Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XV

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vanmiddag even kijken bij deze:

≥ SUZUKI SV 650 S (bj 2002) - Motoren | Suzuki - Marktplaats.nl

50dkm, nieuwe pilot power voorband, rest is in nette staat volgens de (volgens Baatsen goed beoordeelde) motorshop.
Helaas geen geschiedenis aanwezig.

Iemand nog punten waar ik op kan/moet letten?
Iemand ervaring met Pilot Powers?

Vrpr 1400 1300 met nieuwe voorband.

(lijkt een scheur bij koplamp te zitten maar dit is een lichtspeling; heb via de mail nog wat fotos gehad en ziet er netjes uit)

mg-ns-76_st.nr.1242.jpg
Mine!!!

:D
 
Hoi allemaal,

Als trotste SV-eigenaar meld ik mezelf hier ook maar even. Sinds afgelopen weekend ben ik ook lid van het forum en dit topic moet ik natuurlijk ook even gaan volgen. Hieronder is m'n trots te zien. Zoals je wellicht opvalt is ze helemaal stock. Het enige wat ik er (na deze foto) aan heb gewijzigd, is dat er nu kortere zwarte hendels op zitten. Eigenlijk ben ik ook nog op zoek naar een andere (sportief klinkende) uitlaat. Heeft iemand tips op dit gebied? Het liefst doe ik het zo dat het geheel later nog als origineel / met originele uitlaat de deur uit kan doen. Ik hoor het graag! Leuk om hier te zijn.8-)
IMG_20180312_135945340.jpg
 
Hoi allemaal,

Als trotste SV-eigenaar meld ik mezelf hier ook maar even. Sinds afgelopen weekend ben ik ook lid van het forum en dit topic moet ik natuurlijk ook even gaan volgen. Hieronder is m'n trots te zien. Zoals je wellicht opvalt is ze helemaal stock. Het enige wat ik er (na deze foto) aan heb gewijzigd, is dat er nu kortere zwarte hendels op zitten. Eigenlijk ben ik ook nog op zoek naar een andere (sportief klinkende) uitlaat. Heeft iemand tips op dit gebied? Het liefst doe ik het zo dat het geheel later nog als origineel / met originele uitlaat de deur uit kan doen. Ik hoor het graag! Leuk om hier te zijn.8-)
Bekijk bijlage 1361480
Welkom in het topic met je mooie rooie 1999 curvy.
Voor de uitlaat zijn er heel veel sportievere alternatieven, maar zo ongeveer allemaal zijn het vervangingseinddempers waarbij je je originele linkpijp achter de collector moet doorslijpen. De originele einddemper krijg je er wel weer aan, maar je krijgt dan wel een klem op de plaats waar je hebt moeten slijpen.
 
Welkom in het topic met je mooie rooie 1999 curvy.
Voor de uitlaat zijn er heel veel sportievere alternatieven, maar zo ongeveer allemaal zijn het vervangingseinddempers waarbij je je originele linkpijp achter de collector moet doorslijpen. De originele einddemper krijg je er wel weer aan, maar je krijgt dan wel een klem op de plaats waar je hebt moeten slijpen.
Dank u, maar hoho...ze is uit 2000! Nog een jong ding.

Dat doorslijpen hoor ik inderdaad vaker en volgens mij ontkom ik daar ook niet aan. Is dat dan een kwestie van slijpen en de andere uitlaat past er zonder aanpassingen op, of moet daarbij nog veel worden geknutseld?
 
Ha welkom @MotoMarkS
Slijpen en de andere uitlaat erop schuiven.
Is verder volgens mij redelijk simpel. Als je een uitlaat hebt voor de sv zijn de ophangpunten vgm ook hetzelfde
@FTI gefeliciteers wanneer is je eerste ritje
 
@MotoMarkS Voor een tijdje terug hebben we uitlaten uitgebreid besproken. Miss interessant om terug te zoeken/lezen. :Y

@Reanne2312 Klopt. Als je koud gas los laat heeft ze er moeite mee. Maar dan gaan we fixen. Evenals de beruchte standaard sensor. :t
 
Met slijtage worden de kleppen strakker. Ik heb de mijne expres aan de wijde kant staan voor meer kracht in laagtoerig gebied. Eerste generatie staat nog niet bekend om z'n vermogen. Dan maar afstellen op koppel O-)

Maakt iets meer geluid bij het blok, maar is nog niks vergeleken met een oude kawasaki. Bijkomend voordeel is dat je prima 30 in de 6 kunt doen. :+

Niet helemaal waar,
Het ligt eraan waar hij slijt.
Met het slijten van de klepzitting wordt hij inderdaad strakker, maar als de shim slijt, of de nokkenas, dan gaat het de andere kant op.

30 in z'n 6 wil wel redelijk makkelijk, mits je hem ook synchroon goed hebt afgesteld :)

Power onderin: desnorkle je luchtfilter <3

Ik ga morgen proberen een dyno te doen.
Ben benieuwd hoeveel ponys er nog zijn na ruim een ton :)

Daarna natuurlijk nog eens zelf afstellen :D
 
Welkom in het topic met je mooie rooie 1999 curvy.
Voor de uitlaat zijn er heel veel sportievere alternatieven, maar zo ongeveer allemaal zijn het vervangingseinddempers waarbij je je originele linkpijp achter de collector moet doorslijpen. De originele einddemper krijg je er wel weer aan, maar je krijgt dan wel een klem op de plaats waar je hebt moeten slijpen.
Ja ik zie het. Donkere wielen en donkere letters op de tank. Mooi ding!
 
Nou uiteindelijk kwamen we gister dus op een plek waar je niet mocht kamperen, fik stoken of met motorvoertuigen mocht komen....
Dus gingen we verder naar de plek waar jullie de tent hebben zien staan waar je wel mocht kamperen en fik stoken. Motorvoertuigen mochten niet, maarrrr er was verder niemand dus dan mag het natuurlijk ineens wel :)

WhatsApp Image 2019-03-05 at 19.08.01.jpeg


Uiteindelijk daar een vuur gestookt waar ze in Scheveningen nog een puntje aan konden zuigen. En op de modderige wegen ernaartoe hield Suus op d'r straatbandjes dapper stand tegen de GS 1200 met noppen, waarmee toch wel bewezen is dat een SV de perfecte motor is. In 1,5 dag zo'n 600km op voornamelijk kronkelwegen gereden en genoten! Voor een volgende keer toch wel wat anders verzinnen dan een grote rugzak, want daar heb ik nog de komende 3 maanden plezier van in m'n schouders en rug.

WhatsApp Image 2019-03-05 at 22.48.16.jpeg

Klein minpuntje was toen ik een klap hoorde en dacht dat ik een putdeksel wat hard geraakt had. Suus reed soms wat raar erna, wat ik toen aan het wegdek toewees omdat ik bij het stoplicht niks aan m'n banden zag. Bleek bij een tankstation 10 minuten later dat een uiteinde van een spanband om de as was geraakt bij het achterste tandwiel. De spanband was geklapt wat de knal verklaarde. Met een tang het eruit gewurmd en morgen maar eens kijken of er verder niks stuk is gegaan erdoor.

WhatsApp Image 2019-03-06 at 14.44.07.jpeg

WhatsApp Image 2019-03-06 at 14.44.071.jpeg


Hoop dat jullie genoten hebben van het reisverslag, ik in ieder geval wel van de reis! Tot de volgende meeting!
 
IMG_20190307_095015.jpgIMG_20190307_095040.jpg
(Klikbaar)

Vanochtend mijn motor opgehaald. Snel een paar kiekjes (het pontje bij schoonhoven kwam er aan..).

Iets geks valt al op: soms danst het wijzertje van de toerenteller heel gek heen en weer, alsof die niet goed vast zit. Motor versnelt wel normaal dus is denk ik echt het wijzertje alleen. En soms is dat ff zo en daarna weer goed. Vreemd.

Verder erg leuk om te rijden, iets meer werken qua vermogen/snelheid tov de VFR 750 die ik hiervoor had. Nog niet heel hard mee gescheurd want nieuwe voorband...nat...wind...''nieuwe" motor... joh ik ben verstandig bezig.
 
Dat dansen is dat je ontsteking naar de voorste cilinder wordt onderbroken. Die toerentellers gaan vrijwel nooit kapot. Behalve die van de N. Die verliezen hun achterplaatje. _O-

Kan meerdere dingen zijn. Check even of de standaard sensor er nog op zit, zo ja even in de WD40. Is nog niet direct merkbaar, maar zonder 'treatment' wordt het erger (heb mijne gedelete).
 
Dat dansen is dat je ontsteking naar de voorste cilinder wordt onderbroken. Die toerentellers gaan vrijwel nooit kapot. Behalve die van de N. Die verliezen hun achterplaatje. _O-

Kan meerdere dingen zijn. Check even of de standaard sensor er nog op zit, zo ja even in de WD40. Is nog niet direct merkbaar, maar zonder 'treatment' wordt het erger (heb mijne gedelete).
Welke sensor gaat dit om :?
 
Die sensor die aan je standaard hangt. Dat de motor uitvalt als je hem in de 1 doet. Die staan erom bekend om storing te geven onder het rijden. Voornamelijk op snelweg snelheden.
 
Ik mag geen stander meer zeggen van een vriendin van me. _O- :+

Erg apart om op de snelweg 130 te rijden met 6,5k rpm, om vervolgens 0 rpm op de teller te zien. 8)7

@DUCKI3S Zit die er bij jou nog wel op? O-) Het is wel de meest eenvoudige verklaring voor een dansende rpm meter. Verwacht niet dat @FTI een 325 heeft gehad, dat had hij gegarandeerd gemerkt.
 
Lekker spanbandjes vreten. Heb je wel geluk gehad. Als ie het flikt om door wiel te komen (wat ik wel betwijfel), blokkeert er misschien wat ipv een knal door het knappen.
Heb zelf ook met losse spanbandjes gereden en zowel mijn tas als spanbandjes hebben niets geks gedaan, waardoor ik het ook met een lach op mijn gezicht kan vertellen en nu altijd mijn knoopkwaliteit controleer.

Mooie motor @FTI
Fijne KM gewenst.
 
Ik mag geen stander meer zeggen van een vriendin van me. _O- :+

Erg apart om op de snelweg 130 te rijden met 6,5k rpm, om vervolgens 0 rpm op de teller te zien. 8)7

@DUCKI3S Zit die er bij jou nog wel op? O-) Het is wel de meest eenvoudige verklaring voor een dansende rpm meter. Verwacht niet dat @FTI een 325 heeft gehad, dat had hij gegarandeerd gemerkt.
Hij zit er zeker op, tenzij er een andere reden is dat de motor uitvalt wanneer je in zn 1 de standaard uitklapt8)7
 
Hij zit er zeker op, tenzij er een andere reden is dat de motor uitvalt wanneer je in zn 1 de standaard uitklapt8)7
Verkeerd gelezen: goed uitgevogeld dat ie werk!
--
Andersom juist, zodat je niet wegrijdt met een uitgeklapt standaard, dat is namelijk op zijn zachts gezegd problematisch in een bocht.
Hij is ook je killswitch in zijn 1 voor je gemak ja.
 
Net ff de rest nagekeken, achterkant was niks mis mee. Bij het voorste tandwiel nog wel wat stukjes spanband eruit staan peuren. Hopen dat die niet langs de keerkring van de koppeling gekomen is. Maar lijkt erop dat ik goed geluk heb gehad idd O-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan