Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XV

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja, hij wordt gebruikt om te rijden. En dat doet ie onder water volgens mij nog. Poetsen heb ik een andere motor voor. ;)
 
Ja, hij wordt gebruikt om te rijden. En dat doet ie onder water volgens mij nog. Poetsen heb ik een andere motor voor. ;)

Zelfs nu geen last van SV325 syndroom :P

SubmersibleVehicle 650s.jpg
 
Ik heb die van holts en het heet dampstart. Toen ik mijn motor kocht in de regen op 1,5 pit naar huis gereden. Daarna ingespoten en nooit meer last gehad. Na elke keer dat de bougiedop uit het gat is geweest even op ieuw inspuiten. Het werkt echt perfect.
Hier komt ff iemand met primaten niveau ;) de gehele SV is nieuw voor mij.
Ik wil dit ook gaan doen.
Ter info voor mij: Gewoon daar rond de bougiedop een beetje in het rond sproeien? Of moet het los, dan schoonmaken en dan sproeien?
Is het nog aan te raden het gepijpragde afwaterkanaal ook "dicht te purren" met Holts?
Iets meer info of een link iemand?
Is zo'n afdek klepske ook los verkrijgbaar?

Dank alvast.

Baal trouwens wel, heb nu een SVtje maar nog maar 1x gereden...wat een k*tweer!
 
Het synchroniseren van de carbs heeft toch wat meer effect gehad dan ik tijdens mijn eerste ritje erna dacht.
Vandaag de eerste forensenrit weer gedaan,waarbij kiiiiiillometers lang ongeveer 100 km/u bij 4.5 - 5.5 krpm wordt gereden.
Wat me opviel is dat de motor bij dit toerental nu veel rustiger, nagenoeg trillingsvrij loopt. Niet dat ie daarvoor in de Ducati-emulatiestand stond, maar hij loopt gewoon wat smeuïger rond nu. De motor reageert ook mooier op gas geven en 'verslikt' zich ook minder als bij dit toerental het gas en ineens vol op wordt gezet. Vóór het synchroniseren stokte die daar wel eens bij. Dit mooier lopen en lekkerder op het gas reageren is ook goed voelbaar bij rijden met een met een opwarmende motor waarbij ongeveer 5 krpm, het maximum toerental is. Het synchroniseren is al met al de moeite waard geweest, en blijkbaar is synchroniseren bij een toerental waarin gereden wordt een goede keuze geweest. Misschien is het ook in het brandstofverbruik merkbaar, maar daar was ik al niet zo ontevreden over.
 
Hier komt ff iemand met primaten niveau ;) de gehele SV is nieuw voor mij.
Ik wil dit ook gaan doen.
Ter info voor mij: Gewoon daar rond de bougiedop een beetje in het rond sproeien? Of moet het los, dan schoonmaken en dan sproeien?
Is het nog aan te raden het gepijpragde afwaterkanaal ook "dicht te purren" met Holts?
Iets meer info of een link iemand?
Is zo'n afdek klepske ook los verkrijgbaar?

Dank alvast.

Baal trouwens wel, heb nu een SVtje maar nog maar 1x gereden...wat een k*tweer!

Heb jij daar ook last van dan?
De bougiedop en de bougie moeten gewoon schoon en droog zijn, dan de boel in elkaar zetten zoals je normaal doet, waarbij je er extra op let dat je het rubbertje dat om de bougiedop zit goed in het gat in de klepdeksel waar je de bougiedop doorheen gaat plaatst. Als he dat gedaan hebt de DampStart op alle kieren spuiten, dus tussen de dop en het rubbertje en tussen het rubbertje en de klepdeksel. Ik geloof dat er zelfs nog wat gaatjes in het rubbertje zitten, maar die gaan uiteraard ook dicht. Alles moet dicht. Er mag gaan water via of langs de dop naar binnen komen. Ook het tweede rubbertje dat op de overgang kabel-dop zit aan zowel de kabel als de dopkant inspuiten. Alles moet afgesloten worden. Gewoon lekker doorblubberen met het spul, in geval van twijfel gewoon twee laagjes nadat de eerste opgedroogd is.
Het afwateringsgaatje uiteraard openlaten.
Als je daarna nóg last hebt van vocht zit het 'lek' waarschijnlijk ergens anders.
In dat geval de hele hoogspanningskabel en de bobines inspuiten met het spul.
Mijn oude Kawa had ooit wat last van glijvonkjes die lang de dop langs de kabel naar het blok liepen. Als ik met lopende motor zelf de kabels aanraakte kreeg ik stroom ;)
Na het inspuiten van de kabels, dopppen en bobines is de boel elektrisch geïsoleerd en waren de weglekkende vonkjes voorbij.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: FTI
Dempers en double bubble ruit zijn ook weg.

Mooie zwarte cnc rearset, k&n filter, PC3 usb, TRE en evt zwarte topyoke kroonplaat met Renthal SBK stuur met rem- en koppelingsleidingen en verlengde gaskabels heb ik nog in de aanbieding!
 
De bougiedop en de bougie moeten gewoon schoon en droog zijn, dan de boel in elkaar zetten zoals je normaal doet, waarbij je er extra op let dat je het rubbertje dat om de bougiedop zit goed in het gat in de klepdeksel waar je de bougiedop doorheen gaat plaatst. Als he dat gedaan hebt de DampStart op alle kieren spuiten, dus tussen de dop en het rubbertje en tussen het rubbertje en de klepdeksel. Is geloof dat er zelfs nog wat gaatjes in het rubbertje zitten, maar die gaan uiteraard ook dicht. Alles moet dicht. Ook het tweede dubbertje op de overgang kabel-dop zit aan zowel de kabel als de dopkant inspuiten. Alles moet afgesloten worden.
Het afwateringsgaatje uiteraard openlaten.
Als je daarna nóg last hebt van vocht zit het 'lek' waarschijnlijk ergens anders.
In dat geval de hele hoogspanningskabel en de bobines inspuiten met het spul.
Bedankt Roger. Heb nu geen problemen, maar is vooral ter preventie.

Iemand wel eens dit overwogen?
Installed LED light bulb... - Suzuki SV650 Forum: SV650, SV1000, Gladius Forums
Voorkomen is inderdaad beter dan genezen. Mijn Duke heeft héééééél veel stekkertjes die ik om die reden ook een keer ga doen.
 
Sinds we het laatst hadden over spanningsregelaars ( @Reanne2312 ) kun je al bijna verwachten waar deze post heen gaat. Een motor die stottert, dashboard verlichting die zichtbaar is met daglicht en een slecht gevoel. Met de multimeter erbij kreeg de accu maarliefst 18v op z'n flikker! :N Typisch iets voor een Honda SR en niet voor een Suzuki SR.

Maargoed. Toevallig had ik nog een SR liggen voor een CBR600RR. Laat dat nou ook net een Mosfet-unit zijn. O-) Natuurlijk past de bedrading niet gelijk. Dus ik heb de overkill draden van de Honda op mijn schattige SV stekkers gesoldeerd.

IMG-20190311-WA0011.jpeg

IMG_20190311_202538272.jpg

Het kwam ook net goed uit dat de SR van de CBR past op de SV. *O*Al is het SR-blok wel een stuk groter dan het originele blok. Dat was even wurmen en doen met de kappen. Al met al in één avond draait de SV weer vrolijk op 14,3 volt. (En ruim 13.8 op 800rpm, koude motor). Het beestje is weer klaar voor woon-werk!

(Misschien in de toekomst nog een volt-meter installeren, zoals Roger heeft.)
 
Sinds we het laatst hadden over spanningsregelaars ( @Reanne2312 ) kun je al bijna verwachten waar deze post heen gaat. Een motor die stottert, dashboard verlichting die zichtbaar is met daglicht en een slecht gevoel. Met de multimeter erbij kreeg de accu maarliefst 18v op z'n flikker! :N Typisch iets voor een Honda SR en niet voor een Suzuki SR.

Maargoed. Toevallig had ik nog een SR liggen voor een CBR600RR. Laat dat nou ook net een Mosfet-unit zijn. O-) Natuurlijk past de bedrading niet gelijk. Dus ik heb de overkill draden van de Honda op mijn schattige SV stekkers gesoldeerd.

Bekijk bijlage 1363851
Bekijk bijlage 1363852
Het kwam ook net goed uit dat de SR van de CBR past op de SV. *O*Al is het SR-blok wel een stuk groter dan het originele blok. Dat was even wurmen en doen met de kappen. Al met al in één avond draait de SV weer vrolijk op 14,3 volt. (En ruim 13.8 op 800rpm, koude motor). Het beestje is weer klaar voor woon-werk!

(Misschien in de toekomst nog een volt-meter installeren, zoals Roger heeft.)
Dus de sp was ook op zijn einde
 
Sinds we het laatst hadden over spanningsregelaars ( @Reanne2312 ) kun je al bijna verwachten waar deze post heen gaat. Een motor die stottert, dashboard verlichting die zichtbaar is met daglicht en een slecht gevoel. Met de multimeter erbij kreeg de accu maarliefst 18v op z'n flikker! :N Typisch iets voor een Honda SR en niet voor een Suzuki SR.

Maargoed. Toevallig had ik nog een SR liggen voor een CBR600RR. Laat dat nou ook net een Mosfet-unit zijn. O-) Natuurlijk past de bedrading niet gelijk. Dus ik heb de overkill draden van de Honda op mijn schattige SV stekkers gesoldeerd.

Bekijk bijlage 1363851
Bekijk bijlage 1363852
Het kwam ook net goed uit dat de SR van de CBR past op de SV. *O*Al is het SR-blok wel een stuk groter dan het originele blok. Dat was even wurmen en doen met de kappen. Al met al in één avond draait de SV weer vrolijk op 14,3 volt. (En ruim 13.8 op 800rpm, koude motor). Het beestje is weer klaar voor woon-werk!

(Misschien in de toekomst nog een volt-meter installeren, zoals Roger heeft.)
Mooi gedaan, en Honda is ook Japans ;)
ps.Ik ben aan mijn derde SR bezig. De huidige is van de Hyosung GT650 of hoe dat Chinese kloontje ook heet...
Koelt beter en geeft wat meer capaciteit dan de Suzuki-dingen.
 
Sinds we het laatst hadden over spanningsregelaars ( @Reanne2312 ) kun je al bijna verwachten waar deze post heen gaat. Een motor die stottert, dashboard verlichting die zichtbaar is met daglicht en een slecht gevoel. Met de multimeter erbij kreeg de accu maarliefst 18v op z'n flikker! :N Typisch iets voor een Honda SR en niet voor een Suzuki SR.

Maargoed. Toevallig had ik nog een SR liggen voor een CBR600RR. Laat dat nou ook net een Mosfet-unit zijn. O-) Natuurlijk past de bedrading niet gelijk. Dus ik heb de overkill draden van de Honda op mijn schattige SV stekkers gesoldeerd.

Bekijk bijlage 1363851
Bekijk bijlage 1363852
Het kwam ook net goed uit dat de SR van de CBR past op de SV. *O*Al is het SR-blok wel een stuk groter dan het originele blok. Dat was even wurmen en doen met de kappen. Al met al in één avond draait de SV weer vrolijk op 14,3 volt. (En ruim 13.8 op 800rpm, koude motor). Het beestje is weer klaar voor woon-werk!

(Misschien in de toekomst nog een volt-meter installeren, zoals Roger heeft.)

Als ik je nog een typ mag geven, suzuki is zo dom geweest om de kabels niet lang genoeg te maken.
Origineel hebben ze voor de stator kabels daarom een klein verlengstukje gemaakt, met VEEL te dunne draden.
Deze heb ik helemaal verwijderd, en dat werkt erg goed!

Bij de ronde cirkel (niet de ovaal) zit dat rotstekkertje.

Wat ik heb gedaan:
Connector losgehaald, en dan met een kleine schroevendraaier de metalen pinnetjes uit de connector drukken.
De nieuwe kabels vastklemmen en solderen op die pinnetjes, en deze terugdrukken in de connector.
Dan heb je alleen maar dikke kabels, en geen dunne kabels meer.
EN je kunt hem met een connector losmaken :)
1552382498018.png
 
Het synchroniseren van de carbs heeft toch wat meer effect gehad dan ik tijdens mijn eerste ritje erna dacht.
Vandaag de eerste forensenrit weer gedaan,waarbij kiiiiiillometers lang ongeveer 100 km/u bij 4.5 - 5.5 krpm wordt gereden.
Wat me opviel is dat de motor bij dit toerental nu veel rustiger, nagenoeg trillingsvrij loopt. Niet dat ie daarvoor in de Ducati-emulatiestand stond, maar hij loopt gewoon wat smeuïger rond nu. De motor reageert ook mooier op gas geven en 'verslikt' zich ook minder als bij dit toerental het gas en ineens vol op wordt gezet. Vóór het synchroniseren stokte die daar wel eens bij. Dit mooier lopen en lekkerder op het gas reageren is ook goed voelbaar bij rijden met een met een opwarmende motor waarbij ongeveer 5 krpm, het maximum toerental is. Het synchroniseren is al met al de moeite waard geweest, en blijkbaar is synchroniseren bij een toerental waarin gereden wordt een goede keuze geweest. Misschien is het ook in het brandstofverbruik merkbaar, maar daar was ik al niet zo ontevreden over.
dit klopt zeker.
Wat je bepaald met de gashendel is de stand van de vlinderkleppen.
Omdat bij contant rijden, je erg weinig gas hoeft te geven, staan de vlinderkleppen dus minder open.
Hoe minder gas je geeft, hoe gevoeliger het wordt voor synchronisatie.
Vandaar wordt er gezegd laag synchroniseren.

Als de kleppen echter niet tegelijk opengaan met gasgeven, dan moet je hem op een hogere toerental afstellen.

Ohja, het forum leeft nu wel heel erg!*O**O*
 
Thanks voor de tip. :Y Ik vrees alleen dat de rest van de kabels in de Sv ook niet al te dik zijn. Als je dan naar de Honda kabels kijkt... -O-

De draad is zelfs met de 18v overbelasting intact gebleven. Geloof ik het wel weer voor deze keer. Nieuwe blok is ruim 1,5x zo groot als de andere, dus overhitting/doorbranden/falen van de SR zal ook minder zijn. Ga de temperatuur nog wel testen met een IR-thermometer.

Edit: Leven het SV-topic! *O**O*
 
Thanks voor de tip. :Y Ik vrees alleen dat de rest van de kabels in de Sv ook niet al te dik zijn. Als je dan naar de Honda kabels kijkt... -O-

De draad is zelfs met de 18v overbelasting intact gebleven. Geloof ik het wel weer voor deze keer. Nieuwe blok is ruim 1,5x zo groot als de andere, dus overhitting/doorbranden/falen van de SR zal ook minder zijn. Ga de temperatuur nog wel testen met een IR-thermometer.

Edit: Leven het SV-topic! *O**O*
true that, ik heb afgelopen week een cbr1000rr SR erin geplempd :)
Alleen mijn accu is aan vervanging toe, hij heeft niet de power meer om het blok altijd door de compressie te drukken.
 
Geen idee wat er voor duracelkonijntje er bij mij in zit, maar het ding is niet kapot te krijgen. Paar keer goed leeg gehad, 1x zelfs volledig (wijzertje van de accumeter bewoog geeneens meer _O-). Had hem toen waarschijnlijk per ongeluk op parkeerverlichting gezet ipv stuurslot, dan trekt die in 9u je accu wel leeg...

Maar toch, even aan de druppelaar en ze deed het weer :t
 
Ik heb er nu een li-on inzitten ivm met het reservoir van de zx6r shock. Nog geen problemen meegehad, ook na stilstaan in de kou
 
Geen idee wat er voor duracelkonijntje er bij mij in zit, maar het ding is niet kapot te krijgen. Paar keer goed leeg gehad, 1x zelfs volledig (wijzertje van de accumeter bewoog geeneens meer _O-). Had hem toen waarschijnlijk per ongeluk op parkeerverlichting gezet ipv stuurslot, dan trekt die in 9u je accu wel leeg...

Maar toch, even aan de druppelaar en ze deed het weer :t
Die van mij heeft al drie kapotte spanningsregelaar overleeft en een kapotte dynamo, dus valt mij nog reuze mee XD
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan