DUCKI3S
Het verre oosten
Stokkies erin en haringen aan de onderkant en scheerlijnen. Hoe moeilijk kan t zijnIk heb nog nooit gekampeerd in mijn 23 jarige leven, laat staan een tent opgezet. Gebruiksaanwijzing vond ik overbodig om mee te nemen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Stokkies erin en haringen aan de onderkant en scheerlijnen. Hoe moeilijk kan t zijnIk heb nog nooit gekampeerd in mijn 23 jarige leven, laat staan een tent opgezet. Gebruiksaanwijzing vond ik overbodig om mee te nemen
Een biertje smaakt altijd het lekkerste als je overwonnen hebt! ProostDe bond tegen het vloeken heeft z’n jaarquotum ook weer binnen, maar de tent die staat! Ik zeg biertijd!
Bekijk bijlage 1361252
Waarom staan ze wijd bij jou, gewoon lang niks aan gedaan? Ik heb een boortje en slangetje gebruikt, ik denk dat het de rechter inlaatklep aan de voorste cylinder is. Anders nog eens koud luisteren. Mocht 'ie open gaan zal ik die NAKS ook inspecteren.Ik heb mijn kleppen aan de wijde kant staan. Maakt ook een takke herrie aan klikjes en tikjes.
Op jouw filmpje kan ik niet echt iets horen. Bij de 1000 kan de NAKS er ook nog wel eens doorgaan. Wat iedereen al zegt. Een Stethoscoop op de motor kan je helpen om mechanische geluiden beter te horen
Ik zie na 2 sec googlen toch veel meer 99’ers met een zwart blok hoorGrote kans dat er iets met die sv is. Lijkt voor het grootste deel orgineel, maar het blok is zwart gespoten. Ik zou eerder de knippers vervangen enzo. Grote kans dat er iets verborgen wordt
Wel met een 650.Is er hier toevallig iemand uit Den Haag of omstreken met een SV1000?
Waarom staan ze wijd bij jou, gewoon lang niks aan gedaan?
Haha top. Ik wist dat los OK was, maar nu maak ik me een stuk minder zorgen.Met slijtage worden de kleppen strakker. Ik heb de mijne expres aan de wijde kant staan voor meer kracht in laagtoerig gebied. Eerste generatie staat nog niet bekend om z'n vermogen. Dan maar afstellen op koppel
Maakt iets meer geluid bij het blok, maar is nog niks vergeleken met een oude kawasaki. Bijkomend voordeel is dat je prima 30 in de 6 kunt doen.
Klopt. 1999 heeft zwarte cilinders en lichte wielen. 2000 heeft lichte cilinders en donkere wielen. 2001 en 2002 hebben lichte cilinders en lichte wielen.Ik zie na 2 sec googlen toch veel meer 99’ers met een zwart blok hoor
Wel met een 650.
€150 voor enkel een voorbandje opleggen? Voorbandje is €90 euro, omleggen, sja ik kreeg er een paar jaar geleden 2 banden voor 45 euro omgelegd (in Duitsland).
Hou voorband wel hetzelfde als de achterband voor het verwachtte en bedoelde rijpatroon.
Ik zou hem persoonlijk zo meenemen en voor en achter laten vervangen voor rond de 300.
Verder goede punten van grrtjuhh.
Ik kijk of het blok zweet, of ie inderdaad koud is.
Stuur moet lekker omvallen. Als je even rijdt af en dotjes gas geven en kijken hoe de respons is, dipt ie of trekt ie snel op. Bij een dipje kan het zijn dat je carbs synchroon gesteld moeten worden voor het beste resultaat (rijdt er echter gewoon prima mee, maar niet perfect).
50dKM betekend wel dat zijn 2 grote beurt gedaan moet zijn (48000 op de klok is kleppen stellen).
Vraag of er onderhoud is gepleegd/een historie is van de motor. Dit is namelijk een best klusje en voor een zaak ook tijdrovend, dus laten doen kan wel 200-300 zijn.
Wel mooi ding, uitlaat klinkt vast ook lekker!
De Sv spanningsregelaar geeft niet de geest op hogere toeren. Het is juist het lage gebied wat hij niet meer bij kan houden. Onder de 2k toeren kan de spanningsregelaar dan niet meer fatsoenlijk regelen. Met als gevolg dat de motor gewoon op de accu loopt. Ik had zelf last van uitvallen bij stoplichten en bar slecht stationair lopen. Nieuwe SR heeft dat opgelost.
Ook de Sv die een vriendin van mij laatst gekocht heeft, heeft hier last van. Onder de 2k toeren loopt de laadspanning drastisch terug naar nihil. Dat is een gen 2 met 39.xxx op de teller. Ook daarvoor is een nieuwe SR besteld.
Als je het zadel eraf mag halen... Waarom ook niet! Doorgaans wel, volgens mij doet de mijne nu 14,5 vanaf 1200 rpm. (Mijn warm stationair). Zolang er stationair iig consistent 13 + volt op staat is het eerst prima om mee te rijden.Dus bij de proefrit: multimeter mee, en stationair / beneden de 2k rpm het voltage over de polen meten?
Hoeveel moet dit dan zijn, 14.7V?
Mijn sv ?De Sv spanningsregelaar geeft niet de geest op hogere toeren. Het is juist het lage gebied wat hij niet meer bij kan houden. Onder de 2k toeren kan de spanningsregelaar dan niet meer fatsoenlijk regelen. Met als gevolg dat de motor gewoon op de accu loopt. Ik had zelf last van uitvallen bij stoplichten en bar slecht stationair lopen. Nieuwe SR heeft dat opgelost.
Ook de Sv die een vriendin van mij laatst gekocht heeft, heeft hier last van. Onder de 2k toeren loopt de laadspanning drastisch terug naar nihil. Dat is een gen 2 met 39.xxx op de teller. Ook daarvoor is een nieuwe SR besteld.
@FTI Succes bij het kijken en proefrijden. Goed afgestelde Sv pakt vloeiend op. (Dipje bij 6 a 7k op deels gas is mogelijk, als hij niet is afgesteld op de uitlaat). Test natuurlijk ook of de vering al eens aangepakt is. Dat is natuurlijk een dikke plus. Oh en vergeet niet om ook zonder handen te rijden (rechtheid).
De Sv spanningsregelaar geeft niet de geest op hogere toeren. Het is juist het lage gebied wat hij niet meer bij kan houden. Onder de 2k toeren kan de spanningsregelaar dan niet meer fatsoenlijk regelen. Met als gevolg dat de motor gewoon op de accu loopt. Ik had zelf last van uitvallen bij stoplichten en bar slecht stationair lopen. Nieuwe SR heeft dat opgelost.
Ook de Sv die een vriendin van mij laatst gekocht heeft, heeft hier last van. Onder de 2k toeren loopt de laadspanning drastisch terug naar nihil. Dat is een gen 2 met 39.xxx op de teller. Ook daarvoor is een nieuwe SR besteld.
Mijn sv ?
Misschien dat ie daarom uitviel in het beginJaaaa, jouw (oude) SV Staat nu ook op 35kw. Afgelopen weekend zijn Gitta en ik er even mee bezig geweest.
Bekijk bijlage 1361414
(Voor de liefhebber; de Kawasaki GPZ500 is nu te koop).
@ivoderksen. Goed dat je het zegt tot noch toe heb ik nog geen kokende regelaars gehad in een SV. Wel eentje in een GS500 (zelfde regelaar). Honda's staan daar erg bekend om. Mijn rijinstructeur had tijdens de les met een VTR zijn accu in de brand. Werd hem ineens heel heet onder de kont.