Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XVI

Disaster-Master

ùit De Haag
26 feb 2009
5.750
4.627
:W Welkom bij het grote SV verzameltopic :W

5E30319D-0769-4A22-834E-49A210FB2A64.png









Onderdelen tweedehands / nieuw:

Spare Partnummers opzoeken

Eenvoudig te vinden via CheapCycleParts

Of via Bike-Parts-Suz

Nederland:
Marktplaats
Japparts
Goparts
Boonstra Parts
MDI Online

België:
Bike-design

Duitsland:
Metisse
KFM Motorräder
Gimbel-motorradtechnik

Overig:
Ebay
SV Racing Parts USA




Voorgaande topics:
Hier het overzicht van de afzonderlijke SV topics voorafgaande aan dit verzameltopic.
In deze topics vind je dan ook weer de links naar de oudere delen van dat betreffende topic.

Het Grote SV650S 99-02 Topic deel 16 The Summer edition
SV 650/1000N topic, deel III
Nieuwe SV650S deel XIV
SV1000 topic deel XI




Meetings:

Actueel:

Suzuki SV650/1000/S/N Zomer Meeting #2 >> KLIK VOOR MEER INFO! <<


Eerder:
Suzuki SV650/1000/S/N Zomer Meeting 15 juli 2018
SV Autumn meet & greet 14 oktober 2017 Barneveld
Suzuki V-Twin voorjaars rit 2014 'geen gejank'
Suzuki V-Twin voorjaarsmeeting 2013
SV650 meeting 3 juli 2011
SV + TL meeting the 4th edition
Die Dreite SV-TL meeting April 2009!!!
Suzuki SV650 meeting : 28 september - Oost nederland
Suzuki SV MegaMeeting Part deux
Eerste mega SV meeting 2007 in Vianen




SV Info


Specs

Suzuki SV650 - Wikipedia
Suzuki SV1000 - Wikipedia


Kleurcodes
ColorRite Motorcycle Paint

Artikelen
Promotor SV650S Test
SV 650s review
SV1000 Edubs review Pagina 1, 2, 3, 4 en 5.

Handleidingen
Afstellen standaard veren 2003+ SV650S
Advies voor het verbeteren van de vering voor de SV650
Diverse how-to's voor de Gen1 SV650
FI Foutcode overzicht
Kleppen stellen Gen1 SV650 door Prut_Potje


Service manuals
Suzuki workshop manuals for download, free!


Accessoires
SV1000 Uitlaat dichter naar elkaar





Members

Ook in deze lijst? Stuur mij even een PB met dezelfde lay-out (geen enters tussen de mods)



Danton
1999 SV650S - Mods: Zwart frame, Suzuki TL1000R voorvork & spatbord, Hayabusa kroonplaat, Honda SP1 voorwiel, Honda VFR800 achterbrug & achterwiel, Öhlins SU302 achterschokdemper, Shark Track 1000 carbon dempers, Bagster zittingen, Buddy seat cover, Poly26 Bellypan, Venhill stalen remleidingen, RVS kentekenplaathouder, TRW rearset, Puig windscherm, Yuasa 11A AGM MF accu, Gamma Tronix accu monitor, Shindengen FH012AA Mosfet R/R, USB aansluiting, Healtech Gipro versnellingsindicator, auto claxon hoog en laag, Duplo dubbele koplamp module, Led achterlicht met strobe module, Knipperlichten met flow effect en DLR, led kentekenplaat verlichting met dimmer, Scottoiler vSystem dualtip, CNC goodies (rempotjes, hendels, schakelaars, etc...)




2006 SV650S - Mods: LeoVince volledig uitlaat systeem, K&N luchtfilter, Iridium bougies, GSXR 750 K7 voorvork met LSL clipons, GSXR 750 K7 Achterwiel, Ermax kentekenplaat houder, Radiator & oliecooler beschermers, stalen remleidingen en nog een hoop andere kleine zaken




2008 SV650S ABS - Mods: Achterlicht met geintregeerd knipperlicht, Onder spoiler, Hugger, K&N lucht filter, LeoVince volledig uitlaat systeem, LSL Crashpad doppen, Xenon verlichting met projectoren en LED stadslichtjes, Gear indicator (GI-PRO), Buddyseat kap, Rizoma kentekenplaat houder, Olie temperatuur dop, Tankpad-tankdop-kroonplaat stickers, MotoGP Rimstriping, HyperPRO veren voor & achter, Evotech radiator & oliecooler beschermers, tokico 4-zuiger remklauwen en stalen remleidingen...
DDC3BD9D-A93A-49A9-B48D-A8A9C6B0FC90.jpeg



2002 SV650S - Mods: Volledig Bos-uitlaatsysteem, K&N filter, afgesteld bij Ruud Fredriks,(tovami goes), Hyperpro Progressieve veren in de voorvork, Stalen remleidingen, gesinterde blokken, Andere wielen (kleur), Belly-pan, undertai, hugger, Kleine knippers, Donker kuipruitje, Metisse valdoppen, zx6r achtershock




2002 SV650S - Mods: full laser duo-tech systeem, cat-eye knipperlichten




.... SV650S - Mods: GPR ceremic demper, GSXR voorvork




2001 SV650S - Mods: TRW rem- en schakelset, Hel remleidingen, WP voorveren, Kleine knippers, BSM Future uitlaat, Brembo 16x18 MC rempomp, Rizoma stuureindjes, GiPro Gear indicator.




1999 SV650N - Mods: ZX6R achterschokbreker, SBK stuur, stalen remleidingen, bar end mirrors, shorty levers, Evotech valdoppen, WP voorveren, K&N luchtfilter.




2003 SV650S Cupracer - Mods: Stock block met first gen inlaat nokkenas op de uitlaatzijde, WP competie schokdemper, Voorvork race mod, (hyperpro), Staling "race" remleidingen, Motomaster "flame" remschijven, Hyper steering damper RSC type, Regenwielen incl schijven, Yoshimura demper incl dB killer, Remhendel bescherming




2003 SV650N - Mods: Cobra slip-on uitlaat, K&N luchtfilter, afgesteld op ECU, korte rem en koppelingshevel, TRW superbike stuur, Barracuda handvatten & bar-ends, aluminium spiegels, LED knipperlichten voor, LED daymaker koplampunit, LED achterlicht met geïntegreerde knipperlichten, seatcover, passengerpegs linkerzijde verwijderd & rechterzijde aangepast als uitlaatbracket, koplampring + tankring + tankdop + koplampbrackets mat zwart gelakt.




2002 SV650S - Mods: GiPro gear indicator, dubble bubble dark smoke screen, onderkuip, seat cover, iridium bougies, desnorkled luchtfilter, ingekorte MIVV oval short uitlaat, alarmlichten, luchthoorn, olietemperatuur meter, inklapbare knipperlichten achter, rear hugger, LED achterlicht met knippers ingebouwd.




2004 SV1000S - Mods: powercommander, k&n filter, laser highmounts, gsxr vork, superbike stuur, hel stalen remleidingen


2001 SV650S - Mods: gespoten lamborgini orange met zwart, wielen gepolijst, bellypan, dubbele highmount dempers, zwarte kuipruit




1999 SV650N - Mods: vorkpoten 30 mm doorgestoken, clip ons (Gilles) boven de kroonplaat, progressieve voorvering (WP), 15W vorkolie en kleinere luchtkamer, instelbare achterschokdemper (Hagon), tail risers, 15t / 49t eindreductie, special paint, flyscreen (Puig Raptor) en seat cover in bijpassend ontwerp, kleine knippers (Booster), radiatorcover, carbon kroonplaatbeschermer, carbon look aluminium stuurproppen, carbonlook hugger, crashdoppen (EvoTech), eigenbouw kentekenplaathouder, running light module met alarmverlichting (RedAlert), carbonlook universele einddemper (Alimura) met R1-linkpijp, koelvloeistoftemperatuurmeter, boordspanningscontrolemodule




R&zo
2006 SV650N - Mods: ABM stuurtje, Yoshimura demper, bugspoiler, Led knippers, Korte kentekenplaathouder




2005 SV1000SZ - Mods: Puig double bubble ruit, Sbk stuur, Oxford handvat verwarming, Rizoma bar end spiegels, CNC gefreesde rem-/koppelingshendel, CNC gefreesde rearset, Alle verlichting LED, BMC luchtfilter, BSM carbon dempers, Tankrisers, Tailrisers 30mm, Hyperpro voorveren, ATRE, Fender extender voor, Hugger achter, Aangepaste tandwielverhouding, Custom zadel, Duoseat cover, Kont deels blauw gespoten




2005 SV650N - Mods: Yoshimura demper, middenbok, radiatorcover, valdoppen, miniRAW's, aftermarket spiegels, versnellings-indicator, Puig windschermpje



2003 SV1000S - Mods: Superbikestuur, open Laser dempers, K&N luchtfilter, zwarte rear hugger, onder spoiler, led knippers, buddyseatcover, Oxford handvatverwarming




Als er dingen missen of fouten in de OP staan laat me dat dan weten en ik pas het aan


Laatste bewerking:
Nieuwe OP nieuwe kansen :Y
 
Laatst bewerkt:

roger_SV

Nieuw is beter! ....... Nee, toch niet.
5 apr 2015
3.872
227
present!
Ik mis jouw eigen eerste SV650/1000N/S verzameltopic, deel XV bij de voorgaande topics in de OP.
De voorloper van dit deel XVI dus.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Disaster-Master

JoeZo

MF'er
11 mrt 2014
44
2
51
Apeldoorn
Euhm, ik heb wat pagina's gemist... Zag dat mijn laatste reactie op 13 juni 2018 was, op pagina 4. Wilde net weer eens van me laten horen, sluit topic deel XV precies voor m'n ogen. Hoe is 't mogelijk! Haha, maar ben ik wel mooi een van de eersten die reageert hier in deel XVI :). Ik ga weer gewoon volgen. Wie weet heb ik binnenkort eindelijk een foto voor de OP.
 

Coss

Rookie
25 apr 2019
1
0
Ha, goedemiddag. Ik weet dat het niet altijd wordt gewaardeerd wanneer iemand op een forum binnen komt vallen alleen omdat er 'n vraag is. Maar goed; niet geschoten is altijd mis.

Ik heb 'n SV650s uit 2006 op het oog. Heeft 6.000km op de teller en kost zo'n €4.000. Nu zet ik met mijn nogal beperkte technische inzicht wat vraagtekens bij een 13 jaar oud model wat zo weinig heeft gereden. Is dit terecht? Boekjes en sleutels aanwezig, zou altijd door 'n Suzuki dealer onderhouden zijn. Komt van de 1e eigenaar.

Dealer is enorm vriendelijk en enthousiast over zijn vak. Komt oprecht over. Maar goed, dat zegt niet direct iets over de technische staat van zijn materiaal. Helaas heb ik niet direct iemand in mijn omgeving die mee kan denken, vandaar hier de vraag! Mijn dank is groot!

Aanvulling: en zijn er wellicht nog risico's waar ik rekening mee moet houden qua onderhoud? Bekende kwaaltjes oid? Hoe onderhoudsvriendelijk zal ie zijn?
 

DUCKI3S

Het verre oosten
11 nov 2017
268
96
21
Enschede
Wat vind men hier leuke mods, heb de vering al gedaan, uitlaat en inlaat zijn niet meer stock. Ik zit te denken aan een quickshifter(want leuke goodie)
 

roger_SV

Nieuw is beter! ....... Nee, toch niet.
5 apr 2015
3.872
227
Als je op een circuit gaat racen wel. Op de openbare weg is het flauwe kul toch?
 

roger_SV

Nieuw is beter! ....... Nee, toch niet.
5 apr 2015
3.872
227
Ha, goedemiddag. Ik weet dat het niet altijd wordt gewaardeerd wanneer iemand op een forum binnen komt vallen alleen omdat er 'n vraag is. Maar goed; niet geschoten is altijd mis.

Ik heb 'n SV650s uit 2006 op het oog. Heeft 6.000km op de teller en kost zo'n €4.000. Nu zet ik met mijn nogal beperkte technische inzicht wat vraagtekens bij een 13 jaar oud model wat zo weinig heeft gereden. Is dit terecht? Boekjes en sleutels aanwezig, zou altijd door 'n Suzuki dealer onderhouden zijn. Komt van de 1e eigenaar.

Dealer is enorm vriendelijk en enthousiast over zijn vak. Komt oprecht over. Maar goed, dat zegt niet direct iets over de technische staat van zijn materiaal. Helaas heb ik niet direct iemand in mijn omgeving die mee kan denken, vandaar hier de vraag! Mijn dank is groot!

Aanvulling: en zijn er wellicht nog risico's waar ik rekening mee moet houden qua onderhoud? Bekende kwaaltjes oid? Hoe onderhoudsvriendelijk zal ie zijn?
Nee hoor, welkom!
Er zijn af en toe motoren (dus ook SV's) die een walgelijk lage kilometerstand hebben.
Er zijn mensen die zo'n ding in de schuur zetten en er verder bijna niets mee doen.
Een SV is een onderhoudsvriendelijke motor en er is bijna nooit iets mee.
De eerste generatie heeft nog wel wat dingetjes die je in de gaten moet houden, maar die zijn in de tweede generatie (dus het 2006 model) verbeterd.
Niets modelspecifieks eigenlijk.
Verder gewoon kijken of de teller overeenkomt met de rest van de indruk die je van de motor krijgt. Geen schade?
Een hij moet goed lopen, zal wel een tijdje stil hebben gestaan, maar als je 'm ij een zaak koopt een onderhoudsbeurt erbij vragen.
motorolie en filter, remvloeistof, evt koelvloeistof en banden.
Als het nog de originele zijn is er niet meer mee te rijden. :N

Succes en we zien je graag terug hier in het topic met een mooie SV :Y
 
  • Like
Waarderingen: Coss

Theodt

Yamaha fz8/Yamaha mt07
15 apr 2018
126
23
Nijmegen
Zijn er hier mensen die de nieuwe type sv 650 bj 2016+ voor woon werk verkeer gebruiken?
Zoja wat zijn de nadelen? Ik zit zelf voor een nieuwe type te kijken. Alleen weet niet of het echt de perfecte stadfietsje is...
 

roger_SV

Nieuw is beter! ....... Nee, toch niet.
5 apr 2015
3.872
227
Ha Theo. Jij hier? Heb je nog niet genoeg brommers? ;)
Bevalt de GSX niet?
 
  • Like
Waarderingen: Theodt

Theodt

Yamaha fz8/Yamaha mt07
15 apr 2018
126
23
Nijmegen
Ha Theo. Jij hier? Heb je nog niet genoeg brommers? ;)
Bevalt de GSX niet?
haha Roger jazeker hier!
De gsx is bevalt toch niet voor dagelijks gebruik. Tevaak steken in de poort zware lugge motor etc...
Hij is verkocht dus nu zoek ik iets waarmee ik lekker vlot door de stad kom en met 2 x steken klaar ben.
De ktm duke is ook al een tijdje verkocht... de suzuki sv 650 lijkt me wel een mooie opvolger. Dikke v twin met een slank frame alleen nog een andere uitlaat en dan is die wel af denk ik. Ben alleen nog wel benieuwd naar de eigenaren hier hoe hun het ervaren. Ik hou marktplaats al goed in de gaten:P
 

roger_SV

Nieuw is beter! ....... Nee, toch niet.
5 apr 2015
3.872
227
De GSX is inderdaad wat zwaarder dan je gewend bent, ondanks dat 200 kg op zich wel meevalt, maar 4-cilinder. Een SV rijdt lichter en leuker.
Zeker wendbaarder al is het geen Duke. Een S met clipons stuurt lekkerder. Check die van mij even in de OP als je een kale wilt hebben met clipons.
SV's zijn in de regel probleemloze en zeer betrouwbare motoren. De kinderziektes van de eerste generatie SV die al niet veel voorstellen zijn bij de tweede generatie aangepakt. De versies met 2 bougies lopen nog wat nukkig. Met 2 bougies per cilinder was ook dat verleden tijd. Normaal onderhoud en gebruik en je kunt er zonder noemenswaardige problemen een ton op rijden.
 

Theodt

Yamaha fz8/Yamaha mt07
15 apr 2018
126
23
Nijmegen
Aah oke!
Ik zou zelf wel echt voor een type gaan van 2016 of hoger dit omdat die looks mij echt aanstaan.
En de gsx is ook heel bol en lomp vergeleken met de sv 650.
 

roger_SV

Nieuw is beter! ....... Nee, toch niet.
5 apr 2015
3.872
227
2016? Da's een gloednieuwe!
De sv650a. Ook zeker mooi, en ik vind 'm prima rijden. Je merkt nieteens dat het een injectiefiets is, zo goed gedaan. Die SV zit niet zoveel in dit topic. Volgens mij ooit 1 persoon met dat model, maar die is na het plaatsen van een foto met stille trom weer vertrokken. Veel info en ervaring over dat gloednieuwe model hebben we hier waarschijnlijk niet, maar mooi is ie zeker. :Y
Als je 'm koopt zien we 'm uiteraard graag hier in het topic en uiteraard ook op de SV Summer meet and Greet op 14 juli :t
 
  • Like
Waarderingen: Theodt

Mens

MF veteraan
Donateur
13 jan 2011
8.032
279
Aah oke!
Ik zou zelf wel echt voor een type gaan van 2016 of hoger dit omdat die looks mij echt aanstaan.
En de gsx is ook heel bol en lomp vergeleken met de sv 650.
Hier een eigenaar van een nieuw type SV. Ik heb ook gereden met een generatie 2 én een gladius. Vind ze alledrie top ( en vrijwel gelijk) rijden. Rij zelf met clipons maar voor stadsverkeer vind ik een gewoon stuur toch net even wat praktischer. Ik was vast van plan het stuur om te bouwen, maar twijfel nog teveel, dus bestelling maar weer even in de kast gezet.

Onlangs ook op een tracer 700 gereden, die voelt nog lichter en wendbaarder aan, en is volgens mij de ultiem praktische woon werk motor, maar wel (vond ik) een beetje saai vergeleken met de SV . Waar dat precies in zat weet ik niet, ik denk toch vooral de beleving (het geluid en de vtwin). Uitlaat van de nieuwe SV is standaard ook al best leuk.
 
  • Like
Waarderingen: Theodt

PeterWeetHet

Rookie
16 nov 2018
17
4
Rotterdam
2016? Da's een gloednieuwe!
De sv650a. Ook zeker mooi, en ik vind 'm prima rijden. Je merkt nieteens dat het een injectiefiets is, zo goed gedaan. Die SV zit niet zoveel in dit topic. Volgens mij ooit 1 persoon met dat model, maar die is na het plaatsen van een foto met stille trom weer vertrokken. Veel info en ervaring over dat gloednieuwe model hebben we hier waarschijnlijk niet, maar mooi is ie zeker. :Y
Als je 'm koopt zien we 'm uiteraard graag hier in het topic en uiteraard ook op de SV Summer meet and Greet op 14 juli :t
Eigenaar van een nieuwe SV hier. Rijd heerlijk. In de afgelopen vijf weken dat ik hem heb er 3k kilometer op gezet. Voor Woon-Werk heb ik een goede OV verbinding, dus de motor is mooi voor er bij en de weekenden.