Het grote spuiten en laten spuiten topic....II

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kato

Losers - Fool Member
28 mrt 2005
29.783
57
nodigen
Nou... als niemand het dan doet dan doe ik het maar.... O-)

Ik blijf nog steeds erg content over MotoPaints in Assen....

full


... maar er zijn natuurlijk véél meer spuiters die prima werk weten te leveren.

Zo... en nu mogen jullie verder "spuiten" in het nieuwe deeltje..... :W


full
 
Thx,

Blijkt dat die kunststof koplampringen en side scuttles met het "S" logo bij mini gewoon ECHT chroom zijn. Zit koper en nog wat anders onder!

Dan schijnt er een proces te zijn dat je het in een zuurbad moet doen of zoiets, zullen de heren hier wel veel beter weten waardoor het chroom loslaat.

Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat ze dat uit messing maken en dat verchromen (is best duur materiaal en bewerking).
 
Danku voor de tip, dit heeft zeker geholpen! :)

Nu eraf halen, schoonmaken de sticker resten (Nagellak remover)
Dan nog eens goed schoonmaken, vet vrij.
Dagje wachten.
Dan plantenspuit erop sprayen met 2 druppels dreft
Erop plakken en het zit.

Nog een paar stappen en hij is klaar!
Iemand toevallig een goeie tip om de lijm resten eraf te halen?

Nagellak remover niet geprobeerd, dat is zo te lezen te agressief. Maar de mildere vormen, WD40, lampenolie die doen weinig. Het blijft er nog op zitten.
 
ik weet niet waar jij steeds je info vandaan haalt...maar je kan gewoon echt chroom op een kunstof ring hebben...ik weet van de computer niet of dat zo is hier..misschien weet je meer als ik..dat kan natuurlijk..... _O-

Flying...doe ff een hechtproef..dan weet je of het echt of nep is...nep gewoon normale manier..behandelen..bij echt het liefst alles weg,er is wel een primer voor,maar voor een keer te gebruiken veels te duur...!

succes


thx olof.. we gaan het helemaal maken hoor!
 
Mensen, vraagje:
Is er iemand in de omgeving van Apeldoorn die een tank voor mij over kan spuiten? Het is een tank van een Suzuki GS500 waar een aantal krassen in zitten. Lak heb ik zelf nog van de vorige eigenaar. Hoeveel zou dit ongeveer gaan kosten?

Bedankt :)
 
Ik heb 2 emblemen (kunstof) die ik op 2k blanke lak (zijkuipen) moet plakken. Zou 2k Bison lijm hier goed (genoeg) voor zijn? Of hebben jullie een beter idee? :)

beter dubbelzijdige tape!

lijmen is nooit slim.. trek je daarna zo de lak kapot, als je ze ooit wil verwijderen, als je vlak na het spuiten gaat monteren/lijmen..
 
Laatst bewerkt:
@Nickel89 ziet er zeer groot uit, durf het alleen zelf niet aan :P

Speaking of which,
ivm schade aan de voorkap en zijkap wil ik mijn motor ( ZZR 600 1992) laten overspuiten.

Dus wie o wie weet een adres of kan dit goed doen.
Kappen kan ik gewoon gedemonteerd aanleveren.

Kleur: mat zwart
Bijzonderheden: krassen op linker voorkap en een plastic las aan linker achterkap.
Omgeving: Den haag
 
Beste spuiters,

Ik wil graag mijn motor laten spuiten allen weet ik niet precies wat zoiets moet gaan kosten.

Het gaat om een Kawasaki ZX-6R uit 2000. Hij moet 'metallic wit' gespoten worden met een aantal stickers onder de blanke lak. Het gaat dan om topkuip, zijkuipen, v-stuk, zitje en tank. De lak die er nu op zit is slecht dus er zit veel schuurwerk aan.

De stickers zijn uiteraard voor mijn rekening maar wat kan ik ongeveer verwachten voor de prijs van het spuitwerk? Resultaat moet gewoon goed zijn en door hier eerst te vragen wat zoiets kan kosten kan ik vast sparen. (Student hé :P )

En ik zal niet gelijk zeggen dat het veels te veel is. :+ :P
 
Laatst bewerkt:
Iemand ervaring met Plasti Dip? Een soort plastic coating die je in principe overal overheen kunt spuiten (in verschillende kleuren) en nadien als je er klaar mee bent af kunt peuteren.

Het schijnt ook handig te zijn voor mensen die doorrijden in de winter.
 
Beste spuiters,

Ik wil graag mijn motor laten spuiten allen weet ik niet precies wat zoiets moet gaan kosten.

Het gaat om een Kawasaki ZX-6R uit 2000. Hij moet 'metallic wit' gespoten worden met een aantal stickers onder de blanke lak. Het gaat dan om topkuip, zijkuipen, v-stuk, zitje en tank. De lak die er nu op zit is slecht dus er zit veel schuurwerk aan.

De stickers zijn uiteraard voor mijn rekening maar wat kan ik ongeveer verwachten voor de prijs van het spuitwerk? Resultaat moet gewoon goed zijn en door hier eerst te vragen wat zoiets kan kosten kan ik vast sparen. (Student hé :P )

En ik zal niet gelijk zeggen dat het veels te veel is. :+ :P


sry man...weer een illusie armer....

metallic wit bestaat niet.....!
parelmoer wit wel,maar ook dat wordt een drie laags systeem....!(wit-parelmoer-blanke lak)

prijs tussen de 450 tot 1600 euro...heb je tenminste wat keus...wel goed zoeken voor de 450..!
succes
 
Iemand ervaring met Plasti Dip? Een soort plastic coating die je in principe overal overheen kunt spuiten (in verschillende kleuren) en nadien als je er klaar mee bent af kunt peuteren.

Het schijnt ook handig te zijn voor mensen die doorrijden in de winter.


plasti dip zegt mij ff niks...!
Ik weet wel dat akzo nobel ook een lak had net als dit dan...heb daar met het wk nog een paar auto`s oranje mee gespoten...!
Zou na drie maanden makkelijk eraf te blazen zijn met een hoge druk reiniger,maar dat viel in de praktijk flink tegen...!

succes
 
Het is redelijk populair in Amerika. Verschillend in kwaliteit en merken maar het volgende filmpje illustreerd een beetje wat ik bedoel:


Zijn ook filmpjes van hele auto's die erin gespoten worden:


Lijkt mij wel grappig om een keer te testen. Tijdelijke metamorfose. En inderaad hoort het er ook niet af te gaan met een hoge druk spuit. Maar je moet een stukje lospeuteren en dan trekken.
 
Het is redelijk populair in Amerika. Verschillend in kwaliteit en merken maar het volgende filmpje illustreerd een beetje wat ik bedoel:


Zijn ook filmpjes van hele auto's die erin gespoten worden:


Lijkt mij wel grappig om een keer te testen. Tijdelijke metamorfose. En inderaad hoort het er ook niet af te gaan met een hoge druk spuit. Maar je moet een stukje lospeuteren en dan trekken.

Tjah... het is wat het is..

Lijkt me wel leuk om te gebruiken als je 2 kleuren wil spuiten en dan van die schuren in je hoofdkleur te maken.. en daarna alles in de blank!
 
sry man...weer een illusie armer....

metallic wit bestaat niet.....!
parelmoer wit wel,maar ook dat wordt een drie laags systeem....!(wit-parelmoer-blanke lak)

prijs tussen de 450 tot 1600 euro...heb je tenminste wat keus...wel goed zoeken voor de 450..!
succes

je kunt opzich toch wel een witte basecoat spuiten en daar net als een parelmoet een metallic overheen leggen..

of metallic in je blank als je conventioneel hebt..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan