Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XVI

Status
Niet open voor verdere reacties.
Did vind ik vreselijk! Ik heb er slechte ervaringen mee. Met name totaal geen gevoel in de achterkant. Die koop ik echt nooit meer, ondanks dat ze het mogelijk op andere motoren prima zouden doen is mijn vertrouwen daarin heel ver te zoeken. Ik heb ze na 4000 km er weer af laten halen, zo beroerd vond ik ze op een SV.

Die band niet te hard doen, dan verlies je grip, maar hierdoor ga je wel stabiliteit inleveren. Geen handige band. :N
 
Ze zijn iig beter dan de D220’s waarop mijn SV destijds geleverd werd..
De continentals (roadattack 2 evo) bevielen mij goed; maar ze zijn op. Soort van iig. Op de achterband zit een plat stuk. Tja? Wanneer zijn ze nou op op als in dat ze er wel af moeten? Wanneer zijn ze te vierkant? Lastig. De voorband heeft ook een platte strook, en is gecupt..
 
Dan hoeven ze er nog niet af, al is het wel zo dat ze wettelijk nog kunnen voldoen, maar toch niet lekker meer rijden. Andersom kan ook trouwens.
 
Ik gebruik zelf voor alle voertuigen op luchtbanden een fietspomp met manometer. Al zou het ding afwijken, dan nog weet je waarmee jíj lekker rijdt. Bandenspanningsmeter is ook altijd handig. Gewoon mee onder de duoseat :t
Gewoon een beetje spelen met de druk en bepalen wat je lekker vindt.
Ik rijdt zelf 0.2 bar harder dan voorgeschreven.
Welke banden zitten er tegenwoordig standaard op de SV?
0.2 erboven? :X
ik weet niet wat aanbevolen is, maar ik weet wel dat ik er dik onder zit _O-

Ik heb 2.1 voor, 2.3 achter.
De banden hebben meer dan genoeg grip, en zijn super voorspelbaar (T31)
Levensduur is nog steed ZEER goed met deze "lage" bandenspanning, namelijk rond de 20.000 km.

Wat betrefd de voorband 120/60/17 vs 120/70/17
Ik heb er nu kort 120/70 opzitten, en merk dat de motor langzamer van links naar rechts wil sturen, je moet dus iets meer energie gebruiken om hemom te gooien.
Daarmee kun je wel preciezer de bocht veranderen als je al in een bocht zit, wat je meer vertrouwen kan geven.

Ik ga weer terug naar 120/60
 
Thanks voor je antwoord. Het is eigenlijk ook een beetje wat ik zelf al denk. Op mijn z750 destijds ook hyperpro laten monteren en kreeg er een hele andere motor voor terug.
De GSXR voorkant zou ook grotendeels voor de looks zijn, al upgrade je de remmen dan ook gelijk.

@roger_SV , je zou niet zeggen dat deze van Ali komt haha. Ik zal eens kijken of hier of MP iets moois staat.


@ de rest, ik weet dat er al veel vragen zijn gesteld over banden, maar ik twijfel over mijn bandenmaat. De reden hiervoor: Tijdens flink doorrijden in bochten lijkt het wel of mijn achterband steeds wat wegglijdt. Plus vind dat ik nog veel schaamrand over heb, wat ik niet gewend ben.

Nu viel mij op dat er achter 170/60/17 is gemonteerd en voor 120/65/17. Als ik google lijken deze maten niet helemaal geschikt, achter sowieso niet.
Wat raden jullie aan? 160/60/17 en 120/70/17 of 160/60/17 en 120/60/17

Wat voor banden heb je er nu onder?
Ik heb ZEER slechte ervaring met de BT016 (de niet pro) in de regen kon ik een begrenzde GS500 niet bijhouden met optrekken omdat ik tot aan de 4e versnelling wielsping had.

Nu met de T31 met koude banden en stromende regen komt mijn achterband omhoog bij stevig remmen, zonder voorband te blokkeren :)
 
Tip van de dag; vooral beter op de houding letten dus. Cursus dagje begint steeds interessanter te klinken. Vooral aangezien ik mezelf zie als een beginnend/lerend motor rijder zal daar veel te halen vallen denk ik.

Kijk hier even: Motor, bochten & circuittraining - 2 The Experience, (boek een dagdeel, hele dag is vermoeiend als je het niet gewend ben) 99% van de mensen die we hebben steekt er wat van op en vertrekt met een glimlach (ja een zeurpruim heb je er altijd tussen -O-). Kortingscode JASPER2TE geeft 10%.
 
Wat voor banden heb je er nu onder?
Ik heb ZEER slechte ervaring met de BT016 (de niet pro) in de regen kon ik een begrenzde GS500 niet bijhouden met optrekken omdat ik tot aan de 4e versnelling wielsping had.

Nu met de T31 met koude banden en stromende regen komt mijn achterband omhoog bij stevig remmen, zonder voorband te blokkeren :)

Achter ligt er een Metzeler Marathon onder en voor een Bridgestone (battlax) BT010.

Ik ken deze banden niet, ze zaten er al onder.
Zelf heb ik altijd met Michelin PP gereden en Pirelli Angel GT.

Mocht ik deze banden toch gaan vervangen (160/60/17 en 120/60/17) wil ik eens gaan kijken naar Pirelli Diablo's. Punt is alleen dat ik bang ben dat ze erg snel vlak worden.
 
@Prut_Potje, voor heb ik er 2.2 bar in en achter 2.4, en met duo 2.6. Dat is wel in PP3. Als ik daar doorheen ben ga ik de T31 of M7 proberen. Die laatste zullen wel een stuk sneller slijten, maar het zijn ook meer sport dan tourbanden.
 
Kijk hier even: Motor, bochten & circuittraining - 2 The Experience, (boek een dagdeel, hele dag is vermoeiend als je het niet gewend ben) 99% van de mensen die we hebben steekt er wat van op en vertrekt met een glimlach (ja een zeurpruim heb je er altijd tussen -O-). Kortingscode JASPER2TE geeft 10%.
Bedankt voor de tip, lijkt me ook precies wat ik zou willen doen. Is alleen wel 2 uur rijden, iemand die iets een beetje meer in de buurt van Nijmegen weet? Mocht dat niet zo zijn lijkt me dit nog steeds de beste optie en word t een nachtje weg samen met moeder de vrouw naar Lelystad;)
 
Bedankt voor de tip, lijkt me ook precies wat ik zou willen doen. Is alleen wel 2 uur rijden, iemand die iets een beetje meer in de buurt van Nijmegen weet? Mocht dat niet zo zijn lijkt me dit nog steeds de beste optie en word t een nachtje weg samen met moeder de vrouw naar Lelystad;)
Gewoon de middag inschrijven, begint rond 13:00 kan je relaxed heen rijden en ben je rond 17:00 klaar voor de terugreis. Volgens google is het 1:34 vanuit centrum Nijmegen dus dat kan sneller op de SV ;) O-)
 
Bedankt voor de tip, lijkt me ook precies wat ik zou willen doen. Is alleen wel 2 uur rijden, iemand die iets een beetje meer in de buurt van Nijmegen weet? Mocht dat niet zo zijn lijkt me dit nog steeds de beste optie en word t een nachtje weg samen met moeder de vrouw naar Lelystad;)
ik zou lelystad doen!
zeer kort en behendig circuit.
Voor de SV met wat minder power is dit zeer goed te doen!
 
Achter ligt er een Metzeler Marathon onder en voor een Bridgestone (battlax) BT010.

Ik ken deze banden niet, ze zaten er al onder.
Zelf heb ik altijd met Michelin PP gereden en Pirelli Angel GT.

Mocht ik deze banden toch gaan vervangen (160/60/17 en 120/60/17) wil ik eens gaan kijken naar Pirelli Diablo's. Punt is alleen dat ik bang ben dat ze erg snel vlak worden.
mm.
volgens mij is de BT010 erg oud.

Kijk even op je banden welke 4 getallen je erop hebt staan.
Ze zitten aan 1 kant van de band, of links of rechts,
Deze getallen vertellen je hoe oud de banden zijn.
Eerste 2 getallen is we week, tweede 2 getallen is het jaar.
Voorbeeld is week 39 2003

1563803181803.png


En het glijden van je achterband komt wss door de achterband.
Die is blijkbaar bedoeld voor cruisers en toermodellen met een ULTRALANGE levensduur volgens hunzelf.

Wil je plezier hebben, dan zo snel mogelijk andere bandjes bestellen :)
 
Laatst bewerkt:
De onderste kroonplaat is van staal, dus het is gewoon wat aangeroest, maar aan jouw eerdere foto te zien niet ernstig. Je kunt ook beginnen met scotch bright, een soort panneschuurspons. Staal mag je best rigoureus 'bewerken,' en je krijgt het zeker weer goed. Evt blanke lak erover als je klaar bent, want anders zal het vrij snel weer beginnen te roesten. Ik spuit 'm zelf altijd in met vaseline. Dan roest het ook niet.
 
De onderste kroonplaat is van staal, dus het is gewoon wat aangeroest, maar aan jouw eerdere foto te zien niet ernstig. Je kunt ook beginnen met scotch bright, een soort panneschuurspons. Staal mag je best rigoureus 'bewerken,' en je krijgt het zeker weer goed. Evt blanke lak erover als je klaar bent, want anders zal het vrij snel weer beginnen te roesten. Ik spuit 'm zelf altijd in met vaseline. Dan roest het ook niet.
Wederom bedankt voor het mee denken en de snelle reactie👍🏻 Morgen maar eens even verder aan kloten
 
Bedankt voor de tip, lijkt me ook precies wat ik zou willen doen. Is alleen wel 2 uur rijden, iemand die iets een beetje meer in de buurt van Nijmegen weet? Mocht dat niet zo zijn lijkt me dit nog steeds de beste optie en word t een nachtje weg samen met moeder de vrouw naar Lelystad;)
Ik ben afgelopen zaterdag met mct op berghem geweest, daar ben je vanuit Nijmegen met een kwartiertje
 
mm.
volgens mij is de BT010 erg oud.

Kijk even op je banden welke 4 getallen je erop hebt staan.
Ze zitten aan 1 kant van de band, of links of rechts,
Deze getallen vertellen je hoe oud de banden zijn.
Eerste 2 getallen is we week, tweede 2 getallen is het jaar.
Voorbeeld is week 39 2003

Bekijk bijlage 1411480

En het glijden van je achterband komt wss door de achterband.
Die is blijkbaar bedoeld voor cruisers en toermodellen met een ULTRALANGE levensduur volgens hunzelf.

Wil je plezier hebben, dan zo snel mogelijk andere bandjes bestellen :)

Damn, dan heb ik mezelf toch te veel laten verleiding door het uiterlijk en overige goede staat van de motor :') . Normaal gesproken kijk ik inderdaad naar de DOT code als ik een auto/motor koop, maar in dit geval zagen de banden (en de rest van de motor) er dus danig goed uit dat ik geen twijfel had om dit even te controleren (geen haarscheurtjes of uitgedroogd).
Op zich geen probleem, maar dan had ik er wellicht nog een setje banden af kunnen krijgen.

Achterband: week 37 2004
Voorband: week 05 2002 (VDB-code)

Gezien de banden erg oud zijn en ik lekker aan het glijden ben ga ik toch maar eens een ander setje banden laten monteren.
(Dan heeft de vorige eigenaar ook niet goed gelet op de leeftijd van de banden toen hij deze gemonteerd heeft. Dit gezien de motor uit 2010 komt 🤔)
 
Damn, dan heb ik mezelf toch te veel laten verleiding door het uiterlijk en overige goede staat van de motor :') . Normaal gesproken kijk ik inderdaad naar de DOT code als ik een auto/motor koop, maar in dit geval zagen de banden (en de rest van de motor) er dus danig goed uit dat ik geen twijfel had om dit even te controleren (geen haarscheurtjes of uitgedroogd).
Op zich geen probleem, maar dan had ik er wellicht nog een setje banden af kunnen krijgen.

Achterband: week 37 2004
Voorband: week 05 2002 (VDB-code)

Gezien de banden erg oud zijn en ik lekker aan het glijden ben ga ik toch maar eens een ander setje banden laten monteren.
(Dan heeft de vorige eigenaar ook niet goed gelet op de leeftijd van de banden toen hij deze gemonteerd heeft. Dit gezien de motor uit 2010 komt 🤔)

zo dan zijn die banden ouder dan de motor zelf.
 
Ja dat dacht ik dus ook toen ik de banden gisteren controleerde.
Ben benieuwd hoe een setje Pirelli Diablo Rosso III stuurt. Lees daar ook goede verhalen over.
 
Waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar een setje op MP gekocht die nog netjes waren.
Beetje een el-cheapo oplossing natuurlijk. Beter dat je er nu achter komt dan dat je ermee onderuit gaat, oud rubber is nooit goed.
 
Waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar een setje op MP gekocht die nog netjes waren.
Beetje een el-cheapo oplossing natuurlijk. Beter dat je er nu achter komt dan dat je ermee onderuit gaat, oud rubber is nooit goed.
Als je de motor toch gast verkopen is dat prima. Goed verkoopbaar en de extra investering in nieuw rubber haal je er nooit uit. Komt bij dat de volgende eigenaar waarschijnlijk toch iets anders wilt dan het nieuwe dat de verkoper erom heeft gelegd. Inderdaad vervangen die oude meuk. Genoeg suggesties voor goede rubbers voorbij gekomen de afgelopen dagen. :t
 
Als je de motor toch gast verkopen is dat prima. Goed verkoopbaar en de extra investering in nieuw rubber haal je er nooit uit. Komt bij dat de volgende eigenaar waarschijnlijk toch iets anders wilt dan het nieuwe dat de verkoper erom heeft gelegd. Inderdaad vervangen die oude meuk. Genoeg suggesties voor goede rubbers voorbij gekomen de afgelopen dagen. :t

idd rubbers is persoonlijk en zal je zelf moeten ondervinden.

Ik vind Pirelli weer ruk banden, ben weer meer een Michelin of bridstone rijder.
 
T31 gaan lang mee, hebben genoeg grip voor de SV en sturen zeer neutraal.
Wil je daarintegen super speels karakter, en super snel van links naar rechts sturen, dan zijn pilot road/power goede keuzes.

Andere banden ken ik niet onder de SV

Mijn voorkeur geniet de T31, omdat deze bij elke hellingshoek dezelfde input nodig heeft, dus kun je zeer precies mee sturen.
Met hobbels blijven ze ook dezelfde richting aanhoudern, terwijl de PP/PR dat iets minder hebben
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan