Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XVI

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat deed ik bij dijkritjes om te checken of het niet te gek werd. Voor het woonwerkverkeer geloofde ik het wel :Y
 
Zijn er mensen die een Powercommander (voor een Sv1000s) hebben liggen, of weten te liggen? Nieuw is mij qua prijs een beetje teveel van het goede. :)
Met Pinksteren krijgt de Suuz haar vuurdoop in de Eifel. Ben enorm benieuwd, en kan (uiteraard) niet wachten!
 
Als het onder/achter het voortandwiel is, dan zou de keerring erachter stuk kunnen zijn. Als de deksel daarachter mooi glimt is dat wss het probleem.
Prut had ook last van een lossere voortandwiel(niet op juiste moment en/of losgetrild), dus lekte langs de seal.

Als het echt de deksel is van de koppeling dan moet het op de scheidingslijn zijn. Maar de kans is groot dat het alleen de pakking is dan.

Zou dit iets zijn?
https://www.mpartz.nl/koppelingscil...5yMuTAMR01hibzfgBh_Aef4266W7aAChoCqQ8QAvD_BwE
 
Zo, woensdag ben ik maar eens gaan proefrijden op een SV 650 puur om te kijken of een 650cc mij zou bevallen. Het was weleens waar een S-versie, maar had een SBK stuur, dus keurde het goed :9

Ondanks dat ik er naartoe ging onder het mom van ik ga alleen rijden om te ervaren hoe deze 2 cilinder rijd (want ik wil een naked en geen S-versie), moet ik zeggen dat ik toch erg gecharmeerd was van deze S-versie. Bij aankomst stond de SV mooi te shinen in de zon met zn grijs metallic lak i.c.m.zwarte frame.
Zo op het eerste gezicht heeft de motor ook nog niks geleden.

Enfin, eenmaal op de motor viel mij gelijk op dat je direct koppel hebt bij het op laten komen van de koppeling. De motor voelt erg licht aan en trekt goed door in z'n versnellingen. Het abrupt afremmen en terugschakelen is nog wel een dingetje haha.
Ik merk dat de motor echt niet onder doet tegenover mijn huidige motor, alleen als je wat in hogere toeren komt merk je pas dat de VFR wat sterker is , maar om eerlijk dan zit je al op snelheden die eigenlijk niet mogen.
Het schakel lui rijden waar ik het eerder over had is goedgekeurd. Zeker ook op de snelweg even doortrekken van 120-130 naar 170 gaat prima. Wel viel me op dat mijn nekspieren meer op de proef worden gesteld dan op de VFR, maar dat zal de houding zijn i.c.m. SBK stuur.

Maar goed jullie weten zelf ook wel hoe een SV rijdt, dus zal er niet teveel over uitweiden. ;)

Paar minpunten, maar dat is meer van uiterlijke kwestie. Het geluid is ERG hard (Laser Exteme). DB-killers worden meegeleverd, dus hoop dat dat scheelt (Kon tijdens de proefrit niet geplaatst worden).
Verder viel mij op dat de teller-unit iets wat scheef staat. Zo op het eerste gezicht lijkt het of deze verstelt/rechtgezet kan worden, dus daar zou even naar gekeken moeten worden. Van schade aan de motor kon ik zou gauw niks vinden. Dan heeft de vorige eigenaar wat dingetjes aangepast, die ik niet handig vind, maar geloof dat de originele onderdelen (behalve uitlaat) meegeleverd worden.

Punt is dat ik nu in dubio zit, aanvankelijk was/ben ik op zoek naar de N-versie en dan met name de 1000, maar nu ik deze heb gezien en gereden begin ik toch te twijfelen zeker met een SBK stuur is een S-versie ook echt goed te doen. Ook het vermogen valt niet tegen en is de funfactor erg hoog.
Vraag is nu even of ik nog een 1000 ga proberen of dat ik ga kijken of we het over de prijs eens kunnen worden.... ergens heb ik mijn keuze al gemaakt maar toch.:')

Hieronder een paar plaatjes om mijn woorden te versterken.

IMG_2419.jpg

IMG_2418.jpg
 
Inderdaad erg mooi!

Het SBK stuur is oprecht nog beter dan een standaard N stuur qua houding (breder).
Hoe de SV650 stuurt met SBK stuur zal niet veranderen met een N.

Mocht je een N willen, kun je een keertje overwegen de top kuip te verpatsen en enkel een koplamp plaatsen. Het stuur en de aanpassingen zijn al gedaan :) (je hebt enkel de kabelboom met wat meer draadjes en aansluitingen, die je netjes moet wegwerken)
De 1000, ik heb hem niet gereden, maar zwaarder en meer werken zo zegt men... Dit lijkt hem dan gewoon te zijn toch? Als ie voldoet lijkt ie mij leuker dan de 1000 ;)

Laat maar weten of ie in de schuur komt!
 
Laatst bewerkt:
Zo, woensdag ben ik maar eens gaan proefrijden op een SV 650 puur om te kijken of een 650cc mij zou bevallen. Het was weleens waar een S-versie, maar had een SBK stuur, dus keurde het goed :9

Ondanks dat ik er naartoe ging onder het mom van ik ga alleen rijden om te ervaren hoe deze 2 cilinder rijd (want ik wil een naked en geen S-versie), moet ik zeggen dat ik toch erg gecharmeerd was van deze S-versie. Bij aankomst stond de SV mooi te shinen in de zon met zn grijs metallic lak i.c.m.zwarte frame.
Zo op het eerste gezicht heeft de motor ook nog niks geleden.

Enfin, eenmaal op de motor viel mij gelijk op dat je direct koppel hebt bij het op laten komen van de koppeling. De motor voelt erg licht aan en trekt goed door in z'n versnellingen. Het abrupt afremmen en terugschakelen is nog wel een dingetje haha.
Ik merk dat de motor echt niet onder doet tegenover mijn huidige motor, alleen als je wat in hogere toeren komt merk je pas dat de VFR wat sterker is , maar om eerlijk dan zit je al op snelheden die eigenlijk niet mogen.
Het schakel lui rijden waar ik het eerder over had is goedgekeurd. Zeker ook op de snelweg even doortrekken van 120-130 naar 170 gaat prima. Wel viel me op dat mijn nekspieren meer op de proef worden gesteld dan op de VFR, maar dat zal de houding zijn i.c.m. SBK stuur.

Maar goed jullie weten zelf ook wel hoe een SV rijdt, dus zal er niet teveel over uitweiden. ;)

Paar minpunten, maar dat is meer van uiterlijke kwestie. Het geluid is ERG hard (Laser Exteme). DB-killers worden meegeleverd, dus hoop dat dat scheelt (Kon tijdens de proefrit niet geplaatst worden).
Verder viel mij op dat de teller-unit iets wat scheef staat. Zo op het eerste gezicht lijkt het of deze verstelt/rechtgezet kan worden, dus daar zou even naar gekeken moeten worden. Van schade aan de motor kon ik zou gauw niks vinden. Dan heeft de vorige eigenaar wat dingetjes aangepast, die ik niet handig vind, maar geloof dat de originele onderdelen (behalve uitlaat) meegeleverd worden.

Punt is dat ik nu in dubio zit, aanvankelijk was/ben ik op zoek naar de N-versie en dan met name de 1000, maar nu ik deze heb gezien en gereden begin ik toch te twijfelen zeker met een SBK stuur is een S-versie ook echt goed te doen. Ook het vermogen valt niet tegen en is de funfactor erg hoog.
Vraag is nu even of ik nog een 1000 ga proberen of dat ik ga kijken of we het over de prijs eens kunnen worden.... ergens heb ik mijn keuze al gemaakt maar toch.:')

Hieronder een paar plaatjes om mijn woorden te versterken.

Bekijk bijlage 1394379
Bekijk bijlage 1394380
ziet er erg mooi uit!
de 1000 schijnt ook snel last te hebben van een kapotte koppelingskorf dacht ik?
Het 650 blokje gaat volgens mij ook langer mee dan de 1000.
De 1000 heeft sowieso meer vermogen, en de bak is anders afgesteld.

Kameraad heeft vtr1000, en op de rotonde in de 1e is hij ZEER aggressief,en in de 2e is hij super bokkig.

Misschien dat de SV1000 daar ook last van heeft?

Enfin, gewoon ff testrijden :)
 
De S kabelboom heeft een stekkerunit naar de koplampen, die moet je even aanpassen maar dat kan je dus zelfs in de keuken doen (dankzij dat stekkertje

Item 5 dus aanpassen:
SU4_-2096385.png

De N kabel boom:
SU4_-2096381.png
 
Laatst bewerkt:
Leuk testverslag. Mijns inziens moet je voor de gereden motor kiezen. Mits de pijnpuntjes niet makkelijk te verhelpen zijn. Weet niet wat je precies bedoelt?
Als ik in jouw schoenen zou staan, zou ik voor de 650 kiezen. Je hebt een motor met meer CC staan, dus veel vermogen is niet heel hard nodig. Je zegt zelf dat je qua vermogen niets tekort komt. Waarom dan nog een duuzend overwegen?
Vriend van mij heeft zijn SV 1000 s voorzien van een SBK stuur. Is tot nu toe enorm tevreden. Dit, gecombineerd met de woorden van Ivo is het een klare zaak toch? Gefeliciteerd! :)

Alleen misschien een bescheidenere uitlaat plaatsen idd. Het is smaak, maar ik vind dit niet heel mooi staan en passen bij de verder mooi ogende Suuz.
 
Thanks voor alle reactie tot dusver. Het is me ook meer overvallen dan een bewuste keuze, omdat ik puur de rijeigenschappen wilde testen.

Ik ga niet alle berichten citeren, maar hieronder mijn reacties:
@ivoderksen en @JappieF87 , als ik het zo lees ben ik blij dat er al een hoop voorwerk is gedaan, dus mocht ik er echt een naded van willen maken is de stap om het te doen een stuk kleiner :) en thanks voor het E-schema. Dit ga ik even opslaan/onthouden.

@Prut_Potje, Dat is ook de reden dat ik twijfel, omdat ik bij de 1000 toch te 'veel' kwaaltjes voorbij zie komen en aangezien deze (in NL) niet langer geproduceerd zijn dan 2004 wordt het lastig een exemplaar te vinden waarbij de kwaaltjes zijn verholpen. Om te weten of de 1000 echt zo bokt en agressief zal ik een proefritje moeten maken.....zou moeten..... :9

@Disaster-Master, dat is een voorbeeld wat ik bedoel, de vorige eigenaar heeft dingen aangepast die niet handig zijn. Er zit welgeteld 1 barend spiegel aan het stuur. Tijdens proefrit was ik ook continue opzoek naar de spiegels. Plus vind nu de topkuip te slank of niet helemaal kloppen.
De originele spiegels zijn als het goed is nog aanwezig en zullen, mits ik de motor koop teruggeplaatst worden.

@Thomas312, je bedoelt de pijnpuntjes van deze motor of de reden waarom ik een andere zoek? De pijnpuntjes voor deze motor zijn alleen zoals je zelf ook al aangeeft de uitlaat die niet bij de motor past. Hij klinkt veel te hard en bij mijn inziens verpest dat het geluid van de V-twin. Mocht ik de motor kopen zal dat dus de eerste uitgaven worden.
Verder zit het cockpit/teller-unit wat scheef in de topkuip. Je moet het overdreven zien alsof je fietst met een scheef stuur alleen is het stuur recht en de teller-unit scheef. Overigens staat hij maar een klein beetje scheef, maar heb het idee dat het rechter kan. Tijdens de proefrit kon ik ook geen oude schades/roest o.i.d. vinden. Ik heb er even naar gekeken en er zit speling op de teller-unit, dus hopelijk zit hij niet goed gemonteerd is het een kwestie van aandraaien/goed zetten. Anyway, daar laat ik even naar kijken.

@ de rest/iedereen. Ik laat jullie zeker even weten of het deze motor is geworden en zal mij dan ook netjes voorstellen;). Eerst eens kijken of we het over prijs eens kunnen worden.
 
De teller unit hsngt in een paar rubbers in het kuipframe. Mogelijk mist er eentje
 
De laser extreme maakt inderdaad heeeeeel veel geluid op een SV. Ook met dB killers erin is het niet te doen. Gewoon eraf halen en iets netters monteren. Als dat alles is.
Als jouw gevoel bij deze motor klopt gewoon doen! En welkom in het topic dan. ;)
 
De laser extreme maakt inderdaad heeeeeel veel geluid op een SV. Ook met dB killers erin is het niet te doen. Gewoon eraf halen en iets netters monteren. Als dat alles is.
Als jouw gevoel bij deze motor klopt gewoon doen! En welkom in het topic dan. ;)
Die laser is dus wel iets voor mij?? _O- _O-
 
De laser extreme maakt inderdaad heeeeeel veel geluid op een SV. Ook met dB killers erin is het niet te doen. Gewoon eraf halen en iets netters monteren. Als dat alles is.
Als jouw gevoel bij deze motor klopt gewoon doen! En welkom in het topic dan. ;)

Dank je wel:)

Uitlaat is het probleem niet, had alleen gehoopt dat het met DB killers acceptabel zou zijn voor time being. We gaan het zien.

Maar goed, als ik het zo zie ben ik die Laser snel kwijt *D})
 
Beste sv650 "collega's', ik wil het plastic achterspatbord vervangen voor een alu. kentekenplaathouder met knipperlichten, zie bijlage, heeft iemand dit eerder gedaan en is eventueel het lange achterlicht wat voor model 2004 verkrijgbaar is pas te maken. Zoals ik het nu zie moet ik het onderste deel eraf zaken en het binnenspatbord behouden, of is hier een andere oplossing voor?

alle reactie is welkom.

vr groet, Eric
1395009
 
Volgens mij is het zagen of een undertray kopen. Voordeel aan zagen is, dat je eventuele extra gaten ook niet meer zo erg vind.

Trouwens, blijf weg van de 2 meest linkse knippers. Die zijn echt totaal niet zichtbaar, bron: ervaring. Liggen nog steeds te verstoffen.

Ben wel benieuwd, vind het een mooie kentekenplaat en knipperlicht houder. Zo te zien met ingebouwde kentekenplaat verlichting toch?
 
Beste sv650 "collega's', ik wil het plastic achterspatbord vervangen voor een alu. kentekenplaathouder met knipperlichten, zie bijlage, heeft iemand dit eerder gedaan en is eventueel het lange achterlicht wat voor model 2004 verkrijgbaar is pas te maken. Zoals ik het nu zie moet ik het onderste deel eraf zaken en het binnenspatbord behouden, of is hier een andere oplossing voor?

alle reactie is welkom.

vr groet, Eric Bekijk bijlage 1395009
heb je de curvy of de pointy?

Ik heb voor de curvy een undertail gekocht, en een plaatdie daar speciaal oppast.
Ik kan wel foto's sturen als je wil?

undertail
kentekenplaathouder


Deze 2 producten.
Je kunt de knippers er dan ook op zetten, en dan heb je meteen ook een goede hoek voor het kenteken
 
Laatst bewerkt:
heb je de curvy of de pointy?

Ik heb voor de curvy een undertail gekocht, en een plaatdie daar speciaal oppast.
Ik kan wel foto's sturen als je wil?

undertail
kentekenplaathouder


Deze 2 producten.
Je kunt de knippers er dan ook op zetten, en dan heb je meteen ook een goede hoek voor het kenteken
Beste,
Ik weet niet wat je bedoelt met curvy of pointy, ik heb de Sv net, als je foto's hebt graag,
Thanks
Eric
 

Bijlagen

  • 15583504194863032952416012710037.jpg
    15583504194863032952416012710037.jpg
    146,4 KB · Weergaven: 5
Volgens mij is het zagen of een undertray kopen. Voordeel aan zagen is, dat je eventuele extra gaten ook niet meer zo erg vind.

Trouwens, blijf weg van de 2 meest linkse knippers. Die zijn echt totaal niet zichtbaar, bron: ervaring. Liggen nog steeds te verstoffen.

Ben wel benieuwd, vind het een mooie kentekenplaat en knipperlicht houder. Zo te zien met ingebouwde kentekenplaat verlichting toch?

Klopt met verlichting, zijn die linkse knippers te klein of de lichtopbrengst te laag?
 

Bijlagen

  • F102627F-EFA1-4998-8F01-0577D2D9FC65.jpeg
    F102627F-EFA1-4998-8F01-0577D2D9FC65.jpeg
    21,6 KB · Weergaven: 7
  • E97CBFA1-3048-44E4-AB9D-2ED06CFDC465.jpeg
    E97CBFA1-3048-44E4-AB9D-2ED06CFDC465.jpeg
    18,5 KB · Weergaven: 6
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan