Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XVI

Status
Niet open voor verdere reacties.
Also hij vast zit aan de stationair schroef is het geen sensor. _O- Vind het dan echter wel knap dat je motor aangaat en blijft, maar niet verbazingwekkend dat hij niet stationair loopt.

Stelschroef zorgt ervoor dat je de motor altijd een beetje gas geeft zodat hij 1200 ish toeren stationair draait. Schroef er weer in en je probleem is waarschijnlijk opgelost.

Probleem is echter dat je alles los moet hebben om erbij te kunnen. Gelukkig kost dat jou of de motorzaak niet veel moeite / tijd. :W
 
Bij de injectie SV's kun je zelf het stationair toerental niet regelen.
Of miss is dat vanaf de twinspark ingevoerd?

Geen idee welke jij hebt. Maar over de twinsparks weet ik bovenstaand behoorlijk zeker
 
Bij de injectie SV's kun je zelf het stationair toerental niet regelen.
Of miss is dat vanaf de twinspark ingevoerd?

Geen idee welke jij hebt. Maar over de twinsparks weet ik bovenstaand behoorlijk zeker

Hij heeft de 2005, enkel spark gen2 :)

Bedankt voor je review! Het klinkt inderdaad nog niet zo slecht voor je Duc ;)
Een TL1000 is natuurlijk een te oude motor om te adviseren, maar die schijnt meer pit te hebben.
Misschien een Daytona triple 675 of nieuwe 4 cilinder. Je was al een beetje fan van de GSX S750 zo te horen!

Het is nog niet zo makkelijk om de SV te vervangen, dat zei Prut gister nog.
 
Bij de injectie SV's kun je zelf het stationair toerental niet regelen.
Of miss is dat vanaf de twinspark ingevoerd?

Geen idee welke jij hebt. Maar over de twinsparks weet ik bovenstaand behoorlijk zeker


Bij de SV650 Gen 2 kan je gewoon stationeer stellen de 1000 ook als ik me goed herinner
 
ik heb op al veel motoren gereden, maar nog niet veel rijden zo lekker als de SV
Door het lichte gewicht stuurt hij super snel en makkelijk!

De Daytona 675R, met uitlaat onder de kont is nog steeds mijn droom motor!


Heftig. De motor is feitelijk total loss dan. Kuipdelen rondom, tank, uitlaat, schetsplaat, spiegels, knipper waarschijnlijk. Flink wat op te knappen. Heg is dat je heg bij elkaar zoekt en gaat doen, maar dd schade is waarschijnlijk méér dan dd dagwaarde.
Gelukkig heb je zelf niets ernstig aan opgelopen.
Succes met opknappen.


Dat was hij eigenlijk al XD helemaal met die km stand van ons!
Maar zoals het nu lijkt heb ik hem voor minder dan 250 weer compleet rijden!
 
Dat is zeker de moeite en kosten waard nog. Dan rijd te tenminste weer.
 
Bij de SV650 Gen 2 kan je gewoon stationeer stellen de 1000 ook als ik me goed herinner
Ja maar dat is tot en met 2006. Vanaf 2007, de modellen met 2 bougies per cilinder, is de ISC klep computer aangestuurd.
 
Ik was de afgelopen weken behoorlijk druk met een examen voorbereiding (radio examen F) welke ik ook gehaald heb (*O*) dus heb nu weer wat tijd voor andere zaken.

Heb nog een oude SRAD 750 uit 96 hier in de tuin; schakelvork/bak verrot. Dus gaat weg in onderdelen.
Moet nog de plantenbakken vervangen; ga ze metselen ipv hout.

Ennnn;
Ik moet natuurlijk de route van de SV-meet even digitaal in GPX en ITN maken. Dus eind van de week moet dat laatste wel gelukt zijn hoop ik :Y
 
Moggu! Afgelopen zaterdag op de SV1000S gereden en ik wilde mijn ervaringen nog even delen.

De houding en zitpositie voelde enorm vertrouwd. Ik had het gevoel dat de afstand tot het stuur iets groter was dan bij mijn 650. Dat maakte hem voor mij net iets minder comfortabel. De motor voelde iets zwaarder tussen de benen dan de 650, maar eenmaal aan het rollen is het bijna niet van elkaar te onderscheiden. Dat stuur karakter lijkt enorm op elkaar en ik had hier meer verschil in verwacht, boven de 60 km/u is het, ook in de bochten, nauwelijks van elkaar te onderscheiden. Tot zoverre positief!
Deze betreffende 1000 zag er daarnaast verschrikkelijk netjes uit maar dat mag ook wel met nog geen 18k op de teller. Geen noemenswaardige gebruik sporen. Wel een paar kleine minpuntjes zoals goedkope ebay knipperlichten, geen led relais (zegt wat over de eigenaar vind ik, puntjes op de 'i') en het voorlicht deed het niet. Zowel normaal als groot licht deden niets.

Uiteindelijk heb ik hem niet gekocht en dat komt met name door het blok want dat viel mij eerlijk gezegd tegen. Ik mis koppel en een stukje souplesse.
Misschien ben ik verwend geraakt.. maar ik hoopte gewoon op meer van een 1000cc V-twin.
80km/u in zijn 6, of zelfs in de 5, is prima te doen. Maar een snelle inhaal manoeuvre zit er dan niet in. Dan moet je alsnog een tandje (of 2) terug.
Geef je wel vol gas bij die snelheden dan voel je aan het blok dat dit niet wordt gewaardeerd en gaf ook de koppeling klappende geluiden en dat is toch echt al boven de 3500/4000 tpm.

Er is wel voldoende vermogen maar dat komt vrij laat pas los op de fiets waarop ik heb gereden. Vol gas in zn 2 resulteerde ook zeker niet in een zwevend voorwiel wat ik eigenlijk wel had verwacht. Op normale snelheden had ik niet het gevoel dat deze 1000 beter bij de les is dan de 650. Dat zal zeker met de kortere gearing van de 650 te maken hebben. Pas wanneer de toerenteller de 6500 passeert kreeg ik het idee dat ik met een 'dik' blok onderweg ben maar daarvoor wil ik geen 1000cc V-twin rijden, dan werkt een 4 cil net zo goed.

De voorremmen waren ook onder de maat, maar een setje stalen leidingen en goede blokken lossen dat grotendeels wel op denk ik.
Wellicht is het exemplarisch geweest, of maakt een goede afstelling nog veel verschil, kan iemand zijn ervaring nog kan delen want ik ben erg benieuwd?

Na zoveel motoren te hebben proef gereden helpt het wel om de huidige meer te waarderen. Misschien is het allemaal zo slecht nog niet. Daarom overweeg ik steeds meer om er nog wat geld in te steken en de minpunten aan te pakken. Een langere gearing en een set andere dempers lost het onrustige snelweg gedrag misschien op door minder toeren en minder herrie. Ook heeft die net zn 15k beurt gehad waarbij 2 terug roep acties zijn uitgevoerd en 3 zaken zijn vervangen onder garantie, en dat heeft de Supersport zeker goed gedaan. Nu nog een oplossing vinden voor die trillende spiegels en hopen dat het klaar is met dat Italiaanse 'karakter' ....
Ik vind de remmen prima van de SV1000, maar het is misschien net wat je gewend bent. Ze zijn zeker veel beter dan de SV650. Maar de SV1000 was ook weer geen high end motor, dus er zal wel beter te krijgen zijn. Ze zijn gelijk aan de laatste niet-radiale klauwen van de GSX-R.

ziet er erg mooi uit!
de 1000 schijnt ook snel last te hebben van een kapotte koppelingskorf dacht ik?
Het 650 blokje gaat volgens mij ook langer mee dan de 1000.
De 1000 heeft sowieso meer vermogen, en de bak is anders afgesteld.

Kameraad heeft vtr1000, en op de rotonde in de 1e is hij ZEER aggressief,en in de 2e is hij super bokkig.

Misschien dat de SV1000 daar ook last van heeft?
Speling in de korf, kan schijnbaar geen kwaad, maar kan behoorlijk trillen veroorzaken. Ik denk dat het blok van de 1000 veel langer meegaat dan de 650.


Ik heb overigens nog een origineel ruitje en een Fabbri double bubble ruitje liggen voor de curvy waar ik eigenlijk vanaf wil. Originele ruitje mag tegen verzendkosten weg, DB voor een goed bod.
 
Laatst bewerkt:
Also hij vast zit aan de stationair schroef is het geen sensor. _O- Vind het dan echter wel knap dat je motor aangaat en blijft, maar niet verbazingwekkend dat hij niet stationair loopt.

Stelschroef zorgt ervoor dat je de motor altijd een beetje gas geeft zodat hij 1200 ish toeren stationair draait. Schroef er weer in en je probleem is waarschijnlijk opgelost.

Probleem is echter dat je alles los moet hebben om erbij te kunnen. Gelukkig kost dat jou of de motorzaak niet veel moeite / tijd. :W
Hey, heb het stelschroefje, vast gezet op de voor mij voordehand liggende plaats.( zie foto). Als je hem er helemaal in draait, start de motor niet. De motor 20 minuten laten lopen. Het lijkt wel of hij op 1200 toeren, blijft staan!🤨😯Of hij veelvuldig af zal slaan, moet de eerstvolgende rit maar uitwijzen.

IMG_20190529_142237.jpg
 
Zo TPS afgesteld op 1500 rpm en tank lampje pas aan na 200km, was een goede dag vandaag. Had wel meer verwacht van het afstellen van het TPS gezien de overweldigende reacties op het internet. Als ik het niet wist, had ik het ook nooit gemerkt denk ik. Maar dat ligt misschien wel aan mij :)

Hey, heb het stelschroefje, vast gezet op de voor mij voordehand liggende plaats.( zie foto). Als je hem er helemaal in draait, start de motor niet. De motor 20 minuten laten lopen. Het lijkt wel of hij op 1200 toeren, blijft staan!🤨😯Of hij veelvuldig af zal slaan, moet de eerstvolgende rit maar uitwijzen.

Bekijk bijlage 1397187
Dit is niet waar hij in hoort, hij gaat aan de linkerkant het gasklephuis in. Ik zal proberen een foto te maken.

Edit:
1397214

Ik weet niet waar dat lege schroefgat van is, maar zo heb je ook gelijk een referentie punt. Die kabel midden in de foto, daar hoort hij.
 
Laatst bewerkt:
Zo TPS afgesteld op 1500 rpm en tank lampje pas aan na 200km, was een goede dag vandaag. Had wel meer verwacht van het afstellen van het TPS gezien de overweldigende reacties op het internet. Als ik het niet wist, had ik het ook nooit gemerkt denk ik. Maar dat ligt misschien wel aan mij :)


Dit is niet waar hij in hoort, hij gaat aan de linkerkant het gasklephuis in. Ik zal proberen een foto te maken.

Edit:
Bekijk bijlage 1397214
Ik weet niet waar dat lege schroefgat van is, maar zo heb je ook gelijk een referentie punt. Die kabel midden in de foto, daar hoort hij.
Ik was er al bang voor, dat hij niet goed zat. Hartstikke bedankt voor je reactie en ik ga weer aan de slag😃Wel weinig ruimte om er bij te kunnen. Nog tips?
 
Als je er niet bij komt word het omhoog en airbox eruit denk ik. Maar als je goed kijkt zit er bij mij ook een veertje tussen, die lijk jij verloren te zijn (nog een voorbeeld). Ik kan je niet vertellen of je dit veertje echt moet hebben.

Gezien jij ook een 2005 model hebt en blijkbaar ook niet al te ver van Hans van Wijk woont; mijn motor loopt nog al slecht na een servicebeurt, ook bij Hans van Wijk, (nu benzineverbruik 1 op 13) maar geen verklaring vinden. Advies van Suzuki was om eens proberen een stukje te rijden op een andere K5 en kijken of ik een verschil kon opmerken in rijgedrag. Dus bij deze: heb interesse om binnenkort een stukje te rijden op elkaars motor (als je stationair er weer in zit) :P
 
Als je er niet bij komt word het omhoog en airbox eruit denk ik. Maar als je goed kijkt zit er bij mij ook een veertje tussen, die lijk jij verloren te zijn (nog een voorbeeld). Ik kan je niet vertellen of je dit veertje echt moet hebben.

Gezien jij ook een 2005 model hebt en blijkbaar ook niet al te ver van Hans van Wijk woont; mijn motor loopt nog al slecht na een servicebeurt, ook bij Hans van Wijk, (nu benzineverbruik 1 op 13) maar geen verklaring vinden. Advies van Suzuki was om eens proberen een stukje te rijden op een andere K5 en kijken of ik een verschil kon opmerken in rijgedrag. Dus bij deze: heb interesse om binnenkort een stukje te rijden op elkaars motor (als je stationair er weer in zit) :P
Nee, inderdaad geen veertje aanwezig. Hoe kom er er aan. Bij Hans van Wijk vragen, internet; Boonstra, Roukama, of de gespecialiseerde Suzuki winkel, hier in Delft. Woon je hier in de buurt. Anders moeten we maar wat afspreken. Ik heb een SV650 uit 2005.Ik denk ook dat het veertje essentieel is om via het stelschroefje, het toerental te verhogen/verlagen.
 

Bijlagen

  • IMG_20180908_193116.jpg
    IMG_20180908_193116.jpg
    195,2 KB · Weergaven: 5
Ik woon tussen Rotterdam en Delft in, maar kom dagelijks in delft voor mijn studie.

Weet je trouwens zeker dat het een 2005 model is? Die zouden een zwart frame moeten hebben zover ik weet
 
Als je er niet bij komt word het omhoog en airbox eruit denk ik. Maar als je goed kijkt zit er bij mij ook een veertje tussen, die lijk jij verloren te zijn (nog een voorbeeld). Ik kan je niet vertellen of je dit veertje echt moet hebben.

Gezien jij ook een 2005 model hebt en blijkbaar ook niet al te ver van Hans van Wijk woont; mijn motor loopt nog al slecht na een servicebeurt, ook bij Hans van Wijk, (nu benzineverbruik 1 op 13) maar geen verklaring vinden. Advies van Suzuki was om eens proberen een stukje te rijden op een andere K5 en kijken of ik een verschil kon opmerken in rijgedrag. Dus bij deze: heb interesse om binnenkort een stukje te rijden op elkaars motor (als je stationair er weer in zit) :P
Het veertje voorkomt verdraaien van de stelschroef.
 
Hoi hoi,

Ik heb vandaag mijn achterlicht met geïntegreerd knipperlicht omgebouwd naar een normaal achterlicht + knipperlichten. Mochten er mede SV rijders zijn die op zoek zijn naar een achterlicht zoals hier:
You are being redirected...
Die van mij mag voor een mooi prijsje weg. Heb nog filmpjes gemaakt van hoe alles er brandend uit ziet.

Eerste foto is van oude setup, 2e foto is van de nieuwe setup.
Kwaliteit van de lampjes zijn erg goed. De knipperlichten zijn dynamisch. Ziet er naar mijn idee wel sjiek uit. Mocht er interesse zijn kan ik wel een filmpje uploaden van. Morgen enkel nog een nieuwe kentekenplaat + houder.
 

Bijlagen

  • 57B158F1-B857-4DB8-925A-8D82C9A3F4B0.png
    57B158F1-B857-4DB8-925A-8D82C9A3F4B0.png
    239,8 KB · Weergaven: 13
  • 69A913ED-9FD3-47D7-A8A7-E3708BA658D1.png
    69A913ED-9FD3-47D7-A8A7-E3708BA658D1.png
    261,3 KB · Weergaven: 10
Bekijk bijlage 1397517
Er mist iets. Sta je dan onderweg naar luxemburg
Iemand tips voor stevige kentekenplaathouders waarbij me dit niet nog een keer overkomt? _O-
Je rijdt zeker met geen-prent-garantie ;)

Vastschroeven aan een stang tussen de twee zijdragers moet voldoende zijn. Kentekenverlichting is trouwens ook verplicht. Heb/had je die?
 
Je rijdt zeker met geen-prent-garantie ;)

Vastschroeven aan een stang tussen de twee zijdragers moet voldoende zijn. Kentekenverlichting is trouwens ook verplicht. Heb/had je die?
kentekenverlichting, wat is dat.
Die gaat er idd wel opkomen.
Ik zie overal kentekenhouders van zon 80 a 100 euro, is dat een beetje normaal voor een mooie metalen?
 
Ik maak straks een foto van mijn zelf gehobbelde drager ter inspiratie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan