Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XV

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo allen,

Zijn er toevallig mensen die verhoogde clipons hebben ?
Of is het verstandig om er dan maar een superbike stuur erop te zetten.

Vraag is een superbike stuur er zelf handig op te zetten ?

Beurs vond ik wel oké, wel erg weinig Suzuki’s 😢 bijna geen sv,s gezien.
 
Pp
Hallo allen,

Zijn er toevallig mensen die verhoogde clipons hebben ?
Of is het verstandig om er dan maar een superbike stuur erop te zetten.

Vraag is een superbike stuur er zelf handig op te zetten ?

Beurs vond ik wel oké, wel erg weinig Suzuki’s 😢 bijna geen sv,s gezien.


Afgelopen winter een superbike stuur er op gezet. Tweedehands gekocht. Is te doen. Je moet echter wel de gaskabel vervangen door een langer exemplaar, en de standaard remleiding is te kort. Mijn stalen remleidingen waren net lang genoeg. Achteraf had ik beter een nieuw complete set kunnen kopen. Gisteren mee gereden en heel tevreden!

O ja, je moet je spiegels verbreden.

 
Hallo allen,

Zijn er toevallig mensen die verhoogde clipons hebben ?
Of is het verstandig om er dan maar een superbike stuur erop te zetten.

Vraag is een superbike stuur er zelf handig op te zetten ?

Beurs vond ik wel oké, wel erg weinig Suzuki’s 😢 bijna geen sv,s gezien.
Ik heb een setje originele suzuki verhoogde clip-ons liggen moet ze nog monteren zullen beter zitten dan de originele.
Had een sb stuur reed wel oke maar vond het er niet zo mooi uit zien.
 
Hallo allen,

Zijn er toevallig mensen die verhoogde clipons hebben ?
Of is het verstandig om er dan maar een superbike stuur erop te zetten.

Vraag is een superbike stuur er zelf handig op te zetten ?

Beurs vond ik wel oké, wel erg weinig Suzuki’s 😢 bijna geen sv,s gezien.

Als ik je foto zie heb je ook een SV 1000 SZ? In de oude SV 1000 topics vind je in de OP wat data mbt het plaatsen van een sbk stuur. Ik heb vorig jaar een set overgenomen en geplaatst. Langere gaskabels, remleidingen en koppelingsleiding zijn nodig. Al het elektra is lang genoeg maar kun je het beste even omleggen, tussen frame en tank eruit laten komen. Al met al prima zelf te doen.
Ik heb bar end mirrors geplaatst en block off plaatjes op de originele bevestigingspunten voor de spiegels geplaatst.
 
Dit volg ik ook even. Ik rij met clipons maar heb zodanig nekklachten dat ik overweeg een ander stuur erop te zetten.
Als verhoogde clipons of een sb stuur al stukken uit zou maken, dan is zeker het sb stuur iets wat ik zou willen afwegen tegen het standaard stuur. Behoudt een beetje de looks, maar misschien een iets betere zit en ook meer mogelijkheden om bij langere trips een windscherm te gebruiken.
 
voor de mensen die een verhoogd stuur willen hebben, hebben jullie de vorkpoten al flush met de kroonplaat, of steken ze nog en beetje door?
 
Hoeveel kosten zulke verhoogde clip-ons?

Thanks voor alle reacties 👍🏻
Yep ik heb een SV1000 SZ en ben er zeer op gesteld.
Nu ik wat ouder wordt en de machine meer voor mijn vakanties gebruik loop ik er tegen aan dat ik last van mijn nek krijg. Dat is de reden dat ik aan een oplossing zit te denken met de SV
Ik ben ook wel benieuwd naar de verhoogde clipons, ik denk dat ik daar eerst maar mee ga beginnen.
@mick85 waar heb je ze besteld ?
 
Laatst bewerkt:
Heb ze toen op MP kunnen kopen.

Suzuki nummer Clip-on Tour Match 990D0-17G00-090 deze zijn voor de 650, wellicht zijn zevoor de 650 en 1000 via de Suzuki dealer te koop.
 

Bijlagen

  • Clip-on Tour Match 990D0-17G00-090  (1).jpg
    Clip-on Tour Match 990D0-17G00-090 (1).jpg
    75 KB · Weergaven: 11
  • Clip-on Tour Match 990D0-17G00-090  (3).jpg
    Clip-on Tour Match 990D0-17G00-090 (3).jpg
    84,2 KB · Weergaven: 10
  • Clip-on Tour Match 990D0-17G00-090  (2).jpg
    Clip-on Tour Match 990D0-17G00-090 (2).jpg
    49,3 KB · Weergaven: 8
Goedemorgen :P,

Ik lees hier altijd trouw mee maar post niet zoveel, mijn brommer staat wel ergens aan het begin van het topic. Er is al een en ander aan verklust, en aangezien hij / zij (laten we het genderneutraal houden _O-) nu wat onderhoud kan gebruiken moet dat verklussen worden doorgevoerd.

Het onderhoud gaat vooral om de klepspeling, die moet gecontroleerd worden, en omdat je dan toch je halve brommer moet slopen heb ik 4 glimmende nokkenassen van een SV650 uit 2003, dus 2e generatie, op de plank gelegd. En nou heb ik zelf toevallig (of niet) een SV650 van de 1ste generatie uit 2002.
Dus dat betekend dat de inlaat nokkenassen van de 2e generatie op de plek moeten van de inlaat nokkenassen van de 1ste generatie en inlaat nokkenassen van de 1ste generatie verkassen naar de uitlaatzijde van de 1ste generatie 8)7. De overige 4 nokkenassen kunnen dan in de kliko ofzo... En dan maar eens de klepspeling meten en bijstellen waar nodig, want daar was het tenslotte om begonnen.

De bovenstaande wisseltruuk zou dan een wat sterkere SV moeten opleveren. Hoeveel sterker? geen idee. gaan we achter komen, het gaat in ieder geval niet uitgebreid op een vermogensbank met voor en na meting gebeuren, moet een beetje low budget blijven.
Meest optimistische dat ik heb gelezen zou bijna 10% zijn, maarja.... dat is het meest optimistische.

Alles bij elkaar een vrij serieuze operatie en ik heb nog nooit zoiets gedaan. Dus moet het er maar eens van komen. Heel zorgvuldig en schoon werken zal het devies zijn. De merktekens op de nokkenassen kloppen met de wisseltruuk natuurlijk van geen kant meer, dus EXTRA goed opletten dan maar.

Er zijn vrij aardige beshrijvingen te vinden, maar die zijn oud en dus zonder plaatjes.... dus die moet ik zelf dan maar bedenken. Ik zal hier wel verslag doen MET plaatjes ;).

Of is er hier iemand die dit wel al eens heeft gedaan en nog goede tips en of foto's heeft?

Later,

Loek
 
Goedemorgen :P,

Ik lees hier altijd trouw mee maar post niet zoveel, mijn brommer staat wel ergens aan het begin van het topic. Er is al een en ander aan verklust, en aangezien hij / zij (laten we het genderneutraal houden _O-) nu wat onderhoud kan gebruiken moet dat verklussen worden doorgevoerd.

Het onderhoud gaat vooral om de klepspeling, die moet gecontroleerd worden, en omdat je dan toch je halve brommer moet slopen heb ik 4 glimmende nokkenassen van een SV650 uit 2003, dus 2e generatie, op de plank gelegd. En nou heb ik zelf toevallig (of niet) een SV650 van de 1ste generatie uit 2002.
Dus dat betekend dat de inlaat nokkenassen van de 2e generatie op de plek moeten van de inlaat nokkenassen van de 1ste generatie en inlaat nokkenassen van de 1ste generatie verkassen naar de uitlaatzijde van de 1ste generatie 8)7. De overige 4 nokkenassen kunnen dan in de kliko ofzo... En dan maar eens de klepspeling meten en bijstellen waar nodig, want daar was het tenslotte om begonnen.

De bovenstaande wisseltruuk zou dan een wat sterkere SV moeten opleveren. Hoeveel sterker? geen idee. gaan we achter komen, het gaat in ieder geval niet uitgebreid op een vermogensbank met voor en na meting gebeuren, moet een beetje low budget blijven.
Meest optimistische dat ik heb gelezen zou bijna 10% zijn, maarja.... dat is het meest optimistische.

Alles bij elkaar een vrij serieuze operatie en ik heb nog nooit zoiets gedaan. Dus moet het er maar eens van komen. Heel zorgvuldig en schoon werken zal het devies zijn. De merktekens op de nokkenassen kloppen met de wisseltruuk natuurlijk van geen kant meer, dus EXTRA goed opletten dan maar.

Er zijn vrij aardige beshrijvingen te vinden, maar die zijn oud en dus zonder plaatjes.... dus die moet ik zelf dan maar bedenken. Ik zal hier wel verslag doen MET plaatjes ;).

Of is er hier iemand die dit wel al eens heeft gedaan en nog goede tips en of foto's heeft?

Later,

Loek

zijn idd hele instructive over op internet, ook ergens een pdf file met duidelijke instructies en foto's moet niet heel anders zijn dan de originele nokken terug plaatsen alleen ze zal wat shims moeten heben i.v.m andere hoogte noken.

staat veel info op internet:

Swapped cams on my SV650 - Honda-Tech - Honda Forum Discussion

gaat om verstelbare tandwiel maar principe is het zelfde.

APE - SV650 Sprocket Instructions
 
Laatst bewerkt:
zijn idd hele instructive over op internet, ook ergens een pdf file met duidelijke instructies en foto's moet niet heel anders zijn dan de originele nokken terug plaatsen alleen ze zal wat shims moeten heben i.v.m andere hoogte noken.

staat veel info op internet:

Swapped cams on my SV650 - Honda-Tech - Honda Forum Discussion

gaat om verstelbare tandwiel maar principe is het zelfde.

APE - SV650 Sprocket Instructions

Ja idd. veel info, maar nooit echt heel erg compleet. Maarja, beetje (of eigenlijk best veel) logisch denkwerk moet de truuk doen. Wat betreft die kettingwielen op de assen weet ik het nog niet. Tenminste niet of dat zo gaat als bij die APE dingen. Volgens mij zit er namelijk nog een spieverbinding in de perspassing tegen verdraaien. En dat heeft die APE adapter dan ook zodat je die er "klakkeloos" op kan persen omdat je kettingwielen daarna toch verstelbaar zijn. Maar de standaard kettingwielen er verdraaid weer oppersen gaat daarmee niet denk ik...

In ieder geval bedankt voor de info!

Later,

Loek
 
Goedemorgen :P,

Ik lees hier altijd trouw mee maar post niet zoveel, mijn brommer staat wel ergens aan het begin van het topic. Er is al een en ander aan verklust, en aangezien hij / zij (laten we het genderneutraal houden _O-) nu wat onderhoud kan gebruiken moet dat verklussen worden doorgevoerd.

Het onderhoud gaat vooral om de klepspeling, die moet gecontroleerd worden, en omdat je dan toch je halve brommer moet slopen heb ik 4 glimmende nokkenassen van een SV650 uit 2003, dus 2e generatie, op de plank gelegd. En nou heb ik zelf toevallig (of niet) een SV650 van de 1ste generatie uit 2002.
Dus dat betekend dat de inlaat nokkenassen van de 2e generatie op de plek moeten van de inlaat nokkenassen van de 1ste generatie en inlaat nokkenassen van de 1ste generatie verkassen naar de uitlaatzijde van de 1ste generatie 8)7. De overige 4 nokkenassen kunnen dan in de kliko ofzo... En dan maar eens de klepspeling meten en bijstellen waar nodig, want daar was het tenslotte om begonnen.

De bovenstaande wisseltruuk zou dan een wat sterkere SV moeten opleveren. Hoeveel sterker? geen idee. gaan we achter komen, het gaat in ieder geval niet uitgebreid op een vermogensbank met voor en na meting gebeuren, moet een beetje low budget blijven.
Meest optimistische dat ik heb gelezen zou bijna 10% zijn, maarja.... dat is het meest optimistische.

Alles bij elkaar een vrij serieuze operatie en ik heb nog nooit zoiets gedaan. Dus moet het er maar eens van komen. Heel zorgvuldig en schoon werken zal het devies zijn. De merktekens op de nokkenassen kloppen met de wisseltruuk natuurlijk van geen kant meer, dus EXTRA goed opletten dan maar.

Er zijn vrij aardige beshrijvingen te vinden, maar die zijn oud en dus zonder plaatjes.... dus die moet ik zelf dan maar bedenken. Ik zal hier wel verslag doen MET plaatjes ;).

Of is er hier iemand die dit wel al eens heeft gedaan en nog goede tips en of foto's heeft?

Later,

Loek
Ik zie dat het nog steeds niet in de OP staat.
Ik heb een uitgebreide handleiding geschreven voor het kleppen stellen van de 1G inclusief foto's.
Hij is wel in het engels geschreven, omdat hij ook gebruikt wordt op de facebook pagina.

klikkerdeklik
 
Mede MF'ers,

Ik ben nog steeds op zoek naar een SV650N GEN 2. Als iemand wat weet let me know!

Budget is 2000/2500 euro.

🤙
 
Ik zie dat het nog steeds niet in de OP staat.
Ik heb een uitgebreide handleiding geschreven voor het kleppen stellen van de 1G inclusief foto's.
Hij is wel in het engels geschreven, omdat hij ook gebruikt wordt op de facebook pagina.

klikkerdeklik

En die heb ik al gevonden ;-) heel erg fijn. Die ligt klaar voor gebruik. Maar de beetje gebrekkige info ging vooral over de merktekens bij de alternatieve nokkenassen. Jouw handleiding is prachtig, daar zal ik naar verwijzen als ik wat schrijf over dat nokkenassen gewissel.

Later,

Loek
 
En die heb ik al gevonden ;-) heel erg fijn. Die ligt klaar voor gebruik. Maar de beetje gebrekkige info ging vooral over de merktekens bij de alternatieve nokkenassen. Jouw handleiding is prachtig, daar zal ik naar verwijzen als ik wat schrijf over dat nokkenassen gewissel.

Later,

Loek
Zo'n vermoeden had ik ook al een beetje, en ik heb ook erg veel over deze mod gehoord!
Ik wil hem ook graag uitvoeren, want ik wel alles uit de SV krijgen :P

Wat ook een verbetering is, maar dat is alleen voor de racers, zijn 3 van de 6.voeringen eruit halen bij de dynamo.
Je hoeft geen lampen aan te hebben, en door 3 vieringen eruit te halen, kan je het aantal pk hoger hebben zonder dat de krukas kapot gaat, je hebt immers minder massa dat ronddraait :P
 
Heb nog nodige liggen:
Spiegel set
Korte kentekenplaathouder
Duosteps
Duozitje
Ruitje
Led mini Knipperlichten set
Koplamp
Achterlicht
Kuipwerk ( Licht grijs )
kettingkast
25kw computer met testbank uitdraai
 
Hallo allen,

Zijn er toevallig mensen die verhoogde clipons hebben ?
Of is het verstandig om er dan maar een superbike stuur erop te zetten.

Vraag is een superbike stuur er zelf handig op te zetten ?

Beurs vond ik wel oké, wel erg weinig Suzuki’s 😢 bijna geen sv,s gezien.
Er wordt op marktplaats een abm kroonplaat met sbk stuur aangeboden, teab.
 
Zo'n vermoeden had ik ook al een beetje, en ik heb ook erg veel over deze mod gehoord!
Ik wil hem ook graag uitvoeren, want ik wel alles uit de SV krijgen :P

Wat ook een verbetering is, maar dat is alleen voor de racers, zijn 3 van de 6.voeringen eruit halen bij de dynamo.
Je hoeft geen lampen aan te hebben, en door 3 vieringen eruit te halen, kan je het aantal pk hoger hebben zonder dat de krukas kapot gaat, je hebt immers minder massa dat ronddraait :P

Tja.... die krukassen gaan stuk bij intensief circuitgebruik. Verhalen zijn een beetje wisselend. Heftig terugschakelen, quickshifter, meer dan 80 Pk, dat soort dingen. Zijn allemaal dikke klappen op de krukas in ieder geval. Maar m'n SV gaat niet voor alleen circuitgebruik worden voorlopig. Twee circuitmotoren en geen voor de straat is wat optimistisch :) Maar wil wel de SV als "reservefiets" mee kunnen nemen.
De wisseltruuk met de nokkenassen leek me een mooie opmaat om daarna een heel blok op te bouwen voor de circuitbrommer. liggen onderdelen zat voor op de plank(en). Maar dat is allemaal echt tot op het allerlaatste schroefje eng ringetje uit elkaar.... en voor een ander topic.

Eerst maar eens de SV nokkenassen wisselen :t

Later,

Loek
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan