
Huishoudelijke mededeling: Ik ben nogal actief hier zoals de meesten wel weten en ik word ook vaak door andere doorverwezen en dat vind ik hartstikke leuk, maar ik ga even een flinke periode stoppen met spuiten.

Zeker niet voor altijd, ik was eerst van plan jan/feb maar ik denk toch wel tot volgend jaar herfst.

Diverse redenen, maar de belangrijkste is toch wel dat ik vorige week met 2 kentekens naar de Primera ging om schorsingen te verlengen (Yammie FZR1000: derde keer schorsen, Zundapp KS125 tweede keer schorsen) en ik dus realiseerde dat ik diverse hartstikke leuke projecten al jaren heb liggen maar niet de tijd heb om ermee te gaan beginnen. Het enige wat ik er mee doe is er omheen lopen, fantaseren wat ik er mee zou willen doen en elk jaar de schorsing weer verlengen.

Dat ben ik zat, ik wil ook wel weer eens wat leuks bouwen.

Ik heb nog een schuur vol Yamaha FZR| YZF onderdelen liggen die ik af maak en dan kap ik er effe mee. Sorry.

Tips en adviezen kan je altijd gratis van me krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Huishoudelijke mededeling: Ik ben nogal actief hier zoals de meesten wel weten en ik word ook vaak door andere doorverwezen en dat vind ik hartstikke leuk, maar ik ga even een flinke periode stoppen met spuiten.

Zeker niet voor altijd, ik was eerst van plan jan/feb maar ik denk toch wel tot volgend jaar herfst.

Diverse redenen, maar de belangrijkste is toch wel dat ik vorige week met 2 kentekens naar de Primera ging om schorsingen te verlengen (Yammie FZR1000: derde keer schorsen, Zundapp KS125 tweede keer schorsen) en ik dus realiseerde dat ik diverse hartstikke leuke projecten al jaren heb liggen maar niet de tijd heb om ermee te gaan beginnen. Het enige wat ik er mee doe is er omheen lopen, fantaseren wat ik er mee zou willen doen en elk jaar de schorsing weer verlengen.

Dat ben ik zat, ik wil ook wel weer eens wat leuks bouwen.

Ik heb nog een schuur vol Yamaha FZR onderdelen liggen die ik af maak en dan kap ik er effe mee. Sorry.

Tips en adviezen kan je altijd gratis van me krijgen.
Veel plezier met afmaken van je projecten.
Resultaten zien we vanzelf wel bij de projecten (hoop ik)
 
Iemand toevallig een idee,
Welke kleur dit is / en is dit te spuiten?
Ik denk zelf Zwart metallic.
Betreft Honda cb600f

Groeten Walter.
 

Bijlagen

  • IMG-20220907-WA0004.jpg
    IMG-20220907-WA0004.jpg
    122,3 KB · Weergaven: 55
Huishoudelijke mededeling: Ik ben nogal actief hier zoals de meesten wel weten en ik word ook vaak door andere doorverwezen en dat vind ik hartstikke leuk, maar ik ga even een flinke periode stoppen met spuiten.

Zeker niet voor altijd, ik was eerst van plan jan/feb maar ik denk toch wel tot volgend jaar herfst.

Diverse redenen, maar de belangrijkste is toch wel dat ik vorige week met 2 kentekens naar de Primera ging om schorsingen te verlengen (Yammie FZR1000: derde keer schorsen, Zundapp KS125 tweede keer schorsen) en ik dus realiseerde dat ik diverse hartstikke leuke projecten al jaren heb liggen maar niet de tijd heb om ermee te gaan beginnen. Het enige wat ik er mee doe is er omheen lopen, fantaseren wat ik er mee zou willen doen en elk jaar de schorsing weer verlengen.

Dat ben ik zat, ik wil ook wel weer eens wat leuks bouwen.

Ik heb nog een schuur vol Yamaha FZR| YZF onderdelen liggen die ik af maak en dan kap ik er effe mee. Sorry.

Tips en adviezen kan je altijd gratis van me krijgen.
nou , en bij mij is het precies zo , spuit ook al een hele tijd niets meer , zelf gewoon te druk , nu zijn er mensen gewoon pissig dat ik even niets meer spuit 🤣 🤣 🤣
 
nou , en bij mij is het precies zo , spuit ook al een hele tijd niets meer , zelf gewoon te druk , nu zijn er mensen gewoon pissig dat ik even niets meer spuit 🤣 🤣 🤣
Nou dat heb ik nog niet meegemaakt gelukkig.

Ik heb wel de vele duimpjes omhoog gezien onder mijn aankondiging en dat waardeer ik enorm. Blijkbaar zijn er veel mensen die begrijpen dat iemand het soms wel eens veel te druk kan hebben en behoefte heeft om nou eens te kappen met dingen "moeten" en alleen even dingen gaat doen die hij "wil"......


Teveel verplichtingen hebben is trouwens iets wat ik om me heen in rap tempo steeds vaker tegenkom, vaak met de bijbehorende beginnende burnout symptomen. Lijkt wel of steeds meer mensen dat probleem hebben.
 
Na heel wat werk voor andere te hebben verzet na het bouwen van mn poedercoat installatie eindelijk toegekomen aan m'n cafe racer blok. Lag ook pas 2 jaar gedemonteerd op tafel te wachten...
Nu de andere helft nog en dan iemand zoeken die hem op wil bouwen voor mij:)
 

Bijlagen

  • 0EBEB1D0-55F9-4A91-81E1-B2FECC510CD5.jpeg
    0EBEB1D0-55F9-4A91-81E1-B2FECC510CD5.jpeg
    284,2 KB · Weergaven: 55
  • ECDAEE60-0715-4C24-85A9-1F3FB64EF8C8.jpeg
    ECDAEE60-0715-4C24-85A9-1F3FB64EF8C8.jpeg
    143,9 KB · Weergaven: 54
Nou dat heb ik nog niet meegemaakt gelukkig.

Ik heb wel de vele duimpjes omhoog gezien onder mijn aankondiging en dat waardeer ik enorm. Blijkbaar zijn er veel mensen die begrijpen dat iemand het soms wel eens veel te druk kan hebben en behoefte heeft om nou eens te kappen met dingen "moeten" en alleen even dingen gaat doen die hij "wil"......


Teveel verplichtingen hebben is trouwens iets wat ik om me heen in rap tempo steeds vaker tegenkom, vaak met de bijbehorende beginnende burnout symptomen. Lijkt wel of steeds meer mensen dat probleem hebben.

Voel je vooral niet bezwaard om na jaren voor anderen klaar te staan nu je eigen projecten een keer bovenaan te zetten ;)
 
Wat kost bumper spuiten/uitnevelen?
Geen beun prijsje, gewoon volle bak bij een spuiterij
Vandaag een aanvaring met een mede weg gebruiker gehad, verzekerings werk, zijn pakkie an
Bij schade formulier moet je altijd een schatting opgeven, vandaar de vraag hier even
Op een paar plaatsen door de lak tot op het zwarte kunststof
 

Bijlagen

  • CC32B81E-CF96-4419-ADCE-3ED1C8D80F24.jpeg
    CC32B81E-CF96-4419-ADCE-3ED1C8D80F24.jpeg
    236,3 KB · Weergaven: 39
  • 0F50FE70-8A42-47AB-91C7-10C3D15E02C7.jpeg
    0F50FE70-8A42-47AB-91C7-10C3D15E02C7.jpeg
    240,6 KB · Weergaven: 40
  • C6EA0900-320B-4AF3-AF58-14F225C08CB5.jpeg
    C6EA0900-320B-4AF3-AF58-14F225C08CB5.jpeg
    251,2 KB · Weergaven: 42
Terug
Bovenaan Onderaan