Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XV

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb ze beide, maar ik bedoelde de 3. De laatste voor de RS dus. De 2CT is een wat ouder model. Op droog wegdek zijn ze beide prima. Als je nooit in de regen rijdt zou ik gewoon voor de 2CT gaan. Die is duidelijk goedkoper dan de 3. Op nat wegdek is de 2CT wat minder overtuigend en biedt de 3 meer grip en vertrouwen.
Het is natuurlijk niet zo dat er met de 2 niet op nat te rijden zal zijn, maar als ik me niet vergis is hophopgaserop een keer zonder waarschuwing onderuit gegaan op net wegdek met de 2CT. Een gewaarschuwd mens . . .
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ze beide, maar ik bedoelde de 3. De laatste voor de RS dus. De 2CT is een wat ouder model. Op droog wegdek zijn ze beide prima. Als je nooit in de regen rijdt zou ik gewoon voor de 2CT gaan. Die is duidelijk goedkoper dan de 3. Op nat wegdek is de 2CT wat minder overtuigend en biedt de 3 meer grip en vertrouwen.
Het is natuurlijk niet zo dat er met de 2 niet op nat te rijden zal zijn, maar als ik me niet vergis is hophopgaserop een keer zonder waarschuwing onderuit gegaan op net wegdek met de 2CT. Een gewaarschuwd mens . . .

Wasn't me, ik was degene met PR4's op Assen ;)
Heb Suus wel een keertje gecrashed, maar dat was op droog wegdek bij het WK Lantaarnpaalknuffelen
 
@HopHopGasErop Heb ook gereden met PR4 op Assen laatst btw. O-) Bandenspanning van 2.4 voor en 2.7 achter gehanteerd. Gaf net geen rulling van het rubber. :Y Met andere woorden; banden op de juiste spanning = geen banden slopen. *O*
 
Pilot power in de regen is niet aan te raden. Dan kom je al driftend/ scheef van rotondes af. Op het droog is het een prima rag band voor weinig geld. :Y (spanning met mooi weer, koude band ~ 2.3 voor / 2.6 achter.)
 
@HopHopGasErop Heb ook gereden met PR4 op Assen laatst btw. O-) Bandenspanning van 2.4 voor en 2.7 achter gehanteerd. Gaf net geen rulling van het rubber. :Y Met andere woorden; banden op de juiste spanning = geen banden slopen. *O*

Had hem op advies van de Michelin meneer op 2.1 voor en 1.8 achter. Temperatuur lag wel een stukje hoger toen ik ging rijden. Welke tijden reed je?

Edit: bandenspanning omgedraaid :)
 
Laatst bewerkt:
Langzaam... Mocht niet inhalen en de mensen voor me gingen niet al te hard. Als ieder verstandig mens ben ik maar iedereen achter me gaan ophouden om gaten voor me te creëren om bochtjes te kunnen blazen. :X_O-:X

Die bandenspanning is echt te laag voor een mooie warme dag. Op straat bandenspanning ga je ook niet over de max heen van wat de band kan hebben. Hou je aan het eind nog een band over ook. O-)
 
Das altijd weer jammer...
Tsja was m’n eerste circuitdag na een jaartje m’n rijbewijs. Hou de volgende keer de spanning iets hoger, deels zal het opvreten ook gekomen zijn door vrij aggressief onder redelijke hoeken op het gas te gaan.
Ben vooral benieuwd hoeveel sneller ik nu met wat meer ervaring kan. Bepaalde bochten zoals ruskenhoek gingen goed, maar ramshoek ging ik als een oma doorheen... hopelijk heb ik dit jaar nog een keer tijd en geld om naar Assen te gaan, maar eerst staat PVI op de planning in het pinksterweekend :]
 
Hi all,

Thanks voor de tips laatst m.b.t. andere knipperlichtjes, daar kan ik zeker verder mee! Maar ik heb ook direct een vervolgvraag 🙃. Graag zou ik, via mijn telefoon, willen navigeren. Maar er zijn zo'n honderd duuzend verschillende mogelijkheden qua bevestiging. Waar hebben jullie voor gekozen? Ik heb overigens een 650S
 
Kan iemand mij helpen voor het ombouwen van mijn SV1000N? Ik heb een complete GSXR K6 front (triple, voorvork en calipers) liggen welke ik graag op mijn SV wil zetten. Ik zou graag mijn orginele voorwiel willen behouden, maar dan ga ik spacers nodig hebben. Iemand met ervaring die mij daarbij kan helpen?

IMG_5593.JPGIMG_5600.JPGIMG_5645.JPG

Het stuurslot/contact gaat sowieso niet passen, dus daar moet ik ook een andere oplossing voor verzinnen. Volgens mij heb ik daar een K4 kroonplaat voor nodig, waarop mijn slot wel past (toch)?
 
Laatst bewerkt:
Hi all,

Thanks voor de tips laatst m.b.t. andere knipperlichtjes, daar kan ik zeker verder mee! Maar ik heb ook direct een vervolgvraag 🙃. Graag zou ik, via mijn telefoon, willen navigeren. Maar er zijn zo'n honderd duuzend verschillende mogelijkheden qua bevestiging. Waar hebben jullie voor gekozen? Ik heb overigens een 650S
Ik heb een ram mount in mn balhoofd gemaakt, met een x grip mn telefoon en gebruik calimoto als navigatie app.
T is wel even prutsen om t erop te krijgen zonder de balhoofdmoer op te moeten boren, ik heb m op de balhoofdmoer vastgezet ipv in t balhoofd zelf
 
Ik heb een ram mount in mn balhoofd gemaakt, met een x grip mn telefoon en gebruik calimoto als navigatie app.
T is wel even prutsen om t erop te krijgen zonder de balhoofdmoer op te moeten boren, ik heb m op de balhoofdmoer vastgezet ipv in t balhoofd zelf

Dat vind ik een interessante, loop iedere keer te ouwehoeren met een stuurtasje. Heb je beeldmateriaal?
 
Dat vind ik een interessante, loop iedere keer te ouwehoeren met een stuurtasje. Heb je beeldmateriaal?
Geen zin om nu mn balhoofd los te draaien, maar normaal zet je een stuk rubber in je balhoofd die je met een moertje aandraait waardoor die uitzet. Allen het gat in de balhoofdmoer is te klein. Ik heb dus een klein stukje rubber gepakt en die aan de onderkant van de balhoofdmoer gedaan. Hij kan een beetje draaien maar in de praktijk werkt t prima
 
Uit het archief;
 

Bijlagen

  • 0FA93A94-1A5A-4727-880E-5451281B4540.jpeg
    0FA93A94-1A5A-4727-880E-5451281B4540.jpeg
    14,6 KB · Weergaven: 7
  • 423DF473-DB51-4EB9-84E5-1871761436B6.jpeg
    423DF473-DB51-4EB9-84E5-1871761436B6.jpeg
    93,3 KB · Weergaven: 7
  • 88774E7C-B06E-44F8-9FB3-2A969B531BDC.jpeg
    88774E7C-B06E-44F8-9FB3-2A969B531BDC.jpeg
    30,9 KB · Weergaven: 8
Kan iemand mij helpen voor het ombouwen van mijn SV1000N? Ik heb een complete GSXR K6 front (triple, voorvork en calipers) liggen welke ik graag op mijn SV wil zetten. Ik zou graag mijn orginele voorwiel willen behouden, maar dan ga ik spacers nodig hebben. Iemand met ervaring die mij daarbij kan helpen?

Bekijk bijlage 1386855Bekijk bijlage 1386854Bekijk bijlage 1386853

Het stuurslot/contact gaat sowieso niet passen, dus daar moet ik ook een andere oplossing voor verzinnen. Volgens mij heb ik daar een K4 kroonplaat voor nodig, waarop mijn slot wel past (toch)?

Je zou even op het internationale SV forum moeten googlen. SV1000 heeft dezelfde balhoofd-setup als de 2e generatie SV650. Met je eigen voorwiel zit je namelijk ook met de spacing van de remschijven. Mijn advies echter.... bespaar jezelf de moeite en ga het GSX-R voorwiel en as gebruiken. Om de OEM kilometerteller werkend te krijgen heb je een HALL of inductiesensor nodig op het voor/achterwiel en 4 contactpunten. Op mijn GSX-R voorkant gebruik ik op de voorkant een HALL sensor met 4 magneetjes (vast met epoxy) op de remschijf.
 
Das altijd weer jammer...
Tsja was m’n eerste circuitdag na een jaartje m’n rijbewijs. Hou de volgende keer de spanning iets hoger, deels zal het opvreten ook gekomen zijn door vrij aggressief onder redelijke hoeken op het gas te gaan.
Ben vooral benieuwd hoeveel sneller ik nu met wat meer ervaring kan. Bepaalde bochten zoals ruskenhoek gingen goed, maar ramshoek ging ik als een oma doorheen... hopelijk heb ik dit jaar nog een keer tijd en geld om naar Assen te gaan, maar eerst staat PVI op de planning in het pinksterweekend :]
Waar heb je die geboekt als ik vragen mag, heb wel zin in een circuitdagje
 
Ik heb een ram mount in mn balhoofd gemaakt, met een x grip mn telefoon en gebruik calimoto als navigatie app.
T is wel even prutsen om t erop te krijgen zonder de balhoofdmoer op te moeten boren, ik heb m op de balhoofdmoer vastgezet ipv in t balhoofd zelf

Thanks voor de info. Aangezien ik echt een n00b ben op dat gebied... Bijgevoegd een afbeelding van mijn "stuur". Is het de bedoeling dat ik dat gat verder uit moet boren? Ik vind namelijk de optie die jij aangeeft wat idealer, aangezien de kans dat ik dan iets sloop aanzienlijk kleiner is _O-.
 

Bijlagen

  • 1295268_7.jpg
    1295268_7.jpg
    107,7 KB · Weergaven: 5
Ahja ja er waren idd ook open moeten ja. Die van mij was dicht. Volgens mij moest ik M6 boren dus dan is het gat groot zat denk ik?
 
Thanks voor de info. Aangezien ik echt een n00b ben op dat gebied... Bijgevoegd een afbeelding van mijn "stuur". Is het de bedoeling dat ik dat gat verder uit moet boren? Ik vind namelijk de optie die jij aangeeft wat idealer, aangezien de kans dat ik dan iets sloop aanzienlijk kleiner is _O-.
Ik heb hem niet geboord, lijkt een beetje zoals disaster heeft laten zien maar dan met t kitje van ram voor een balhoofdding. Ik heb gewoon die moer op het balhoofd eraf gedraaid en hem daar op vast gezet. Daarna weer de moer erop. Dan hoef je niks te boren
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan