Het Grote Supermoto banden topic

Goldspeed Pre-Cut
Gaan die op de weg nog wel even mee of slijten deze enorm?

Heb nu zelf deze Goldspeed er op
goldspeed_intermediate_160-60-17.jpg
 
zijn er mensen hier bekend met conti attack SM?

heb zelf de conti attack SM op mijn KTM690 SM zitten rijd goed zolang het droog is maar in de regen is het een :N :N

Edit: heb sinds kort trouwens de conti sm attack omgewisseld voor een Metzler roadtec (z6?) . achter word binnenkort ook een metzler roadtec, doen het naar mijn idee veel beter in de regen :)
 
Laatst bewerkt:
Gaan die op de weg nog wel even mee of slijten deze enorm?

Heb nu zelf deze Goldspeed er op
[afbeelding]


Pre cuts slijt te hard voor op straat dan is de ultra streek een betere keuze. Voordeel van de Goldspeed ultra street is dat je er ook lkkr een circuitdag je mee kan pakken.

Ik heb ze ook gehad onder mijn lc4 en was erg tevreden over.
 
Gaan die op de weg nog wel even mee of slijten deze enorm?

Heb nu zelf deze Goldspeed er op
[afbeelding]

heb zelf slechte ervaringen met de intermediate voorband, deze zaten op mn FS570 toen ik hem kocht, op de zijkant vind ik hem erg instabiel, dribbelen, en 0 gevoel geven, na 1x emmen een pre-cut gemonteerd.

De 'oude' precut in de maat 120/80-17 heb ik erg goede ervaringen mee, en zou ik gelijk weer monteren als ik op straat en circuit reed. Geeft veel stabiliteit en vraagt weinig expertise om je vering er op in te stellen.
Hoe de nieuwe precut in 120/70-17 het doet weet ik niet, deze heeft een ander karkas en kan compleet anders gedragen
 
heb zelf de conti attack SM op mijn KTM690 SM zitten rijd goed zolang het droog is maar in de regen is het een :N :N

Edit: heb sinds kort trouwens de conti sm attack omgewisseld voor een Metzler roadtec (z6?) . achter word binnenkort ook een metzler roadtec, doen het naar mijn idee veel beter in de regen :)

thanks, in de regen/natte grond moet het wel een goede band zijn ja..
 
Pre cuts slijt te hard voor op straat dan is de ultra streek een betere keuze. Voordeel van de Goldspeed ultra street is dat je er ook lkkr een circuitdag je mee kan pakken.

Ik heb ze ook gehad onder mijn lc4 en was erg tevreden over.

dan gaan we die eens opzoeken :)
 
nu is mijn vraag of de michelin pilot power 2ct de enige band is die 2 in hardheid verschillende rubbers in de band heeft of zijn er meerdere merken die ook zoiets hebben??
( hard rubber op loopvlak voor lange levensduur en zacht rubber op de zijkanten voor goede grip in de bocht ).
Bijna alle moderne radiale straatbanden zijn dual-compound, zeker van de grote merken.
 
full

full

full

full

full

full


nieuwe banden, liggen alleen paar jaar op de plank
af te halen in Woerden voor 24 blikjes Heineken...........
 
Laatst bewerkt:
heb zelf slechte ervaringen met de intermediate voorband, deze zaten op mn FS570 toen ik hem kocht, op de zijkant vind ik hem erg instabiel, dribbelen, en 0 gevoel geven, na 1x emmen een pre-cut gemonteerd.

De 'oude' precut in de maat 120/80-17 heb ik erg goede ervaringen mee, en zou ik gelijk weer monteren als ik op straat en circuit reed. Geeft veel stabiliteit en vraagt weinig expertise om je vering er op in te stellen.
Hoe de nieuwe precut in 120/70-17 het doet weet ik niet, deze heeft een ander karkas en kan compleet anders gedragen

En what about een (nieuwe) pre-cut op het voorwiel en een ultra street op het achterwiel? Om een compromis te vinden tussen grip en slijtage...
 
Ik heb nu Bridgestone S20F voor erop liggen in 120/60/17 en achter had ik een S20R in 150/60/17.
Superfijne banden, maar achter slijt wel best hard (3500-4000km MAX) op mijn DRZ400.

Nu heb ik een nieuwe S20R EVO besteld en gaat er van het weekend onder aan de achterzijde. Deze zou wat langer mee moeten gaan door de dual compound techniek. Ben benieuwd.

als voor op/af is wil ik de 120/70/17 proberen. Er ligt nu een 60er op omdat ik deze voor 20tientjes kon krijgen na 1 trackday.
 
vandaag met mn 525 in enduro trim wat lopen raggen op straat, er moet nu toch maar een setje straatbanden op, heeft iemand van hier nog wat liggen? Als het kan in 21 inch voor en 18 inch achter..
 
Metzeler Sportec M3 op m'n XT, alleen bij goed schuine bochten glijdt ie soms. Verder erg tevreden!
 
Even het topic weer tot leven schoppen :]

Ik heb een husaberg fs650 met een pilot power van meer dan 10 jaar oud voorop dus ik wil een nieuw setje plakkers.

Ik twijfel tussen de goldspeed straatlegale slicks (bevielen mij destijds erg goed op mijn SMR450) en de conti attack SM.
Is er iemand met ervaring met beide banden die hier iets nuttigs over kan zeggen of misschien een vergelijkingstest weet te vinden?
 
Even het topic weer tot leven schoppen :]

Ik heb een husaberg fs650 met een pilot power van meer dan 10 jaar oud voorop dus ik wil een nieuw setje plakkers.

Ik twijfel tussen de goldspeed straatlegale slicks (bevielen mij destijds erg goed op mijn SMR450) en de conti attack SM.
Is er iemand met ervaring met beide banden die hier iets nuttigs over kan zeggen of misschien een vergelijkingstest weet te vinden?

Inmiddels rijd ik op straat met de Metzeler Racetec RR K3. Ze bevallen me beter dan de Goldspeed pre-cut waar ik eerder mee reed. Directer, slijten minder hard en geven meer feedback. Ze zijn uitermate geschikt voor een trackday en je gaat er niet meteen mee onderuit in de regen op straat. Heel gevoelig voor temperatuur zijn ze ook niet. Conti SM Attack heb ik maar een enkele keer mee gereden, prima band denk ik, maar bepaald geen echte plakker. Dat zit meer in de hoek pilot power.
 
Terug
Bovenaan Onderaan