Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XVI

Status
Niet open voor verdere reacties.
Thanks Disaster!
Ja zal ook de kettingspanner van de achterste cilinder wel het gevoeligst zijn denk ik!

De verkoper heeft net laten weten dat hij de brommer voor me neus verkocht heeft..
Beetje jammer gezien we al wat hadden afgesproken.
Gaan verder met de zoektocht!

Staan er zat te koop hoor, bv: Suzuki - Sv 650 +2003

Echt bekende punt is dat ze slecht tegen wheelies kunnen vanwege de plaats waarop de olie word aangezogen in het carter. Verder geen gekke issues.
 
Even een vraagje.
Heb de motor vorige week weer uit de schorsing gehaald om mee te rijden maar hij loopt niet zoals hij voor de winter deed.
Loopt niet stationair meer en valt uit bij lage toerentallen. Zoals tot stilstand komen.

Nu dacht ik dat zal wel door oude benzine komen en een vuiltje in de carb. Dus de sproeiers schoon gemaakt, was duidelijk dat de onderin sproeiers vernauwd waren en verse benzine getankt.
Net een rit van 100 km gemaakt maar nog steeds hetzelfde probleem.

Er is niks verandert aan de motor en heeft in een garage aan druppel lader gestaan. Iemand een idee wat het kan zijn?
 
Even een vraagje.
Heb de motor vorige week weer uit de schorsing gehaald om mee te rijden maar hij loopt niet zoals hij voor de winter deed.
Loopt niet stationair meer en valt uit bij lage toerentallen. Zoals tot stilstand komen.

Nu dacht ik dat zal wel door oude benzine komen en een vuiltje in de carb. Dus de sproeiers schoon gemaakt, was duidelijk dat de onderin sproeiers vernauwd waren en verse benzine getankt.
Net een rit van 100 km gemaakt maar nog steeds hetzelfde probleem.

Er is niks verandert aan de motor en heeft in een garage aan druppel lader gestaan. Iemand een idee wat het kan zijn?
Als je de carburateurs hebt schoongemaakt dan zou ik ze ook nog even synchroniseren, denk dat dat zeker helpt
 
Zou toch niet zo moeten zijn dat de carb uit synch zijn door de winter? Zijn vorige jaar gesynchroniseerd.

Net de carbs er af gehad en kwam tot de ontdekking dat de afstel schroeven van beide carburateurs 1.5 slag uit stonden. Deze op 3 slagen uit gezet en de motor loopt nu prima onderin en ook stationair.

Alleen als je gas los laat blijft hij een seconde of 10 op 2200 toeren lopen voordat hij naar stationair toerental zakt.
 
Laatst bewerkt:
Hoe lang heeft hij stilgestaan? De mijne liep ook altijd rot na de winter, voor 1 of 2 tankbeurtjes, toen ik nog niet doorreed.
 
Zou toch niet zo moeten zijn dat de carb uit synch zijn door de winter? Zijn vorige jaar gesynchroniseerd.
Dat ben ik met je eens, maar je weet maar nooit het kan natuulijk ook nog valse lucht zijn door bvb een haarscheurtje in een slangetje of iets dergelijks.
 
Kan goed al een halfjaar zijn geweest.
Wat je eerder beschreef met het blijven hangen op toeren klinkt als een veel te rijk mengsel. Als je geen ander luchtfilter en uitlaat hebt zou ik m afstellen zoals beschreven door suzuki, carbs en alle filtertjes vanaf de benzinetank goed schoonmaken en synchroon stellen. Na een half jaar kan er veel verstopt zitten
 
het blijven hangen klinkt meer als valse lucht.
Wanneer hij loopt, met je even remmenreiniger bij de zitting van de carb op het blok spuiten.
wanneer de toeren veranderen, dan zijn die rubbers uitgedroogd.
 
@Prut_Potje Ziet er netjes uit en goede muziek keuze. :+

Even een vraag. Heeft iemand een Gen 1 CDI unit liggen? Vrees dat de mijne het na 90.000 en een flinke spanningsregelaar opdonder heeft begeven. :')
 
@Prut_Potje Ziet er netjes uit en goede muziek keuze. :+

Even een vraag. Heeft iemand een Gen 1 CDI unit liggen? Vrees dat de mijne het na 90.000 en een flinke spanningsregelaar opdonder heeft begeven. :')
Heb ik! PB maar even!

Overigens, wat zijn de symptomen? Misschien zijn het enkel de bobines? (Ervaring)
 
Laatst bewerkt:
Symptomen; Willekeurig geen signaal op de voorste cilinder (geen vonk / toerenteller) Loop ik echter te duwen en doen aan de cdi stekker, doet de motor het weer normaal. Tot dat hij willekeurig weer geen zin heeft natuurlijk. :X

Zo'n beetje alles gemeten op weerstand/connectiviteit en uitgesloten. Alleen de cdi zelf nog.

Heb ik gisteren gebeld met Carno electronics. Die zeiden 'yep, kan heel goed de cdi zijn, BB7708 (sv-cdi) zien en reviseren we wel vaker'. Vandaar. O-)
 
@Prut_Potje Ziet er netjes uit en goede muziek keuze. :+

Even een vraag. Heeft iemand een Gen 1 CDI unit liggen? Vrees dat de mijne het na 90.000 en een flinke spanningsregelaar opdonder heeft begeven. :')
ik vind de muziek van tegenwoordig niet mooi, met allemaal gemaakt met de computer etc.
Heb dus bijna altijd Qmusic, het foute uur op XD
 
Nou Svetlana is tot nu toe vrij high maintenance. Op vakantie in frankrijk, bij Bastogne ketting eraf. (Gisteren). Vandaag (door mijn eigen domme schuld, had nog geen dampstart gebruilt en vergeten mee te nemen) een 325je gezien het slecht weer is (Vogezen). Motor viel uit....precies voor een hotel. Even wezen beunen met de aanwezige dingen in mijn tanktas en gereedschap van de uitbater.
IMG-20190508-WA0003.jpgIMG-20190508-WA0005.jpgIMG-20190508-WA0000.jpg
500ml flesje vastgebeund aan en achter radiator en de bougiedop vol kettingspray gesproeid.
Toch rijdt het (als t rijdt...) erg goed!IMG-20190506-WA0000.jpgIMG-20190508-WA0020.jpg
Vandaag houd ik t voor gezien, morgen weer een dag..hopelijk met het 325 probleem voor nu gefixed
 
De garage heeft geloof ik geen zin meer in mij(n motor), dus dan moet ik het zelf verder uitzoeken...

Even voor de volledigheid, de garage heeft het volgende op de factuur gezet:

Klepspeling controleren
Olie (filter) vervangen
Lucht (filter) vervangen
Bougies vervangen
Koelvloeistof gecontroleerd
Synchroon stellen
Remmen schoonmaken/controleren
Remvloeistof vervangen
Kabels smeren/stellen
Accu testen
Lagers controleren
Sloten smeren
Scharnieren smeren

Sinds doen tuf ik met 1 op 13 rond, soms op een goede tank 1 op 15, waar ik hier voor 1 op 19 reed.

Waar ik al naar gekeken heb: de remmen lopen niet aan, ik kan geen valse lucht vinden en ik zie geen duidelijke lekkages. (En er zit geen ratten nest in de airbox *D). Ik heb een prijsopgave gevraagd bij een andere garage voor een controle / dyno, maar ben bang dat dan weer veel geld kwijt ben en ze niks vinden. Alle tips zijn welkom, gezien ik overweeg hem te verkopen maar het verder een top motor is...

Jammer dat SV650SRA 2007 - werkpaard zo snel weg was. 350km op een tank, mijn reserve begint tegenwoordig te branden rond de 160 - 170...
 
De garage heeft geloof ik geen zin meer in mij(n motor), dus dan moet ik het zelf verder uitzoeken...

Even voor de volledigheid, de garage heeft het volgende op de factuur gezet:

Klepspeling controleren
Olie (filter) vervangen
Lucht (filter) vervangen
Bougies vervangen
Koelvloeistof gecontroleerd
Synchroon stellen
Remmen schoonmaken/controleren
Remvloeistof vervangen
Kabels smeren/stellen
Accu testen
Lagers controleren
Sloten smeren
Scharnieren smeren

Sinds doen tuf ik met 1 op 13 rond, soms op een goede tank 1 op 15, waar ik hier voor 1 op 19 reed.

Waar ik al naar gekeken heb: de remmen lopen niet aan, ik kan geen valse lucht vinden en ik zie geen duidelijke lekkages. (En er zit geen ratten nest in de airbox *D). Ik heb een prijsopgave gevraagd bij een andere garage voor een controle / dyno, maar ben bang dat dan weer veel geld kwijt ben en ze niks vinden. Alle tips zijn welkom, gezien ik overweeg hem te verkopen maar het verder een top motor is...

Jammer dat SV650SRA 2007 - werkpaard zo snel weg was. 350km op een tank, mijn reserve begint tegenwoordig te branden rond de 160 - 170...

Is die motorzaak niet bij de bovag ofzo aangesloten.
Zou je via zo'n organisatie toch eens kunnen vragen hoe hun er over denken.

Was een gen 1sv toch met carb.
 
Ik vind het vooral vreemd dat het opeens is nadat de garage ermee bezig is geweest. Dus er moet ergens iets veranderd zijn
 
Is die motorzaak niet bij de bovag ofzo aangesloten.
Zou je via zo'n organisatie toch eens kunnen vragen hoe hun er over denken.

Was een gen 1sv toch met carb.
Was bij Hans van Wijk, kan op hun site niet vinden of ze bovag aangesloten zijn. Zal nog even zoeken, maar weet dat bovag ook bij aankoop vaak niet opgaat omdat er veel vereisten aan vast zitten (zo geloof ik dat o.a. bij tweedehands aankoop de prijs minimaal 50% van de nieuwwaarde moet zijn)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan