Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XVI

Japie_O

MF'er
15 jul 2011
116
0
43
Rotterdam
Aan die ketting zou ik nooit gedacht hebben, haha.

Slipstream zou niet lukken, maar er is wel wat voor te zeggen dat de motor in z'n hoogste versnelling tot hoge toeren door kan draaien. En een klein beetje overhoudt voor... euhh... heuveltje af of wind mee, ofzo.

Maar de meeste rijden met de standaard verhouding?
 

roger_SV

Nieuw is beter! ....... Nee, toch niet.
5 apr 2015
4.499
437
originele bericht bewerkt: niet meer nodig.
RTFM ;)
 
Laatst bewerkt:

roger_SV

Nieuw is beter! ....... Nee, toch niet.
5 apr 2015
4.499
437
Even een vraagje nu. Het antwoord kan ik niet in het WPHB vinden en de boel slopen door proefondervindelijk vaststellen hoe het al dat niet moet wil ik ook niet.
Ik wil de O-ring (11) van de gasnaalden vervangen. Hiervoor moet het hele boeltje uit de gasschuif. Ik ben gewend van andere motoren dat je de gasnaaldhouder (12) met een spitbektang oid naar binnen moet drukken en een tikje naar links moet draaien waarna deze uit een soort van bajonetsluiting komt waarna alles eruit gehaald kan worden. Bij de SV gasschuiven is dat niet zo. Hoe haal ik de gasnaald uit de gasschuif zonder de spullen kapot te maken?

Naamloos.png
 

grrtjuhh

Die hard MF'er
1 feb 2015
560
259
Drenthe
Met een lange neus tang nr. 12 pakken en als een schroef eruit draaien zonder hard te trekken. De o-ring zit erin geklemd door 4 palletjes. Eruit gaat makkelijk. Erin is moeilijk. Dan maak je namelijk de kans om die palletjes te breken.

Bij het monteren zonder veel druk als 'schroef' erin draaien. Je merkt wel als hij erin 'klikt'. Bij montage gebruik ik vaak siliconenolie of WD40 om alles net even wat soepeler erin te laten glijden.

Vage omschrijving, ik weet, maar hopelijk heb je er wat aan. :+
 
Laatst bewerkt:

roger_SV

Nieuw is beter! ....... Nee, toch niet.
5 apr 2015
4.499
437
Ik heb inderdaad wel een tijdje linksom gedraaid, maar kreeg niet de indruk dat ik iets uitdraaide. Ik draai mog even door 😜
 

roger_SV

Nieuw is beter! ....... Nee, toch niet.
5 apr 2015
4.499
437
Ja, ik heb het gemerkt. Het bleek een beetje 'draaien en trekken' te zijn.
Op het aansluiten van de slangen na zit de carburateurset weer in elkaar.
a.s Vrijdag ga ik ze in de motor zetten en synchroniseren.
 

Prut_Potje

MF veteraan
6 mrt 2011
3.208
139
27
Stadskanaal
Wat bedoel je met:


En zouden jullie een andere verhouding kiezen voor op het circuit?

Ik heb wel eens ergens gelezen dat je in de hoogste versnelling iets onder het maximale toerental moet zitten, zodat je nog net een slipstream kan gebruiken.
Als je een beetje wil spelen met tandwielverhoudingen, dan kun je Gearing Commander ⚙ gebruiken.
Je moet dat kiezen voor de SV650
 

Japie_O

MF'er
15 jul 2011
116
0
43
Rotterdam
Mooi tooltje inderdaad.
Kan je makkelijk zien wat de theoretische topsnelheid wordt.
Moet je alleen zien uit te vissen tot waar hij de kracht heeft om door te lopen.

Mijn neef had een CBR 600 en die liep met een kleiner voortandwiel harder dan standaard, terwijl hij theoretisch natuurlijk langzamer zou zijn.
 

Prut_Potje

MF veteraan
6 mrt 2011
3.208
139
27
Stadskanaal
Mooi tooltje inderdaad.
Kan je makkelijk zien wat de theoretische topsnelheid wordt.
Moet je alleen zien uit te vissen tot waar hij de kracht heeft om door te lopen.

Mijn neef had een CBR 600 en die liep met een kleiner voortandwiel harder dan standaard, terwijl hij theoretisch natuurlijk langzamer zou zijn.
precies dat inderdaad!
mijn SV haalt niet de toerenbegrenzer in de 6e, dus in theorie moet hij sneller kunnen, ook met een groter tandwiel achter :)
 

mick85

MF veteraan
7 feb 2004
13.593
66
34
Bernisse
Dit kwam ik tegen op Facebook, misschien iets voor iemand hier?
Ja zijn alle spullen van Paul, hij heeft bijna al zijn SV spullen te koop staan.
Mooi spul zit er tussen.
 

roger_SV

Nieuw is beter! ....... Nee, toch niet.
5 apr 2015
4.499
437
Niet mijn model denk ik. 03 - 15?
Ik heb inmiddels wel een e-keur leovince einddemper gevonden met dB killer die met een extra vulbusje in de linkpijp van mijn BOS systeem geschoven moet kunnen worden.
 

mick85

MF veteraan
7 feb 2004
13.593
66
34
Bernisse
Niet mijn model denk ik. 03 - 15?
Ik heb inmiddels wel een e-keur leovince einddemper gevonden met dB killer die met een extra vulbusje in de linkpijp van mijn BOS systeem geschoven moet kunnen worden.
Gen 2 en verder, de curvy ofzo hoe je het ook wel noemen.
Weet niet zo welk model je hebt
 

supervet

MF veteraan
15 sep 2003
1.188
122
42
Heerlen
Ik heb ook die geweldige carburateurs :) en als de brommer een weekje heeft gestaan lijkt et starten wat minder te gaan op E10, maar anders alles normaal. Ben inmiddels 3 tankjes op weg ofzo. Wat betreft E10 dan.... vingers gekruist!

Zie trouwens net dat er een "nieuw" tanqyou station zit met 102 octaan.... nog geen km van mn vaste tankstation, daar zit in ieer geval geen ethanol in volgens mij. Dus kan altijd nog overstappen, met de weinige kilometers die ik rij is dat wel te verantwoorden. Kan dat ook weer mooi in de circuitbrommer :t kijkenhoe lang ze het blijven leveren....

Later,

Loek
 
Laatst bewerkt:

mick85

MF veteraan
7 feb 2004
13.593
66
34
Bernisse
Ik heb ook die geweldige carburateurs :) en als de brommer een weekje heeft gestaan lijkt et starten wat minder te gaan op E10, maar anders alles normaal. Ben inmiddels 3 tankjes op weg ofzo. Wat betreft E10 dan.... vingers gekruist!

Zie trouwens net dat er een "nieuw" tanqyou station zit met 102 octaan.... nog geen km van mn vaste tankstation, daar zit in ieer geval geen ethanol in volgens mij. Dus kan altijd nog overstappen, met de weinige kilometers die ik rij is dat wel te verantwoorden. Kan dat ook weer mooi in de circuitbrommer :t kijkenhoe lang ze het blijven leveren....

Later,

Loek
Tank blijkbaar ook al een tijd E10 (dacht dat het E5 was maar hebben ze al een tijd geleden veranderd) maar de motor rijd er niet minder zuinig op, deze week zelfs erg zuinig 1:20.8 op E10.
Heb wel het idee dat de motor wat meer geluid maakt, maar kan ook zijn omdat de nokkenasketting wat geluid gaat maken.

Nu wel E5 getankt alleen €0.15,- duurder per liter '( eens kijken of de motor stiller wordt of het niet uitmaakt.
Motor is wel afgesteld op octaan98 voor circuit gebruik dus zal wellicht anders gaan lopen met E10.
 

roger_SV

Nieuw is beter! ....... Nee, toch niet.
5 apr 2015
4.499
437
Ik verwacht dat er een hoop ellende gaat komen door E10. Voor mijn klassieke kawa ga ik de ethanol eruit extraheren tegen de tijd dat ethanol-vrij niet meer te koop is. Voor de SV zie ik wel waar het schip strandt Ik denk dat de prijs van revisiesetjes voor carb en de brandstofpomp zeker niet lager zal worden. 😜