Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XVI

Status
Niet open voor verdere reacties.
je bedoelt met schakel lui zonder koppeling?
Een 650 is niet schakellui te rijden.
Niet zoals dat met een 4-in-lijn kan tenminste.
Daar nodigt ie ook helemaal niet voor uit.
Het is een v-twin, en dat zul (en wil) je merken ook ;)
 
Een mozaïekje ;)
Gaat goed hoor.
Ik heb ook wel eens zo'n ding in één krak van 100% naar 0% goed 'geholpen' :$
Een dagje zonder teller, omdat de lijm lag te harden op de verwarming, maar de dag erna weer met.
In feite is mijn km-stand 90 km hoger dan waar de teller op staat.
Ja, je hebt hier te maken met een kilometerfraudeur.
Alles voor de dagwaarde _O-
 
Thanks Mick85 voor jouw reactie. Zoals je zelf aangeeft een kwestie van schoonhouden dus, maar dat is ook niet echt een groot probleem lijkt me. Althans daar zou ik geen SV voor laten staan.

Ik heb inderdaad gelezen dat de 1000 wat lomper is, je wat meer moet werken. Dat zal allicht schelen met een SBK stuur. Daarbij komt dat ik al wel gewend ben om motoren boven de 200 kg een bocht in te wringen. Maar goed de ene 200 kg is de andere niet.

@ de rest
Hoe zit het met het 'schakel lui' rijden? Gaat dat met de 650 ook? (ja ik moet proefrijden)
Ik heb de 650 met clipons en de 1000 met SBK stuur.

De 1000 is niet per se beter dan de 650. Hij voelt wat meer solide aan, en hij heeft meer input nodig om te sturen. Ik (vrouw, 1.58m) vind dat fijn, veel mensen niet. Natuurlijk is hij minder zuinig, en is hij stukken sneller. Je zit binnen no time aan illegale snelheden.
De remmen van de 1000 zijn wel veel beter.

Ik weet niet of de SV zoveel ruimer gaat aanvoelen voor je. De 1000 voelt wel wat groter aan, maar qua beenruimte win je weinig op de 650.

De 1000 kan behoorlijk trillen in lagere toeren, ik heb gelhandvatten gemonteerd om slapende handen te voorkomen. Er bestaat een modificatie voor het koppelingshuis. De 1000 kan blijkbaar ook last krijgen van loslatende magneten op de rotor, de 650 niet echt.

Ik zou toch een proefrit willen aanraden, het zijn verschillende machines.

De 1000 is volgens mij net zo schakellui te rijden als de 650. Als je een bochtig weggetje hebt, kun je prima in een lagere versnelling rijden. Maar daarna wil je wel opschakelen.
 
Een 650 is niet schakellui te rijden.
Niet zoals dat met een 4-in-lijn kan tenminste.
Daar nodigt ie ook helemaal niet voor uit.
Het is een v-twin, en dat zul (en wil) je merken ook ;)

Je kan toch makkelijk 50km/uur in zijn 5 en 60km/uur in zijn 6 rijden en daarvanuit doortrekken, maar of je het echt wil dat is wat anders, bij een 4cil krijg je het vaak in ieder geval niet voor elkaar.
 
Een 650 is niet schakellui te rijden.
Niet zoals dat met een 4-in-lijn kan tenminste.
Daar nodigt ie ook helemaal niet voor uit.
Het is een v-twin, en dat zul (en wil) je merken ook ;)
Echt?
Ik heb het juist andersom.
De Vtwin sleurt me er altijd doorheen.
Zelfs op motorvakantie toen mijn voetsteun afbrak, waardoor ik niet meer kon schakelen.
Haarspeldbochten in de 3e versnelling zonder koppeling, en ze trekt met er gewoon door :)
 
Echt?
Ik heb het juist andersom.
De Vtwin sleurt me er altijd doorheen.
Zelfs op motorvakantie toen mijn voetsteun afbrak, waardoor ik niet meer kon schakelen.
Haarspeldbochten in de 3e versnelling zonder koppeling, en ze trekt met er gewoon door :)
Ok, dan ligt het aan de definitie van schakellui. Een dikke 4-cilinder kun je tot heel laag laten terugzakken in toeren, waarbij die weer redelijk oppakt als je rustig het gas opent. Bij de SV werkt dat niet echt lekker toch?
Voor schakellui beter een scooter of electro-motorfiets aanschaffen. :(
 
Ergens wist ik dat er zo'n antwoord gegeven zou gaan worden _O-, maar nee voor mij geen automaat of scooter.
Mijn ervaring met een grotere 4-cilinder is exact wat roger_SV zegt. Maar ergens kan ik me ook voorstellen dat een 2 cilinder sterker is, zeker qua koppel.


Ik heb de 650 met clipons en de 1000 met SBK stuur.

De 1000 is niet per se beter dan de 650. Hij voelt wat meer solide aan, en hij heeft meer input nodig om te sturen. Ik (vrouw, 1.58m) vind dat fijn, veel mensen niet. Natuurlijk is hij minder zuinig, en is hij stukken sneller. Je zit binnen no time aan illegale snelheden.
De remmen van de 1000 zijn wel veel beter.

Ik weet niet of de SV zoveel ruimer gaat aanvoelen voor je. De 1000 voelt wel wat groter aan, maar qua beenruimte win je weinig op de 650.

De 1000 kan behoorlijk trillen in lagere toeren, ik heb gelhandvatten gemonteerd om slapende handen te voorkomen. Er bestaat een modificatie voor het koppelingshuis. De 1000 kan blijkbaar ook last krijgen van loslatende magneten op de rotor, de 650 niet echt.

Ik zou toch een proefrit willen aanraden, het zijn verschillende machines.

De 1000 is volgens mij net zo schakellui te rijden als de 650. Als je een bochtig weggetje hebt, kun je prima in een lagere versnelling rijden. Maar daarna wil je wel opschakelen.

Bedankt voor het delen van je ervaring. Zeker ook omdat je bekend bent met beide motoren.
Volgens Moto-egro zou de SV1000n qua zadelhoogte iets hoger zijn dan de SV650n, maar veel scheelt het inderdaad niet veel.

Ik ga beide motoren zeker proberen. Ik zie dat er bij Niwa motoren een blauwe SV1000n te koop staat, helaas wat uit de richting en ze hebben ook geen SV650 om te vergelijken. Dat maakt het voor mij wel lastig om daar 'even' naartoe te rijden en de 1000 te testen. Ik zal nog wel eens kijken of daar in de buurt nog een 650n te koop staat.
 
Nog even een vraag, als ik een SV650s zou aanschaffen en wil daar een naked versie van maken. Kan iemand mij vertellen wat ik hier allemaal voor nodig hebt.
Belangrijkste is eigenlijk; kan ik de originele teller-unit blijven gebruiken?
 
Ja dat kan want de teller zit op het topkuip frame.
Verder heb je waarschijnlijk langere koppelingskabel nodig en remleidingen als je er een ander stuur op zet..
 
Ja dat kan want de teller zit op het topkuip frame.
Verder heb je waarschijnlijk langere koppelingskabel nodig en remleidingen als je er een ander stuur op zet..
andere kroonplaat en je contactslot uitboren en verplaatsen, wellicht de bekabeling wat anders leggen, andere koplamp met oortjes over de voorpoten en andere koplamp aansluiting(stukje kabelboom), knipperlicht montage, andere spiegels en beugels op het stuur, dat soort dingen.
 
Nog even een vraag, als ik een SV650s zou aanschaffen en wil daar een naked versie van maken. Kan iemand mij vertellen wat ik hier allemaal voor nodig hebt.
Belangrijkste is eigenlijk; kan ik de originele teller-unit blijven gebruiken?

Ja dat kan, je kan de originele clipons gebruiken en vrij weinig aan hoeven passen. Kabelboom voor de verlichting voor is wel anders geloof ik (sowieso 2 lampen ipv 1).
Voor een N stuur is er iets meer nodig: Er zijn N koppelings-, rem- en gaskabels, dus die moet je wss veranderen, maar je rempotje kan ook op een N stuur. Mocht je een ABM/SBK stuur monteren, kun je beter een speciale gaskabel monteren, anders geef je gas bij het draaien van je stuur. Ik heb er geen last van, maar als ie knapt koop ik er eentje op maat.
Het is niet het meest knapste een S cockpit op een Naked versie, maar blijft wel werken :)
 
Toch best nog wat handelingen om er een echte naked van te maken. De meest simpele oplossing buiten het kopen van een N versie is dus een SBK stuur monteren.

Goed ik zal het internet eens afstruinen op zoek naar een 650 en 1000 om beide te vergelijken.

Mocht iemand zijn of haar SVn generatie 2 weg willen doen, ik houd me aanbevolen. ;)
 
Voor prut en alle andere kilometervreters.
Dit ding ziet er zeker voor de km-stand toch nog wel effe wat beter uit dan die van mij, en het huidige hoogste bod valt me nog niet eens tegen voor zo'n afgeschreven Soes.
nouja, ik weet niet hoe mooi die van mij kan zijn als ik hem echt een keertje mooi schoonmaak, maar dat zal ook niet erg slecht zijn.
maar ik ga geen andere SV kopen, mocht deze echt af zijn, dan komt er wss een daytona 675
 
Wie heeft er nog interesse in een kroonplaat voor een superbike stuur.

Hij is voor een Suzuki Sv650 uit 2003. Het model met injectie.

Ik heb deze in het verleden gebruikt toen mijn vrouw achterop zat maar ben toch weer terug gegaan omdat mijn vrouw niet meer achterop mee gaat.

Het gaat alleen om de kroonplaat.

van het merk ABM

https://www.mpartz.nl/superbike-kit-suzuki-sv650s-2003-2006-p-5547


Zie link voor voorbeeld.

Doe een goed en reeell bod als je hem wilt hebben.
Nieuw prijs 305,-

Als je interesse hebt kun jij mij pm of mailen naar andre-versteeg@outlook.com
 
Na een goed stuk rijden lag er olie onder mijn sv 1000 (2004). Het komt aan de linker kant bij het voortandwiel vandaan. Na wat zoeken vind ik veel over de koppelingscilinder. En volgens mij is mijn koppelingsvloeistof lager als normaal, inmiddels lager als halverwege. Enkel heb ik mijn olie ververst met Motul roodkleurig en ik zag een aantal rode druppels eronder liggen. Hoe kan het een combinatie van motorolie en koppelingsvloeistof (dot) zijn?

Ik lees wel dat een klus is dit ik zelf kan klaren. Op kleppen stellen na tot nu toe alles zelf gedaan. Iemand ideeën?
 
Mijn lievelijke SV rijd ook weer. *O* Bleek dat de draad van de voorste bobine bij het subframe kapot was gegaan en zo nu en dan kortsluiting maakte. @ivoderksen Dank voor de CDI unit, anders was ik er nooit achter gekomen. :t
1394110


Om gelijk maar even vervelend te doen voor @roger_SV ; mijn carbie kan rustig vanaf 50 in de 6e versnelling en doortrekken. :+ Maarja dan kachelt de mijne ook 1:15 op een goede dag. '( Vanaf 2k rpm en daaronder krijg ik groot protest.

Het gevoel bij het schakelen en in de vrij zetten heeft veel te maken met de olie die je erin doet. Ik doe er (zeer overkill) Castrol Power 1 vol-syntheet 10-50w in. Mijn motor schakelt er ondanks de 91.000 km trefzeker door. Ook stilstaand bij een stoplicht kan ik hem in de vrij of versnelling zetten onder enige moeite. Dat is mijn 2 cents. :W
 
Na een goed stuk rijden lag er olie onder mijn sv 1000 (2004). Het komt aan de linker kant bij het voortandwiel vandaan. Na wat zoeken vind ik veel over de koppelingscilinder. En volgens mij is mijn koppelingsvloeistof lager als normaal, inmiddels lager als halverwege. Enkel heb ik mijn olie ververst met Motul roodkleurig en ik zag een aantal rode druppels eronder liggen. Hoe kan het een combinatie van motorolie en koppelingsvloeistof (dot) zijn?

Ik lees wel dat een klus is dit ik zelf kan klaren. Op kleppen stellen na tot nu toe alles zelf gedaan. Iemand ideeën?

Als het onder/achter het voortandwiel is, dan zou de keerring erachter stuk kunnen zijn. Als de deksel daarachter mooi glimt is dat wss het probleem.
Prut had ook last van een lossere voortandwiel(niet op juiste moment en/of losgetrild), dus lekte langs de seal.

Als het echt de deksel is van de koppeling dan moet het op de scheidingslijn zijn. Maar de kans is groot dat het alleen de pakking is dan.
 
Gaat goed hoor.
Ik heb ook wel eens zo'n ding in één krak van 100% naar 0% goed 'geholpen' :$
Een dagje zonder teller, omdat de lijm lag te harden op de verwarming, maar de dag erna weer met.
In feite is mijn km-stand 90 km hoger dan waar de teller op staat.
Ja, je hebt hier te maken met een kilometerfraudeur.
Alles voor de dagwaarde _O-

Mijn Suus mist er zo'n 340. 3 weken zonder teller op en neer naar stage gereden. Beetje met verkeer meerijden, lukt prima!

"Heeft u enig idee hoe hard u reed?" - oom agent
"Nee want m'n teller is stuk"
"Ah dat is dan bon nummer 2" - oom agent _O-
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan