Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XV

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja maar met airmiles kun je echt geen ene moer ;)
Tis gewoon het principe. Er zitten ook alleen maar castrol (Van BP dus ;)) vloeistoffen in de SV. Alles is van de BP.
Denk dat ik het SV logo van de tank er maar af haal en er een BP sticker op plak :)

Dit topic is bijna vol dus het volgende topic zou zomaar eens de BeePee eediesjion kunnen worden *D




Heb trouwens afgelopen week de SYM snorbrommer verpatst en gister de Honda SH300i besteld. Die kan ik vrijdag ophalen :)
Ik tank altijd goede benzine, maar spaar die zegeltjes, airmiles, freebee punten niet. Als ik mijn wisselgeld terug krijg vind ik het wel Ok. Principes zijn er inderdaad om je aan te houden. Of bedoel je soms aandelen? _O-_O-_O-_O-
 
Om even wat dingen uit te sluiten:
- Zijn je throttlebodies goed gemonteerd? (Valse lucht)
- Is het luchtfilter correct gemonteerd? Zit er een nieuwe in? Tussen luchtfilters kan verschil zitten in flow.
- Zit er een rat in je airbox? :+ Maakt je motor ontiegelijk onzuinig.
- Heeft je demper meer of minder flow?
- Komt je blok op temperatuur? Van de winter deed mijn Sv 1:13. Nu 1:15 puur vanwege de temperatuur.

Voor je een powercommander overweegt moet eerst jouw probleem opgelost zijn. Succes! :W

Thanks, valse lucht ga ik morgen even naar kijken. Ze hebben de hele motor al een keer terug gehad en konden niks vinden, dus betwijfel of ik wat ga vinden maar wie weet. Er zit wel een nieuw een origineel suzuki luchtfilter in, ik weet helaas niet wat er hiervoor in zat maar volgens de winkel was het geen speciaal filter. Met een RAT bedoel je dan een echte rat, of een GAT? :X Het blok komt ook vrij snel op temperatuur geloof ik, en de echte winterse temperaturen zijn al wel weer over

Maar jij rijdt dus ook standaard zo onzuinig?
 
Ik tank altijd goede benzine, maar spaar die zegeltjes, airmiles, freebee punten niet. Als ik mijn wisselgeld terug krijg vind ik het wel Ok. Principes zijn er inderdaad om je aan te houden. Of bedoel je soms aandelen? _O-_O-_O-_O-
Mwah. Die freebees loont wel hoor. Bij U98 krijg je standaard 2 freebees de liter, staat gelijk aan 2 cent. Heb momenteel iets van 4000 freebees staan, 40 euro dus, welke ik zónder bijbetaling gewoon 1 op 1 kan besteden bij BCC of Fonq.nl en dat loont wel de moeite. Heb laatst iets besteld voor mn dochter; had een Yourgiftcard van het werk met een lager saldo dan wat het artikel koste dus heb de restbetaling en de porto kosten met de freebees betaald.

Airmiles van shell. Nee. Hebbie geen reet aan. Je moet er altijd 100.000 hebben en dan de helft in euros bijleggen.. :r
 
Thanks, valse lucht ga ik morgen even naar kijken. Ze hebben de hele motor al een keer terug gehad en konden niks vinden, dus betwijfel of ik wat ga vinden maar wie weet. Er zit wel een nieuw een origineel suzuki luchtfilter in, ik weet helaas niet wat er hiervoor in zat maar volgens de winkel was het geen speciaal filter. Met een RAT bedoel je dan een echte rat, of een GAT? :X Het blok komt ook vrij snel op temperatuur geloof ik, en de echte winterse temperaturen zijn al wel weer over

Maar jij rijdt dus ook standaard zo onzuinig?

Oh ja, ik bedoel serieus een Rat. Was een keer iemand die dat had. Vond het wel geinig. Als er iets in je airbox zit beperkt dat de airflow; staat je motor veelste rijk, met bijna geen power. Dan moet je voor dezelfde snelheid meer gas geven. Met andere woorden onzuinig.

Ohja, 1:13 tot 1:15 is een beetje mijn standaard verbruik. Ik kan 1:17 halen op langere toerritten (zeg motorbeurs). Daarintegen is mijn SV redelijk opgefokt. Sproeier DJ 150 (134 is standaard geloof ik), opgeboord luchtfilter en een kachelpijp demper. Mijn rechterpols is ook redelijk zwaar. Misschien ook wel jouw probleem. ;)O-)
 
Zo vandaag met het mooie weer maar eens ruim 200 kilometer aan mijn rijstijl gewerkt.
Het vertrouwen in de motor wordt steeds beter ondanks dat er nog geen nieuw setje banden onder zit.
 
Ja, ik vind dat ook altijd wel wat hebben. Net zoals bij de afgelopen winter meeting bijvoorbeeld. Apeldoorn -Zwolle. Een heel eind dezelfde start en stop als de huidige.
Shell is op zichtafstand van premium motors Apeldoorn, dus niet kunnen tanken is niet aan de orde. Erste even tanken voor wie moet en daarna door naar de startlocatie om daar de wc te vullen, een bakkie koffie te doen, motoren of andere waar te kijken, meeten en dan de weg op met die dingen. Bij TT een stuk gehaktbal naar binnen proppen en dan weer naar huus.
Maar zoals eerder gezegd, the Master is de baas. :t

Op zich vind ik ook wel leuk om eerst bij een motorzaak te ontmoeten en dan te tanken/daar afspreken, maar de route is op zondag, wellicht zijn dan die zaken dicht ?
 
Premium volgens mij alleen de eerste zondag van de maand los in het mooiweerrijderseizoen. Niet de 14e dus.
 
Iemand ervaring met het verlagen van de voetsteunen? Dit weekend best wat km’s gemaakt maar wat zit ik eigenlijk opgevouwen.. al ben ik niet eens zo groot:p
 
Weet niet of dat zo'n heel denderend idee is, denk dat je bij een beetje doorrijden je voetsteunen aan de grond rijdt...
 
Wel hilarisch als je goede vering onder een diversion of cb500 zet en je vervolgens sportmotoren op het circuit eruit rijdt.
 
O, maar dat zijn prima dingen om heel goed mee te rijden mits je de vering aanpast.
Eigenlijk hetzelfde als met een SV.
Mijn broer heeft GS gereden en een vriend XJ, dus ik ken ze.
De pk/kg ratio ligt helemaal niet verkeerd, en als je ze flink op toeren houdt zijn ze zeker niet traag.

Hier nog een fraai staaltje vering aanpassen.
Ziet er ontzettend gaaf uit. Op een echte kale N nog mooier dan op een S waarbij de dikke buitenpoten grotendeels weer achter de topkuip verdwijnen.
 
Laatst bewerkt:
Er zal op zich best mee te rijden zijn, maar ik krijg er geen vochtig slipje van als ik er naar kijk ;)
De mods op die SV dan weer wel :9
 
Ja, dat is zeker waar, maar ik bedoel eigenlijk de oude gs500e (eind 80er jaren) en de eerste generatie div600 in de N versie. Zonder kuipzooi dus. Zeker in mooie kleuren en mooie USD mod een streling voor het oog. Idem voor eerste generatie Fazer600. Die met die twee langwerpige koplampen in de ietwat hoekige topkuip. Ik had er bijna een gekocht na mijn 2e GSX600. Zo'n Fazer heeft net zoals veel opstapjappen destijds de voorwering. Eerste generatie bandiet600n is ook zeker niet verkeerd.
 
Ik rijdt standaard 1:20.
Kijk eens hoe soepel de banden draaien?
Als de banden zeer moeilijk draaien, heb je een sle ht verbruik.
Na het schoonmaken van mijn klauwen ging mijn verbruik van 1:18 naar 1:20
 
375,- voor een setje lagers... ik vind het fors :o
Even er vanuitgaande dat dit ook een upgrade oplevert van 1:18 naar 1:20, ligt je omslagpunt van terugverdienen tussen de 35.000 en de 40.000 km _O-
 
Hier nog een fraai staaltje vering aanpassen.
Ziet er ontzettend gaaf uit. Op een echte kale N nog mooier dan op een S waarbij de dikke buitenpoten grotendeels weer achter de topkuip verdwijnen.

Bedankt voor het compliment!
Altijd leuk om de waardering van en ander over je werk te horen. Zie hem niet graag gaan maar ben eigenlijk wat de groot voor de motor. Tijd om wat anders te proberen.
 
Met recht mooi gedaan!
Jammer dat je er niet op past, maar succes met de verkoop.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan