Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XVI

Status
Niet open voor verdere reacties.
Naar Duitsland geweest :)
215 op de teller, 202 op de gps. Zal ik m'n SV blauw schilderen en er een mooi plakkaat 'Mallard' op schroeven, naar de stoomlocomotief die met 202km/h het wereld snelheidsrecord pakte voor stoomtreinen?
Vorig jaar haalde ik trouwens 220 op de teller.
SV650s uit 1999.
Vorige eigenaar heeft er een getint ruitje op gezet, moet wel zeggen dat dat een beetje hinderlijk is, als je met je borst op de tank ligt en er voor de verandering doorheen moet kijken. Net effe te donker.

Tot grofweg 180 rijdt het nog echt lekker. Daarboven biedt het ruitje te weinig windbescherming. Motor blijft prima stabiel op die snelheden. Langs een grote vrachtwagen vliegen met zo'n tempo en een beetje wind is wel een ervaring. Je knalt met een rotvaart door het 'kielzog' van zo'n ding, en je voelt je heen en weer gerukt worden. Maar na één keer weet je wat je kan verwachten. SV'tje is stabiel genoeg om sowieso niet zo gauw van z'n koers geblazen/gezogen te worden.

Ook wel leuk om te weten - met continu volgas is het verbruik ongeveer 1:10. Je voelt echt dat er een tank benzine wordt verbrand tussen je benen, af en toe zo'n vlaag motorhitte over je heen stroomt. En als je even afremt naar 120, de verzengende hitte van het blok en de uitlaat over je laarzen. Ik vraag me af of m'n uitlaatbochtjes zichtbaar zouden gloeien in het donker...
Het gemiddelde verbruik op de hele rit (ca. 180km, met een stuk Nederland en baustelle er bij) was 1:13,5. Ik geloof dat ik wat meer tankstops moet plannen voor de rit naar Berlijn die ik eens wil maken.
Normaal zit ik op 1:18 bij 130 en 1:20 in de Randstad...

1593685934798.png
 
Laatst bewerkt:
Ik zou zeggen, breng dat apparaat naar grrtjuhh. Bin there, done that en ik heb er een compleet "nieuwe motor" voor teruggekregen.

Ik houd die optie zeker open! :Y

Naar Duitsland geweest :)
215 op de teller, 202 op de gps. Zal ik m'n SV blauw schilderen en er een mooi plakkaat 'Mallard' op schroeven, naar de stoomlocomotief die met 202km/h het wereld snelheidsrecord pakte voor stoomtreinen?
Vorig jaar haalde ik trouwens 220 op de teller.
SV650s uit 1999.
Vorige eigenaar heeft er een getint ruitje op gezet, moet wel zeggen dat dat een beetje hinderlijk is, als je met je borst op de tank ligt en er voor de verandering doorheen moet kijken. Net effe te donker.

Tot grofweg 180 rijdt het nog echt lekker. Daarboven biedt het ruitje te weinig windbescherming. Motor blijft prima stabiel op die snelheden. Langs een grote vrachtwagen vliegen met zo'n tempo en een beetje wind is wel een ervaring. Je knalt met een rotvaart door het 'kielzog' van zo'n ding, en je voelt je heen en weer gerukt worden. Maar na één keer weet je wat je kan verwachten. SV'tje is stabiel genoeg om sowieso niet zo gauw van z'n koers geblazen/gezogen te worden.

Ook wel leuk om te weten - met continu volgas is het verbruik ongeveer 1:10. Je voelt echt dat er een tank benzine wordt verbrand tussen je benen, af en toe zo'n vlaag motorhitte over je heen stroomt. En als je even afremt naar 120, de verzengende hitte van het blok en de uitlaat over je laarzen. Ik vraag me af of m'n uitlaatbochtjes zichtbaar zouden gloeien in het donker...
Het gemiddelde verbruik op de hele rit (ca. 180km, met een stuk Nederland en baustelle er bij) was 1:13,5. Ik geloof dat ik wat meer tankstops moet plannen voor de rit naar Berlijn die ik eens wil maken.
Normaal zit ik op 1:18 bij 130 en 1:20 in de Randstad...

Bekijk bijlage 1518582

Blazuuuuh :o}):P
 
Eerder vandaag een Loobman semi-automatisch kettingsmeersysteem gekocht. Net zo simpel in werking als de OSCO. Ik ga eerst proberen of ik er een volautomatisch systeem van kan maken door de oil applicator, zoals het laatste stukje dat de olie op de ketting brengt in mooi Nederlands heet, aan te sluiten op de carterontluchting. Als dat niet toereikend blijkt sluit ik het olievat ook aan.
 
In augustus ga ik met de sv 1000 naar de eifel. Op dit moment heb ik er laser duo tech uitlaten onder zitten. Helaas heb ik bij aankoop de DB killers er niet bijgekregen. Nu zit ik te twijfelen of ik DB killers erbij zal kopen of op zoek gaat naar originele uitlaten. Iemand toevallig nog een set originele uitlaten liggen of een advies betreft DB killers? Kan dit Origineel/universeel/kosten?
 
Hebben de uilaatdempers een E-keur?
Als ze geen E-keur hebben heeft het weinig zin dB-killers erbij te kopen.
Toevallig zit ik net ook een mooie kampeerlocatie of uberhaupt een leuk gebied niet al te ver weg in de Eifel te plannen.
Mijn oog viel op Nationalpark Eifel, maar daar mogen we niet in met de brommers.
Waar ga jij heen? Ook kamperen?
 
Wij gaan naar het Lindental - Motor Hotel Eifel. Moet wel goed komen dus :). Volgens mij heeft de duo tech wel een keurmerk, kan ik dat eraan af zien? De DB killers kan ik online niet vinden, dus misschien is origineel nog een optie?
 
Als de uitlaten een e keur hebben staat dat erop. Ingeslagen of ingefreesd. Staat er niets op dan hebben ze het niet. Er zijn ook universele dB killers te koop. Oa bij Kommer Motorparts in veel maten, dus in dat geval even de inwendige diameter van jouw eindpijpjes opmeten, of gewoon gaan passen. Originele dempers zijn natuurlijk helemaal zonder risico. Ik heb zeer recent nog een set op mp zien staan.
Ik heb op mijn wegenkaart de omtrek van nationaalpark Eifel gevonden. De omtrek valt best wel mee, en er lijkt zo op de kaart meer dan genoeg moois over dat niet in het reservaat ligt. Ik denk dat we de tent daar ergens in de grond gaan prikken
7F42D91A-41B2-41E4-9ECB-641DFE19A642.jpeg

Ik zal zo eens even gaan opzoeken waar Lindental ligt. Fijne vakantie alvast. :]
 
Jouw Lindental hotel gevonden. Prachtige omgeving inderdaad. Ik ben twee jaar geleden met de motor (met zoon en kampeeruitrusting) in de Moezel geweest. We zaten op een camping in Burgen, iets meer richting Koblenz. Prachtig rijden daar. :YHet noordoosten van Luxemburg kun je ook nog even mooi meepakken vanaf waar jij zit. Ook schitterend bij droog wegdek.
 
Laatst bewerkt:
Zat op Louis te koekeloeren naar onderdelen, m'n oog viel op een aantal replacement voorlamp bulbs. Ik ga er van uit dat er meer uit te halen valt met een nieuwe halogeen of eventueel led lamp? Wat zijn jullie ervaringen hier in? Aanbevelingen toevallig?

Via via ook terecht gekomen bij osram, de nightbreaker 110 klinkt goed..
 
Gaat alles goed? Ook met de SV?
Komt waarschijnlijk de schuur nu helemaal niet meer uit, hè ...
Papa Danton en peetoom BumbleBee

Hahaha klopt helemaal, een kind van 10 maanden en dan ook nog eens verplicht thuiswerken... Verder gaat het allemaal prima ^^.

Maar!!! Vandaag de banden opgepompt en hij startte met de lithium accu direct😅. Straks even ergens anders stallen.

E0D38DF3-19B4-4806-841A-979EAEC73792.jpeg
 
Even bij Grrtjuhh langsgeweest. Het ietwat schokkerige remmen komt waarschijnlijk door de wat vastzittende floats/holle klinknagels van de remschijven. Die kan ik zelf gangbaar proberen te krijgen.
Verder zal een setje gesinterde remblokken waarschijnlijk het remgedrag verbeteren naar wat ik graag zou willen. Voor de basic blokken en rubber leidingen die er op zitten is het remgevoel tamelijk normaal.

Verder is ie in prima staat :)

Behalve één ding waar we terloops nog achter kwamen - toen ik wegreed uit Groningen, viel het gedweil me al op, maar toen ik in Hoogezand was, werd het wel erg duidelijk dat m'n achterband erg zacht was. Maar nog niet te lang geleden had ik m'n beide banden netjes opgepompt.

Thuis nog even de druk gemeten - voor braaf 2,3 bar, achter... 1 bar. Wtf. Er zit duidelijk een klein langzaam lek in :/
Nougoed. Opgepompt, en nu eens zien hoe lang het duurt voordat ie zachter wordt.
 
Die vastzittende floaters had iemand al genoemd dacht ik. 👍🏻
Bandje gewoon even in de gaten houden, of het lekje zoeken. Met een beetje geluk het ventiel. Dan niets aan de hand.
Geen ethanol meer tanken hè ;)
 
Laatst bewerkt:
Sinds het E10 is, heb ik nog nooit euro 95 getankt. Daarvoor grofweg half 98, half 95 max E5.

Ik had braaf de service manual er bij gepakt om het na te zoeken, of het mocht. Maar ik heb 'for USA model' over het hoofd gezien.
Er staat niets in over e10 en de modellen van de rest van de wereld.

Maargoed. E10 tank ik sowieso echt nooit.
1593961255946.png
 
Die floaters; m10 bout nemen met een moer en 2 ringen. Ringen aan weerszijde van de floater en dan de boel aandraaien, vervolgens het geheel inclusief de floater zelf dus rond draaien en het spul schoonspuiten dat het vuil eruit komt..
 
Zat op Louis te koekeloeren naar onderdelen, m'n oog viel op een aantal replacement voorlamp bulbs. Ik ga er van uit dat er meer uit te halen valt met een nieuwe halogeen of eventueel led lamp? Wat zijn jullie ervaringen hier in? Aanbevelingen toevallig?

Via via ook terecht gekomen bij osram, de nightbreaker 110 klinkt goed..

Ook wel benieuwd hier naar. De eerste generatie sv650 is niet bijster helder verlicht.
 
Ik heb laatst ook wat onderzoek gedaan en kwam inderdaad op de Osram Night Racer 110 (de nightbreaker is de auto-variant).
Of er echt verschil is weet ik niet, zou "trillings bestendig" moeten zijn maar kan ook maar zo marketing praat zijn.
Heb echter nog niet snachts gereden dus kan er verder nog niks over zeggen.

Ik heb ook wel gekeken naar LED vervangers, je hebt tegenwoordig zelfs varianten zonder externe unit/koeler. Conclusie was echter dat LED (of xenon) niet legaal is in een H4 houder, en vooral in het buitenland kan je nog wel eens problemen krijgen. Maar gewoon gekozen voor een H4 dus. Zoveel rij ik niet in het donker.

Dit is wel een interessante vergelijkingssite trouwens. Doet ook testen met Lumen etc.
https://bulbfacts.com/Over het algemeen lijkt het er op dat hoe meer licht een h4 brengt, hoe eerder hij stuk gaat (opzich logisch), een compromis dus. Ik heb vaak ook gewoon h4 van de action (1-2 euro per stuk) of gewoon standaard philips, die gaan lekker lang mee.
 
In de Aygo welke wij vroeger hadden zat aan 1 kant een onbekend merk en aan de andere kant een reguliere philips. Toen idd de H4 breaker erin gezet. Gaf duidelijker licht dan de philips en veull meer dan de cheapass lamp aan de andere kant.

zuslief heeft overigens in haar vulcan ook de H4 racer erin gezet; dat was met die enkele pit wel een vooruitgang.
eigenlijk zou ik die koplamp wel willen retrofitten met een HID lamp icm een projector..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan