het grote supermotardbanden topic

mippy

Die hard MF'er
19 okt 2005
349
0
ouderkerk aan den ijssel
laat ff weten wat, voor merk en soort banden je onder je motor hebt zitten.
als je meer info hebt over de levensduur van de band of over het rij gedrag op droog en nat wegdek, of het gebruik (woonwerk of circuit of het standaard ragwerk of beiden) graag ook vermelden :Y :Y .
foto,s en prijzen ook wel leuk toch?

ben benieuwd
 
ik gebruik michelin pilot power
-gaat 5000-6000km mee (achterband)
-voorband ligt er nu al 13200km onder en is nog niet helemaal versleten
-op droog wegdek super
-op nat wegdek nog altijd super
-offroad niet zo goed (duh)
-prijs (in frankrijk waar ik ze koop, ik woon niet ver van de grens met frankrijk, ik woon in belgie): 280€ voor een set.
-circuit: ook goed, als gemiddelde motorrijder krijg je het volle potentiaal uit een mpp er niet uit , zowel op openbare weg, als op circuit.
 
onder mijn supersport had ik ook altyd pilotpower, maar ben bang als ik deze onder de 950 gooi dat ze zo verrot gereden zijn.
toen reed ik een kleine 10000 achter en 15000 voor.
maar dat is woonwerk dat rij ik nu ook wel,maar met een sm rijd je toch wel ff anders :) :) je band word minder snel vierkant.
 
Ik ga vanmiddag ff Michelin slicks ophalen *O* *O* ik meld binnenkort wel hoe ze zijn. Ik heb zo'n vermoeden dat die dingen wel plakken :o
 
onder mijn supersport had ik ook altyd pilotpower, maar ben bang als ik deze onder de 950 gooi dat ze zo verrot gereden zijn.
toen reed ik een kleine 10000 achter en 15000 voor.
maar dat is woonwerk dat rij ik nu ook wel,maar met een sm rijd je toch wel ff anders :) :) je band word minder snel vierkant.

Mippy , kan je gerust doen die PP, je leest in er een ander forum ,ook op de 950sm goede berichten over.
Alleen bij deze hooge temperaturen ,gaat het soms niet echt lekker, maar ja dat geldt volgens mij voor alle banden.
Jij legt ze erop en als ik mijn 950 bij elkaar heb gespaard, weet je me te vertellen hoeveel Km ze meegaan.

@ Boomhouwer, Ik bestel ze via internet ergens in Dtsl. en betaal ook zoiets van 116€voor, 155€achter.
Het blijft veel geld, maar rijd er nu al meer km mee ,dan met de Pirelli Dragons die er eerst onder zaten.
En vertrouwen is toch niet in geld uit te drukken.

Dick
 
Ik wil volgend jaar tog een die MPP 2CT uitproberen, iemand hier ervaring mee?

Aankomende winter houd ik mn MPP voor denk ik, en achter moek nog ff zien (miss een pilot road?). Nog suggesties?
 
geef dat adres in duitsland eens ,als je wilt :Y
maar waar leg je ze er onder dan, bij een motor zaak hoef je niet aan tekomen met een band in je rugzak :(
er zijn dus meer mensen die doorrijden, maar spuiten jullie de fiets af na ieder pekelrit? zo ja hogedruk of de tuinslang.
 
Mippy , kan je gerust doen die PP, je leest in er een ander forum ,ook op de 950sm goede berichten over.
Alleen bij deze hooge temperaturen ,gaat het soms niet echt lekker, maar ja dat geldt volgens mij voor alle banden.
Jij legt ze erop en als ik mijn 950 bij elkaar heb gespaard, weet je me te vertellen hoeveel Km ze meegaan.

@ Boomhouwer, Ik bestel ze via internet ergens in Dtsl. en betaal ook zoiets van 116€voor, 155€achter.
Het blijft veel geld, maar rijd er nu al meer km mee ,dan met de Pirelli Dragons die er eerst onder zaten.
En vertrouwen is toch niet in geld uit te drukken.

Dick


116+155=271€
ik betaal 280, voor die 9€ verschil

zonder overschrijvingskosten,en transport
ja ik moet ook brandstof betalen voor naar frankrijk te rijden, maardat kost me nog 5€ want het is maar 10 min rijden ofzo (voor mij).
 
geef dat adres in duitsland eens ,als je wilt :Y
maar waar leg je ze er onder dan, bij een motor zaak hoef je niet aan tekomen met een band in je rugzak :(
er zijn dus meer mensen die doorrijden, maar spuiten jullie de fiets af na ieder pekelrit? zo ja hogedruk of de tuinslang.

www.MotorBandenMarkt.nl
Daar besteld komt gewoon netje binnen 1 week hier aan.

Oh , ja sommige willen ze er niet voor je opleggen, andere adviseren je om daar de band alsnog te kopen omdat ze met de prijs niet meekunnen, en willen de band er voor normale prijs wel erop leggen.
Ik betaal hier in Zundert , 15€ per band incl. uitbalanceren.
Ander adres wilde er 18€ voor hebben.

Doorrijden is geen probleem, zolang je maar de pekel er optijd afspoeld.
Ik heb wel eens een prestige gezien van iets meer als 1 jaar oud, ;( ;(
carter was nagenoeg geheel geoxideerd, terwijl de velgen en naven waarschijnlijk wel behandeld waren, want die zagen er nog wel goed uit.
Wat vaseline en hogedrukspuit doen wonderen.

Dick
 
Heb voor de MPP 2CT, en achter de "gewone" MPP.
Een grote spijker heeft vroegtijdig mijn MT60 (Pirelli) voorband vermoord. Terwijl er nog genoeg profiel op lag ;( De MT 60 achter was versleten.

Maar goed, heb dus die MPP's er op liggen, en wil ze graag op het circuit uitproberen. Op de openbare weg heeft de achterband mij al een paar keer onverwacht verast, door plotseling weg te schuiven. Misschien komt het omdat de bandtemperatuur nog wat te laag was.
 
Heb voor de MPP 2CT, en achter de "gewone" MPP.
Een grote spijker heeft vroegtijdig mijn MT60 (Pirelli) voorband vermoord. Terwijl er nog genoeg profiel op lag ;( De MT 60 achter was versleten.

Maar goed, heb dus die MPP's er op liggen, en wil ze graag op het circuit uitproberen. Op de openbare weg heeft de achterband mij al een paar keer onverwacht verast, door plotseling weg te schuiven. Misschien komt het omdat de bandtemperatuur nog wat te laag was.

Nee dat ligt niet aan de temperatuur. Ik heb er nu ook nog MT 60's onder liggen maar die dingen hebben gewoon slechte grip(vooral achter- O-) . Was zaterdag effe aan het trainen op een industrie-terrein maar ik drift nog weg in zijn drie als ik het gas erop zet. Voordeel weer is dat die banden lekker sliden })
 
Heb voor de MPP 2CT, en achter de "gewone" MPP.
Een grote spijker heeft vroegtijdig mijn MT60 (Pirelli) voorband vermoord. Terwijl er nog genoeg profiel op lag ;( De MT 60 achter was versleten.

Maar goed, heb dus die MPP's er op liggen, en wil ze graag op het circuit uitproberen. Op de openbare weg heeft de achterband mij al een paar keer onverwacht verast, door plotseling weg te schuiven. Misschien komt het omdat de bandtemperatuur nog wat te laag was.
Wees dr maar blij mee want die Mt60'jes hebben mij wel een paar bijna dood ervaringen opgeleverd
 
Dit is ook een mooie band. Een pure slick en dan helemaal gesneden voor het cross gebeuren.

Voor

cimg1657jc9.jpg


Achter

cimg1652sv8.jpg
 
Dit is ook een mooie band. Een pure slick en dan helemaal gesneden voor het cross gebeuren.

Voor

http://img132.imageshack.us/img132/4225/cimg1657jc9.jpg ((Afbeelding))

Achter

http://img132.imageshack.us/img132/2264/cimg1652sv8.jpg ((Afbeelding))

Heeft het nog zin om dan een slick te nemen?
Ik bedoel als je hem zo opsnijd.

Dick
 
ik ben wel van mening dat 2CT niet echt nodig is op een sm, ik ga redelijk plat met mijn ktm (voetsteun tegen de grond) en ik heb nog voldoende grip.
een 2CT zou ik echter nemen als ik veel pk's had (supersports)
 
Heeft het nog zin om dan een slick te nemen?
Ik bedoel als je hem zo opsnijd.

Dick
Dat vraag ik me ook af :?

ik ben wel van mening dat 2CT niet echt nodig is op een sm, ik ga redelijk plat met mijn ktm (voetsteun tegen de grond) en ik heb nog voldoende grip.
een 2CT zou ik echter nemen als ik veel pk's had (supersports)
Jah ik rij ook regelmatig met de stepjes aan de grond, en dat kan prima met de MPP's. Maarja miss dat die 2CT's op sommige vlakken nog beter zijn (op nat wegdek miss?)
 
Ik heb gister mijn eerste SM gekocht, een kawasaki KLX 650. Fijn apparaat maar ik zit een beetje in over de kwaliteit van de banden. Gister ging ik al bijna slydend over een rotonde :? . En ik vertrouw de voorband niet helemaal. Ik heb achter; Kenda cruiser S/T 150-70/17. En voor: Dunlop sportmax radial 110-70/17.

Die Kenda heb ik nog nooit van gehoord.
Nog een vraagje; Wat is eigelijk de beste banden spanning?
 
ik rij met de maxiss soft opgesneden slick met e4 merk er in je mag er mee op de openbare weg rijden achterband gaat 1300 km mee voorband 4000 km.rijd goed mega grip super.

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/410525/e93d12924e566ca994c1befcd5c18f05 (Ktm 525 2006-klein.jpg)​
 
Ik heb ze van de zomer bij Schuurman in het magazijn gezien en gevoelt, lijkt mij een geweldige band. Als de Contiforce op is komt er zeker een Maxxis onder de WR.
Je hebt dus niet al te veel vertrouwen in de verkoop dat je er nog een nieuwe band op denkt te kunnen leggen
:9
 
Terug
Bovenaan Onderaan