Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XV

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kan ik iemand nog verblijden met een z.g.a.n. origineel Suzuki luchtfilter voor de SV 650 vanaf bouwjaar 2003?

Heeft 1500 KM in mijn SV gezeten maar heb zelf toch besloten de overstap te maken naar een K&N luchtfilter.

Mag weg voor €10,- excl. verzendkosten (mag ook opgehaald worden in Leiden).

full

full
 
Iemand die mij kan helpen ? Wat is een normaal tourental bij stationair draaien ? Mijn 650 uit 2004 loopt nu 1000 touren starionair. Alleen gister toen ik wou schakelen van 1 naar 2 viel de motor uit. Kan ook zijn omdat de motor niet warm genoeg was. Ik hield trouwens de koppeling in tijdens schakelen toen de motor uit viel
 
Even in mn Haynes boek gekeken; 1300 rpm +-100rpm.
Dus 1000rpm is te laag. Even met de stelschroef hoger zetten dus.
 
Laatst bewerkt:
Ja dat klopt; bij de modellen met dubbele bougies is het toerental elektronisch geregeld.
En gasklephuis synchroon stellen; ja: dat moet elke 15.000 dacht ik. Heb ik begin dit jaar gedaan en je hoort het gelijk aan het geluid..

Bij de twinspark moet je ook via een OBD de ISC klep op een vaste waarde zetten alvorens het gasklephuis te synchroniseren.
 
Laatst bewerkt:
Uhm DisasterMaster, vind je mijn motor niet mooi genoeg voor in de OP ? '(
 
Laatst bewerkt:
En hoe weet ik wat ik heb ? Heb 0,0 verstand van techniek
Twinspark is alleen vanaf 2007. Dus die van jou heeft gewoon een stelschroef.
Deze zit aan de linkerkant van het frame. Afstellen met warme motor. En eigenlijk ook pas na het synchoniseren van het gasklephuis. Maar voor nu is hij gewoon te laag en kun je hem gewoon wat hoger zetten.

Steeds kleine beetjes verdraaien, even kort het gas open, en dan kijken op welk toerental hij terug valt net zo lang tot je die 1300 rpm ziet. En welke kant op te draaien? Dat merk je vanzelf :+ Maar ik gok rechtsom, meestal is indraaien een hoger toerental.

Idle_adjust.jpg
 
Laatst bewerkt:
Twinspark is alleen vanaf 2007. Dus die van jou heeft gewoon een stelschroef.
Deze zit aan de linkerkant van het frame. Afstellen met warme motor. En eigenlijk ook pas na het synchoniseren van het gasklephuis. Maar voor nu is hij gewoon te laag en kun je hem gewoon wat hoger zetten.

Steeds kleine beetjes verdraaien, even kort het gas open, en dan kijken op welk toerental hij terug valt net zo lang tot je die 1300 rpm ziet. En welke kant op te draaien? Dat merk je vanzelf :+ Maar ik gok rechtsom, meestal is indraaien een hoger toerental.

[afbeelding]


Top. Zal er van de week naar kijken. Synchroniseren kan ik dan niet. Maar aandraaien moet nog wel lukken :t
 
Door de vele berichten van je was ik je even vergeten 8-)
en ja hij is wel heulll lelijk. als in lelijk ongewassen :+
Ja, ik zie 'm nu in de OP.
Wat is ie schitterend smerig! :+
 
Leuk om te zien dat er animo is om dit topic te volgen door anderen :t
Maar ik zie een aantal nieuwe namen/gebruikers welke zich niet hebben gemeld voor de meting..

Dus heb je zin? en tijd? en kun je mee?
Schijf je HIER VIA DE DOODLE POLL in voor de Suzuki SV650/1000/S/N Zomer Meeting en laat even een bericht achter in het topic! De rit zal worden gereden op 8 of 15 juli.
 
Laatst bewerkt:
Ben ik nou weer de enige die geen foto's in een privé bericht kan zetten?
 
Laatst bewerkt:
't Werd ook tijd. Mijn winterband (achter) is op.
Heidenau K66 M&S. Ik kan dit iedereen aanraden die veel op koud nat en bevroren ondergronden rijdt. Gelukkig is dat nu niet aan de orde, maar de banden gaan geen derde winter in, dus mogen opgereden. In twee winters heb ik 19 dkm met de banden gereden (1 x 9400km en 1 x 9500 km). Toen ik ze kocht zou ik al tevreden zijn geweest met 10 dkm voor een achterband en 15 voor een voorband. De achterband er gisteren dus afgehaald, en die was goed plat. Daar ligt nu een verse PiPo3 om, en voor nog het winterbandje. Gaat waarschijnlijk nog zo'n 5000 mee, maar voor de vakantie gaat het er zowiezo af en komt ook daar de Michelin erin.
full
 
Vet hoor!

Een groot SV verzamel topic.

Nu iedereen hier toch verzameld is kan ik het hier wel even vragen :P Mijn bezinekraan (SV650 1st gen) lekt, en die kan niet gereviseerd worden met originele Suzuki spulletjes.... Maar er zijn wel revisiekitjes verkrijgbaar, hoe zijn jullie ervaringen daarmee? of toch beter een originele kraan voor veel pieken? Ik zou het ook niet erg vinden om een alternatieve kraan te monteren die gewoon met de hand open en dicht moet, ben ik gewend van mn andere motor. Iemand daar ideeën voor? plaats is nogal onhandig voor bedienen.


Later,

Loek
 
Vet hoor!

Een groot SV verzamel topic.

Nu iedereen hier toch verzameld is kan ik het hier wel even vragen :P Mijn bezinekraan (SV650 1st gen) lekt, en die kan niet gereviseerd worden met originele Suzuki spulletjes.... Maar er zijn wel revisiekitjes verkrijgbaar, hoe zijn jullie ervaringen daarmee? of toch beter een originele kraan voor veel pieken? Ik zou het ook niet erg vinden om een alternatieve kraan te monteren die gewoon met de hand open en dicht moet, ben ik gewend van mn andere motor. Iemand daar ideeën voor? plaats is nogal onhandig voor bedienen.


Later,

Loek

Ik heb een goede ervaring met tourmax.

Zeer goede setjes en altijd leuk en leerzaam om zelf te doen.

Deze bijvoorbeeld

tourmax fck 35

https://www.mlmparts.com/nl/benzinekraan-reparatiekit-756f0e-voor-suzuki-sv-650-2000.html
 
Laatst bewerkt:
Gisteren m'n SV 650 N op de testbank gehad om te kijken of er iets aan de afstelling moest gebeuren na het plaatsen van een K&N luchtfilter (zit al een slip-on uitlaat op).

Alles bleek netjes in orde na de eerste run dus uiteindelijk niks af hoeven stellen. Heb de motor nooit met de originele luchtfilter op de testbank gehad dus vraag me dan toch een beetje af of die daar dan slechter op liep of niet..

Eindresultaat van 71,2 PK waar die origineel, 15 jaar en 55.000 km terug, met 73 PK de fabriek uit rolde dus ben erg tevreden met het resultaat!

full


Ik heb nu overigens een tandwielverhouding van 15/44. Iemand ervaring met 2/3 tandjes omhoog op het achterste tandwiel voor wat extra acceleratie?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan