Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XVI

Status
Niet open voor verdere reacties.
ligt wel een beetje aan het merk hoor.
Ga je 'm online kopen?
De meeste merken en modellen hebben een soort van maattabel.
Ik zou die toch even raadplegen en niet 'klakkeloos' een L bestellen.
Gewoon even kijken wat de maten van de hoes is die je gaat kopen dus.
In geval van in een winkel kopen gewoon even passen, dat doe je met een broek ook ;)
Er zal net als in kleding en helmen best wat verschil zitten M, L, S, XL, XXL etc in de motorhoezenwereld.
Wat de ene fabrikant L noemt is bij een ander M of XL.

Ik heb zelf een parkeerhoes van DS-covers, en ik kan ik je die niet aanraden.
Niet als je je motor buiten stalt en het doel hebt dat de motor ook droog staat als het regent 8-)
De niet waterdichte stofbeschermhoezen voor indoor parkeren zullen prima zijn, maar de waterdichtheid van mijn waterdichte 'all weather' parkeerhoes was binnen twee jaar ver te zoeken.

Succes!
 
Het zal ook waarschijnlijk wel een echt winkel worden maar nu heb ik een richtlijn.
Helaas valt de de 1000 door die dubbele uitlaat niet echt in een standaard maat.
 
Gewoon even passen dan. :t
Het zal een L of XL worden afhankelijk van fabrikant.
 
@roger_SV klopt het dat ik iets heb gelezen ergens over afstellen van de versnellingen, of in ieder geval dat dat bij jou heel soepel ging na iets te veranderen..? Ik merk bij de mijne dat hij de versnelling soms niet pakt, en dan tik ik door totdat ik zeker weet dat ik de koppeling veilig op kan laten komen, lijkt alsof mn schakelhevel zijn slag niet groot genoeg maakt ofzo. En op de een of andere manier ben ik er een beetje huiverig voor om de bak te slopen 🤔😅 maar kan je tekst niet meer vinden..
 
@roger_SV klopt het dat ik iets heb gelezen ergens over afstellen van de versnellingen, of in ieder geval dat dat bij jou heel soepel ging na iets te veranderen..? Ik merk bij de mijne dat hij de versnelling soms niet pakt, en dan tik ik door totdat ik zeker weet dat ik de koppeling veilig op kan laten komen, lijkt alsof mn schakelhevel zijn slag niet groot genoeg maakt ofzo. En op de een of andere manier ben ik er een beetje huiverig voor om de bak te slopen 🤔😅 maar kan je tekst niet meer vinden..
Is het alleen omhoog of omlaag, of in beide gevallen?
Als het 1 van de 2 is, dan moet je de schakelhevel afstellen, zodat jij de slag beter kan maken.
Is het beide, dan kan je olieniveau te laag zijn.

Mijn SV doet dit met een (iets) te lage olie niveau.
 
Kijk ook je kettingspanning even na gezien dit ook invloed heeft op het schakelgedrag
 
JVENS, rijdend or rollend schakelt die van mij prima.
Wat bij mij lastig gaat is schakelen met draaiend blok, maar stilstaande motorfiets.
ik krijg 'm dan soms helemaal niet uit de 1 of helemaal niet uit de 2.
Mensen kijken me soms raar aan. Kun jij niet schakelen of zo?
Soms breng ik de motor steppend een beetje aan het rollen waarna schakelen weer werkt, en als ik toch wil stoppen (bij de BP of zo) zet ik de motor met de zijstandaard uit (hij staat immers in de versnelling, dus test ik dat schakelaartje ook eens ;) ) en zet 'm dan met de hand in de neutraal.

Bedoel jij hetzelfde , maar dan alleen afschakelend of is het ook rijdend?

Nieuwere olie helpt in die van mij maar een heel klein beetje, olieniveau maakt voor die van mij ook niet veel uit.
De koppeling maar nèt vrij laten komen met een compleet ingetrokken koppelingshandle werkt bij mij nog het beste, maar perfect schakelen is het absoluut niet (meer).
 
Laatst bewerkt:
Ja dat herken ik ook wel, bij stoplicht paar keer tikken om de 1 te pakken vanuit de vrij. Een keer de koppelingshandle loslaten en weer inknijpen werkt dan altijd wel. Maar ik bedoel eigenlijk meer dan je tijdens het rijden het idee hebt dat hij niet lekker in de versnelling valt als je hem terugschakelt, en dan voor de zekerheid nog maar een keer schakelt om zeker te weten dat ik mijn bak niet vernaggel.. voelt een beetje alsof de motor niet genoeg is ontkoppelt, of te voorzichtig bent met de voet. Olie en ketting zijn in orde, net vers en juiste spanning. Aankomende vrijdag weekendje Eiffel met de SV, eerste motorweekend met deze buffel :]
 
Beste Sv rijders,

Graag jullie advies. Ik heb een sv 650 s uit 2001 waarvan hoogstwaarschijnlijk de snelheidsopnemer het heeft begeven. Tweedehands kom ik deze tegen voor +/- € 70,-- maar deze zijn vaak ook al erg oud. Wellicht past die van een nieuwe type sv of die van een v-strom ook op mijn sv?

Iemand met ervaring?
 
Hallo allemaal,

Sorry dat Ik zomaar kom binnenvallen, maar ik ben opzoek naar meer informatie over de SV en dan met name de SV1000(n). Na het lezen van het vorige en dit deeltje (ja ik heb alles gelezen:Y) heb ik toch een aantal vragen.

Allereerst een stukje voorgeschiedenis.
Ik ben al een tijdje opzoek naar een opvolger voor mijn Honda VFR800fi. Deze gaat onder andere weg, omdat ik toch meer van naded motoren houdt. Verder merk ik dat ik niet kan wennen aan de houding van de motor. Met mijn 1,85m vind ik mezelf niet lang maar toch krijg ik last van mijn benen en zit ik opgevouwen op de motor.
Voor de Honda heb ik een aantal jaar een kawasaki Z1000 gereden. Dit was een erg fijne motor, maar is weggegaan omdat ik meer woon-werk kilometers ging maken. Dat doe ik overigens nog, maar heb er nu minder plezier aan. Dus tijd voor een andere naked.

Gezien ik altijd een zwak heb gehad voor 2 cilinders (v-twin) en mijn budget niet extreem hoog is kwam ik in mijn zoektocht al snel uit bij de SV650N/SV1000N.
De eerste uitdaging waar ik tegenaan loop…. Er staan niet veel naked versies te koop. Dat maakt het lastig een proefrit te maken, dus probeer ik vooraf zoveel mogelijk informatie te vinden rondom de SV. Ik weet dat je een S versie makkelijk kan ombouwen, maar daar heb ik geen zin in tenzij de latere modeljaren beduidend beter zijn wil ik er over nadenken.
Maar klopt het dat alleen in Nederland de 1000 tot 2004 geproduceerd is en in het buitenland langer?!

Ik zie in de topics veel mensen op een SV650 rijden. Is deze beter dan de 1000 versie?
Ik weet dat een 4 in lijn niet te vergelijken is met een 2 cilinder ,zeker qua koppel niet, maar haal ik dan nog veel voldoening uit een 650, omdat ik een 1000 gewend ben?
Verder ben ik benieuwd of de volgende kwaaltjes alleen horen bij de 1000 variant of hebben deze kwaaltjes betrekking op alle types tot bouwjaar 2006. Een aantal pagina's terug is ook al e.e.a. te vinden maar dat gaat specifiek over de sv650.
- Spanningsregelaar ( Helaas ook een bekend kwaaltje bij de Honda);
- Het trillen van de motor als de koppeling wordt in geknepen
- Big end lagers (volgens mij geen probleem als je geen wheelies maakt en je olie op pijl houdt toch?!)
- C11 nokkenassensor
- NAKS
- Bougies die vochtig worden.

Je zou zeggen dat Japanse motoren degelijk zijn, maar als ik zo bovenstaande kwaaltjes/problemen opsom kan ik beter een Italiaan gaan rijden.:+
Het is een hele lap tekst, maar hoop zo een goed beeld te hebben gegeven en te krijgen.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groeten,
Peter
 
Beste Sv rijders,

Graag jullie advies. Ik heb een sv 650 s uit 2001 waarvan hoogstwaarschijnlijk de snelheidsopnemer het heeft begeven. Tweedehands kom ik deze tegen voor +/- € 70,-- maar deze zijn vaak ook al erg oud. Wellicht past die van een nieuwe type sv of die van een v-strom ook op mijn sv?

Iemand met ervaring?
ja, veel voorkomend probleem!
Is een simpel magnetisch onderdeel dat kapot is wss.
Bij het in elkaar zetten van het voorwiel gaat het erg vaak fout.
op de snelheidsopnemer zit een nokje, en die moet NIET in het nokje vallen van de voorvorkpoot, maar ervoor.
1393526

23A heb je nodig
3498321E00 Rotor,speedomet Part Suzuki - MSP

Ik heb er al 2 kapot gehad, mede door 1 keer verkeerd monteren.
Als je je voorwiel eruit hebt, dan kun je hem zien zitten.
vermoedelijk zijn dan bijna alle 4 de "pootjes" afgebroken.
Het onderdeel schuift zo in de snelheidsopnemer, hij zit niet vast met bouten/moeren.

1393527


Dit was mijn laatste :(
 
Ja dat herken ik ook wel, bij stoplicht paar keer tikken om de 1 te pakken vanuit de vrij. Een keer de koppelingshandle loslaten en weer inknijpen werkt dan altijd wel. Maar ik bedoel eigenlijk meer dan je tijdens het rijden het idee hebt dat hij niet lekker in de versnelling valt als je hem terugschakelt, en dan voor de zekerheid nog maar een keer schakelt om zeker te weten dat ik mijn bak niet vernaggel.. voelt een beetje alsof de motor niet genoeg is ontkoppelt, of te voorzichtig bent met de voet. Olie en ketting zijn in orde, net vers en juiste spanning. Aankomende vrijdag weekendje Eiffel met de SV, eerste motorweekend met deze buffel :]
Je zou je schakelpedaaltje 2 mm hoger kunnen stellen, dat kan het net zijn omdat je dan wat minder diep door hoeft te drukken. Verder moet he best wat kracht uitoefenen op de bak hoor. Het is geen moderne motor waarbij je totaal niet voelt dat je iets meeneemt. Veel plezier in de Eiffel
 
ja, veel voorkomend probleem!
Is een simpel magnetisch onderdeel dat kapot is wss.
Bij het in elkaar zetten van het voorwiel gaat het erg vaak fout.
op de snelheidsopnemer zit een nokje, en die moet NIET in het nokje vallen van de voorvorkpoot, maar ervoor.
Bekijk bijlage 1393526
23A heb je nodig
3498321E00 Rotor,speedomet Part Suzuki - MSP

Ik heb er al 2 kapot gehad, mede door 1 keer verkeerd monteren.
Als je je voorwiel eruit hebt, dan kun je hem zien zitten.
vermoedelijk zijn dan bijna alle 4 de "pootjes" afgebroken.
Het onderdeel schuift zo in de snelheidsopnemer, hij zit niet vast met bouten/moeren.

Bekijk bijlage 1393527

Dit was mijn laatste :(

Beste Prut_Potje,

Bedankt voor je reactie! Om eerlijk te zijn moet ik de opnemer nog demonteren, maar daar had ik gisteren na het uitvoeren van de grote beurt geen tijd meer voor. Ik haal vanavond het voorwiel er even uit, maar hij zit op dit moment in ieder geval niet fout gemonteerd. Zijn die "rotoren/tandwieltjes" nog makkelijk te krijgen?

Gr, Patrick
 
Beste Prut_Potje,

Bedankt voor je reactie! Om eerlijk te zijn moet ik de opnemer nog demonteren, maar daar had ik gisteren na het uitvoeren van de grote beurt geen tijd meer voor. Ik haal vanavond het voorwiel er even uit, maar hij zit op dit moment in ieder geval niet fout gemonteerd. Zijn die "rotoren/tandwieltjes" nog makkelijk te krijgen?

Gr, Patrick

Sorry, ik zie dat je de link al hebt doorgegeven.

Bedankt!!
 
Beste Sv rijders,

Graag jullie advies. Ik heb een sv 650 s uit 2001 waarvan hoogstwaarschijnlijk de snelheidsopnemer het heeft begeven. Tweedehands kom ik deze tegen voor +/- € 70,-- maar deze zijn vaak ook al erg oud. Wellicht past die van een nieuwe type sv of die van een v-strom ook op mijn sv?

Iemand met ervaring?
3 a 4 tientjes op boonstra



zie wel dat vaak maar 1 deel van de sensor kapot gaat, wellicht is die repareren goedkoper, volgensmij past een later model ook.
 
Hallo allemaal,

Sorry dat Ik zomaar kom binnenvallen, maar ik ben opzoek naar meer informatie over de SV en dan met name de SV1000(n). Na het lezen van het vorige en dit deeltje (ja ik heb alles gelezen:Y) heb ik toch een aantal vragen.

Allereerst een stukje voorgeschiedenis.
Ik ben al een tijdje opzoek naar een opvolger voor mijn Honda VFR800fi. Deze gaat onder andere weg, omdat ik toch meer van naded motoren houdt. Verder merk ik dat ik niet kan wennen aan de houding van de motor. Met mijn 1,85m vind ik mezelf niet lang maar toch krijg ik last van mijn benen en zit ik opgevouwen op de motor.
Voor de Honda heb ik een aantal jaar een kawasaki Z1000 gereden. Dit was een erg fijne motor, maar is weggegaan omdat ik meer woon-werk kilometers ging maken. Dat doe ik overigens nog, maar heb er nu minder plezier aan. Dus tijd voor een andere naked.

Gezien ik altijd een zwak heb gehad voor 2 cilinders (v-twin) en mijn budget niet extreem hoog is kwam ik in mijn zoektocht al snel uit bij de SV650N/SV1000N.
De eerste uitdaging waar ik tegenaan loop…. Er staan niet veel naked versies te koop. Dat maakt het lastig een proefrit te maken, dus probeer ik vooraf zoveel mogelijk informatie te vinden rondom de SV. Ik weet dat je een S versie makkelijk kan ombouwen, maar daar heb ik geen zin in tenzij de latere modeljaren beduidend beter zijn wil ik er over nadenken.
Maar klopt het dat alleen in Nederland de 1000 tot 2004 geproduceerd is en in het buitenland langer?!

Ik zie in de topics veel mensen op een SV650 rijden. Is deze beter dan de 1000 versie?
Ik weet dat een 4 in lijn niet te vergelijken is met een 2 cilinder ,zeker qua koppel niet, maar haal ik dan nog veel voldoening uit een 650, omdat ik een 1000 gewend ben?
Verder ben ik benieuwd of de volgende kwaaltjes alleen horen bij de 1000 variant of hebben deze kwaaltjes betrekking op alle types tot bouwjaar 2006. Een aantal pagina's terug is ook al e.e.a. te vinden maar dat gaat specifiek over de sv650.
- Spanningsregelaar ( Helaas ook een bekend kwaaltje bij de Honda);
- Het trillen van de motor als de koppeling wordt in geknepen
- Big end lagers (volgens mij geen probleem als je geen wheelies maakt en je olie op pijl houdt toch?!)
- C11 nokkenassensor
- NAKS
- Bougies die vochtig worden.

Je zou zeggen dat Japanse motoren degelijk zijn, maar als ik zo bovenstaande kwaaltjes/problemen opsom kan ik beter een Italiaan gaan rijden.:+
Het is een hele lap tekst, maar hoop zo een goed beeld te hebben gegeven en te krijgen.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groeten,
Peter

Mijn vrouw heft de SV1000 (s) 2007 gehad, het enige wat je in de gate moest houden was de hydraulische koppeling cylinder in het blok, deze wordt vuil door je ketting enz en gaat dan stroef of zelfs lekken als je die niet regelmatig schoon houd.
Voor de rest nog nooit problemen gehad ken geen van deze problemen overgens bij een 1000.

De 1000 rijd wat lomper dan een 650, je moet echt veel meer werken met de motor een 650 gaat bijna vanzelf door de bocht en rijd heel ligt, een 1000 moet je de bocht in werken maar rijd weer op de snelweg lekker rustig.
 
Thanks Mick85 voor jouw reactie. Zoals je zelf aangeeft een kwestie van schoonhouden dus, maar dat is ook niet echt een groot probleem lijkt me. Althans daar zou ik geen SV voor laten staan.

Ik heb inderdaad gelezen dat de 1000 wat lomper is, je wat meer moet werken. Dat zal allicht schelen met een SBK stuur. Daarbij komt dat ik al wel gewend ben om motoren boven de 200 kg een bocht in te wringen. Maar goed de ene 200 kg is de andere niet.

@ de rest
Hoe zit het met het 'schakel lui' rijden? Gaat dat met de 650 ook? (ja ik moet proefrijden)
 
Thanks Mick85 voor jouw reactie. Zoals je zelf aangeeft een kwestie van schoonhouden dus, maar dat is ook niet echt een groot probleem lijkt me. Althans daar zou ik geen SV voor laten staan.

Ik heb inderdaad gelezen dat de 1000 wat lomper is, je wat meer moet werken. Dat zal allicht schelen met een SBK stuur. Daarbij komt dat ik al wel gewend ben om motoren boven de 200 kg een bocht in te wringen. Maar goed de ene 200 kg is de andere niet.

@ de rest
Hoe zit het met het 'schakel lui' rijden? Gaat dat met de 650 ook? (ja ik moet proefrijden)
je bedoelt met schakel lui zonder koppeling?
 
je bedoelt met schakel lui zonder koppeling?

Nee dat bedoel ik niet. Ik bedoel te zeggen. Met mijn z1000 had je altijd wel genoeg koppel om in een bepaalde versnelling op te trekken als dat nodig was. Met mijn zx6r of z750 moest je vaker terug- en op schakelen.
Niet dat het een must is dat ik schakel lui wil rijden, maar je raakt er aan gewend hè:9 Anderzijds maakt het vele schakelen wel dat je aan het motorrijden bent.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan