het grote suzuki GN topic en gerelateerde modellen

MD-95-BL in blauw is illegaal. ;) (hoef je niets voor te doen)

Op de RDW-site vind je de voorwaarden. (om met blauw te mogen rijden)
 
Laatst bewerkt:
Ah ok.

Ik heb trouwens hard gezocht, maar weet iemand of het framenummer ook op het frame is ingeslagen? Of staat dit enkel op het (erg afgesleten) plaatje bij het balhoofd?
 
Ah ok.

Ik heb trouwens hard gezocht, maar weet iemand of het framenummer ook op het frame is ingeslagen? Of staat dit enkel op het (erg afgesleten) plaatje bij het balhoofd?


Het frame-nummer van een GN 400 staat óók op het balhoofd zelf ingeslagen.
Niet onder het plaatje. Maar aan de rechterkant op het balhoofd.
 
Zo, afgelopen zondag verder gegaan met demontage.
Ik heb nu een los frame, dus er kan geslepen en gelast worden.

Voorvork wil ik ook gaan inkorten dmv. bussen (iemand hier heel handig mee ;-)?


Ps. Ronaldt, ik zie dat je met een blauwe plaat rijd, heb je hiervoor iets speciaals moeten doen bij de rdw?


8-)
zat erop, zelf opnieuw gespoten :P

en alex heeft gelijk }) vinnik mooier *O*

en voorvork inkorten;
full

busjes op gewenste maat maken. ik heb hiervoor cv pijp gebruikt. lengte 75mm, veren op originele lengte, zelfde hoeveelheid olie, lekker stuk en de juiste lijn nu :Y
 
Sinds een paar weken heb ik een sp370 met wat werk. Achterbruglagers, kettingsets, etc.

Nu las ik dat je met een carburateur van een dr500 en een ander luchtfilter en net een paar pk extra uit haalt.

Ik kan een gebruikte dr500 carburateur kopen v 50euro.
Waaraan kun je zien dat een gebruikte carburateur te gaar is om te gebruiken. Iemand ervaring met een carburateur revisie setje en de kosten daarvan.

Andere optie is om online een nieuwe China keihin te bestellen.

Keihin PWK 38 39 38mm 39mm Carburetor Motorcycle ATV Buggy Quad Go Kart Dirt Bike jet boat http://s.aliexpress.com/ZFjeQ3Yz

tmp_30852_DSC_0712239800311.jpg
 
de achterbugas komt niet los. Deze draait vrij rond. Echter krijg ik hem er niet uit getikt. Ook niet eruit geslagen met een moker/vuistje.
De lagers zijn goed versleten en er zit veel speling op de achterbrug.

Iemand tips hoe de as eruit te krijgen?
Iemand misschien nog een achterbrug liggen?
 
Daar loopt bijna iedereen tegenaan.. flink met kruip olie inspuiten, warm stoken wil nog wel eens helpen. Dan komt het op gecontroleerd meppen of persen aan.

Achterbruggen staan op eBay voor 80 USD incl verzending (http://www.ebay.com/itm/Rear-Swing-Arm-1978-Suzuki-SP370-SP-370-/251305500231?hash=item3a82f99e47:g:wUEAAOxyjP1R5JQ9&vxp=mtr)

Bedenk dan nog wel dat je een nieuwe achterbrug as moet kopen.
 
en ik heb een setje lager opgehaald bij classicsuzukiparts, wel op marktplaats te vinden of op het web. hij heeft vrij veel. ik moet de lagers ook nog gaan vervangen. maar weet dat mijn as er wel uit gaat :P (tenminste dat lukte vorig jaar wel)
 
Nog wat verder kunnen monteren,remlicht werking weer ok,vonkvorming bij kicken ok + spuitwerk bijna klaar.Ook die vervloekte flip-up gascap eraf gekregen die was vastgezet met 2-componenten metaal,nu kan de originele er gelijk weer op.Ik wil nu alles terug mat zetten maar twijfel over de manier om een "verweerd" resultaat te krijgen ...tips iemand ??? (terug schuren denk ik dan maar met welke korrel en cirkelvormige of rechtlijnige schuurbewegingen)--> Piccie's
2nrdb87.jpg

2d7yr03.jpg

2w70bci.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik zou het met scotchbride of hoe je het schrijft proberen terug schuren zeg maar.

Extremer is bijvoorbeeld afbijt, ff laten zitten, wegvegen, goed naspoelen en dan blanke lak erover.

Ik ben net roet en weggeschuurde verf aan de gang gegaan...

Wat ik persoonlijk belangrijk vind, het moet niet te GEMAAKT zijn. Snap je?
 
Het einde komt in zicht,gisteren de motor opnieuw tot leven gewekt na wat kick-werk maar draait nu soepel en start makkelijk,electra/velichting ok,nu enkel nog wat extra demping van de uitlaat voorzien en wanneer m'n zadel af is kunnen we weer de baan op *O* *O* *O*
 
Beter, gaaf is dat als hij dan aanslaat he *O* *O*

ik ben van de week voor het eerst aangehouden :X hij (de motoragent) vond dat ik een mooie motor had :P en de kentekenplaat daar moest ik nog even naar kijken :X
 
Vanmorgen eens een grotere rit kunnen maken met de GN,rijdt prima en er viel enkel een bout uit van m'n voorste remklauw :X maar de fiets begint te haperen wanneer je langere tijd aan + 90km/h rijd tot hij dan uiteindelijk stilvalt en eventjes nadien gewoon weer kan herstart worden (vlotterkamer leeg ???)Ik heb de vlotterhoogte nu gecheckt en die was 2,5mm te laag dus da's nu ok maar ik zag ook dat de hoofdsproeier slechts 142,5 is en dus wss. te klein!Welke maat gebruiken jullie ?? Wat me ook opvalt is de behoorlijke knallen bij het remmen op de motor of het dichtdraaien van de gashendel,is hier ook wat aan te verhelpen via carburatie bvb ?? Alle tips welkom ... :Y
 
geen gaten in je uitlaat?? dan wil het nogal knallen.

en ik heb hetzelfde probleem met 110, als ik dit een tijdje rijd dan is het net of ik de carb leeg rijdt... heb gekeken of de verbranding op dat punt wel in orde was (lang stuk rechte weg, vol open tot haperen en dan direct killswitch en aan de kant zetten, bougie eruit en kijken naar de kleur)

dat was prima, koffie met melk bruin. mogelijk ligt het aan de compressie of misschien is mijn klepspeling weer verlopen??? ik ben ook zoekende want in de 4 kant hij zo naar 120 maar na een tijdje op vol open dan is het inderdaad of de benzine op is. even wachten en gas dicht en hij pakt weer op.

tot nog toe; net onder de 110 blijven })

maar als er suggesties of iedeen zijn :Y
 
Geen gaten of lekken in de uitlaat hier :N ,kleppen zijn nog geen 100km geleden gesteld dus ik ga ervanuit dat dit ok is O-) .Weet je soms nog welke maat hoofdsproeier jij gebruikt Ronaldt en hoeveel je luchtstelschroef is uitgedraaid (bij mij 2.5 toeren van voll. dicht),heb jij je sproeiernaald verhoogd? zoja hoeveel.Ik vraag hier maar los ik weet het maar ik wil zooooo graag dat de fiets zo mooi en probleemloos mogelijk loopt natuurlijk (zoals alle GN bezitters vermoed ik :9 )Ben zinnens om binnen 3 weken naar Wheels and Waves te trekken (fiets wel mee op de aanhanger want zo'n masochist ben ik nou ook weer niet om tot ginder te bollen met dat ding _O- )Laat maar horen jongens !!!
 
Laatst bewerkt:
sproeier van 146 naar 144 verandert laatst en de naald iets laten zaken. clip zat om de middelste van de 5 gootjes. nu op de 2e van boven.

daar zit dan nog wel de spacer onder (die extra ring...)
full


maar dat is per motor weer verschillend natuurlijk.

de mengselschroef ook ongeveer 2.5slag uitgedraaid.
 
Dankjewel voor de info.ik heb een 150 hoofdsproeier besteld dus die gaat wss iets te ruim zijn,ik zie wel wat het geeft bij een testritje }) ,ik had ook al zitten denken om een deel van het luchtfilter af te tapen als ev.oplossing.Was de truc met de veer/ophanging voor de uitlaat ook niet trillingsproof?
 
Terug
Bovenaan Onderaan