Het grote SRAD topic 16 Wij meaten wel!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Best wel apart trouwens op vakantie bereikte mijn motor "bijna" de 100.000 hij is blijven hangen bij 99.999. 1e trip en 2e trip zitten nu ook vast...... is dit normaal moet ik iets resetten of zo ?
 
Elke 5 rubber remleidingen vervangen.

Ah zie, nog vaker zelfs. Maar in de praktijk.... :X

brrr dat zijn geen leuke ervaringen :N op dat moment reageer je automatisch.. maar later ga je denken. -O-

Toch niet geheel, ben rustig gebleven en heb wel nagedacht alleen is ook een stukje ervaring.

:^Dat hoop je, dat je automatisch reageert. Zo automatisch is dat namelijk niet. Hoe je reageert weet je pas als je de eerste keer iets dergelijks meemaakt.
Ik weet m'n eerste reanimatie bijvoorbeeld nog heel goed. Ik was net een paar maanden wachtmeester en reed met een 'ervaren' collega. Ervaren tussen aanhalingstekens omdat ie eigenlijk niet zo heel ervaren was zeg maar. Afijn, melding van een reanimatie... Was voor ons beide de eerste keer. Ik was blij dat ik gelijk op m'n knieën zakte en begon te handelen toen ik het slachtoffer zag liggen. Hij was minder blij, want hij verstijfde en wist even niet meer wat ie nou moest... Later kwam draaide hij bij en kwam helpen, toen inmiddels de GGD ook aanwezig was. Slachtoffer heeft het niet gehaald helaas.

Ben weleens bij beste aanrijdingen geweest ook trouwens. Op die momenten ben ik maar wat blij met een vrachtwagenchauffeur met z'n tropco. Mooiere afzetting bijvoorbeeld, kan je bijna niet hebben... :)

Precies, nu heb ik over het algemeen al wel het idee van mezelf dat ik vrij kalm kan blijven en dat bleek nu dan ook wel weer. Maar nog steeds heb je dan dingen als je er wat langer over nadenkt dat je denkt, mwoah, dat had ik beter anders kunnen doen.

Dat je collega dan toch nog bij draaide is ook goed, een volgende keer zal hij wss wel gelijk beginnen te handelen.
Maar dan toch even een hypothetische vraag:
Stel ongeluk, en in 1 auto zit iemand die geen pols meer heeft maar er nog wel "heel" uit ziet. Haal je zo iemand uit de auto om te kunnen reanimeren of toch laten zitten? Wat doe je daarmee? Kijk in mijn geval lag de persoon dus behoorlijk in de puin en bleek hulp later ook nutteloos maar voor een volgende keer (want de kans is relatief groot dat ik nog een keer zoiets mee maak)

sprak denk ik ook meer voor mezelf. 2 jaar geleden was er in ons groepje een behoorlijk zwaar motorongeluk bij Cochem. Motor voor de bocht dwars op de weggezet en daarna en slachtoffer bijgehouden en gefixeerd. Het gebeurde op de terugweg dus moesten we daarna nog een takke end naar huis. 24.00u thuis helemaal kapot.

2 weken later vlak bij mn huis sta ik te wachten voor de stoplichten en zie ik hoe een jongetje van 9 werd doodgereden. Was er toen ook als 1 van de eerste bij maar was eerlijk gezegd erg blij dat achter me 2 brandweer mensen aan kwamen die het snel overnamen. Van dat aanblik ben ik snachts nog wel een keer van wakker geworden ... :(

Maar beide keren reageerde ik wel redelijk automatisch, eigen veiligheid eerst, hulpverleners (laten) waarschuwen en dan slachtoffer helpen.

Brrr, een motorrijder is een volwassen persoon en een ongeluk waar ik "vrede" mee zou hebben. Zo'n jochie dat geschept word zou me idd ook niet in de koude kleren gaan zitten :X

Jeetje Roy wat een verhaal. Gelukkig heb je die vrouw kunnen helpen. Sterkte ermee!

Nou ja... helpen... ondersteunen is denk ik beter uitgedrukt.

Damn wat een verhaal Roy. Ik weet niet of ik zelf zo goed gehandeld had als jouw ik zelf heb er ook nog geen ervaring mee gehad.
Maar ik kom net uit Frankrijk en jezus die motorrijders daar willen ook dood wat die gasten doen is echt niet normaal. Wij rijden zo door Parijs en die motor rijders schieten echt overal tussen door. Zelfs een dikke toermotor ging door de kleinste gaatjes.....

Schijnt daar soms ook vrij agressief te gaan met motor rijders. Wat ons opviel was dat mensen heel snel aan de kant gingen voor ons en dat wij dan over de middellijn moesten rijden. Best wel even wenen. Soms hadden wij een beetje het gevoel dat ze bang voor ons waren terwijl wij gewoon goed afstand hielden niet aan het pushen ofzo. Wat wij soms mee maakte was dat automobilisten gewoon de berm in rijden of zelfs tegen de vangrail aan ......
Beetje raar...

Zoals BoyB al zegt, dat merk je als het eens aan de orde is vanzelf. Ervaring komt met de jaren tenslotte, heb zelf al vaak een ongeluk gezien maar nog niet zo zonder hulpdiensten. Best spooky en stil dat zoiets is.

En ja die Fransozen zijn gek.
 
Best wel apart trouwens op vakantie bereikte mijn motor "bijna" de 100.000 hij is blijven hangen bij 99.999. 1e trip en 2e trip zitten nu ook vast...... is dit normaal moet ik iets resetten of zo ?

Goeie vraag... Ik ben over de helft met de SRAD, dus dat duur nog ff. Misschien even kijken in het WPH?

idd, als je een beetje echt tekeer gaat wordt je al snel niet blij van die remmen, maar ja, ook dat went :)

Dat houdt het spannend hè... :+

Weet hier iemand of een 750 K1 blok in een SRAD 750 '96 past?

Het is namelijk voor No Budget cup

Geen idee... Volgens mij is de K1 een heel ander frame...

je krijgt er zelfs een 1000 blok in, op o.a. gixxer.com staat een complete how-to

Dus... :)
 
Laatst bewerkt:
Precies, nu heb ik over het algemeen al wel het idee van mezelf dat ik vrij kalm kan blijven en dat bleek nu dan ook wel weer. Maar nog steeds heb je dan dingen als je er wat langer over nadenkt dat je denkt, mwoah, dat had ik beter anders kunnen doen.

Dat je collega dan toch nog bij draaide is ook goed, een volgende keer zal hij wss wel gelijk beginnen te handelen.
Maar dan toch even een hypothetische vraag:
Stel ongeluk, en in 1 auto zit iemand die geen pols meer heeft maar er nog wel "heel" uit ziet. Haal je zo iemand uit de auto om te kunnen reanimeren of toch laten zitten? Wat doe je daarmee? Kijk in mijn geval lag de persoon dus behoorlijk in de puin en bleek hulp later ook nutteloos maar voor een volgende keer (want de kans is relatief groot dat ik nog een keer zoiets mee maak)

Ja, als je veel op de weg zit, is die kans zeker groter ja.

Als die persoon er heel uit ziet en geen pols meer heeft, eigenlijk bloedsomloop en/of ademhaling, dan haal je die persoon uit de auto ja. Daar zijn manieren voor. Een EHBO cursus raad ik iedereen aan. Als je dat slachtoffer uit de auto hebt gehaald en op de grond heb gelegd, ga je dus, nadat je nóg een keer ABC hebt gecontroleerd, beademen en hartmassage geven. Dat kan niet als die rechtop in de stoel zit. Het risico op letsel elders, dat is wat je dan op de koop toe moet nemen. Da's best weleens moeilijk omdat je van buiten niet kan zien hoe iemand er van binnen uitziet zeg maar. Vergeet ook ni et om te alarmeren en geef daarbij ook aan wat je heb gedaan en gaat doen. Vraag evt om tips bij de meldkamer wanneer je die aan de telefoon hebt.

Als iemand bekneld zit, wat ook nog weleens voorkomt, proberen zo stabiel mogelijk en bij bewust zijn te houden.

Ook is het vaak zo dat de persoon die het hardst schreeuwt om hulp, die hulp het minste nodig heeft (de uitzondering bevestigd de regel). Degene die stilletjes op de grond ligt of zit oid, daar zou de eerste aandacht naar uit moeten gaan. Dat is ook weer zo'n moeilijke beslissing. Je kan niet iedereen tegelijk helpen. Je hebt maar twee handen. Vandaar het zsm alarmeren...

Brrr, een motorrijder is een volwassen persoon en een ongeluk waar ik "vrede" mee zou hebben. Zo'n jochie dat geschept word zou me idd ook niet in de koude kleren gaan zitten :X

Zo'n jochie kan ook de gevaren (nog) niet goed inschatten. Een volwassen motorrijder kan dat wel beter. Al hoeft zo'n ongeval niet de schuld te zijn van de motorrijder natuurlijk.

Zoals BoyB al zegt, dat merk je als het eens aan de orde is vanzelf. Ervaring komt met de jaren tenslotte, heb zelf al vaak een ongeluk gezien maar nog niet zo zonder hulpdiensten. Best spooky en stil dat zoiets is.

En ja die Fransozen zijn gek.

Dat zijn vaak niet de meest frisse aanblikken zo op de vroege ochtend. Kan me voorstellen dat het dan prettig is dat je dan in de verte sirenes aan hoort komen en de blauwe verlichting ziet verschijnen...

Fransozen zijn idd mafkezen! :Y
 
Laatst bewerkt:
GAAF !! 8-) :]


PICS ?? :Y yes please
full
 
Als ik een nieuwe motor koop word het een suzuki gsx-r 750cc of een yamaha r1. Wil eigenlijks de yamaha r1 rijden vind ik net iets mooier maar weet niet of ik die power wel aan kan. Terwijl een suzuki gsx-r 750cc ook al enorm verschil is met een suzuki gsx-r 600 srad. Blijf eerst nog wel srad rijden ding rijd goed daar nog ff KD's op oefenen en wheelie's. Ik vind wel dat ik dat eerst moet kunnen voordat ik overstap.
 
Vanavond weer heerlijk gestuurd op mn SRADje. Ff klaverbladje gepakt en wat leuke afslagen. Paar mooie linksom doordraaiers en cools, de rullen weer op de band haha. 750cc is mij btw eerst nog snel zat. Nog geen moment gehad dat ik power te kort kwam.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan