Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XV

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb mijn kleppen aan de wijde kant staan. Maakt ook een takke herrie aan klikjes en tikjes. :+

Op jouw filmpje kan ik niet echt iets horen. Bij de 1000 kan de NAKS er ook nog wel eens doorgaan. Wat iedereen al zegt. Een Stethoscoop op de motor kan je helpen om mechanische geluiden beter te horen
 
Ik heb mijn kleppen aan de wijde kant staan. Maakt ook een takke herrie aan klikjes en tikjes. :+

Op jouw filmpje kan ik niet echt iets horen. Bij de 1000 kan de NAKS er ook nog wel eens doorgaan. Wat iedereen al zegt. Een Stethoscoop op de motor kan je helpen om mechanische geluiden beter te horen
Waarom staan ze wijd bij jou, gewoon lang niks aan gedaan? Ik heb een boortje en slangetje gebruikt, ik denk dat het de rechter inlaatklep aan de voorste cylinder is. Anders nog eens koud luisteren. Mocht 'ie open gaan zal ik die NAKS ook inspecteren.

Is er hier toevallig iemand uit Den Haag of omstreken met een SV1000?
 
Laatst bewerkt:
Grote kans dat er iets met die sv is. Lijkt voor het grootste deel orgineel, maar het blok is zwart gespoten:?:?. Ik zou eerder de knippers vervangen enzo. Grote kans dat er iets verborgen wordt
Ik zie na 2 sec googlen toch veel meer 99’ers met een zwart blok hoor
Is er hier toevallig iemand uit Den Haag of omstreken met een SV1000?
Wel met een 650.
 
Waarom staan ze wijd bij jou, gewoon lang niks aan gedaan?

Met slijtage worden de kleppen strakker. Ik heb de mijne expres aan de wijde kant staan voor meer kracht in laagtoerig gebied. Eerste generatie staat nog niet bekend om z'n vermogen. Dan maar afstellen op koppel O-)

Maakt iets meer geluid bij het blok, maar is nog niks vergeleken met een oude kawasaki. Bijkomend voordeel is dat je prima 30 in de 6 kunt doen. :+
 
Met slijtage worden de kleppen strakker. Ik heb de mijne expres aan de wijde kant staan voor meer kracht in laagtoerig gebied. Eerste generatie staat nog niet bekend om z'n vermogen. Dan maar afstellen op koppel O-)

Maakt iets meer geluid bij het blok, maar is nog niks vergeleken met een oude kawasaki. Bijkomend voordeel is dat je prima 30 in de 6 kunt doen. :+
Haha top. Ik wist dat los OK was, maar nu maak ik me een stuk minder zorgen.
 
Je hebt natuurlijk ook Te los. Dat is weer slecht. Suzuki geeft een mooie range aan waarin de klepspeling behoort te zitten. Zou zeggen; meet het nog even een keertje na. Anders lig je er nog wakker van ook. -O-
 
Ik zie na 2 sec googlen toch veel meer 99’ers met een zwart blok hoor

Wel met een 650.
Klopt. 1999 heeft zwarte cilinders en lichte wielen. 2000 heeft lichte cilinders en donkere wielen. 2001 en 2002 hebben lichte cilinders en lichte wielen.
 
Vanmiddag even kijken bij deze:

≥ SUZUKI SV 650 S (bj 2002) - Motoren | Suzuki - Marktplaats.nl

50dkm, nieuwe pilot power voorband, rest is in nette staat volgens de (volgens Baatsen goed beoordeelde) motorshop.
Helaas geen geschiedenis aanwezig.

Iemand nog punten waar ik op kan/moet letten?
Iemand ervaring met Pilot Powers?

Vrpr 1400 1300 met nieuwe voorband.

(lijkt een scheur bij koplamp te zitten maar dit is een lichtspeling; heb via de mail nog wat fotos gehad en ziet er netjes uit)

mg-ns-76_st.nr.1242.jpg
 
Laatst bewerkt:
Pilot power is een goede (goedkope) sportband. Leuk op het droog! Echter levensgevaarlijk in de regen.

Beetje de standaard dingen voor een SV. Lekkages e.d., sludge, koelvloeistof (rad.dop. kun je openen met een beetje handigheid). Check ook onderaan bij het vulglas en de cilinderkoppen of het blok echt koud is. Voor een koude start. Dit lijkt me een goed begin! :Y

Met 50k op de teller kan het goed wezen dat de spanningsregelaar op z'n einde is. Daarvoor kun je natuurlijk een multimeter meenemen. Sv's haten kapotte regelaars. Gaan ze slecht van stationair lopen/uitvallen.
 
  • Leuk
Waarderingen: FTI
€150 voor enkel een voorbandje opleggen? Voorbandje is €90 euro, omleggen, sja ik kreeg er een paar jaar geleden 2 banden voor 45 euro omgelegd (in Duitsland).
Hou voorband wel hetzelfde als de achterband voor het verwachtte en bedoelde rijpatroon.

Ik zou hem persoonlijk zo meenemen en voor en achter laten vervangen voor rond de 300.

Verder goede punten van grrtjuhh.
Al zou ik de multimeter thuislaten. De motor moet goed starten en lekker strak lopen.
Je kan wel kijken wat de laadspanning is van de motor stationair en bij 4000rpm, maar dan moet je wel weten waar je naar kijkt. Dat kan achteraf thuis ook wel en vervangend onderdeel is €50,

Ik kijk of het blok zweet, of ie inderdaad koud is.
Stuur moet lekker omvallen. Als je even rijdt af en dotjes gas geven en kijken hoe de respons is, dipt ie of trekt ie snel op. Bij een dipje kan het zijn dat je carbs synchroon gesteld moeten worden voor het beste resultaat (rijdt er echter gewoon prima mee, maar niet perfect).

50dKM betekend wel dat zijn 2 grote beurt gedaan moet zijn (48000 op de klok is kleppen stellen).
Vraag of er onderhoud is gepleegd/een historie is van de motor. Dit is namelijk een best klusje en voor een zaak ook tijdrovend, dus laten doen kan wel 200-300 zijn.

Wel mooi ding, uitlaat klinkt vast ook lekker!
 
€150 voor enkel een voorbandje opleggen? Voorbandje is €90 euro, omleggen, sja ik kreeg er een paar jaar geleden 2 banden voor 45 euro omgelegd (in Duitsland).
Hou voorband wel hetzelfde als de achterband voor het verwachtte en bedoelde rijpatroon.

Ik zou hem persoonlijk zo meenemen en voor en achter laten vervangen voor rond de 300.

Verder goede punten van grrtjuhh.

Ik kijk of het blok zweet, of ie inderdaad koud is.
Stuur moet lekker omvallen. Als je even rijdt af en dotjes gas geven en kijken hoe de respons is, dipt ie of trekt ie snel op. Bij een dipje kan het zijn dat je carbs synchroon gesteld moeten worden voor het beste resultaat (rijdt er echter gewoon prima mee, maar niet perfect).

50dKM betekend wel dat zijn 2 grote beurt gedaan moet zijn (48000 op de klok is kleppen stellen).
Vraag of er onderhoud is gepleegd/een historie is van de motor. Dit is namelijk een best klusje en voor een zaak ook tijdrovend, dus laten doen kan wel 200-300 zijn.

Wel mooi ding, uitlaat klinkt vast ook lekker!

Dank voor je commentaar.

Prijs is een typo, moet 1300 zijn. My bad.
Achter ligt ook een Pilot Power.

Er is geen geschiedenis bekend dus dat is nog wel een dingetje. Gevraagd of hij contact op kan nemen met vorige eigenaar maar die schijnt iig geen bonnetjes meer gehad te hebben.

Wellicht kan ik klepstelbeurt erbij onderhandelen.
 
Zelf had ik pilot powers op de sv, heerlijke bandjes op droog maar zodra het nat en koud wordt glijden als op ijs. De rest van de tips zijn denk ik wel gegeven
 
De Sv spanningsregelaar geeft niet de geest op hogere toeren. Het is juist het lage gebied wat hij niet meer bij kan houden. Onder de 2k toeren kan de spanningsregelaar dan niet meer fatsoenlijk regelen. Met als gevolg dat de motor gewoon op de accu loopt. Ik had zelf last van uitvallen bij stoplichten en bar slecht stationair lopen. Nieuwe SR heeft dat opgelost.

Ook de Sv die een vriendin van mij laatst gekocht heeft, heeft hier last van. Onder de 2k toeren loopt de laadspanning drastisch terug naar nihil. Dat is een gen 2 met 39.xxx op de teller. Ook daarvoor is een nieuwe SR besteld.

@FTI Succes bij het kijken en proefrijden. Goed afgestelde Sv pakt vloeiend op. (Dipje bij 6 a 7k op deels gas is mogelijk, als hij niet is afgesteld op de uitlaat). Test natuurlijk ook of de vering al eens aangepakt is. Dat is natuurlijk een dikke plus. Oh en vergeet niet om ook zonder handen te rijden (rechtheid).
 
Laatst bewerkt:
De Sv spanningsregelaar geeft niet de geest op hogere toeren. Het is juist het lage gebied wat hij niet meer bij kan houden. Onder de 2k toeren kan de spanningsregelaar dan niet meer fatsoenlijk regelen. Met als gevolg dat de motor gewoon op de accu loopt. Ik had zelf last van uitvallen bij stoplichten en bar slecht stationair lopen. Nieuwe SR heeft dat opgelost.

Ook de Sv die een vriendin van mij laatst gekocht heeft, heeft hier last van. Onder de 2k toeren loopt de laadspanning drastisch terug naar nihil. Dat is een gen 2 met 39.xxx op de teller. Ook daarvoor is een nieuwe SR besteld.

Dus bij de proefrit: multimeter mee, en stationair / beneden de 2k rpm het voltage over de polen meten?
Hoeveel moet dit dan zijn, 14.7V?
 
Je merkt ook wel dat hij dan ronduit kloten loopt. O-)
Dus bij de proefrit: multimeter mee, en stationair / beneden de 2k rpm het voltage over de polen meten?
Hoeveel moet dit dan zijn, 14.7V?
Als je het zadel eraf mag halen... Waarom ook niet! Doorgaans wel, volgens mij doet de mijne nu 14,5 vanaf 1200 rpm. (Mijn warm stationair). Zolang er stationair iig consistent 13 + volt op staat is het eerst prima om mee te rijden.

Een wat eenvoudigere methode, die ik me nu bedenk. Mijn en die van de gen2 verlichting ging/gaan ook knipperen / zwak branden (LED op mijne en hallogeen op de gen2) met de slechte SR. Hou je hand voor de koplamp. Als de motor meer licht geeft als je een beetje gas geeft weet je ook voldoende.
 
  • Leuk
Waarderingen: FTI
De Sv spanningsregelaar geeft niet de geest op hogere toeren. Het is juist het lage gebied wat hij niet meer bij kan houden. Onder de 2k toeren kan de spanningsregelaar dan niet meer fatsoenlijk regelen. Met als gevolg dat de motor gewoon op de accu loopt. Ik had zelf last van uitvallen bij stoplichten en bar slecht stationair lopen. Nieuwe SR heeft dat opgelost.

Ook de Sv die een vriendin van mij laatst gekocht heeft, heeft hier last van. Onder de 2k toeren loopt de laadspanning drastisch terug naar nihil. Dat is een gen 2 met 39.xxx op de teller. Ook daarvoor is een nieuwe SR besteld.

@FTI Succes bij het kijken en proefrijden. Goed afgestelde Sv pakt vloeiend op. (Dipje bij 6 a 7k op deels gas is mogelijk, als hij niet is afgesteld op de uitlaat). Test natuurlijk ook of de vering al eens aangepakt is. Dat is natuurlijk een dikke plus. Oh en vergeet niet om ook zonder handen te rijden (rechtheid).
Mijn sv ?
 
De Sv spanningsregelaar geeft niet de geest op hogere toeren. Het is juist het lage gebied wat hij niet meer bij kan houden. Onder de 2k toeren kan de spanningsregelaar dan niet meer fatsoenlijk regelen. Met als gevolg dat de motor gewoon op de accu loopt. Ik had zelf last van uitvallen bij stoplichten en bar slecht stationair lopen. Nieuwe SR heeft dat opgelost.

Ook de Sv die een vriendin van mij laatst gekocht heeft, heeft hier last van. Onder de 2k toeren loopt de laadspanning drastisch terug naar nihil. Dat is een gen 2 met 39.xxx op de teller. Ook daarvoor is een nieuwe SR besteld.

Ze kunnen allebei doen, teveel doorlaten(accu koken) of te weinig(bar slecht, of niet laden).

Ik heb ook jouw symptomen gehad en mijn spanningsregelaar en uiteindelijk ook bobines moeten vervangen. Maar het kan ook slechte synchronisatie zijn, denk je dan. Het is zo plots dat dat eigenlijk ook niet logisch is. Zo kwam ik bij elektra.
Vond het bizar dat het nergens echt te vinden was. Hopelijk komen mensen die zoeken naar het zelfde probleem op ons topic en bij onze conclusies.

Voor dit zou ik de multimeter meenemen just in case(als je die hebt), maar in de tas laten als er niets geks is. Gewoon kijken of ie goed loopt, geen gekke geluidjes heeft. Niet zweet, koud is, slijtage onderdelen checken, dotjes gas geven, rechtuit rijden en uiteindelijk geld in het handje drukken.
Onderhoudshistorie is niet echt van belang als je zelf een grote beurt gaat geven, maar wel als je het anders uit moet geven.
 
Laatst bewerkt:

Jaaaa, jouw (oude) SV :Y Staat nu ook op 35kw. Afgelopen weekend zijn Gitta en ik er even mee bezig geweest. *O*

IMG-20190302-WA0008.jpg


(Voor de liefhebber; de Kawasaki GPZ500 is nu te koop).

@ivoderksen. Goed dat je het zegt tot noch toe heb ik nog geen kokende regelaars gehad in een SV. Wel eentje in een GS500 (zelfde regelaar). Honda's staan daar erg bekend om. Mijn rijinstructeur had tijdens de les met een VTR zijn accu in de brand. Werd hem ineens heel heet onder de kont. :+
 
Ik ben aan mijn vierde SR bezig. In alle gavallen onderlagen igv het defect, dus lege accu. Ik heb er nu een van de hyosung SV kloon. Die heeft meer koelende capaciteit. Er zijn ook veel betere aftermarket regelaars te koop. Maar mogelijk is die op die rode helemaal niet kapot
 
Jaaaa, jouw (oude) SV :Y Staat nu ook op 35kw. Afgelopen weekend zijn Gitta en ik er even mee bezig geweest. *O*

Bekijk bijlage 1361414

(Voor de liefhebber; de Kawasaki GPZ500 is nu te koop).

@ivoderksen. Goed dat je het zegt tot noch toe heb ik nog geen kokende regelaars gehad in een SV. Wel eentje in een GS500 (zelfde regelaar). Honda's staan daar erg bekend om. Mijn rijinstructeur had tijdens de les met een VTR zijn accu in de brand. Werd hem ineens heel heet onder de kont. :+
Misschien dat ie daarom uitviel in het begin🧐
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan