Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ja, hij wordt gebruikt om te rijden. En dat doet ie onder water volgens mij nog. Poetsen heb ik een andere motor voor.
Hier komt ff iemand met primaten niveau de gehele SV is nieuw voor mij.Ik heb die van holts en het heet dampstart. Toen ik mijn motor kocht in de regen op 1,5 pit naar huis gereden. Daarna ingespoten en nooit meer last gehad. Na elke keer dat de bougiedop uit het gat is geweest even op ieuw inspuiten. Het werkt echt perfect.
Kerel, ik lees je bericht nu pas. Zadel is inmiddels weg, terwijl jij als eerste reageerde. Excuus.Mooie bike! Goodies los te koop zeg je.. zou je je zadel willen ruilen tegen mijn origineel?
Hier komt ff iemand met primaten niveau de gehele SV is nieuw voor mij.
Ik wil dit ook gaan doen.
Ter info voor mij: Gewoon daar rond de bougiedop een beetje in het rond sproeien? Of moet het los, dan schoonmaken en dan sproeien?
Is het nog aan te raden het gepijpragde afwaterkanaal ook "dicht te purren" met Holts?
Iets meer info of een link iemand?
Is zo'n afdek klepske ook los verkrijgbaar?
Dank alvast.
Baal trouwens wel, heb nu een SVtje maar nog maar 1x gereden...wat een k*tweer!
"Sinds gisteren weer eigenaar van een TL 1000S."
Foto??
De bougiedop en de bougie moeten gewoon schoon en droog zijn, dan de boel in elkaar zetten zoals je normaal doet, waarbij je er extra op let dat je het rubbertje dat om de bougiedop zit goed in het gat in de klepdeksel waar je de bougiedop doorheen gaat plaatst. Als he dat gedaan hebt de DampStart op alle kieren spuiten, dus tussen de dop en het rubbertje en tussen het rubbertje en de klepdeksel. Is geloof dat er zelfs nog wat gaatjes in het rubbertje zitten, maar die gaan uiteraard ook dicht. Alles moet dicht. Ook het tweede dubbertje op de overgang kabel-dop zit aan zowel de kabel als de dopkant inspuiten. Alles moet afgesloten worden.
Het afwateringsgaatje uiteraard openlaten.
Als je daarna nóg last hebt van vocht zit het 'lek' waarschijnlijk ergens anders.
In dat geval de hele hoogspanningskabel en de bobines inspuiten met het spul.
Voorkomen is inderdaad beter dan genezen. Mijn Duke heeft héééééél veel stekkertjes die ik om die reden ook een keer ga doen.Bedankt Roger. Heb nu geen problemen, maar is vooral ter preventie.
Iemand wel eens dit overwogen?
Installed LED light bulb... - Suzuki SV650 Forum: SV650, SV1000, Gladius Forums
Heel erg mooi!!!
Iemand wel eens dit overwogen?
Installed LED light bulb... - Suzuki SV650 Forum: SV650, SV1000, Gladius Forums
Dus de sp was ook op zijn eindeSinds we het laatst hadden over spanningsregelaars ( @Reanne2312 ) kun je al bijna verwachten waar deze post heen gaat. Een motor die stottert, dashboard verlichting die zichtbaar is met daglicht en een slecht gevoel. Met de multimeter erbij kreeg de accu maarliefst 18v op z'n flikker! Typisch iets voor een Honda SR en niet voor een Suzuki SR.
Maargoed. Toevallig had ik nog een SR liggen voor een CBR600RR. Laat dat nou ook net een Mosfet-unit zijn. Natuurlijk past de bedrading niet gelijk. Dus ik heb de overkill draden van de Honda op mijn schattige SV stekkers gesoldeerd.
Bekijk bijlage 1363851
Bekijk bijlage 1363852
Het kwam ook net goed uit dat de SR van de CBR past op de SV. Al is het SR-blok wel een stuk groter dan het originele blok. Dat was even wurmen en doen met de kappen. Al met al in één avond draait de SV weer vrolijk op 14,3 volt. (En ruim 13.8 op 800rpm, koude motor). Het beestje is weer klaar voor woon-werk!
(Misschien in de toekomst nog een volt-meter installeren, zoals Roger heeft.)
Mooi gedaan, en Honda is ook JapansSinds we het laatst hadden over spanningsregelaars ( @Reanne2312 ) kun je al bijna verwachten waar deze post heen gaat. Een motor die stottert, dashboard verlichting die zichtbaar is met daglicht en een slecht gevoel. Met de multimeter erbij kreeg de accu maarliefst 18v op z'n flikker! Typisch iets voor een Honda SR en niet voor een Suzuki SR.
Maargoed. Toevallig had ik nog een SR liggen voor een CBR600RR. Laat dat nou ook net een Mosfet-unit zijn. Natuurlijk past de bedrading niet gelijk. Dus ik heb de overkill draden van de Honda op mijn schattige SV stekkers gesoldeerd.
Bekijk bijlage 1363851
Bekijk bijlage 1363852
Het kwam ook net goed uit dat de SR van de CBR past op de SV. Al is het SR-blok wel een stuk groter dan het originele blok. Dat was even wurmen en doen met de kappen. Al met al in één avond draait de SV weer vrolijk op 14,3 volt. (En ruim 13.8 op 800rpm, koude motor). Het beestje is weer klaar voor woon-werk!
(Misschien in de toekomst nog een volt-meter installeren, zoals Roger heeft.)
Sinds we het laatst hadden over spanningsregelaars ( @Reanne2312 ) kun je al bijna verwachten waar deze post heen gaat. Een motor die stottert, dashboard verlichting die zichtbaar is met daglicht en een slecht gevoel. Met de multimeter erbij kreeg de accu maarliefst 18v op z'n flikker! Typisch iets voor een Honda SR en niet voor een Suzuki SR.
Maargoed. Toevallig had ik nog een SR liggen voor een CBR600RR. Laat dat nou ook net een Mosfet-unit zijn. Natuurlijk past de bedrading niet gelijk. Dus ik heb de overkill draden van de Honda op mijn schattige SV stekkers gesoldeerd.
Bekijk bijlage 1363851
Bekijk bijlage 1363852
Het kwam ook net goed uit dat de SR van de CBR past op de SV. Al is het SR-blok wel een stuk groter dan het originele blok. Dat was even wurmen en doen met de kappen. Al met al in één avond draait de SV weer vrolijk op 14,3 volt. (En ruim 13.8 op 800rpm, koude motor). Het beestje is weer klaar voor woon-werk!
(Misschien in de toekomst nog een volt-meter installeren, zoals Roger heeft.)
dit klopt zeker.Het synchroniseren van de carbs heeft toch wat meer effect gehad dan ik tijdens mijn eerste ritje erna dacht.
Vandaag de eerste forensenrit weer gedaan,waarbij kiiiiiillometers lang ongeveer 100 km/u bij 4.5 - 5.5 krpm wordt gereden.
Wat me opviel is dat de motor bij dit toerental nu veel rustiger, nagenoeg trillingsvrij loopt. Niet dat ie daarvoor in de Ducati-emulatiestand stond, maar hij loopt gewoon wat smeuïger rond nu. De motor reageert ook mooier op gas geven en 'verslikt' zich ook minder als bij dit toerental het gas en ineens vol op wordt gezet. Vóór het synchroniseren stokte die daar wel eens bij. Dit mooier lopen en lekkerder op het gas reageren is ook goed voelbaar bij rijden met een met een opwarmende motor waarbij ongeveer 5 krpm, het maximum toerental is. Het synchroniseren is al met al de moeite waard geweest, en blijkbaar is synchroniseren bij een toerental waarin gereden wordt een goede keuze geweest. Misschien is het ook in het brandstofverbruik merkbaar, maar daar was ik al niet zo ontevreden over.
true that, ik heb afgelopen week een cbr1000rr SR erin geplempdThanks voor de tip. Ik vrees alleen dat de rest van de kabels in de Sv ook niet al te dik zijn. Als je dan naar de Honda kabels kijkt...
De draad is zelfs met de 18v overbelasting intact gebleven. Geloof ik het wel weer voor deze keer. Nieuwe blok is ruim 1,5x zo groot als de andere, dus overhitting/doorbranden/falen van de SR zal ook minder zijn. Ga de temperatuur nog wel testen met een IR-thermometer.
Edit: Leven het SV-topic!
kuch li-on accu kuchtrue that, ik heb afgelopen week een cbr1000rr SR erin geplempd
Alleen mijn accu is aan vervanging toe, hij heeft niet de power meer om het blok altijd door de compressie te drukken.
kuch li-on accu kuch
Die van mij heeft al drie kapotte spanningsregelaar overleeft en een kapotte dynamo, dus valt mij nog reuze mee XDGeen idee wat er voor duracelkonijntje er bij mij in zit, maar het ding is niet kapot te krijgen. Paar keer goed leeg gehad, 1x zelfs volledig (wijzertje van de accumeter bewoog geeneens meer ). Had hem toen waarschijnlijk per ongeluk op parkeerverlichting gezet ipv stuurslot, dan trekt die in 9u je accu wel leeg...
Maar toch, even aan de druppelaar en ze deed het weer