Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XV

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik probeer eigenlijk altijd Shell vpower te tanken met de sv, de puch gaat competition102 met A747 of 95 met triboron in
 
Tank meestal 95, soms als ik in een verwenbui ben 98. Behalve na een weddenschap een jaar terug, toen kreeg ze 2 volledige tanken van het allerduurste ;)
 
O, zo simpel? JE stelt dan de hoek die de gasklep maakt op zijn as, of werkt het hetzelfde als het stelschroef of de verbindende stang tussen de twee gaskleppen op de carbs? Maar blijkbaar is het dus zelf te doen. Weer iets geleerd.
Zou even zoeken op trottlebody sync. Staat hier duidelijk beschreven in mn haynes boek
 
Zou even zoeken op trottlebody sync. Staat hier duidelijk beschreven in mn haynes boek
Voor mij niet van toepassing. Ik was gewoon nieuwsgierig naar hoe je dat zelf kunt doen bij een moor met injectie ipv carbs. Mijn enige motortje met brandstofinjectie en een servo-gestuurde 'ride-by-wire' gasklep heeft maar 1 cilinder, dus synchronisatie is niet aan de orde. Een pointy komt er bij niet. Als mijn huidige curvy ooit mocht bezwijken en ik wil SV blijven rijden komt er weer een curvy. Niet in de laatste plaats doordat ik er enorm veel onderdelen en slijtagedelen voor heb liggen.
 
Laatst bewerkt:
20181204_204300.jpg

Deze topper had een beetje bijgeluiden toen ik hem kocht afgelopen najaar.
Toch de gok genomen! En niet zonder resultaat, ten eerste, dat geluid! :9~ en ten tweede, tjaa het is een SV, echt super fijne motor.
Ook deze is 35 kw.... dat is dan ook het enige minpunt haha!

Net de Nokkenas ketting spanner van de voorste cilinder vervangen.

Nu weer als een zonnetje! :]
 
Zeker, ben wel iets meer verliefd op deze als op de andere die ik heb....
Maar met mn pekel fiets heb ik dit jaar al wel de nodige km gemaakt!
Zondag in Gildehaus geweest! Ook leuk!

Moet helaas nog wel 1.5 jaar voordat code 80 vervalt. Dan stap ik denk ik over op een SV of TL 1000.

20181009_134113.jpg


De pekelfiets, afgelopen jaar bij zonnig weer.
 
Ziet er netjes uit voor een pekelfiets. Twee SV's gebruiken. (een voor de zomer en een voor de winter) is wel een slim idee. De TL1000 is gaaf! :Y
 
Mocht iemand nog een leuke 650s in de aanbieding hebben...doe even een pm! Omgeving utrecht is een pre. Budget ~2000 liever minder. (Er werd zojuist een 99er op mp aangeboden voor 999 in goede staat maar was al na een paar uur weg.. :()
 
Mocht iemand nog een leuke 650s in de aanbieding hebben...doe even een pm! Omgeving utrecht is een pre. Budget ~2000 liever minder. (Er werd zojuist een 99er op mp aangeboden voor 999 in goede staat maar was al na een paar uur weg.. :()
Ja, ook gezien. Een gele. En nog in Houten, dus omgeving Utrecht ook.
 
  • Leuk
Waarderingen: FTI
Ziet er netjes uit voor een pekelfiets. Twee SV's gebruiken. (een voor de zomer en een voor de winter) is wel een slim idee. De TL1000 is gaaf! :Y

Jaa wel een klein luxe probleem, maar de pekelfiets is meer de woon werk motor.
Daar kan ik s'ochtends gerust vroeg mee wegrijden zonder de hele buurt wakker te maken.
Wel zo netjes haha.
 
Bekijk bijlage 1358155
Deze topper had een beetje bijgeluiden toen ik hem kocht afgelopen najaar.
Toch de gok genomen! En niet zonder resultaat, ten eerste, dat geluid! :9~ en ten tweede, tjaa het is een SV, echt super fijne motor.
Ook deze is 35 kw.... dat is dan ook het enige minpunt haha!

Net de Nokkenas ketting spanner van de voorste cilinder vervangen.

Nu weer als een zonnetje! :]

Mooi setje dempers 8-)
 
gmorgen, kan iemand de verschillen (voor en nadelen, karakter) tussen de 650 carb en 650 injectie uitleggen? Ik twijfel om mijn curvy te ruilen tegen de opvolger..

Carbs zijn een bijzondere hocus spokus. Het is echt een ambacht, maar deze manier manier is in de racerij gelieft vanwege simpliciteit (geen electra) en de beschikbare kennis is zo hoog dat ze erg goed afgesteld konden worden. Hierdoor zijn carb fietsen soms responsiever zijn dan injecties.

Maar voor de normale wereld is de carb een ingewikkeld onderdeel, mechanisch met veel onderdelen. De rubbertjes of membraampjes kunnen stuk. Nieuwe benzine is hierbij ook geen hulp. De hangende gasnaalden, vlotterbakpakkingen die lekken.
Ze zijn op elkaar afgesteld, maar dat verloopt na tijd, dus synchronisatie problemen.
Het werkt, het doet het goed en kan je heel veel kopzorgen bezorgen. Maar je kan elk onderdeeltje zelf vervangen.
Bij mij heeft een vastzittende vlotter en een te ruime opening en een lekkende tank ervoor gezorgd dat mijn blok vol benzine liep.

Een injectiefiets heeft voor de echte afstelling vaak een power commander of yoshibox, deze kunnen ook met hoge precisie regelen. Al moet je echt weten waar je mee bezig bent. De standaard ECU heeft een bepaalde mapping, die vaak niet zo snel regelt als een analoge carb fiets, al mag je bij de SV toch redelijk uitgaan dat in de meeste gevallen, de goede gevallen in ieder geval, de motor al start als je er naar kijkt.

Maar een probleem onderweg is niet te fixen door even je 'stationair op te schroeven' en de laatste kilometers naar huis kan rijden.
Werken aan een carb is een handleiding volgen en goed nadenken, eveneens bij een injectie, er zijn vast wel instructies of mappings beschikbaar.

Hoe verschillend ze rijden geen idee, ben ik ook wel benieuwd naar!

Tevens heb ik een SBK stuur gemonteerd op een N, het is bizar speels en geeft mij het gevoel waar ik naar zoek in een motor. Ik kan volledig rechtop zitten maar ook een beetje voorover, let wel niet chill meer voorover over de tank, want breed stuur. Zonder kuipje vind ik het wel afzien op de snelweg, maar dat is een goede reden om de alternatieve route te kiezen!
 
Laatst bewerkt:
@ivoderksen Mooi uitgebreid verhaal en het klopt ook wel. :Y Carbs hebben net als remmerij e.d. in de zoveel tijd een schoonmaakbeurtje nodig. Je moet er eigenlijk ook op blijven rijden. Dan is er niks aan de hand. Zodra je een carbfiets stil laat staan zonder de juiste producten... Tja dan wordt het een drama ivm gommen van benzine in al die kleine onderdeeltjes. :N Daar is een injectie veel makkelijker in.

Hierdoor zijn carb fietsen soms responsiever zijn dan injecties.

Dat klopt zeer zeker, maar kost net als een powercommander een aantal dynosessies. Mijn carbie heeft nu 2x op de dyno gestaan en staat aardig afgesteld (3e keer zou overigens geen slecht idee zijn :+).

Gisteren heb ik samen met de (oud) Sv van @Reanne2312 gereden. Ik merkte op dat mijn de 2e gen een hogere gearing heeft en dus 500 toeren per versnelling hoger liep dan mijn gen 1. Daarintegen had de gen2 wel een hogere toerenbegrenzer. Rollend op het gas was mijn carbie daarintegen beduidend sneller. Alleen weet ik nu al dat injectie motor sowieso minder benzine drinkt dan mijne. _O-

Lang verhaal kort: carbie of injectie, ze zijn allebei dikke prima! *O*
 
Het is inderdaad allebei prima!

Vraagje wat is ongeveer de gemiddelde levensduur van een sv. Mijne heeft nu 42000 km en twijfel of het nog slim is om te investeren in een sbk stuur of in te ruilen
 
Ik zeg doen. Hij gaat nog minstens 70 dkm mee met een beetje geluk tot 1.5 ton. Tenminste, dat zegt men. Prut en ik zijn de lange-duur testers hier in het topic. Tot nu toe doen onze 100.000+ SV's het prima. Ook de carburateurs.
 
Wat Roger zegt! Ik heb m'n Sv gekocht met 79.000. Vervolgens een GSXr voorkant opgebouwd, nieuwe achterveer, dynotune enz enz. Momenteel op de maand precies een jaar verder (bijna) 90.000 op de teller. Niet zo gek veel mis mee terwijl de motor toch flink op de staart getrapt wordt. O-)

Zegge gewoon slijtagedelen bijhouden en letten op eigenaardigheden. Mijn Sv heeft een nieuwe thermostaat nodig gehad en is voor mijn tijd niet echt goed verzorgd. Heb al het onderhoud dat er te bedenken is moeten doen bij aanschaf. Zegt prima hoe die blokjes zijn. :t

(Al denk ik dat ik wss m'n koppakking moet vervangen komende zomer. :X Ohh well :+)
 
Het is inderdaad allebei prima!

Vraagje wat is ongeveer de gemiddelde levensduur van een sv. Mijne heeft nu 42000 km en twijfel of het nog slim is om te investeren in een sbk stuur of in te ruilen

Een bandit is een totaal andere motor qua rijkarakter. Je moet ineens hard en veel gaan remmen. Motor rijd heel soepel en in de goede handen kun je er bijzonder mooi mee rijden. Maar hij is standaard wat minder spannend dan een V blok, hoewel die van de SV nog rustig en vergevend is.
Misschien is het wel wat voor je, dan kun je beter even proefrijden!

Ik zou persoonlijk gaan voor tweedehands setje en kijken wat er te vinden, of een N kroonplaat. Ik heb geloof ik een SBK stuur in de originele N kroonplaat.
Het gaat een beetje om de investering, maar als je meer bij het vertrouwde wil blijven in een nieuw jasje, mag je hobby wat kosten.
Je hebt immers direct resultaat. Een ABM kroonplaat is €119, stuurtje kan dan al voor 25 euro. En een koppelingskabel van een N kopen. Als je die nog niet hebt 15 euro ong? (Misschien passen andere kroonplaten ook wel, maar ivm contactslot, stuurslot, poot afstand e.d. heb ik geen idee)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan