Het grote spuiten en laten spuiten topic....II

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kato

Losers - Fool Member
28 mrt 2005
29.783
57
nodigen
Nou... als niemand het dan doet dan doe ik het maar.... O-)

Ik blijf nog steeds erg content over MotoPaints in Assen....

full


... maar er zijn natuurlijk véél meer spuiters die prima werk weten te leveren.

Zo... en nu mogen jullie verder "spuiten" in het nieuwe deeltje..... :W


full
 
HELP!

Ik ben voor mij budget project motor met spuitbusjes gaan werken om de kosten te drukken, maar het wil niet lukken!

De verf begint telkens op bepaalde plekken los te trekken van de ondergrond. Op andere plaatsen is het resultaat echter mooi....

Ik ben eerst begonnen met flexa primer en daarop motip hoogglans --> rare vertrekkingen..

Toen opnieuw schuren en motip primer --> rare vertrekkingen...

Dit gebeurt zowel op plastic kuipdelen als op de metalen tank. Alles is goed geschuurd en ontvet en ik spuit in dunne laagjes. Waar kan dit aan liggen???
 
HELP!

Ik ben voor mij budget project motor met spuitbusjes gaan werken om de kosten te drukken, maar het wil niet lukken!

De verf begint telkens op bepaalde plekken los te trekken van de ondergrond. Op andere plaatsen is het resultaat echter mooi....

Ik ben eerst begonnen met flexa primer en daarop motip hoogglans --> rare vertrekkingen..

Toen opnieuw schuren en motip primer --> rare vertrekkingen...

Dit gebeurt zowel op plastic kuipdelen als op de metalen tank. Alles is goed geschuurd en ontvet en ik spuit in dunne laagjes. Waar kan dit aan liggen???


Tsja met spuitbussen weet je het maar nooit, dat is het probleem met die dingen. Je denkt dat je verf in een bus koopt maar je betaald voor een cilinder onder druk gevuld met oplosmiddel en wellicht nog een beetje verf erbij.

Maar als je een verfsysteem van 1 merk koopt zou het toch wel goed moeten gaan en Motip maakt goede spullen.

Ik kan alleen maar adviseren: Gebruik Motip kunststofprimer op delen waar je tot op het kale plastic heb geschuurt, motip filler en primer om een basis op te bouwen en laat deze HEEL GOED DROGEN! En dan bedoel ik dus een paar dagen in een warme omgeving. Daarna Motip lak spuiten in hele dunne laagjes over elkaar heen geneveld. Aflakken met een spuitbus clearcoat kan ook.

Mijn ervaring is toch wel dat bij spuitbussen het volledig uitharden het grootste probleem is. Het lijkt wel lekker snel droog na een half uurtje maar dat is het absoluut niet en met al die oplosmiddelen erin duurt het dagen voordat die eruit zijn. Als je dan meteen een dikke volgende laag eroverheen gooit reactiveer je de onderlaag weer en begint het op te branden. Ik lees hier vaken dat mensen problemen hebben met spuitbussen en ik denk dat dat voornamelijk te maken heeft met te snel aan de volgende laag beginnen.

Als het in de primer staat hang het maar gerust 2 dagen boven de verwarming voordat je aan het aflakken gaat beginnen.

Ik weet niet wat je onder budget verstaat maar ik denk dat het soms goedkoper en mooier kan zijn om naar iemand te gaan die uit hobby spuit dan zelf met spuitbussen te gaan gooien als je daar niet ervaren mee bent, maar dat is je eigen keus natuurlijk, ook met spuitbussen kan een leuk resultaat bereikt worden.
 
Laatst bewerkt:
Tsja met spuitbussen weet je het maar nooit, dat is het probleem met die dingen. Je denkt dat je verf in een bus koopt maar je betaald voor een cilinder onder druk gevuld met oplosmiddel en wellicht nog een beetje verf erbij.

Maar als je een verfsysteem van 1 merk koopt zou het toch wel goed moeten gaan en Motip maakt goede spullen.

Ik kan alleen maar adviseren: Gebruik Motip kunststofprimer op delen waar je tot op het kale plastic heb geschuurt, motip filler en primer om een basis op te bouwen en laat deze HEEL GOED DROGEN! En dan bedoel ik dus een paar dagen in een warme omgeving. Daarna Motip lak spuiten in hele dunne laagjes over elkaar heen geneveld. Aflakken met een spuitbus clearcoat kan ook.

Mijn ervaring is toch wel dat bij spuitbussen het volledig uitharden het grootste probleem is. Het lijkt wel lekker snel droog na een half uurtje maar dat is het absoluut niet en met al die oplosmiddelen erin duurt het dagen voordat die eruit zijn. Als je dan meteen een dikke volgende laag eroverheen gooit reactiveer je de onderlaag weer en begint het op te branden. Ik lees hier vaken dat mensen problemen hebben met spuitbussen en ik denk dat dat voornamelijk te maken heeft met te snel aan de volgende laag beginnen.

Als het in de primer staat hang het maar gerust 2 dagen boven de verwarming voordat je aan het aflakken gaat beginnen.

Ik weet niet wat je onder budget verstaat maar ik denk dat het soms goedkoper en mooier kan zijn om naar iemand te gaan die uit hobby spuit dan zelf met spuitbussen te gaan gooien als je daar niet ervaren mee bent, maar dat is je eigen keus natuurlijk, ook met spuitbussen kan een leuk resultaat bereikt worden.

Bedankt, duidelijk!

Het lijkt inderdaad bijna goedkoper om een hobbyist te vragen of het geheel bij een schadebedrijf eens mee te laten spuiten (omdat het toch gewoon wit moet).
 
Bedankt, duidelijk!

Het lijkt inderdaad bijna goedkoper om een hobbyist te vragen of het geheel bij een schadebedrijf eens mee te laten spuiten (omdat het toch gewoon wit moet).


Ik weet niet wat het is, hoeveel het is, in welke staat het is, wat er moet gebeuren in hoeveel kleuren, of daar nog speciale 3 laags effectlakken bijzitten enzovoorts.

plemp je probleem 's hier neer met een paar foto's erbij en een antwoord op de hierboven gestelde vragen en ik denk dat je vanzelf een paar aanbiedingen/adviezen krijgt.

Misschien wel van mij, want ik ben zo'n hobbyist die voor een klein prijsje best een motor kan spuiten. Wit kan, zwart ook.... O-)
 
Laatst bewerkt:
Ik zit met dit probleem, kunstof kuipdelen die helemaal verkleuren .
Nu wil ik daar wat aan gaan doen...wat heb ik nodig? Primer of gelijk eroverheen met kleur aangezien het niet kaal is...wie helpt mee op weg?
full
 
Laatst bewerkt:
Soms moet je opletten wat je aanbiedt......


Heb een VFR binnengekregen met wat zijschade, maar ik heb aangeboden de rest ook maar meteen te doen i.v.m. kleurverschil en dan is de complete motor weer helemaal fris tenslotte.


Wat een ongelofelijke berg lakwerk komt daar vanaf zeg, ik heb nog nooit een motor met zoveel plastic paneeltjes gezien.... :N

P5190011Small.jpg

P5190014Small.jpg

P5190015Small.jpg

P5190016Small.jpg

P5190018Small.jpg



Hellup..! ;(
 
Soms moet je opletten wat je aanbiedt......


Heb een VFR binnengekregen met wat zijschade, maar ik heb aangeboden de rest ook maar meteen te doen i.v.m. kleurverschil en dan is de complete motor weer helemaal fris tenslotte.


Wat een ongelofelijke berg lakwerk komt daar vanaf zeg, ik heb nog nooit een motor met zoveel plastic paneeltjes gezien.... :N

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]


Hellup..! ;(
Sjezus wat een tuppeware allemaal zeg -O- -O- succes
 
Sjezus wat een tuppeware allemaal zeg -O- -O- succes

Dat valt toch wel mee? Het zo weer in elkaar hoor :Y (heb ik al meerdere keren gedaan, eerste keer was behoorlijk puzzelen).

Het spuiten daarentegen is best veel werk (Bij mijn vfr doe ik er binnenkort maar een keer matzwart o.i.d op geen zin meer om het weer netjes te maken, eerst maar eens sparen om het goed te "laten" doen).
 
Laatst bewerkt:
Dat valt toch wel mee? Het zo weer in elkaar hoor :Y (heb ik al meerdere keren gedaan, eerste keer was behoorlijk puzzelen).

Het spuiten daarentegen is best veel werk (Bij mijn vfr doe ik er binnenkort maar een keer matzwart o.i.d op geen zin meer om het weer netjes te maken, eerst maar eens sparen om het goed te "laten" doen).
Ik heb nog nooit een motorfiets helemaal uit elkaar gehaald :N Het spuiten en schuren vind ik wel mee vallen soms. Ik doe niet anders het spuiten dan niet meer helaas -O-
 
Ik vind het niet erg om te doen hoor maar ik zou het graag leren om mooi te kunnen spuiten (ben ook hard aan het sparen voor het benodigde gereedschap, maar dat duurt even).
Als je tegen de tijd de tools heb of gaat aanschaffen dan is het enige wat ik je kan bieden Bras is mijn kennis op dat vak gebied :? Oe dat klink eng :X dan kom ik wel bij je langs om het nodige uit te leggen :Y
 
[afbeelding]

Meer is het niet! Het idee was om de tank en het kontje wit te maken en eventueel nog wat rood terug te laten komen. Gelukkig zie je hier niet al teveel van de lelijke plekken!

Nogmaals mijn gespam; Is er iemand in het noorden van het land die me met dit spuitwerk wil helpen? Naast de tank en het kontje alleen nog een koplamp en een klein accubakje. Uiteraard tegen vergoeding en ik zal zelf het ''voorwerk'' doen tot het punt waar het de leek niet meer lukt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan