Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XVI

Status
Niet open voor verdere reacties.
Klopt. Helemaal mee eens. WP of HyperPro met SAE15 voor en achter ook zeker vervangen door iets beters igv rijden met duo of zware berijder of bagage (of combinaties daarvan).
 
Dat hoor ik ook! Hyperpro zijn zeker geen prutsers, maar dat neemt niet weg dat lineaire veren i.c.m. olie en luchtkamer afgestemd op je eigen gewicht ook heel goed kan functioneren.

En als laatste denk ik dat er veel te veel mensen zijn die gewoon moeten wennen aan hetgeen er standaard op een fiets zit, of met hoe het nu eenmaal functioneert. Ik kan me niet voorstellen dat je op straat zo sportief rijdt dat je al dat standaard spul aan de grens rijdt... ik in ieder geval niet Dat probeer ik wel op circuit, en daar zie je ook veel mensen klooien met afstellingen en heeeeeel duur materiaal terwijl er anderen gewoon rondjes omheen fietsen met standaard japans supersportspul uit het jaar kruik.

Het kan ook wel, als het spul goed is en enigszins op je gewicht is afgesteld. Kijk maar terug naar mijn achterbanden foto. Op een circuit zou m'n vriendin keihard op haar plaat gaan, omdat de achterveer het niet bijhoudt / af is/ versleten is. Ze voelt hem op straat al 'dwijlen' met rotondes.

Tegelijkertijd, Voor heeft ze gewoon 15w olie op orginele luchtkamer, orginele veer en orginele voorspanning. Perfect voor 70kg incl. motorpak. :Y
 
Thanks voor de reacties. Ik zal een deze dagen eens contact opnemen met hyperpro om mijn bestelling aan te passen van alleen vering naar achterveer inclusief demper.
 
Laatst bewerkt:
Namens mij ook allen bedankt voor de reacties. Ik ben het op zich wel eens met Supervet; ik had Hyperonline.nl een vrij uitgebreide e-mail gestuurd, waarop werd gereageerd dat progressieve veren echt veel beter zijn dan lineaire (zonder verder uitleg). Terwijl ze zelf ook gewoon lineaire verkopen. Verder niets ten nadelen van hyperpro, ik lees altijd veel positieve reacties en ik moet zeggen dat het emailverkeer zeer snel was.

Heb overigens na uitpluizen van verschillende fora en o.a. de reacties hier voor lineaire gekozen, aangezien ik nergens veerconstantes-waarden kon vinden van de progressieve veren (begin- en eindveerconstante.:]:t
 
Mijn eerste gedachte is dat de vorkpoten van de 1000 volgens mij dikker zijn..
Edit; ja ik heb gelijk. "SV650 is a 41mm unit and the SV1000 is 46mm" dus dat gaat niet passen.
 
Ja dat zal niet gaan of je moet de hele vork met wiel en remmen etc alles wat maar aan de vork zit wisselen.. beetje teveel van het goede gok ik ;)
 
Even teruggekeken... Je hebt een 2e generatie. Jouw balhoofd (pen) komt overeen met een K1 GSXR. Als je gek wilt gaan.... :+ Kosten plaatje (uit eigen ervaring) tussen de 500 en 700 euro voor de conversie.

Het is goedkoper om 'Racetec emulators' te kopen. Hiermee maak je van je domme standaard SV vorken instelbare cartridge vorken. Kostenplaatje ca. 300 euro incl. import.
 
Even weer inbreken hier op het forum O-)

IMG_20200326_162825.jpg


IMG_20200326_162836.jpg


Iemand nog interesse in een setje verhoogde clipons van LSL voor een SV650? Ze komen van de SV van mijn vriendin, maar die heeft er nu een superbike stuur opzitten. *O*
 
Gistermiddag mijn SV weggebracht naar een veerspecialist en die gaat een Hyperpro streetbox inbouwen. Ik ben erg benieuwd hoe hij zal rijden. De rechter vorkpoot was lek en de schokbreker achter was ook zo goed als op.
 
Toevallig heb ik net de veren vóór vervangen, is echt een fluitje van een cent als je een beetje technisch minded bent en het werkplaatshandboek netjes volgt! Kan ik ze vanavond mooi inbouwen. Originele bewaar ik mooi voor een eventuele volgende eigenaar.


IMG_20200326_185204.jpg
 
Ja; je moet alleen niet de hoeveelheid olie aanhouden welke dan in het WPH staat maar even de luchtkamer opmeten volgens de leverancier van de veren.
 
Jep, volgens het boekje van Hyperpro moest ik 130mm aanhouden. Is een stuk meer dan de voorgeschreven 94mm maar de veren zijn dan ook een stuk dikker dan de originele. De vervangende veren waren overigens 20mm korter maar na een belletje was ik gerustgesteld, is juist gedaan zodat je geen nieuwe spacer hoeft te maken. Omdat de veren stijver zijn zou de motor onder zijn eigen gewicht anders te weinig inzakken, klinkt logisch wat mij betreft.
 
Lekker bezig in de werkplaats hoor.
ik ben ook aardig 'bezig.' Volgende week heb ik er waarschijnlijk een in rijdende staat nodig. Morgen ben ik vrij, dus in drie dagen weekend moet dat eigenlijk gemakkelijk kunnen lukken
3D5B4C7E-F82F-47F9-B549-0D3AE7782DB3.jpeg
 
Ik zou als ik jou was een verkoop topic hier maken, duidelijke fotos van alles in een album zetten, dat album linken in het topic, hoef je niet al die fotos in te voegen, scheelt ook een hoop scrollen.
heb zo ook de GSXR SRAD van die kennis van mij verkocht. Bijna alles is weg.
wat echt helpt is even bij cheapcycleparts of bike parts suz de onderdeelnummers ophalen en die erbij zetten.
en dat zelfde topic zet je ook gewoon op MP.

en ik heb dan ook nog bijna al het spul ook op ebay staan, heb daar al meerdere items op verkocht.
wel goed vooraf berekenen wat je eraan overhoud, wereldwijde verzendkosten op basis van gewicht, fees voor ebay en paypal (maar daar is een rekentool voor). En uiteraard moet je wel wereldwijd willen verzenden. Moet zeggen dat dat me beter bevalt dan marktplaats. Marktplaats is veelal gezeur of het goedkoper kan, tig vragen of het wel goed werkt of compleet is, of je nog extra fotos wil sturen etc.

ebay gaat zo; je krijgt een mail dat je zooi verkocht én al betaald is, en of je even wilt zorgen dat je het binnen 3 dagen verstuurd.
bobines gingen naar de USA, ECU ook naar iemand in de USA en radiateur naar maleissie :t
 
Laatst bewerkt:
Dank voor alle info. Het frame wil ik weg doen, want een kenteken op naam hebben kost elk jaar geld, maar voor de overige onderdelen ben ik voornemens te wachten met wegdoen tot het moment dat ik ze zelf niet meer nodig ga hebben, wat overeen komt met het helemaal niet meer hebben van een 1st gen SV650. Je weet nooit wat je nodig hebt en in de weg liggen doet het me niet echt. Handig om een vervangingsonderdeel zo voor het grijpen te hebben liggen. Niet in de laatste plaats voor 'even proberen of de oorzaak van mijn storing in dit onderdeel ligt'. Een goed onderhouden SV heeft eigenlijk nooit storingen, maar dan nog.
 
Joe🙋🏼‍♀️ bezig mijn fiets weer aan de praat te krijgen en nu wil ik de bougies controleren. Krijg alleen de voorste er met geen mogelijkheid uit. Zie ik iets over het hoofd?
Radiator onder losgemaakt en claxon los, om hem naar voren te kantelen.
Maar toch krijg ik óf mijn dopsleutel er niet goed overheen of gewoon niet los. Iemand tips?🤔
 

Bijlagen

  • 20200327_133117.jpg
    20200327_133117.jpg
    978,7 KB · Weergaven: 11
Welke heb sv heb je? Bij gen 2 is de dopsleuten snel net te dik op de rand waardoor er je niet goed genoeg bij komt. Heb je de gereedschapset die bij de motor hoort nog? De bougiesleutel daarvan past in ieder geval. Succes!
 
Welke heb sv heb je? Bij gen 2 is de dopsleuten snel net te dik op de rand waardoor er je niet goed genoeg bij komt. Heb je de gereedschapset die bij de motor hoort nog? De bougiesleutel daarvan past in ieder geval. Succes!

Heb een gen 1. Geen originele set bij gekregen helaas. Dus een gewone 16mm dop. Maar kan allicht even een dopsleutel zoeken met een dunnere rand. Dank je wel!
 
Kan iemand misschien snel een foto maken van de standaard schakelaar (kabel) op de SV1000? O-)Bij standaard beneden dus.
Ik weet niet meer hoe die kabel helemaal aan het begin loopt...er zit een opening in het frame krijg de kabel er niet door en je kunt daar nooit bij zonder de halve motor te strippen. Misschien moest de kabel gewoon buitenlangs?
Het WPBH is niet precies genoeg.
Thanks
 
Heb een gen 1. Geen originele set bij gekregen helaas. Dus een gewone 16mm dop. Maar kan allicht even een dopsleutel zoeken met een dunnere rand. Dank je wel!
Kun je beter even bij een automaterialen zaak een bougiedop 16 halen, die hebben er ook een rubber in zitten waarmee de bougie in de dop blijft zitten. Ook ideaal voor het monteren want als hij erin “valt” en de elektrode krijgt een tik heb je kans dat de speling te klein is geworden.

sowieso nieue bougies altijd met een voelermaatje nakijken. Elektrode afstand is 0,7 - 0,8 mm
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan