Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XV

Status
Niet open voor verdere reacties.
Enige probleempje waar ik zaterdag achterkwam... Hij lijkt nu met starten op de killswitch te staan soms, doet helemaal niks als je de startknop indrukt. Paar tellen wachten en hij start als een zonnetje. Ga donderdag er even met m'n garage naar kijken waar het probleem zit.

Bleek niks met m'n GiPro te maken te hebben. Gewoon toeval dat die er tegelijk mee uitscheed. Vandaag 2 uur aan het doormeten geweest, koppelingshendelschakelaar gaf niet altijd contact. Dus die is nu doorgelust.
 
Iemand hier een eerste generatie te koop? Kan ik de sv gang joinen :D
Hier alleen een tweede gen met een paar mods

Edit.
Beetje rond zitten kijken maar mijn sv stond idd voor een beetje te veel dus voor winter pret prijs gezakt naar €2850,-
 
Laatst bewerkt:
De mijne is te koop. Zwarte S uit 2002, in 2003 op kenteken gezet met 30.295km er op. Goed onderhouden en met leuke opties. Deze:
20170305_105616_resized.jpg
20170305_105631_resized.jpg
20170305_105134_resized.jpg
 
Iemand die mij kan helpen?
Sinds een maand in het bezit van een SV1000N en bevalt heel goed!

Alleen vanmiddag een stukje gereden toen plots FI en rood lampje ging knipperen en de motor in een ''noodloop'' ging. Naar de vluchtstrook gestuurd en opnieuw starten (resetten) e.d. werkte allemaal niet. Gelukkig was ik bijna thuis waardoor er snel een kar was geregeld.
De storing heb ik kunnen achterhalen middels de dealermode en de foutcode is C11, volgens de handleiding de nokkenassensor.

Waar zit deze? Wat kan hieraan mis zijn? Of zijn er mogelijk andere oplossingen die ik kan proberen!
(want vandaag ben ik erachter gekomen dat stilstaan op de vluchtstrook geen hobby van me is).

Alvast bedankt!
 
Iemand die mij kan helpen?
Sinds een maand in het bezit van een SV1000N en bevalt heel goed!

Alleen vanmiddag een stukje gereden toen plots FI en rood lampje ging knipperen en de motor in een ''noodloop'' ging. Naar de vluchtstrook gestuurd en opnieuw starten (resetten) e.d. werkte allemaal niet. Gelukkig was ik bijna thuis waardoor er snel een kar was geregeld.
De storing heb ik kunnen achterhalen middels de dealermode en de foutcode is C11, volgens de handleiding de nokkenassensor.

Waar zit deze? Wat kan hieraan mis zijn? Of zijn er mogelijk andere oplossingen die ik kan proberen!
(want vandaag ben ik erachter gekomen dat stilstaan op de vluchtstrook geen hobby van me is).

Alvast bedankt!
had er al eerder iets over gelezen:

Als ik het goed zeg zit de nokkenassensor in het achterste klepdeksel. Er zit een magneetje in één van de nokkenassen. Een maatje van mij kreeg de nokkenas melding op zijn Raptor (TL1000 blok). In zijn geval was het een slechte accu waardoor de nokkenas te langzaam langskwam --> geen puls van de sensor. Maar met een volle? nieuwe accu zou dat het probleem niet moeten zijn.

Ik denk wel dat er twee verschillende sensoren moeten zijn, anders zou één van de twee foutcodes nutteloos zijn. Wel vreemd als beide sensoren tegelijk gesneuveld zijn van het stilstaan..
 
had er al eerder iets over gelezen:

Deze had ik gisteren ook gevonden! Andere accu geprobeerd en aan de lader maar zonder resultaat..
Straks maar eens naar de sensor gaan zoeken, bedankt voor de informatie dat deze zich in de klepdeksel bevind.
Enig idee hoe ik de sensor kan controleren?
Bijvoorbeeld een bepaalde weerstand meten om te zien of deze naar behoren werkt?
 
Mijn SV staat ook te koop, zie advertentie op Suzuki van € 1.600,-

Ik heb vorige week een Triumph Daytona 675 gekocht, dus helaas moet ik m'n SV650 de deur wijzen en mag hij iemand anders vele mooie ritten gaan bezorgen. Mocht iemand interesse hebben, laat het me even weten :)
 
>>>KNIP<<< De storing heb ik kunnen achterhalen middels de dealermode en de foutcode is C11, volgens de handleiding de nokkenassensor.
Waar zit deze? Wat kan hieraan mis zijn? Of zijn er mogelijk andere oplossingen die ik kan proberen!
(want vandaag ben ik erachter gekomen dat stilstaan op de vluchtstrook geen hobby van me is).

WPH pag 4-34 daar word jou sensor in beschreven, en de manier van controleren (na meten)
hij zit overigens op de achterste cylinder aan de rechter voorzijde in de bolling vd deksel
maak hem maar eens los en goed schoon, kan zomaar wat rondzwevend metaal in de olie zijn wat op de sensor is gekomen...
 
Laatst bewerkt:
met de SV een SV ophalen*O*
Leuk toch? *O* Neem wel een tanktas of iets dergelijks mee, want alle onderdelen die ik heb krijgt DUCK13S erbij, kun jij met hem in conclaaf wat je over wilt nemen van hem, scheelt hem weer in zijn aanschafprijs dacht ik zo. Stalen remleidingen zitten er ook bij, die had je toch nog niet dacht ik? En een Haynes wphb, ook wel handig voor hem. :t
 
Leuk toch? *O* Neem wel een tanktas of iets dergelijks mee, want alle onderdelen die ik heb krijgt DUCK13S erbij, kun jij met hem in conclaaf wat je over wilt nemen van hem, scheelt hem weer in zijn aanschafprijs dacht ik zo. Stalen remleidingen zitten er ook bij, die had je toch nog niet dacht ik? En een Haynes wphb, ook wel handig voor hem. :t


Je hoort t @Prut_Potje, we hebben een onderdelen feestje :D
 
4 remklauwen, electradelen, een achterlicht, de passagierszit+beugel. Een extra tellersetje, slotsetje compleet, 3 sloten +sleutel. En ik vergeet vast wel wat...;)
Ik weet soms echt niet wat ik allemaal heb rondzwerven hier. Ohh ja, het originele Suzuki Owners manual heb ik ook nog voor je.:t
 
Dankje! Plaatje om te zien, en het rijdt fantastisch!

Maar jij gaat dus ook afscheid nemen van je SV?
Ja, ik heb er door privé dingen er maar zo'n 400km mee gereden dit jaar. Nu het wat rustiger word, en als ik klaar ben met het verkopen, en leeghalen van mijn moeders huis (die is overleden helaas)ga ik na afloop kijken wat ik dan verder doe.
 
Leuk toch? *O* Neem wel een tanktas of iets dergelijks mee, want alle onderdelen die ik heb krijgt DUCK13S erbij, kun jij met hem in conclaaf wat je over wilt nemen van hem, scheelt hem weer in zijn aanschafprijs dacht ik zo. Stalen remleidingen zitten er ook bij, die had je toch nog niet dacht ik? En een Haynes wphb, ook wel handig voor hem. :t
Klopt, ik heb nog geen stalen remleidingen.
Ik heb (nog) de old skool 16 jaar oude rubberen leidingen🤣
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan