Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XV

Status
Niet open voor verdere reacties.
@HopHopGasErop nog even zonder handen rijden om te checken of de as nog recht in de achterbrug staat. :Y Lijkt erop dat je er prima vanaf bent gekomen met de spanband.

@FTI Verstandig om nog even te checken of de afwatering vrij is. :t

Laatst had ik een 325, omdat de stekker van m'n CDI was losgetrilt. Dat is dus ook een optie. Zeer vreemd. 8)7

@S(R)avage Ruilen voor mijn curvy sv650?:+:+
 
Over zadels, weet iemand waar je een tweedehands niet megaduur bagster zadel vandaan kunt halen :?
Die dingen zijn echt mega comfortabel
 
Zojuist de carburateurs even gesynchroniseerd en het bleek redelijk nodig want de achterste zoog harder dan de voorste, maar ik heb iets vreemds. Volgens het boekje moet je synchroniseren bij 1300 rpm. Het stationair toerental dus. Ik heb 'm wat hoger gezet ('t zal 2500 rpm geweest zijn) om te voorkomen dat de olie van het synchroniseerapparaat ( ;) ) in één slok naar binnen wordt gezogen en ook om te voorkomen dat tussen het vullen van de slang en aankoppelen de motor afslaat door teveel vasle lucht. Bij 2500 rpm staat ie nu goed, maar . . . zodra ik gas geef gaat de voorste harder zuigen dan de achterste. Dat is vreemd toch? Je zou verwachten dat het over het hele toerengebied globaal hetzelfde zou moeten blijven. Als dat niet zo is heb je bij bijvoorbeeld 5 krpm de carburateurs niet synchroon staan. Wie weet hoe dit kan (lees: of dit klopt) en wat ik eventueel kan doen om dit goed te krijgen. Synchroniseren bij een hoger toerental??
 
Wat ik nog weet van synchroniseren met een olieslangetje en een GPX600; op constante toeren, zegge 2k toeren, was hij gelijk. Met een dot gas gingen de slangen ongelijkmatig omhoog, maar terug op 2k toeren was hij wederom gelijk.

De waarom; I don't know. :X Reed er prima om. Responsief op het gas en netjes een strak stationair toerental. O-) Misschien merk je het verschil al met een stukje rijden/ stoplicht wachten.
 
O, dan heb ik hetzelfde als jij destijds. Ik vind dat wel vreemd.
Bij het toerental waarbij je hebt gesynchroniseerd staat de boel synchroon, maar bij andere toerentallen niet :?
En rijden doe je niet bij 2 krpm.
 
Dit is dan typisch iets wat is niet begrijp. In eerste instantie heb ik bij 2500 rpm gesynchroniseerd. Daar stond het goed, maar bij gas geven gaat de voorste harder zuigen. Vervolgens heb ik 'm op 4500 rpm synchroon gesteld. Staat nu perfect bij dat toerental. Als ik gas geef gaat de voorste nog steeds harder zuigen, en bij laten dalen van het toerental zuigt de achterste harde dan de voorste (of de voorste minder, zo je wilt). Na het synchroon stellen bij 4500 heb ik niets meer aan de synchronisatieschroef veranderd. Betekent dit nu dat de motor bij 4500 goed staat en goed op het gas zou moeten reageren, maar op stationair toerental niet optimaal staat? Waarom niet over het hele toerenbereik? Dit heeft toch geen zin zo. Het is toch vreemd dat het maar bij één toerental goed staat. :?

Kan ik 'm het beste synchroon stellen bij plmn 1400 of bij plmn 4500 rpm, waarbij het bij een ander toerental dan waarbij is gesynchroniseerd niet klopt?
Ik denk zelf bij een hoger toerental omdat je in dat toerental rijdt, dus het belangrijker is dat het bij zo'n toerental klopt.

EDIT: even logisch beredenerend. Betekent dit soms dat de voorste cilinder meer compressie heeft dan de achterste? Immers bij hoger toerental heeft een cilinder met meer compressie door het hogere toerental meer invloed op de totale zuiging dan een cilinder met minder compressie bij hetzelfde toerental. Is dit bij mijn SV mogelijk het geval en is dit de reden dat carburateurs niet bij alle toerentallen synchroon kunnen staan?
 
Laatst bewerkt:
Zou me niks verbazen als het met slijtage te maken heeft. :X Mijn Sv'tje staat rond de stationair synchroon, maar loopt verder perfect. Je zou het moeten testen hoe hij loopt met synchroon op 4500 rpm :Y
 
Dan slijt zo'n ding wel snel, maar goed. Voor ik begon stond ie niet synchroon op 2500 rpm. Wat ik me herinner is dat de achterste veel te hard zoog, wat zou kunnen betekenen dat ie bovenin wat beter zou kunnen staan. De motor hield de laatste tijd wel wat in bij ineens volgas geven vanaf zo'n 5-6 krpm. Hij staat nu synchroon bij 4500, dus ik ga straks wel even voelen wat ie doet. Evt schroevendraaier mee en onderweg op gevoel afstellen. Boven 4500 krijgt de achterste immers iets minder. Na de volgende klepstelbeurt eens opnieuw synchroniseren. Zou invloed kunnen hebben.
 
Kijk goed naar het linksysteem tussen je carbs.
Je kabels sturen de voorste carb aan.
De achterste wordt door middel van een metalen staaf/stang/plat lang ding
Aangestuurd.
Als daar speling op zit, dan zal hij eerst de voorste beetje verder open trekken, en dan pas de achterste.

Dat verklaard wat jij hebt.

Ik heb het ook, en de mijne is ook zeker op.

Mijn staat nu mooi synchroon, maar hij is zo ver versleten dat hij synchroon staat met het stelschroef je verwijderd XD
 
]

[
Weet iemand nog een evt geïnteresseerde voor een hele mooie SV 1000 SZ?
Ik ben toch meer van de rondingen. Sinds gisteren weer eigenaar van een TL 1000S😎.
Vet zonde zo’n top motor☺️. Superbike stuur doe je niet weg zeker? Ben ook wel geïnteresseerd in je zadel.
Wat vraag je daar voor?

Heb ook nog even een vraag heb die relais voor mijn knipperlicht, maar heb dit nog nooit gedaan.
Inmiddels opgelost 😉

Gr marin
 
Laatst bewerkt:
Kijk goed naar het linksysteem tussen je carbs.
Je kabels sturen de voorste carb aan.
De achterste wordt door middel van een metalen staaf/stang/plat lang ding
Aangestuurd.
Als daar speling op zit, dan zal hij eerst de voorste beetje verder open trekken, en dan pas de achterste.

Dat verklaard wat jij hebt.

Ik heb het ook, en de mijne is ook zeker op.

Mijn staat nu mooi synchroon, maar hij is zo ver versleten dat hij synchroon staat met het stelschroef je verwijderd XD
Ok, waarschijnlijk onschuldige slijtage aan de scharniertjes waarmee die stang vastzit. Liever dat dan slijtage in mijn zuigers, die waarschijnlijk wel mee zal vallen dan. De brommert zit weer in elkaar en staat al buiten, dus als ik mijn bakkie pleur op heb ga ik even proberen hoe het voelt. Starten ging goed en na zo'n 2 minuten kon de choke eraf en bleef ie prima stabiel lopen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan