Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XV

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dan ook een langere ketting dan de originele uiteraard.
112 schakels voor de SV650N (1st gen). De SV650S heeft een 1 cm kortere achtervork dan de N, maar ik verwacht dat het voor de S ook een 112 schakel ketting zal zijn, aangezien de as in mijn geval ver voorin de kettingstelgleuf zit, maar het zou ook 110 schakels kunnen zijn. Even goed melden welke motor je hebt en wat je wilt. Ik bestel 'm altijd bij Jos Smit motoren. net iets meer dan 100 Euro voor ketting (DID) en tandwielen (JT). In een uurtje heb je 'm gemonteerd. Even voor de vergelijking. met de 15t/49t set draait de motor in de zesde versnelling 6 krpm bij 120 op de snelheidsmeter. Nog steeds heel goed te doen en een veel levendiger motorkarakter. kleiner moet je niet willen. Dan worden de versnellingen erg kort en het toerental wel erg hoog.
 
Dan ook een langere ketting dan de originele uiteraard.
112 schakels voor de SV650N (1st gen). De SV650S heeft een 1 cm kortere achtervork dan de N, maar ik verwacht dat het voor de S ook een 112 schakel ketting zal zijn, aangezien de as in mijn geval ver voorin de kettingstelgleuf zit, maar het zou ook 110 schakels kunnen zijn. Even goed melden welke motor je hebt en wat je wilt. Ik bestel 'm altijd bij Jos Smit motoren. net iets meer dan 100 Euro voor ketting (DID) en tandwielen (JT). In een uurtje heb je 'm gemonteerd. Even voor de vergelijking. met de 15t/49t set draait de motor in de zesde versnelling 6 krpm bij 120 op de snelheidsmeter. Nog steeds heel goed te doen en een veel levendiger motorkarakter. kleiner moet je niet willen. Dan worden de versnellingen erg kort en het toerental wel erg hoog.


Dit zijn de reactie's waar ik wat aan heb! Top dit haha!
Dankjewel en ik ga het melden, jij monteerd hem zelf? Uitlijnen op het oog of? Gewoon streepje bij streepje? Nog een veerweg indicatie qua speling?
 
Ja, montage doe ik zelf. De merktekens op de kettingstelplaatjes komen bij mijn SV goed overeen. Je kunt natuurlijk ook de loop op het achterste kettingwiel bekijken. De ketting moet daar recht overheen lopen. Niet in het midden een andere kant van het tandwiel kiezen dan boven en onder. De kettingspznning die ik aanhoud met 15/49: de onderloop bij omhoogdrukken thv de vorkbeschermer blijft daar 1 cm vandaan. Zeker niet te strak zetten. Igv twijfel liever te slap dan te strak.
 
Afstellen op een bokje uiteraard, zie mijn foto een stukje terug
 
Ik zie nu in mijn post van zondag bij de foto dat ik een 118 schakel ketting heb. Geen 112 dus. Als je gaat bestellen of kopen even goed doorgeven dat je de 99-02 sv650S hebt. De motorzaak weet dan welke ketting je bij de gewenste tandwielcombinatie moet hebben. Het zal mogelijk 116 zijn voor de S, anders ook 118.

Als je niet weet hoe het met je caterolie staat die ook vervangen inclusief filter. Zo ongeveer het enige dat echt belangrijk schijnt te zijn voor een SV. En niet teveel wheelies maken natuurlijk. ;).
Zoals voor de ketting geldt 'igv twijfel liever iets te slap dan te strak ' geldt voor de olie 'liever iets te veel dan te weinig.' Niet veel te veel natuurlijk, maar houd 'm in elk geval altijd boven het midden van het peilglas. Beter altijd op maximaal. Succes met zorg geven aan je SV. Ga je er ook mee de winter (pekel) in?
 
Laatst bewerkt:
Ik zie nu in mijn post van zondag bij de foto dat ik een 118 schakel ketting heb. Geen 112 dus. Als je gaat bestellen of kopen even goed doorgeven dat je de 99-02 sv650S hebt. De motorzaak weet dan welke ketting je bij de gewenste tandwielcombinatie moet hebben. Het zal mogelijk 116 zijn voor de S, anders ook 118.

Als je niet weet hoe het met je caterolie staat die ook vervangen inclusief filter. Zo ongeveer het enige dat echt belangrijk schijnt te zijn voor een SV. En niet teveel wheelies maken natuurlijk. ;).
Zoals voor de ketting geldt 'igv twijfel liever iets te slap dan te strak ' geldt voor de olie 'liever iets te veel dan te weinig.' Niet veel te veel natuurlijk, maar houd 'm in elk geval altijd boven het midden van het peilglas. Beter altijd op maximaal. Succes met zorg geven aan je SV. Ga je er ook mee de winter (pekel) in?
Hij moet wel eerst z n rijbewijs halen
 
:Y Succes dan Rick :t
Waar haal je die wijsheid vandaan, Truus? Dat staat nergens toch, of heb ik het gemist?
 
Nice! Laat maar weten hoe het remt en of het de investering waard was :). Ben erg benieuwd naar het resultaat.

Lijkt iets meer te happen, ontlucht hem zaterdag ff nog een keer extra. Moet sowieso de hendel nog iets naar beneden draaien, maar zit met de gaskabels vs de remleidingen wat nog even uitgevogeld moet worden. Die lopen elkaar nu in de weg. De investering viel mee, 130 voor de pomp en dan nog een banjodruksensor. Heb samen met een bevriende garage in elkaar gebeund omdat ontluchten wat makkelijker gaat met een aanzuigapparaat (soort compressor denk ik). "Jij hebt wel altijd de mooie klussen he!" - monteur_O-
 
Ja, montage doe ik zelf. De merktekens op de kettingstelplaatjes komen bij mijn SV goed overeen. Je kunt natuurlijk ook de loop op het achterste kettingwiel bekijken. De ketting moet daar recht overheen lopen. Niet in het midden een andere kant van het tandwiel kiezen dan boven en onder. De kettingspznning die ik aanhoud met 15/49: de onderloop bij omhoogdrukken thv de vorkbeschermer blijft daar 1 cm vandaan. Zeker niet te strak zetten. Igv twijfel liever te slap dan te strak.

Okee super! Olie is 400 km geleden vervangen, inmiddels heeft de motor wel bijna een jaar gestaan. Dus gewoon niet bloed erin. En een nieuw filter.
Jaa bokje staat nog wel bij truusje ;)

:Y Succes dan Rick :t
Waar haal je die wijsheid vandaan, Truus? Dat staat nergens toch, of heb ik het gemist?

Haha sommige mensen weten alles!
Jaaa dankje komt goed! 3 oktober is 'de' dag!
 
Ik zie nu in mijn post van zondag bij de foto dat ik een 118 schakel ketting heb. Geen 112 dus. Als je gaat bestellen of kopen even goed doorgeven dat je de 99-02 sv650S hebt. De motorzaak weet dan welke ketting je bij de gewenste tandwielcombinatie moet hebben. Het zal mogelijk 116 zijn voor de S, anders ook 118.

Als je niet weet hoe het met je caterolie staat die ook vervangen inclusief filter. Zo ongeveer het enige dat echt belangrijk schijnt te zijn voor een SV. En niet teveel wheelies maken natuurlijk. ;).
Zoals voor de ketting geldt 'igv twijfel liever iets te slap dan te strak ' geldt voor de olie 'liever iets te veel dan te weinig.' Niet veel te veel natuurlijk, maar houd 'm in elk geval altijd boven het midden van het peilglas. Beter altijd op maximaal. Succes met zorg geven aan je SV. Ga je er ook mee de winter (pekel) in?


Mwah de pekel is niet echt mn vriend. Denk dat hij dan warm in de schuur mag blijven staan.
 
Jep pair systeem zit ook op europa nl model, je kunt hier mooie een kit voor kopen in Engeland, zijn de plaatjes voor de cilinder deksel af te doppen je inlaatbox af te doppen en een weerstand om de pair klep te vervangen zodat de motor niet in een foutmelding komt.

Heb de kit ook gemonteerd en werkt super ook krijg je een eerlijke waarde bij het afstellen van de motor.
Je bent wel het geroffel geluid in je uitlaat kwijt.

Thanks voor je antwoord. Dan heb ik aankomende winter weer wat te sleutelen 😊
 
1537714180870687498449.jpg
Hij is binnen! Alleen een beetje nieuwe demper wol en knallen!
Hopelijk halve wege volgende week de motor klaar, en passen maar!
Mop mop.
 
Mooi. Volgens mij heb ik die op marktplaats zien staan. High mount. :t

Volgens mij is het bij de vaste gasten van dit topic een publiek geheim dat ik geen regenrijder ben en me er helemaal niet comfortabel bij voel. Oma komt de in de bocht met haar rollator nog buitenom voorbij, zeg maar.
Een beetje vertrouwen hebben en houden in het geheel is altijd lekker, en ondanks dat de SV niet zo licht stuurt en voelt als de Duke waar ik de laatste maanden op rond rijdt zat het toch best wel OK. Even wennen weer aan de zitpositie en met name aan het iets zwaarder insturen, maar het voelde op zich wel OK en ik had het gevoel na een gewenningsperiode wel weer met vertrouwen met de SV overweg te kunnen. Technisch nu OK. Goede remmen, goede banden, nieuwe ketting, dus hij rijdt zoals het hoort. PP3 behoort tot een van de beste banden voor natte condities, en toch vanmiddag in een normaal langzaam bochtje bij een kruising op nat wegdek een stapje opzij van het voorwiel. Ik ging niet hard, niet plat en ben niet gevallen (voetje op de grond al was dat waarschijnlijk niet nodig, want de grip kwam op tijd terug), maar dit draagt niet bij aan een goed gevoel in het geheel. :N
 
Laatst bewerkt:
Mooi dat je 'm hebt gekocht.
Nu nog een mooie manier vinden om 'm goed aan het achterframe te bevestigen.
Als je zonder duosteunen rijdt is het vrij gemakkelijk.
Zit er wel een dB killer in? Anders is het waarschijnlijk net teveel van het goede qua 'vette sound' ;)
 
Mooi dat je 'm hebt gekocht.
Nu nog een mooie manier vinden om 'm goed aan het achterframe te bevestigen.
Als je zonder duosteunen rijdt is het vrij gemakkelijk.
Zit er wel een dB killer in? Anders is het waarschijnlijk net teveel van het goede qua 'vette sound' ;)
Ff vol demperwol en klaar is Kees ehhh Rick
 
Mooi dat je 'm hebt gekocht.
Nu nog een mooie manier vinden om 'm goed aan het achterframe te bevestigen.
Als je zonder duosteunen rijdt is het vrij gemakkelijk.
Zit er wel een dB killer in? Anders is het waarschijnlijk net teveel van het goede qua 'vette sound' ;)

De high mount word lastig met bijrijder, maar heb de complete bochtenset erbij, dus kan altijd nog een losse demper opzoeken. Houd ik mn orginele pijp mooi orgineel. Zit geen dB killer in .... 😅! We gaan het horen met nieuwe wol erin...

Ff vol demperwol en klaar is Kees ehhh Rick

Zo is het 😉
 
Wellicht iemand van hier nog belang bij een MIZU verlagingskit voor een SV650S (2003/2008)?
B4AE2E3D-0A80-4645-9F62-DA7312D02D3F.jpeg

B9BF807D-A959-4CE0-BD7E-F395CAA05617.jpeg


Mag weg voor €25,-
 

Bijlagen

  • B8A2B6BA-685E-49DB-A789-46FD3B529DFA.jpeg
    B8A2B6BA-685E-49DB-A789-46FD3B529DFA.jpeg
    1,2 MB · Weergaven: 9
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan