Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XVI

Status
Niet open voor verdere reacties.
Even off-topic door: Heb je een link naar die Puch racer? Mijn Puch racer gaat met alleen een bestuurder al niet zo snel. Ik moet er niet aan denken nog iemand achterop te hebben 😳
 
Na lang van alles vergelijken ben ik nu helemaal fan van Putoline kettingspray. Voor road en off-road.
Het komt als schuim de slang aan de spuitbus uit en schuimt zich een weg tussen de rollen en schakels (en O-ringen).
Doordat het schuimt spettert het niet op de grond of achterband tijdens het aanbrengen.
Het blijft erg lang zitten en het is niet zo dat 50% er in het eerste ritje alweer afslingert en de motor vies maakt.
Ook in de regen en zelfs in pekel duurt het lang voor de rollen glimmen, ten teken dat er weer een laagje moet worden aangebracht
Het achterwiel wordt er eigenlijk niet echt vies van, dus wordt je niet compleet zwart bij een wielwissel oid. Ook niet onbelangrijk
productnummer 70289.
oa te koop bij kommer in garderen.
Binnenkort een paar bussen halen, mijn bus uit het vergelijkend warenonderzoek is ongeveer half leeg (zo'n 10.000 km).
Voor iedereen die de Motul kettingspray als referentie kent: dit is BETER!!

Hoop voor je dat je ketting spray niet tussen je oringen gaat dat zou niet best zijn dan is de ketting versleten.

Kettingspray is verkoop verhaal kijk eens naar dit filmpje.

Vroeger toen de motor ketting nog als je brommer / fiets ketting was wilde je misschien dat er olie tussen de schakels/rollen kwam maar nu zou het juist niet meer moeten.
De ketting is nu net als de moderne RS (gesloten) lagers en is het smeer systeem meer een vuilafvoer en antiroest spray/olie.
 
Even off-topic door: Heb je een link naar die Puch racer? Mijn Puch racer gaat met alleen een bestuurder al niet zo snel. Ik moet er niet aan denken nog iemand achterop te hebben 😳
Haha het was ook niet bedoeld voor een passagier maar voor de bestuurder.
Zie de plaatsing van de stepjes daar wil ik de duo stepjes dus voor gebruiken
 

Bijlagen

  • IMG_20190407_135156_566.jpg
    IMG_20190407_135156_566.jpg
    346,4 KB · Weergaven: 20
Daarom laat ik na iedere keer terug schakelen de koppeling los. :+ Rev-matchen is dan weer een heel ander verhaal.

De Sv (iig de gen 1) heeft met gas loslaten een heerlijk lang 'dood' punt, waarop je zonder koppeling kan schakelen. (Doe ik overigens alleen laagtoerig als ik erg lui aan het cruisen ben.) Voor de snelheid hoef je een QS niet te doen. Ik schakel net zo snel met koppelinghevel. Maar ooh dat plopje dat je krijgt als je schakelt met QS, dat is toch wel €100+ euro waard? :Y

Heb me SV voor circuit gebruikt gekocht en ook qc gemonteerd van healtech.
Je moet echt de tijd nemen om deze af te stellen, deze geeft geen plopje met schakelen omdat deze de injectie onderbreekt daar moet je dus goed op letten of deze de ontsteking of brandstof onderbreekt.

Nu ik de SV ook voor WW gebruik merk ik dat ik de QC ook veel gebruik, je schakeld zo soepel door de versnellingen dat lukt je met koppeling of door even gas te lossen niet.
Gebruik de qc wel alleen als ik goed door de toeren ga, rij je rustig en laag toeren wil die nog wel eens haperen maar kan ook een instelling zijn.

Voordeel van healtech qc is dat alles via de telefoon instelbaar is, je kunt de kracht van de sensor bepalen, cut out, enz enz
En de healtech kost niet de hele wereld.

Heb mijn bij Healtech Quickshifter Motor Onderdelen | Motor Accessoires | MARTIJNSMOTORWEBSHOP
Vandaan die hebben ook een top service als iets niet goed is regelen ze het voor je.

Heb ook een healtech gear indicator werkt ook goed elke versnelling herkent deze goed nadat je hem goed heb ingeleerd.
 
Hoop voor je dat je ketting spray niet tussen je oringen gaat dat zou niet best zijn dan is de ketting versleten.

Kettingspray is verkoop verhaal kijk eens naar dit filmpje.

Vroeger toen de motor ketting nog als je brommer / fiets ketting was wilde je misschien dat er olie tussen de schakels/rollen kwam maar nu zou het juist niet meer moeten.
De ketting is nu net als de moderne RS (gesloten) lagers en is het smeer systeem meer een vuilafvoer en antiroest spray/olie.
Ik heb een DID ketting en die adviseren idd het gebruik van 80w/90 oftewel transmissie olie
 
Ik heb een DID ketting en die adviseren idd het gebruik van 80w/90 oftewel transmissie olie
De staal op staal delen van ketting tandwielen moeten tòch vet blijven om het niet heel overmatig te laten slijten. Ook de O-ringen ook enigszins vet om ze soepel bewegend te houden zodat ze niet kapot gaan. Die moeten soepel kunnen draaien tussen de plaatjes van de schakels om niet kapot te gaan en het opgesloten vet binnen te houden. Vetten MOET! Het kan desnoods met slaolie, als het maar vet is, maar iets dat wat langer dan 100 km blijft zitten vind ik wel handig. Mijn vorige ketting heb ik een paar keer gesmeerd met een achteraf te dunne spray die dus niet lang genoeg bleef plakken en dat heeft me in de winter een paar O-ringen gekost, en mede hierdoor een 15 dkm korte levensduur van de ketting. Ik heb het filmpje nog niet bekeken, maar ben het bij voorbaat niet met de titel eens. ik ben het wél eens dat vet houden van de achterketting niet perse met kettingvet of -spray hoeft.
Kettingspray die gemakkelijk aan is te brengen en lang blijft zitten vind ik wel handig, en heb ik nu gevonden in de vorm van de eerder geplaatste spray.
 
Laatst bewerkt:
Haha het was ook niet bedoeld voor een passagier maar voor de bestuurder.
Zie de plaatsing van de stepjes daar wil ik de duo stepjes dus voor gebruiken
Naast het koppelingsdeksels van het e50 blokje is er niets meer wat ik nog als Puch herken. Gaaf hoor. Heel mooi gedaan. Gave wielen ook.
Het is eerder een motor dan een Puch Maxi. Heeft deze nog wel het originele frame in verstevigde vorm onder wat de tank is of lijkt zitten?
Die van mij is in wording, maar ik ga 'm redelijk herkenbaar laten (wordt meer een cafe racer) en moet geschikt blijven voor de openbare weg.

EDIT: filmpje over de kettingspray nu even bekeken.
Niets nieuws over hoe een o-ring of x-ring ketting werkt, maar zeker amusant gedaan. De tests die zijn uitgevoerd worden niet helemaal vergelijkbaar met rijden, maar je moet iets om in een lab een vergelijking te maken ;)
Versnellingsbakoile komt er goed uit inderdaad en mijn DID x-ring ketting moet ook daarmee ingesmeerd worden, maar ik vind het gewoon niet handig.
Leuk voor een zaterdagmiddag. Spray is per liter inderdaad veel duurder, maar werkt veel sneller.
Af en toe na thuiskomst het ding op de bok, even 'blubber' erop sprayen en overal tussen laten trekken, nachtje laten drogen en de dag erna weer gaan rijden.
De hele ketting met een kwast invetten met 90W oid duurt veel langer. Daarnaast slingert in de eerste rit het meeste er weer af.
Hoevaak doen de gearoilsmeerders hun ketting?
Hoeveel kilometers intervallen tussen de smeerbeurten?
 
Laatst bewerkt:
Naast het koppelingsdeksels van het e50 blokje is er niets meer wat ik nog als Puch herken. Gaaf hoor. Heel mooi gedaan. Gave wielen ook.
Het is eerder een motor dan een Puch Maxi. Heeft deze nog wel het originele frame in verstevigde vorm onder wat de tank is of lijkt zitten?
Die van mij is in wording, maar ik ga 'm redelijk herkenbaar laten (wordt meer een cafe racer) en moet geschikt blijven voor de openbare weg.
De brommers op de foto zijn niet van mij maar van TD racing die gebruikt alleen maar ex sobw racers het enige wat idd nog maxi is het frame en het blok dit is ook verplicht voor de klasse verder mag je alles aanpassen.
Mijne blijft ook wat herkenbaarder alleen ben ik nog lang niet zover.
 

Bijlagen

  • IMG_20190427_164218_122.jpg
    IMG_20190427_164218_122.jpg
    209,2 KB · Weergaven: 8
  • 20190427_163804.jpg
    20190427_163804.jpg
    179,7 KB · Weergaven: 11
De brommers op de foto zijn niet van mij maar van TD racing die gebruikt alleen maar ex sobw racers het enige wat idd nog maxi is het frame en het blok dit is ook verplicht voor de klasse verder mag je alles aanpassen.
Mijne blijft ook wat herkenbaarder alleen ben ik nog lang niet zover.
Het is in elk geval een goed begin en hij zit al nieuw in de verf zo te zien.
Die van mij is een stukje verder en rijdt al, maar moet nog gespoten. 't Wordt geen wegracer, maar een 'staat legale' cafe racer die geschikt moet blijven voor de openbare weg.
Ik maak 'm eerst helemaal klaar tot alles is zoals ik wil, daarna weer uit elkaar om het netjes te spuiten en dan met nieuwe kabels, bouten, chromen bussen om de voorveren, chromen achterschokkertjes etc, etc weer op te bouwen.

We gaan redelijk off-topic, maar er is vandaag toch niets zinnigers dan kettingvet te melden op het SV-front, en om de topicbeheerder even te vriend te houden: ik tank hierin altijd BP U98 , bijgemengd met 2T-olie uiteraard *O*, :t , ;) ?
IMG-6845.JPG


Hier de andere kant, nog met lang spatbord en de flappen van de kappen er nog aan.
De overtbodige gaatjes gaan uiteraard ook nog dichtgeplamuurd voor er gespoten gaat worden.
IMG-6826.JPG
 
Laatst bewerkt:
Het is in elk geval een goed begin en hij zit al nieuw in de verf zo te zien.
Die van mij is een stukje verder en rijdt al, maar moet nog gespoten. 't Wordt geen wegracer, maar een 'staat legale' cafe racer die geschikt moet blijven voor de openbare weg.
Ik maak 'm eerst helemaal klaar tot alles is zoals ik wil, daarna weer uit elkaar om het netjes te spuiten en dan met nieuwe kabels, bouten, chromen bussen om de voorveren, chromen achterschokkertjes etc, etc weer op te bouwen.

We gaan redelijk off-topic, maar er is vandaag toch niets zinnigers dan kettingvet te melden op het SV-front, en om de topicbeheerder even te vriend te houden: ik tank hierin altijd BP U98 , bijgemengd met 2T-olie uiteraard *O*, :t , ;) ?Bekijk bijlage 1389862

Hier de andere kant, nog met lang spatbord en de flappen van de kappen er nog aan.
De overtbodige gaatjes gaan uiteraard ook nog dichtgeplamuurd voor er gespoten gaat worden.
Bekijk bijlage 1389863
Daar heb ik deze voor, heb alleen eigenlijk 3 van die "blauwe" plaatjes nodig 🙈🙊 vanwege de snelheid en hier gaat v-power met triboron 1:200 gemengd in.
 

Bijlagen

  • 20190428_151832.jpg
    20190428_151832.jpg
    209,9 KB · Weergaven: 4
Ha, goedemiddag. Ik weet dat het niet altijd wordt gewaardeerd wanneer iemand op een forum binnen komt vallen alleen omdat er 'n vraag is. Maar goed; niet geschoten is altijd mis.

Ik heb 'n SV650s uit 2006 op het oog. Heeft 6.000km op de teller en kost zo'n €4.000. Nu zet ik met mijn nogal beperkte technische inzicht wat vraagtekens bij een 13 jaar oud model wat zo weinig heeft gereden. Is dit terecht? Boekjes en sleutels aanwezig, zou altijd door 'n Suzuki dealer onderhouden zijn. Komt van de 1e eigenaar.

Dealer is enorm vriendelijk en enthousiast over zijn vak. Komt oprecht over. Maar goed, dat zegt niet direct iets over de technische staat van zijn materiaal. Helaas heb ik niet direct iemand in mijn omgeving die mee kan denken, vandaar hier de vraag! Mijn dank is groot!

Aanvulling: en zijn er wellicht nog risico's waar ik rekening mee moet houden qua onderhoud? Bekende kwaaltjes oid? Hoe onderhoudsvriendelijk zal ie zijn?

Ik heb mijn SV vorig jaar gekocht met 6500 km op de teller, en dat was aantoonbaar met de onderhoudshistorie. Kan weinig fout aan gaan. Wel kan je voorvork snel gaan lekken door het lange stilstaan, had ik ook, gelijk hyperpro veren laten plaatsen. Aangename verbetering. Mijn SV heeft nu zo'n 10000km op de teller staan en gaat binnenkort in de verkoop omdat ik toch weer overstap naar een TL 1000. Mocht je interesse hebben in een hele nette SV 1000 SZ met weinig km, stuur eens een pb'tje.
 
daarom kreeg ik al geen notificaties meer XD
We zitten in een volgend deel alweer op pagina 3 XD

De aanhanger is goed onderweg!
woensdag een nieuwe as laten draaien, en dan laatste bevstiging lassen!!!
Bekabeling is al helemaal klaar, zowel op de motor als op de aanhanger :)
 
Heb me SV voor circuit gebruikt gekocht en ook qc gemonteerd van healtech.
Je moet echt de tijd nemen om deze af te stellen, deze geeft geen plopje met schakelen omdat deze de injectie onderbreekt daar moet je dus goed op letten of deze de ontsteking of brandstof onderbreekt.

Nu ik de SV ook voor WW gebruik merk ik dat ik de QC ook veel gebruik, je schakeld zo soepel door de versnellingen dat lukt je met koppeling of door even gas te lossen niet.
Gebruik de qc wel alleen als ik goed door de toeren ga, rij je rustig en laag toeren wil die nog wel eens haperen maar kan ook een instelling zijn.

Voordeel van healtech qc is dat alles via de telefoon instelbaar is, je kunt de kracht van de sensor bepalen, cut out, enz enz
En de healtech kost niet de hele wereld.

Heb mijn bij Healtech Quickshifter Motor Onderdelen | Motor Accessoires | MARTIJNSMOTORWEBSHOP
Vandaan die hebben ook een top service als iets niet goed is regelen ze het voor je.

Heb ook een healtech gear indicator werkt ook goed elke versnelling herkent deze goed nadat je hem goed heb ingeleerd.

De QS van healtech ik ook besteld voor de SV. Gear indicator (Healtech DS) doet het inderdaad vlekkeloos.
 
Laatst bewerkt:
Maakt dat uit dan? Je krijgt toch een nieuw bericht in de mail als er iets in het topic is geplaatst.
 
Ik heb bijv alle mail notificaties uit staan.
 
Als ik hier een week ofzo niet inlog stoppen de meldingen in mijn mail. Maar via de site zie ik idd wel de @ meldingen (Y) Mijn avontuur met de gen2 is alweer voorbij. Er is iemand op af gekomen die wel ruimte, gereedschap en zin had om het blok open te schroeven..
 
Goedemorgen Mannen,

Ik heb een SV650 op het oog uit het jaar 2003.
Heb in het verleden een Sv650 uit 2001 gehad.

Nog bepaalde punten om op te letten bij het 2003 model?

Bigend lager?

Ik heb ook een VTR1000f firestorm gehad. Hierbij handspanners gemonteerd voor de nokaskettingspanners.
Dit was een zwak punt bij de storm.. is dit voor de SV ook?

Hoop hier meer te kunnen posten na het weekend ;-).

Groet,
Jordy
 
Of de kettingspanners een zwak punt zijn (want er zitten er 2) weet ik eigenlijk niet echt maar het blok in de strom is natuurlijk het zelfde. Verder is het bigend lager een gevoelig en gesproken punt; geen wheelies doen en zorgen dat je he5 olie niveau tegen de max aanhoud dan moet het wel goed komen.
 
Thanks Disaster!
Ja zal ook de kettingspanner van de achterste cilinder wel het gevoeligst zijn denk ik!

De verkoper heeft net laten weten dat hij de brommer voor me neus verkocht heeft..
Beetje jammer gezien we al wat hadden afgesproken.
Gaan verder met de zoektocht!
 
Oh balen.
Doet me meteen hieraan denken;


Dus mocht je hem perse willen hebben dan gewoon voor meer overnemen van de ander en dan je gram gaan halen :9~
 
Goedemorgen Mannen,

Ik heb een SV650 op het oog uit het jaar 2003.
Heb in het verleden een Sv650 uit 2001 gehad.

Nog bepaalde punten om op te letten bij het 2003 model?

Bigend lager?

Ik heb ook een VTR1000f firestorm gehad. Hierbij handspanners gemonteerd voor de nokaskettingspanners.
Dit was een zwak punt bij de storm.. is dit voor de SV ook?

Hoop hier meer te kunnen posten na het weekend ;-).

Groet,
Jordy

Niet per se, die krengen zijn wel goed! En automatisch.
Enige wat ze hebben is dat het soms van brossig alu is gemaakt. Dus willen nog wel eens scheuren in de buurt van de bout gaten.
Vooral niet zomaar loshalen dus!

Jammer, opzoek naar de volgende. En geef aan dat je alsnog geïnteresseerd bent! Al snap ik in dit geval dat je je gepasseerd voelt en ik zou zelf ook gaan twijfelen aan de zuivere koffie van de staat omdat de persoon niet geheel moreel gehandeld heeft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan