Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XVI

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goedenavond SV’ers. Even een sneak peak van de renovatie hier (afgelopen september op lage snelheid een schuiver gehad).

1397936
700259EE-2AC2-4CF6-B98F-9E98165D250F.jpeg
26DAC76E-9488-4040-8841-97711E9EC790.jpeg


Moet zeggen dat de look me wel bevalt. Ben wel bang dat de orginele tellerunit de lage lijn gaat verknallen maar dat is jammergenoeg maar zo..

Sinds de foto t remwerk e.d. al afgemaakt. Nog even wachten op pasrubbers voor de bar-end spiegels en dan t frampje voor de tellers en we kunnen weer!
 
Met veel gepruts en gefrommel, lukte het me om dit stelschroefje op de ( juiste?), plaats te steken. Meteen een rit gemaakt. Motor liep als vanouds, tot aan de Utrechtse heuvelrug....was ineens het oude euvel van afslaan, bij het oprijden van een rotonde, weer terug. Daarna nog een keer bij het tanken.;( Bleek het kabeltje toch weer los.
Volgende dag opnieuw erin. En nu wat strakker ingedraaid, nu met een gehalveerd, veertje. Ook nog een nieuw luchtfilter geplaatst en de motor gestart.
Dat was schrikken8)7....alsof ik volgas gaf, loeiende motor, de barbequende, buren lieten hun worstjes vallen!

De stelschroef, losser gedraaid, maar toen startte de motor helemaal, niet. Weer 2 "clicks vast, en dan start hij wel, maar meteen vol in de toeren. Delicate manier om af te stellen.:?
Help mij aub, want ik weet het niet meer. Om dit onooglijke dingetje gaat het dus.
 

Bijlagen

  • IMG_20190529_140734.jpg
    IMG_20190529_140734.jpg
    101,6 KB · Weergaven: 5
  • IMG_20190529_140734.jpg
    IMG_20190529_140734.jpg
    101,6 KB · Weergaven: 5
Hoe verder je ' indraait hoe hoger het stationair toerental dus het toerental waarnaar de motor terugvalt bij gas los laten. Het bepaalt hoever de gasklep kan sluiten. Schroefje erin draaien, proberen te starten, lukt niet? Stukje verder draaien etc tot ie start. Motor warm laten draaien tot de fan aangaat en dan op 1200 rpm of zo afstellen. Daarna het schroefje op een manier zien te borgen. Met een veertje dat lang genoeg is zou dat moeten werken. Het witte gedeelte van de stelkabel in de daarvoor bedoelde plaats aan het frame bevestigen en desnoods dáár de draaiknop borgen. Daar Kun je er veel beter bij, en het voorkomt ook terugdraaien. Met een te kort veertje draai je 'm veel te diep in, dus is het toerental veel te hoog, alsof je al gas geeft. Dat klopt dus.
 
Hoe verder je ' indraait hoe hoger het stationair toerental dus het toerental waarnaar de motor terugvalt bij gas los laten. Het bepaalt hoever de gasklep kan sluiten. Schroefje erin draaien, proberen te starten, lukt niet? Stukje verder draaien etc tot ie start. Motor warm laten draaien tot de fan aangaat en dan op 1200 rpm of zo afstellen. Daarna het schroefje op een manier zien te borgen. Met een veertje dat lang genoeg is zou dat moeten werken. Het witte gedeelte van de stelkabel in de daarvoor bedoelde plaats aan het frame bevestigen en desnoods dáár de draaiknop borgen. Daar Kun je er veel beter bij, en het voorkomt ook terugdraaien. Met een te kort veertje draai je 'm veel te diep in, dus is het toerental veel te hoog, alsof je al gas geeft. Dat klopt dus.
Okay, thanks. Ik begrijp het en ga als het weer wat koeler is, er aan beginnen.🍻
 
kentekenverlichting, wat is dat.
Die gaat er idd wel opkomen.
Ik zie overal kentekenhouders van zon 80 a 100 euro, is dat een beetje normaal voor een mooie metalen?
Ik heb voor m'n TL een mooie cnc gefreesde gevonden op Ali XPress. Kost nog geen €20 Inc verzendkosten. Even alle boutjes borgen met loctite en het blijft ook in elkaar.

€ 18,23 13%OFF | Motorfiets Kentekenplaat Beugel CNC Aluminium Mount Frame Met LED Wit Licht voor Yamaha TFX150 M-SLAZ voor Kawasaki Z125 Goud
 
Laatst bewerkt:
Ik heb af en toe dat mijn knipperlichten het niet doen. Niks. Ook de alarm lichten niet.
Als ik ze ingschakel zie ik op de teller heel lichtjes de indicatie lampjes 1x opdoemen en thats it.
Even later doen ze het weer..

Ik vermoed het knipper relais. Jullie nog input ?
 
Ik heb af en toe dat mijn knipperlichten het niet doen. Niks. Ook de alarm lichten niet.
Als ik ze ingschakel zie ik op de teller heel lichtjes de indicatie lampjes 1x opdoemen en thats it.
Even later doen ze het weer..

Ik vermoed het knipper relais. Jullie nog input ?
Zou zomaar kunnen. Even eruit trekken, contactspray erin en aan de polen. Redelijke kans dat het verholpen is.
 
Zoals sommige van jullie al weten, ben ik hard onderuit gegaan met mijn SV.
Ik had te veel vertrouwen in mijn SV, en reed regelmatig de stepjes aan de grond, waarbij op een gegeven moment de onderkap ook het asfalt ging schuren, en zelfs mijn demper reed ik aan de grond.
IMG-20190511-WA0008.jpegIMG_20190514_080015.jpg

Door mijn eigen stommiteit ben ik steeds verder gegaan, en is het dus ook goed fout gegaan.
De demper naar de druk over van de achterband, waardoor ik een lowsider heb gemaakt met 120 per uur.
Mijn motor is vervolgens over de kop gegaan, en alle kappen hadden schade.
Ik ben zelf ook rond gaan tollen, en ben met mijn heup tegen een betonnen afwateringskanaal geknald.

Door mijn goede heupbescherming is mijn heup behoorlijk blauw, maar niet gebroken!*O*
Mijn handschoen is opengescheurd, en ik ben vol met mijn gewicht op mijn vinger gaan glijden.
Ik ben samen met de motor ook over de tegemoetkomende rijbaan gegleden, ik mag van geluk spreken dat er geen auto/vrachtwagen reed!!!

Dit was allemaal woensdag de 22e gebeurd
Mijn motor is er echter een stuk erger aan toen, maar gelukkig is het frame en het blok ongedeerd gebleven!!!!
Foto van de koplampunit heb ik er niet bij, maar de complete ophanging van de projectorlens was afgebroken, dus die moest ook vervangen worden.
IMG_20190522_172141.jpgIMG_20190522_172217.jpgIMG_20190522_172237.jpgIMG_20190522_172256.jpgIMG_20190522_172315.jpgIMG_20190522_172324.jpgIMG_20190522_172120.jpgIMG_20190522_172129.jpgIMG_20190522_172136.jpgIMG-20190523-WA0004.jpegIMG_20190522_073044.jpg


Afijn, kan gebeuren, dan maar weer oplappen,.
Het vervelende was dat ik met @DUCKI3S naar Luxemburg zou gaan, 7 dagen nadat ik ben gevallen.
Ik ben de dag van de crash nog terug gegaan met de auto om kapdelen op te halen.
Vandaar dat ik de vraag stelde over onderdelen die mensen misschien nog over zouden hebben.

Ik ben dus ook maar snel met mijn oude vertrouwde soldeerbout aan de slag gegaan, want ABS kun je heel mooi lassen!!
IMG_20190525_204427.jpgIMG_20190525_210656.jpgIMG_20190526_124709.jpgIMG_20190526_131247.jpgIMG_20190526_133107.jpgIMG_20190526_133620.jpgIMG_20190526_133949.jpgIMG_20190526_141427.jpgIMG_20190526_143659.jpg


Ondertussen is mijn hand dan redelijk aan het genezen, maar echt super soepel kan ik nog niet schakelen, maar dat neem ik maar voor lief.
De onderste kappen heb ik niet proberen te fixen, want die warern ECHT heel erg stuk, aen daar zou ik erg veel tijd voor vrij maken om die te fixen.

Nadat ik de kappenhad gefixed, en de laatste onderdelen zoals OEM demper en een koplampunit op de dag voor vertrek binnen kreeg, had ik een mooi puzzelstukje.
De woensdag had ik geen tijd om te sleutelen.
Dus ben ik maar donderdagochtend gaan sleutelen, in de hoop dat ik hem snel af had, en naar luxemburg kon knallen.

Helaas zat het nog steeds niet allemaal mee, want de uitlaatbochten waren dusdanig verbogen, dat een OEM demper niet meer paste, dus met grof geweld deze proberen recht te buigen, wat wel enigszins hielp. De demper zit nu vast, wel onder spanning, maar wel vast!

Omdat de SV over de kop is geslagen,was het frame van de kappen ook helemaal verbogen, waardoor die ook nog eens gericht moesten worden.
Dit is enigszins gelukt, en de kappen zitten er dan ook weer op!
IMG_20190530_093552.jpgIMG_20190530_140959.jpg

Uiteindelijk ben ik rond 6 uur naar luxemburg gegaan, en heb afgelopen weekend bijna 1000 km gereden, waarbij mijn gehavende SV de 110.000 km is gepasseerd!

1398120


Srry voor de lange post, en de vele foto's maar wilde het verhaal graag met jullie delen :)
 
Zoals sommige van jullie al weten, ben ik hard onderuit gegaan met mijn SV.
Ik had te veel vertrouwen in mijn SV, en reed regelmatig de stepjes aan de grond, waarbij op een gegeven moment de onderkap ook het asfalt ging schuren, en zelfs mijn demper reed ik aan de grond.
Bekijk bijlage 1398092Bekijk bijlage 1398093

Door mijn eigen stommiteit ben ik steeds verder gegaan, en is het dus ook goed fout gegaan.
De demper naar de druk over van de achterband, waardoor ik een lowsider heb gemaakt met 120 per uur.
Mijn motor is vervolgens over de kop gegaan, en alle kappen hadden schade.
Ik ben zelf ook rond gaan tollen, en ben met mijn heup tegen een betonnen afwateringskanaal geknald.

Door mijn goede heupbescherming is mijn heup behoorlijk blauw, maar niet gebroken!*O*
Mijn handschoen is opengescheurd, en ik ben vol met mijn gewicht op mijn vinger gaan glijden.
Ik ben samen met de motor ook over de tegemoetkomende rijbaan gegleden, ik mag van geluk spreken dat er geen auto/vrachtwagen reed!!!

Dit was allemaal woensdag de 22e gebeurd
Mijn motor is er echter een stuk erger aan toen, maar gelukkig is het frame en het blok ongedeerd gebleven!!!!
Foto van de koplampunit heb ik er niet bij, maar de complete ophanging van de projectorlens was afgebroken, dus die moest ook vervangen worden.
Bekijk bijlage 1398098Bekijk bijlage 1398100Bekijk bijlage 1398101Bekijk bijlage 1398102Bekijk bijlage 1398103Bekijk bijlage 1398104Bekijk bijlage 1398095Bekijk bijlage 1398096Bekijk bijlage 1398097Bekijk bijlage 1398105Bekijk bijlage 1398106


Afijn, kan gebeuren, dan maar weer oplappen,.
Het vervelende was dat ik met @DUCKI3S naar Luxemburg zou gaan, 7 dagen nadat ik ben gevallen.
Ik ben de dag van de crash nog terug gegaan met de auto om kapdelen op te halen.
Vandaar dat ik de vraag stelde over onderdelen die mensen misschien nog over zouden hebben.

Ik ben dus ook maar snel met mijn oude vertrouwde soldeerbout aan de slag gegaan, want ABS kun je heel mooi lassen!!
Bekijk bijlage 1398107Bekijk bijlage 1398108Bekijk bijlage 1398109Bekijk bijlage 1398110Bekijk bijlage 1398111Bekijk bijlage 1398112Bekijk bijlage 1398113Bekijk bijlage 1398114Bekijk bijlage 1398115


Ondertussen is mijn hand dan redelijk aan het genezen, maar echt super soepel kan ik nog niet schakelen, maar dat neem ik maar voor lief.
De onderste kappen heb ik niet proberen te fixen, want die warern ECHT heel erg stuk, aen daar zou ik erg veel tijd voor vrij maken om die te fixen.

Nadat ik de kappenhad gefixed, en de laatste onderdelen zoals OEM demper en een koplampunit op de dag voor vertrek binnen kreeg, had ik een mooi puzzelstukje.
De woensdag had ik geen tijd om te sleutelen.
Dus ben ik maar donderdagochtend gaan sleutelen, in de hoop dat ik hem snel af had, en naar luxemburg kon knallen.

Helaas zat het nog steeds niet allemaal mee, want de uitlaatbochten waren dusdanig verbogen, dat een OEM demper niet meer paste, dus met grof geweld deze proberen recht te buigen, wat wel enigszins hielp. De demper zit nu vast, wel onder spanning, maar wel vast!

Omdat de SV over de kop is geslagen,was het frame van de kappen ook helemaal verbogen, waardoor die ook nog eens gericht moesten worden.
Dit is enigszins gelukt, en de kappen zitten er dan ook weer op!
Bekijk bijlage 1398117Bekijk bijlage 1398119

Uiteindelijk ben ik rond 6 uur naar luxemburg gegaan, en heb afgelopen weekend bijna 1000 km gereden, waarbij mijn gehavende SV de 110.000 km is gepasseerd!

Bekijk bijlage 1398120

Srry voor de lange post, en de vele foto's maar wilde het verhaal graag met jullie delen :)
Dank voor je verhaal en alle toelichting. Had had heel veel slechter kunnen aflopen, dus zoals je zegt heel veel geluk gehad. Mooi dat je toch allemaal redelijk hebt kunnen repareren.
 
Je hoeft je Motorpak niet aan om te sleutelen hoor _O-
Daarom ben ik er, voor dat hondjes moesten worden uitgelaten, nog even naar gaan kijken. Ik had al meteen problemen met het los krijgen van de bout van 1 van de zij kappen. Ik krijg er met mijn inbussleutel geen grip meer op. Dus toen maar het slangetje uit het houdertje gehaald en iets terug gedraaid. Toen hij weer normaal startte, de procedure zoals jij die aangaf, gedaan. En hij bleef op 1200rpm lopen.
Intussen heeft mijn vrouw er geen vertrouwen meer in en is bang voor mijn veiligheid. Dat ik ineens stil sta op de weg, of dat ik geen controle meer heb op de gaskraan😱
 
Daarom ben ik er, voor dat hondjes moesten worden uitgelaten, nog even naar gaan kijken. Ik had al meteen problemen met het los krijgen van de bout van 1 van de zij kappen. Ik krijg er met mijn inbussleutel geen grip meer op. Dus toen maar het slangetje uit het houdertje gehaald en iets terug gedraaid. Toen hij weer normaal startte, de procedure zoals jij die aangaf, gedaan. En hij bleef op 1200rpm lopen.
Intussen heeft mijn vrouw er geen vertrouwen meer in en is bang voor mijn veiligheid. Dat ik ineens stil sta op de weg, of dat ik geen controle meer heb op de gaskraan😱
Als de motor met het statinairstelschroefje in de huidige stand ook goed start moet het goed zijn. Probeer 'm vooral te borgen op de huidige stand dan. Desnoods bij het draaiknopje aan de kant van hef frame. Gaatje boren en borgdraad erdoor. Niet de meest elegante, maar je voorkomt wel dat ie er weer uitdraait.
Het schroefje draait als ie te los zit nooit strakker, dus verhogen van het stationair toerental kan eigenlijk niet. Je hebt het veertje er nog om toch?
 
Als de motor met het statinairstelschroefje in de huidige stand ook goed start moet het goed zijn. Probeer 'm vooral te borgen op de huidige stand dan. Desnoods bij het draaiknopje aan de kant van hef frame. Gaatje boren en borgdraad erdoor. Niet de meest elegante, maar je voorkomt wel dat ie er weer uitdraait.
Het schroefje draait als ie te los zit nooit strakker, dus verhogen van het stationair toerental kan eigenlijk niet. Je hebt het veertje er nog om toch?
Ja, veertje zit er nog op. Was eigenlijk de bedoeling om de luchtfilterbox, er weer af te halen en er een iets groter veertje op te doen. Kreeg de zij-paneeltjes niet eens los! Brakke inbusboutje. Waar boor ik precies een gaatje? Bij voorbaat dank, Roger. Out.
 
Als je out zeg krijg je geen reactie meer volgens het portoprotocol ;)
Ziet het er bij het stelwieltje hetzelfde uit als op bijgevoegde foto? In dat geval een gaatje boren in het zwarte stelknopje, ijzerdraadje of wat dan ook erdoor doen en dat ergens aan vastdraaien. Er is genoeg te vinden.
Het witte gedeelte van het draaiknopje moet wel in een plaatje geschoven worden waardoor het op zijn plaats blijft, he. Ook dat plaatje is duidelijk te zien op de foto.
IMG_7624.JPG
Als je het hele ding laat bungelen kan ik me voorstellen dat de boel weer uitdraait.
 
Ik zie daar een heel mooi gaatje waar je een schroefoogje in kan draaien ;)
Wel kans op een SV325 in de regen, dus ik zou voor het vastknopen van het borgdraadje iets anders zoeken. _O-
Gewoon een paar keer om het plaatje waarin het geheel geklemd zit wikkelen of zo. Het is een fix, maar zal prima werken. Als het knopje niet kan draaien draait het andere eind van de stelkabel ook niet.
 
Laatst bewerkt:
Als je out zeg krijg je geen reactie meer volgens het portoprotocol ;)
Ziet het er bij het stelwieltje hetzelfde uit als op bijgevoegde foto? In dat geval een gaatje boren in het zwarte stelknopje, ijzerdraadje of wat dan ook erdoor doen en dat ergens aan vastdraaien. Er is genoeg te vinden.
Het witte gedeelte van het draaiknopje moet wel in een plaatje geschoven worden waardoor het op zijn plaats blijft, he. Ook dat plaatje is duidelijk te zien op de foto.Bekijk bijlage 1398232Als je het hele ding laat bungelen kan ik me voorstellen dat de boel weer uitdraait.
Het is meer een knopje,en geen wieltje net als op de foto. Het witte plastic schijfje zit netjes in zijn houdertje. Ga ik daar proberen het te borgen. Fijne avond, nog. Tot kijk en bedankt voor de info.
 
het witte schijfje hoef je niet te borgen. Het knopje wel. Dat zit aan de andere kant van het stelschroefje aan de kabel. Out.
 
Even iets anders. Mijn nieuwe SV loopt prima, en start na kort stilstaan prima. Na lang stilstaan moet ik lang starten, en als ie aanslaat loopt ie eigenlijk meteen zoals het hoort.
Ik vermoed dat de carburateurs leeglopen via de vlotterbakpakkingen, en dit wordt naar mijn idee bevestigd door een benzinegeur rondom blok en het feit dat de carburateurs er vochtig uitzien aan de buitenkant (en een 'lekspoor' op de dynamodeksel). Ik heb niet de indruk dat de carbs langs de vlotternaalden lekken, want dan zou ie door een te hoge vlotterhoogte niet goed kunnen lopen en het verbruik is 1:17 - 1:18. Niet heel laag, maar ook geen verbruik dat op serieuze lekkage duidt.
Delen de carburateurkenners mijn idee? Lekkage kan alleen maar daar plaatsvinden toch, of zie ik nog iets over het hoofd?
In dat geval is het een kwestie van een setje nieuwe vlotterbakpakkingen plaatsen, carbs schoonmaken als je de boel toch open hebt, en klaar toch?

ps @Prut_Potje , ik ben blij dat het na jouw 'uitstapje' zo goed met jou en relatief goed met de SV is afgelopen.
Ik heb afgelopen jaar maar 18 dkm op de SV gereden. 10dkm in de winter en dus iets van 8 in de zomer.
Hij staat nu op 118,500, dus ik denk dat jouw SV die van mij voor het eind van de zomer voorbij zal zijn.

Achterbandje (PiPo3) is nu echt op, dus binnenkort het wielsetje van Wiebe erin voor vers rubber aan de weg. :Y
 
Heftig verhaal Prut Potje. Fijn dat je in ieder geval weer snel de draad kon oppakken. Beetje beangstigend beeld zo'n beschadigde helm. Die heeft z'n werk goed gedaan!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan