Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XVI

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mooi dat je het euvel met de gasnaalden gevonden hebt. Dat plastic kan inderdaad niet tegen ethanol. _O-
 
Klopt helemaal. De faseovergang van vloeibaar naar vast voor water is 0 graden Celsius bij 1 bar, maar de temperaturen waarbij de organische componenten die in benzine zitten van vloeibaar naar vast gaan heeft daar volgens mij helemaal niets mee te maken. Die stoffen gaan namelijk niet naar vast, maar naar damp. Hoogstens de hoeveelheid energie die dáármee gepaard gaat die gecorreleerd zou kunnen zijn aan de temperatuurdaling in de carb bij het verdampen van een volume organische stoffen in de benzine. Het vriespunt van de benzine imo niet.

EDIT: Dit bedoel ik. de verdampingswartme.
De energie die gaat zitten in het verdampen van een volume vloeistof waarbij de energie in de vorm van warmte aan de omgeving wordt onttrokken igv het verdampen van benzine in een carb. Waar het vriespunt van die vloeistof ligt doet er niet toe. Daarnaast is het vriespunt de temperatuur waarbij een faseovergang plaatsvindt en niet de energie die daarbij betrokken is, nog los van het feite dat het niet de goede faseovergang is.
Maar genoeg over dit theoretische geneuzel. carb heater setje erop als het bevriezen ernstige vormen aanneemt, een beetje olie in de peut of andere benzine tanken als het slechts mild is. . . . . of de motor lekker in het schuurtje laten staan natuurlijk ;)

volgens mij bedoelen we hetzelfde, kouwe benzine verdampt prima rond de nul graden maar zorgt dus voor ijs vorming door de temperatuur
 
Sad times -O- Ik denk niet dat ethanol er mee van doen is. De schuif blijft mooi droog bij mij. Vrees dat het vele naaldpositie wisselen het tabje heeft verzwakt.

Ach ik heb momenteel een experimenteel bakje MEK staan. Tot noch toe lost dat het plastic van de schuif niet op. Solderen is de boel te lastig voor te bereiken helaas. Epoxy is m'n laatste optie.

Maar als iemand nog een carb in onderdelen heeft is dat het aller beste. :Y
(Ga geen cmsnl sponsoren. :+)
 
Sad times -O- Ik denk niet dat ethanol er mee van doen is. De schuif blijft mooi droog bij mij. Vrees dat het vele naaldpositie wisselen het tabje heeft verzwakt.

Ach ik heb momenteel een experimenteel bakje MEK staan. Tot noch toe lost dat het plastic van de schuif niet op. Solderen is de boel te lastig voor te bereiken helaas. Epoxy is m'n laatste optie.

Maar als iemand nog een carb in onderdelen heeft is dat het aller beste. :Y
(Ga geen cmsnl sponsoren. :+)
Zal even voor je kijken, ik ben een zogenoemde horder van reserveonderdelen. Ondanks dat ik geen catalogi heb, herinner ik me nog een carburateur met vloeibare pakking :) Hou meestal wel de voorkeur aan hele (setjes) reserveonderdelen, maar SV rijders hè. Stuur maar een DM, ik ben woonachtig in Enschede.
 
Stuur maar een DM, ik ben woonachtig in Enschede.
Ja. Hallo. Ik ben niet zomaar even op te sturen hoor.. en al helemaal niet naar pluskut. (uitleg: en = plus, schede= ja dat behoeft toch verder geen uitleg *D )

Jajajaja ik weet t je bedoeld uiteraard PM.. #zeikmodusnuweeruit :+ :+ :+ :)
 
Wat is het verschil tussen deze en de normale gasschuif?
 
Vraagje aan de experts:

Ik ben van plan om zelf m'n klepspeling te gaan checken. Mocht het nodig zijn om shims te vervangen zou ik graag originele gebruiken. Is er een website (anders dan een Suzuki dealer) die deze verkoopt?
 
Vraagje aan de experts:

Ik ben van plan om zelf m'n klepspeling te gaan checken. Mocht het nodig zijn om shims te vervangen zou ik graag originele gebruiken. Is er een website (anders dan een Suzuki dealer) die deze verkoopt?
Motoport allerlei dealerzaken. Zijn van een universele shimmaat wel shim under buckets 7,63mm ofzo.
winkels hanteren nog wel eens ruilsysteem.
 
Wat Ivo zegt. Reken voor gloed nieuw een kleine 10 euro (en 2 week wachttijd) per shim. :Y

Vaak kun je de shims in je blok ook onderling wisselen, waardoor je netto een keer 1 of 2 echt moet ophalen.
 
Bij Motoport niet, althans als je geen bijzonder dikke shim hebt die op een backorder komt te staan.
In 2 weken 4x gewisseld waarvan 2x backorders. Prijs was inderdaad 7-8 euro per shim.
Hotcams is ook een goed merk. Daar zijn setjes van die ook voor Yamaha's etc matchen. 7.48mm.
Destijds kon ik die ook via MP bestellen voor 4 ps inclusief verzenden, dus het is mazzel hebben. Maar door de universele maat, bij veel zaken (met werkplaats) wel te krijgen.
 
Ik heb toen 10jaar geleden een HotCam set gekocht.
Super doe er echt al heel lang mee.

Bij MotoPort bij ons in de buurt kan je idd ook wisselen maar omdat je vaak standaard maat inlevert betaal je er idd veel voor.
 
WhatsApp Image 2019-11-27 at 15.03.02.jpeg WhatsApp Image 2019-11-27 at 19.01.16.jpeg

De bumper van een Golf een kusje gegeven vanmiddag, moest ineens hard remmen op nat wegdek en had tot 3x toe een blokkerend voorwiel.
Kappen weer zo goed en kwaad als het kan gefixt, moeders mooiste was ze toch niet meer...
 
Balen!
Het blijft altijd rijden op heelhouden in de winter.
Ik ben altijd blij als die weer voorbij is (in meerdere opzichten).
Vooral met die bladeren is het nu echt geen pretje in de regen en het donker.
Gelukkig valt de schade mee. Zelf geen letsel aan handen of zo?
 
Nee, alleen m'n voet doet zeer. Morgen ff langs de huisarts en dan wellicht door naar het ziekenhuis.
Heb de zijkant van de bumper geschampt en toen kwam m'n voet tussen de stoeprand en m'n motor.
 
Zo zie je maar weer dat goed schoeisel (en kleding) van belang is. Dat had met gympies of teenslippers wel anders kunnen zijn.

vork wel nog recht ?
 
Niks gebroken gelukkig, mag wel een paar dagen met krukjes wandelen. Vork is nog recht, heb de zijachterkant geschampt van de auto voor me.
Dus de vork heeft geen tik gehad.
 
Geluk gehad. Was jij fout, of maakte de automobilist jou het leven zuur?
 
Ik zat fout. Kon er niet heel veel aan doen, maar keek net even in m'n spiegels toen voor me ineens alles stil stond.
En dan zit er toch een grens aan de grip op nat asfalt. Het is zoals het is, kan er niks anders van maken 🤷‍♂️
 
Herkenbaar. Ik heb exact hetzelfde meegemaakt bij het starten met tussendoor rijden van twee rijen auto's in een file op een snelwegoprit, alleen ging het heel langzaam en ben ik er niet bij gevallen.
Even naar links gekeken om te kijken of daar niets aankwam, weer voor je kijken en in die ene seconde die je niet naar de auto's voor je hebt gekeken was er niets veranderd. Het stond stil dus. Vol in de tangen, net een bumpertje geraakt. Zelf een krasje op het spatbord, bumper van de auto 700 Euro schade. Gelukkig heeft het met de verzekering maar 25 euro (verdeeld over 3 jaar) gekost.
Sterkte ermee.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan