het grote supermotardbanden topic

Ook een leuke band is dit nou een regenband of gewoon een all round SM band?
full
 
Doe ik meteen mee,

Ik ga een setje Dunlops proberen, namelijk:

110/70/17 Dunlop Sportmax D207 F - Voor
140/70/17 Dunlop Sportmax D208 SM - Achter

Gaat mij om genoeg grip, maar ook met nat weer ivm wwv. Binnenkort laat ik het weten ;)
heb ik ook nog een setje van liggen
nieuwere versies 209 zijn beduidend beter
rij nu pilot power
2ct of de gewone versie maakt niets uit, allebij veel grip, droog en regen
 
Zaterdag me bandjes gemonteerd *O*
full

full

Denk alleen ook dat ze niet lang mee gaan als ik zie hoe ze slijten na een paar km :X
 
Laatst bewerkt:
Interessant! Ik zou alleen wel moeten kijken hoe ik het met opsnijden zou doen zodat ze er een beetje legal uitzien.
 
zo uit het stof ouwe!!

mensen ik ben toe aan nieuwe bandjes,

voor achter heb ik een contiforceSM besteld

maar voor de het voorwiel nog niks, heb namenlijk nog 2 banden liggen maar die zijn 110 breed ipv de 120 die er nu op zit..
ga ik dat erg merken met rijden?
 
zo uit het stof ouwe!!

mensen ik ben toe aan nieuwe bandjes,

voor achter heb ik een contiforceSM besteld

maar voor de het voorwiel nog niks, heb namenlijk nog 2 banden liggen maar die zijn 110 breed ipv de 120 die er nu op zit..
ga ik dat erg merken met rijden?

Ja, gaat die nog scherper stuuren ;)









Volgens mij maakt het niet zo gek veel uit. Het kan zijn dat de band wat minder hoog is
120/70-17 is 84mm hoog
110/70-17 is 77mm hoog
Maar neem je dan weer een 110/80-17 dan zit je weer op 88mm hoog.

Ik zou zeggen, gewoon lekker op maken wat je heb liggen.

gr, Look.
 
die goldspeed bandjes zijn populair zeg.
ik heb ze er ook onder :)

ik heb nog 2 goede regenbandjes van goldspeed. een blauwe maandag gebruikt door vorige eigenaar. wat zou ik voor zoiets kunnen vragen? iemand interesse?
full


maten: 160/60 en 120/60
 
Laatst bewerkt:
die goldspeed bandjes zijn populair zeg.
ik heb ze er ook onder :)

ik heb nog 2 goede regenbandjes van goldspeed. een blauwe maandag gebruikt door vorige eigenaar. wat zou ik voor zoiets kunnen vragen? iemand interesse?
maten: 160/60 en 120/60

Ik denk dat je er niet meer dan 50 euro voor kan vangen, dat is echt max.





Ik wil ze wel overkopen voor 50 euro :) :+
 
iemand trouwens ervaringen, met die mooie maxxis regenbanden? is dat wat voor op de weg, of te meinig grip bij droog weer? en zal het snel slijten? groeten [pim
 
iemand trouwens ervaringen, met die mooie maxxis regenbanden? is dat wat voor op de weg, of te meinig grip bij droog weer? en zal het snel slijten? groeten [pim


Ik rij met een goldspeed regenband voor, bevalt echt super!
Super grip, met droog, nat en zelf in de blubber nog redelijk.
Slijt niet hard aan de voorkant. Paar duizend km moet wel lukken.
Maar hoe tie het in de zomermaanden doet weet ik niet, gebruik hem alleen in de slechte periode.

Denk dat een achterband zo weg is..
 
die goldspeed bandjes zijn populair zeg.
ik heb ze er ook onder :)

ik heb nog 2 goede regenbandjes van goldspeed. een blauwe maandag gebruikt door vorige eigenaar. wat zou ik voor zoiets kunnen vragen? iemand interesse?[afbeelding]

maten: 160/60 en 120/60

Die achterband is trouwens een intermediate..

Welke kleur is tie?
 
Die achterband is trouwens een intermediate..

Welke kleur is tie?
welke kleur? zwart :+ haha, wat bedoel je daarmee? zal wel te maken hebben met de hardheid van het rubber ofzo... staat dat dan ergens op de band? want ik heb ze bij de koop van de motor gekregen en niet zelf gekocht, dus ik zou het zo niet weten.
op de achterband staat iig 'DOT'. dit betekent volgens mij dat hij goed is gekeurd voor de openbare weg en op de voorband staat 'for racing purpose only, not for highway use' dat betekent vast dat hij niet goedgekeurd is voor de openbare weg ;)

hoe zou deze band het doen op het droge? want ik rij haast niet met nat weer, maar als deze goed presteren gebruik ik ze gewoon als de oude op zijn. deze 2e hands verkopen en dan nieuwe kopen is toch altijd duurder lijkt me...

edit:
nog even nagezocht:
achterband is Maxxis M-6119R wel DOT approved, dus die is medium of hard (ik denk medium)
voorband is M-6131-F alleen voor race (maar racen kan je overal O-) ) deze band is dus ultra-soft.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan