Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XVI

Status
Niet open voor verdere reacties.
De hutkoffer waar ze niet mee wilt rijden, dus gaat de verkoop in.

20200629_085234.jpg

20200629_085257.jpg
 
Wat is de prijs voor die fantastische koffer? Ziet er verder uit als een nette motor. Check na je eerste ritje of de carburateurs geen benzine lekken.

@Fulcrum Dan is de vraag toch echt wat voor afstelling in je carburateurs zit... :Y
 
Alles is in prima staat, behalve de achterband uit 2015 en vlak in het midden, maar dat had ie van te voren al gemeld en ging van de prijs af. Vanmiddag heb ik de SV opgehaald.

Bekijk bijlage 1517526

Alle vloeistoffen zijn in december vervangen, toch ga ik het weer doen, remblokken zijn organisch, die vervang ik voor gesinterd. En wellicht kom ik nog iets tegen.
In september gaat ze er het circuit mee op, kan ze er eerst even aan wennen.

Iemand een Givi topkoffer met steun nodig? Is 2 jaar oud.
Mooi kleurtje. Kom je er de blits mee afsteken bij de SV-meet 12 juli ? ;)
 
Wat is de prijs voor die fantastische koffer? Ziet er verder uit als een nette motor. Check na je eerste ritje of de carburateurs geen benzine lekken.

Gisteren een half uurtje gereden en ruik niks, tot zover ok.
€55 inclusief verzending voor de koffer met de SV beugel. Verkocht!
 
Laatst bewerkt:
Gisteren een half uurtje gereden en ruik niks, tot zover ok.
€55 inclusief verzending voor de koffer met de SV beugel.
Pb gestuurd. :t
Vaak ruik je het niet, tenzij je motor in een afgesloten ruimte staat (garage). Je kunt de onderkant van de carburateurs zien als je een beetje creatief tussen het frame door kijkt. Maarja goed is goed natuurlijk.
 
Na een vlugge Google lijkt het erop dat iedere generatie z'n eigen kofferrek montage heeft. Ze zijn alle 3 uniek.

Shad verkoopt een kofferrek. Kost alleen een godsvermogen. :X

Ah helaas. Dan wacht ik wel even tot er een 2de hands komt voor een mijn type.
 
Pb gestuurd. :t
Vaak ruik je het niet, tenzij je motor in een afgesloten ruimte staat (garage). Je kunt de onderkant van de carburateurs zien als je een beetje creatief tussen het frame door kijkt. Maarja goed is goed natuurlijk.
Eerst maar even nieuwe banden halen, nu 'valt ie om' in de bocht en dat is niet fijn rijden. Alles ziet er in ieder geval erg schoon uit, geen vettigheid buiten de ketting dan. Alle slangetjes zijn ooit al eens vervangen, niks aan te zien.
Remblokken en vloeistoffen zijn besteld, nu nog ergens een mooie Suzuki sleutelhanger zien te vinden.
 
Als het niet dezelfde zijn: Ja
Als het wel dezelfde zijn: Ja, als de oude heel erg versleten waren. Erg versleten naalden/gasbuizen geven een rijker mengsel

Ik heb mij wat ingelezen in de materie en ik heb volgens mij te maken met:
Main Jet = hoofdsproeiers
Needle Jet = sproeier/gasnaalden
Vlotterbak en vlotternaald hoogte
Air Mixture Screw = luchtschroef carbs

Mijn SV heeft nog de stock uitlaat en originele filter. Voorheen een topsnelheid van min. 210 op de teller en de accelaratie door de gehele toerenrange prima (voordat de vlotternaalden zijn vervangen vorige week).

De hoofdsproeiers en gasnaalden zouden dan nog goed moeten werken lijkt mij. Heb ik het goed begrepen als dit het stappenplan is?
1. Gasnaalden één of twee stapjes rijker zetten. Testen hoe dit rijdt op mid-hoge snelheden .
2. Luchtschroef op carbs afstellen en daarmee synchroniseren (tussentijds revven).
3. Idle schroef stationair opnieuw afstellen.

Of moet ik eerst trial-and-error doen met de vlotterbakhoogte?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mij wat ingelezen in de materie en ik heb volgens mij te maken met:
Main Jet = hoofdsproeiers
Needle Jet = sproeier/gasnaalden
Vlotterbak en vlotternaald hoogte
Air Mixture Screw = luchtschroef carbs

Mijn SV heeft nog de stock uitlaat en originele filter. Voorheen een topsnelheid van min. 210 op de teller en de accelaratie door de gehele toerenrange prima (voordat de vlotternaalden zijn vervangen vorige week).

De hoofdsproeiers en gasnaalden zouden dan nog goed moeten werken lijkt mij. Heb ik het goed begrepen als dit het stappenplan is?
1. Gasnaalden één of twee stapjes rijker zetten. Testen hoe dit rijdt op mid-hoge snelheden .
2. Luchtschroef op carbs afstellen en daarmee synchroniseren (tussentijds revven).
3. Idle schroef stationair opnieuw afstellen.

Of moet ik eerst trial-and-error doen met de vlotterbakhoogte?
Als alleen de vlotternaalden zijn vervangen moet hij met stock airbox/uitlaat gewoon goed lopen op de orginele instelling van fabriek. Ik neem aan dat de gene die de vlotternaalden heeft vervangen dit gedaan heeft?
Je hebt een aantal dingen die je goed moet zetten, allemaal in je WPHB te vinden:

1. Vlotterhoogte. Dit kan over de hele gas-stand range effect hebben. Hoe hoger je benzineniveau hoe rijker.
2. Mixture screw (kan air óf fuel zijn afhankelijk van carburateur).
3. Needle hoogte, maar middelste stand zou goed moeten zijn als alles standaard is.
3. Stationair toerental (hoe ver zijn je gasklep van zichzelf open). Zou in principe niet aangepast moeten zijn, en geen effect moeten hebben buiten stationair.
4. Synchronisatie: de carbs hebben ook nog hun eigen afstelling van de gasklep, zodat je beide carburateurs gelijk kan zetten om te compenseren voor verschillen, ook in de cilinder/kleppen etc.
5. De main en stationair jets kun je niet instellen, denk niet dat deze er uit zijn geweest.

Weet niet wat hij nog meer heeft gedaan, maar goede werken van vacuummembraam (indien aanwezig) etc. is ook van belang.
Trouwens de verschillende aspecten (needle, main jet etc.) hebben effect op de gasstand, niet hoe hard je rijdt.
 
Als alleen de vlotternaalden zijn vervangen moet hij met stock airbox/uitlaat gewoon goed lopen op de orginele instelling van fabriek. Ik neem aan dat de gene die de vlotternaalden heeft vervangen dit gedaan heeft?
Je hebt een aantal dingen die je goed moet zetten, allemaal in je WPHB te vinden:

1. Vlotterhoogte. Dit kan over de hele gas-stand range effect hebben. Hoe hoger je benzineniveau hoe rijker.
2. Mixture screw (kan air óf fuel zijn afhankelijk van carburateur).
3. Needle hoogte, maar middelste stand zou goed moeten zijn als alles standaard is.
3. Stationair toerental (hoe ver zijn je gasklep van zichzelf open). Zou in principe niet aangepast moeten zijn, en geen effect moeten hebben buiten stationair.
4. Synchronisatie: de carbs hebben ook nog hun eigen afstelling van de gasklep, zodat je beide carburateurs gelijk kan zetten om te compenseren voor verschillen, ook in de cilinder/kleppen etc.
5. De main en stationair jets kun je niet instellen, denk niet dat deze er uit zijn geweest.

Weet niet wat hij nog meer heeft gedaan, maar goede werken van vacuummembraam (indien aanwezig) etc. is ook van belang.
Trouwens de verschillende aspecten (needle, main jet etc.) hebben effect op de gasstand, niet hoe hard je rijdt.

Ik hoop dat het toch iets simpels is, anders wordt het nog een lastig verhaal :')
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan