Het grote SRAD topic 16 Wij meaten wel!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Na de verhuizing weer voor het eerst online.

kzie dat ik wel ff wat te lezen heb O-)

verhuizen ging goed. we zijn allemaal blij (ook dat de meeste stress achter de rug is)

wat heeft een mens een spullen, als ie zo ff z'n huis leeghaald :? :9
 
Na de verhuizing weer voor het eerst online.

kzie dat ik wel ff wat te lezen heb O-)

verhuizen ging goed. we zijn allemaal blij (ook dat de meeste stress achter de rug is)

wat heeft een mens een spullen, als ie zo ff z'n huis leeghaald :? :9
Zo je kan het nu wat rustiger aan doen .Alles goed verlopen met de verhuizing?
Veel werk he. :? :? '(
 
Weet ik niet. Lig er aan of ik tussendoor weg kan bij me karwei in Arnhem. Ben met een flat bezig dat 10 verdiepingen hoog word. Word ongeveer 30 meter hoog. Probeer ik alleen te maken en tot nu toe lukt het nog steeds.
Als ik me andere motor opgehaald heb rij ik langs.
 
Haal ze morgen wel even bij motoport kijke of het helpt heb nu handvat vast gezet met ty-rip zoals vele aangeven op het forum wie weet helpt dat.
 
aah ja das ook nog een optie pomp van andere motor als iemand nog een betere heeft liggen laat het me weten. En ja op mijn euro trip was het super weer in alpen was alles ook nog mooi aldoor 30+ graden gehad s'nachts wel redelijk koud. Zag net het nieuws dat dat nu wel anders is ligt nu dik pak sneeuw.
ik heb geloof ik nog een radiale pomp in de schuur liggen
 
Even een berichtje van onderweg :)

Weekje begon heftig:
Roy "R" in "Truckstop "de Gehaktbal" voor chauffeurs..."

Staat niet in de planning ;)

Of E achter B

Vandaag terug gekomen van mijn euro trip binnen kort foto's.
We hebben de volgende landen gehad Duitsland - Eifel gebied, Oostenrijk - Bij Tirol, Italië, Zwitserland, Frankrijk, Spanje, Andorra daarna terug naar huis door Frankrijk en België. Super mooie reis met veel mooie gebieden. Zeker een mooi avontuur.

Nu beetje sleutelen aan me motor paar lekkages gevonden die wel te verhelpen zijn.
Maar ik vind mijn remmen maar niks heb ze vergeleken met die van een r6 en die geven direct al tegen druk. Mijn rem heb kan helemaal tegen het handvat terwijl ik eigenlijk gewoon met 2 vingers wil remmen dit werkt op deze manier niet..... Gister de remmen ontlucht totaal geen lucht tussen de olie. Zit er nu over na te denken om er stalen rem leidingen op te zetten kijken of het beter word. Wat is jullie ervaring met je srad? Heb ook al een aantal topics door gelezen zag dat heel veel mensen er ook direct nieuwe pomp op zetten maar ja die zijn alweer best prijzig.

Duh... die remleidingen zijn wss net zo oud als de motor. Fabrikanten raden normaal elke 10? jaar vervangen aan. Dus ja stalen erop en je hebt heel wat meer rem.

Na de verhuizing weer voor het eerst online.

kzie dat ik wel ff wat te lezen heb O-)

verhuizen ging goed. we zijn allemaal blij (ook dat de meeste stress achter de rug is)

wat heeft een mens een spullen, als ie zo ff z'n huis leeghaald :? :9

Dé tijd om het 1 en ander "op te ruimen" zo'n verhuizing ;)
 
brrr dat zijn geen leuke ervaringen :N

:^

op dat moment reageer je automatisch.. maar later ga je denken. -O-

Dat hoop je, dat je automatisch reageert. Zo automatisch is dat namelijk niet. Hoe je reageert weet je pas als je de eerste keer iets dergelijks meemaakt.
Ik weet m'n eerste reanimatie bijvoorbeeld nog heel goed. Ik was net een paar maanden wachtmeester en reed met een 'ervaren' collega. Ervaren tussen aanhalingstekens omdat ie eigenlijk niet zo heel ervaren was zeg maar. Afijn, melding van een reanimatie... Was voor ons beide de eerste keer. Ik was blij dat ik gelijk op m'n knieën zakte en begon te handelen toen ik het slachtoffer zag liggen. Hij was minder blij, want hij verstijfde en wist even niet meer wat ie nou moest... Later kwam draaide hij bij en kwam helpen, toen inmiddels de GGD ook aanwezig was. Slachtoffer heeft het niet gehaald helaas.

Ben weleens bij beste aanrijdingen geweest ook trouwens. Op die momenten ben ik maar wat blij met een vrachtwagenchauffeur met z'n tropco. Mooiere afzetting bijvoorbeeld, kan je bijna niet hebben... :)
 
Laatst bewerkt:
:^Dat hoop je, dat je automatisch reageert. Zo automatisch is dat namelijk niet. Hoe je reageert weet je pas als je de eerste keer iets dergelijks meemaakt.
Ik weet m'n eerste reanimatie bijvoorbeeld nog heel goed. Ik was net een paar maanden wachtmeester en reed met een 'ervaren' collega. Ervaren tussen aanhalingstekens omdat ie eigenlijk niet zo heel ervaren was zeg maar. Afijn, melding van een reanimatie... Was voor ons beide de eerste keer. Ik was blij dat ik gelijk op m'n knieën zakte en begon te handelen toen ik het slachtoffer zag liggen. Hij was minder blij, want hij verstijfde en wist even niet meer wat ie nou moest... Later kwam draaide hij bij en kwam helpen, toen inmiddels de GGD ook aanwezig was. Slachtoffer heeft het niet gehaald helaas.

Ben weleens bij beste aanrijdingen geweest ook trouwens. Op die momenten ben ik maar wat blij met een vrachtwagenchauffeur met z'n tropco. Mooiere afzetting bijvoorbeeld, kan je bijna niet hebben... :)


sprak denk ik ook meer voor mezelf. 2 jaar geleden was er in ons groepje een behoorlijk zwaar motorongeluk bij Cochem. Motor voor de bocht dwars op de weggezet en daarna en slachtoffer bijgehouden en gefixeerd. Het gebeurde op de terugweg dus moesten we daarna nog een takke end naar huis. 24.00u thuis helemaal kapot.

2 weken later vlak bij mn huis sta ik te wachten voor de stoplichten en zie ik hoe een jongetje van 9 werd doodgereden. Was er toen ook als 1 van de eerste bij maar was eerlijk gezegd erg blij dat achter me 2 brandweer mensen aan kwamen die het snel overnamen. Van dat aanblik ben ik snachts nog wel een keer van wakker geworden ... :(

Maar beide keren reageerde ik wel redelijk automatisch, eigen veiligheid eerst, hulpverleners (laten) waarschuwen en dan slachtoffer helpen.
 
Laatst bewerkt:
sprak denk ik ook meer voor mezelf. 2 jaar geleden was er in ons groepje een behoorlijk zwaar motorongeluk bij Cochem. Motor voor de bocht dwars op de weggezet en daarna en slachtoffer bijgehouden en gefixeerd. Het gebeurde op de terugweg dus moesten we daarna nog een takke end naar huis. 24.00u thuis helemaal kapot.

2 weken later vlak bij mn huis sta ik te wachten voor de stoplichten en zie ik hoe een jongetje van 9 werd doodgereden. Was er toen ook als 1 van de eerste bij maar was eerlijk gezegd erg blij dat achter me 2 brandweer mensen aan kwamen die het snel overnamen. Van dat aanblik ben ik snachts nog wel een keer van wakker geworden ... :(

Maar beide keren reageerde ik wel redelijk automatisch, eigen veiligheid eerst, hulpverleners (laten) waarschuwen en dan slachtoffer helpen.

Dat zijn idd mindere ervaringen om mee te maken. Ik ken het helaas... Comes with the job zullen we maar zeggen. Toch blijft het prettig om van jezelf te weten dát je handelt. Dat je er wakker van wordt, dat is dan weer minder raar dan dat reageren. Erover praten helpt. En de ene persoon heeft er iets meer moeite mee dan de ander.

Je volgorde is trouwens een goeie! :Y Eigen veiligheid altijd eerst.
Persoonlijke veiligheid
Andermans veiligheid
Markeren
Alarmeren
Noodzakelijk hulp verlenen.

Paman is al een oude defensie doctrine die nog steeds werkt. Bij de politie hanteren ze 'm ook. Maar dan heet het allemaal net anders. Ik hou het lekker op deze... ;)
 
Damn wat een verhaal Roy. Ik weet niet of ik zelf zo goed gehandeld had als jouw ik zelf heb er ook nog geen ervaring mee gehad.
Maar ik kom net uit Frankrijk en jezus die motorrijders daar willen ook dood wat die gasten doen is echt niet normaal. Wij rijden zo door Parijs en die motor rijders schieten echt overal tussen door. Zelfs een dikke toermotor ging door de kleinste gaatjes.....

Schijnt daar soms ook vrij agressief te gaan met motor rijders. Wat ons opviel was dat mensen heel snel aan de kant gingen voor ons en dat wij dan over de middellijn moesten rijden. Best wel even wenen. Soms hadden wij een beetje het gevoel dat ze bang voor ons waren terwijl wij gewoon goed afstand hielden niet aan het pushen ofzo. Wat wij soms mee maakte was dat automobilisten gewoon de berm in rijden of zelfs tegen de vangrail aan ......
Beetje raar...
 
Laatst bewerkt:
Weet ik niet. Lig er aan of ik tussendoor weg kan bij me karwei in Arnhem. Ben met een flat bezig dat 10 verdiepingen hoog word. Word ongeveer 30 meter hoog. Probeer ik alleen te maken en tot nu toe lukt het nog steeds.
Als ik me andere motor opgehaald heb rij ik langs.


Me andere motor ?

heb ik iets gemist ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan