Het grote Suzuki SRAD topic!

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeMotorduvel

MF veteraan
16 feb 2008
4.694
335
Hoi Iedereen!

Vandaag zocht ik naar een vast SRAD topic en vond eigenlijk alleen maar dood spul.
Daarom leek het me leuk om weer een nieuw SRAD topic op te starten.

Afgelopen weekeinde heb ik mijzelf een GSX-R750 SRAD uit 1996 gekocht.
Er zit wat werk aan, as usual, maar dat mag de pret niet drukken!

Ik hoop dat er zich hier meer SRAD liefhebbers melden 8-)
Lijkt me gezellig.

Groetjes!
T.
 

Bijlagen

  • 001.JPG
    001.JPG
    128,9 KB · Weergaven: 18
Laatst bewerkt:
En het werk aan de SRAD is begonnen *O* Om te beginnen heb ik de achterlichten en beide remschakelaars vervangen, want die waren allemaal stuk. Verder heb ik een nieuwe koppelinghendel besteld want de oude was veel te ruim en kon echt niet meer.

Ik ontdekte ook nog een afgebroken bout in de voorvork. Dat was me helemaal ontgaan toen ik hem kocht 😳 Ik neem maar even aan dat de vorige eigenaar ze allemaal te zwaar heeft aangedraaid. Dus ik heb de afgebroken bout uitgeboord, ging prima, en voor de zekerheid 4 nieuwe bouten besteld.

Stationair loopt hij net iets te langzaam, dat zoek ik later wel even uit. En hij kan een grondige schoonmaakbeurt gebruiken. Maar voor de rest lijkt het allemaal heel aardig. Bandjes, tandwielen, ketting, keerringen e.d. lijken goed, hij rijdt en stuurt ook stabiel, en pakt goed op.

To be continued...
 

Bijlagen

  • DSC03236.JPG
    DSC03236.JPG
    149,4 KB · Weergaven: 17
Laatst bewerkt:
Thanx!

Ja dat denk ik ook. Ik heb er inmiddels nog eentje gevonden, gelukkig is die maar van dat alu R plaatje naast het stepje, Stukgedraaid draad, een stomme roestige platkop schroef met moer ervoor in de plaats. Geen drama, valt goed te fixen, maar idd nog een indicatie |(

Verder zit de nieuwe koppelingshendel erop. En gelijk koppeling en gas even afgesteld, want daar zat flink te veel speling in. Dat gaat nu allemaal weer mooi :Y

Nu wachten op die voorvork bouten, en morgen maar eens kijken hoe het met het stationair zit. Het lijkt iig geen vacuümprobleem te zijn, ik denk niet dat hij te veel lucht krijgt. Ik vermoed in het gunstigste geval gewoon wat vervuiling. Heb alvast wat carb cleaner door de benzine gedaan en een tijdje door laten lopen, klein beginnen :) Als dat het niet oplost dan haal ik de carbs eraf voor checken en schoonmaken, en check ik ook gelijk de bougies en de klepspeling.

Ik hoopte eigenlijk dat ik dat laatste uit kon stellen tot de winter, maar we zullen zien...
 
Laatst bewerkt:
Het onrustig stationair lopen is opgelost *O* Ik merkte dat de motor eigenlijk geen choke nodig heeft om te starten, dus ik nam een beetje aan dat deze dan ook maar weinig is gebruikt. Dus carb cleaner door de benzine, starten, warm, volle choke erop, beetje gas bijgeven om hem aan te houden, op die manier wat extra benzine met cleaner door het systeem zuigen, choke eraf, repeat... Al met al ongeveer 15 keer gedaan, de choke ging daarbij ook steeds soepeler, en daarna bleef de motor echt heel mooi en gelijkmatig doorlopen 🎉 Ik heb het stationair eerst maar afgesteld rond de 1200rpm, later maar even rijden en zien hoe dat bevalt.

Verder heb ik voor het eerst de tank gelicht. Dat was wel heel anders dan wat ik gewend ben van oudere Gixxers. Ook de hoek van het blok en de carbs is heel anders. Op zich niet vervelend. Het spul eronder kan trouwens echt wel wat aandacht gebruiken. Vies van de jaren en toch ook wel wat harde slangen enzo. Maar verder gelukkig geen prutswerk. Het luchfilterhuis was onbeschadigd en schoon van binnen, en het luchtfilter leek ook nog als nieuw.

En weer doorrrrrrr 😎
 
Thanx voor de tip, nee die had ik nog niet gezien. Dat topic lijkt ook al een tijdje dood, maar ik zal me daar even aanmelden.
Als ik zocht op SRAD of SRAD topic ofzo kwam ik verder ook alleen maar hele oude dooie topics tegen -O-

Misschien is er echt geen interesse meer voor een SRAD verzameltopic, in dat geval bloedt deze uiteindelijk ook dood.
Hoop het niet, maar dat zien we dan wel weer 🤷‍♂️
 
Laatst bewerkt:
Thanx voor de tip, nee die had ik nog niet gezien. Dat topic lijkt ook al een tijdje dood, maar ik zal me daar even aanmelden.
Als ik zocht op SRAD of SRAD topic ofzo kwam ik verder ook alleen maar hele oude dooie topics tegen -O-

Misschien is er echt geen interesse meer voor een SRAD verzameltopic, in dat geval bloedt deze uiteindelijk ook dood.
Hoop het niet, maar dat zien we dan wel weer 🤷‍♂️
Tijdje dood? Springlevend en srad topic is juist samengevoegd.

Dus slotje en lekker in het Gixxer topic posten :)
 
Oh ja, ik zie het.
Ik keek naar de verkeerde datum :$|(

Ok, dan mag wat mij betreft hier een slotje op, gaan we lekker daar verder 👍:Y
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan