Het grote spuiten en laten spuiten topic....II

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kato

Losers - Fool Member
28 mrt 2005
29.783
57
nodigen
Nou... als niemand het dan doet dan doe ik het maar.... O-)

Ik blijf nog steeds erg content over MotoPaints in Assen....

full


... maar er zijn natuurlijk véél meer spuiters die prima werk weten te leveren.

Zo... en nu mogen jullie verder "spuiten" in het nieuwe deeltje..... :W


full
 
Wordt ie grijs(ig) van, dus is het geen wit meer ;)

Jaah dat klopt.. maar jij snapt ook wel als jij jou allergrofste metallic pakt. Die hele groffe dus.

En je doet 1 a 2 gram metallic in 100 gram bindmiddel. En je verdunt die om te spuiten. En je geeft het daarmee een natte coat of alleen een nevellaag dan heb je toch wit metallic (I)

Dan heb je iig hetzelfde effect als wat je met een xirallic kan halen.. alleen is het dan wel metallic :Y

En dan is ie nog steeds wit ;).
Dat heb je ook wel eens als je meerdere kleuren basecoat spuit, en je hebt er een effen wit object tussen zitten. En je spuit elders in de cabine zilvergrijs. Als je dan dat wit niet afkleeft voor er blank op gaat heb je ook wit metallic :P


Ik ehb het iig al eens vaker gezien!

Maar voor de goede orde.. dit is wss allemaal miereneuken want die gast wilt wss een wit parelmoer (xirallic)
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties! Ik wil eigenlijk glim-wit. Zodat het er niet al te goedkoop uitziet. Ik dacht dat parelmoer kleuren vaak een flip effect hadden en dat wil ik zeker NIET.

Maar in die prijsrange is zeker wel verschil van kwaliteit. Ik hoef niet het beste van het beste omdat ik al een oude motor heb die niet veel meer waard is. Maar ik wil er nog wel even op blijven rijden met een mooie kleur.

De kleurstelling moet ongeveer gelijk worden aan de ZX10R hieronder.
ZX-10R_Hayate.jpg


Als ik nu een redelijk resultaat wil waarbij ik zelf niet(veel)(s) hoef te doen, op wat voor bedrag moet ik dan rekenen?

Ik heb bij een motorspuiterij (motor paint alphen) een offerte van €950,- excl. btw gekregen en bij een autoschadebedrijf (ask- geldermalsen) een offerte van ong. €500,- Ik dacht bij de eerste al dat dit redelijk was maar ik vraag me af wat voor resultaat ik kan/moet verwachten bij beide bedrijven/prijzen.
 
Moto paint alphen doen...geen slechte prijs en zeker van goed resultaat..!

flyink..K
natuurlijk kan dat,maar dan zie je op wit het effect niet of hij wordt inderdaad grijs..!
 
Heb wat chroomwerk wat ik wil spuiten. Ik gebruik hier altijd (met succes) Hammerite Non Ferro primer voor als voorbehandeling. Echter heb ik nu een stukje chroomwerk wat ik eerst heb proberen te ontroesten en polijsten, dus daar zit o.a.WD40 en commandant 4 op. Heb dit proberen schoon te maken met thinner maar zonder succes gezien de primer loslaat. Weet iemand met wat voor spul ik het chroom 100% schoon krijg zodat ik het kan behandelen..??

Al vast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
pff..normaal gesproken zou thinner genoeg moeten zijn..
misschien een nachtje in een bak thinner laten liggen?of meerdere keren schoonmaken met steeds schone doeken want je verspreid de eerste keer gewoon de wd40...!

succes
 
Dit weekend weer 's een leuke reparatie gedaan aan een scootert met een gescheurde topkuip. Lekker werkje om dat Tupperware te verwijderen.

Scheuren zijn gelast, buitenzijde mooi strak getrokken en het geheel metallic gespoten en uitgeneveld in de originele kleur.

P5040018MediumSmall.jpg

P5030013MediumSmall.jpg

P5030014MediumSmall.jpg

P5040020MediumSmall.jpg

P5050005MediumSmall.jpg

P5050006MediumSmall.jpg

P5050007MediumSmall.jpg


Alles komt zo uit mijn eigen cabine, zonder te polijsten.

Wie zei er hier dat een hobbyist geen leuke resultaten kan bereiken? :+
 
Laatst bewerkt:
Dit weekend weer 's een leuke reparatie gedaan aan een scootert met een gescheurde topkuip. Lekker werkje om dat Tupperware te verwijderen.

Scheuren zijn gelast, buitenzijde mooi strak getrokken en het geheel metallic gespoten en uitgeneveld in de originele kleur.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Alles komt zo uit mijn eigenbouw cabine, zonder te polijsten.

Wie zei er hier dat een hobbyist geen leuke resultaten kan bereiken? :+
Ziet er goed uit
 
De motorscooter van Leo had schade aan de voorkuip en deze hebben we na zoeken op het motorforum door FZRene laten maken.
We hadden het eerst bij de Suzuki dealers gevraagd maar hier wilden ze er gelijk een nieuwe voorkuip op zetten, en met alle kosten die er dan natuurlijk bij kwamen was dit heel erg duur.
De foto's die hier staan zijn van voor de reparatie.
Rene heeft ook foto's gemaakt van de reparatie en hoe de motorscooter er daarna weer als nieuw uit zag. We hebben bij Rene tegen een redelijke prijs de reparatie laten doen en zijn heel blij met het resultaat en we kunnen hem van harte bij iedereen aan bevelen.
Nu maar weer hopen op mooi weer.

Deze zijn van voor de reparatie.
full

full

full

Hier is Rene met de reparatie bezig.
full


Deze zijn van na de reparatie.
full

full
 
ik denk dat je dan beter een setje verstelbare zwarte hendels kunt kopen. Met een beetje zoeken op bijvoorbeeld eBay kun je die voor $25 al in huis hebben. Ik geloof dat AFS motorparts die dingen ook verkoopt. Durf alleen niet te zeggen of die ook in matzwart leverbaar zijn.

Anders kun je misschien laten stralen en coaten? Dat kost voor kleine onderdeeltjes ook niet zo veel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan