Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XVI

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zoals sommige van jullie al weten, ben ik hard onderuit gegaan met mijn SV.
Ik had te veel vertrouwen in mijn SV, en reed regelmatig de stepjes aan de grond, waarbij op een gegeven moment de onderkap ook het asfalt ging schuren, en zelfs mijn demper reed ik aan de grond.
Bekijk bijlage 1398092Bekijk bijlage 1398093

Door mijn eigen stommiteit ben ik steeds verder gegaan, en is het dus ook goed fout gegaan.
De demper naar de druk over van de achterband, waardoor ik een lowsider heb gemaakt met 120 per uur.
Mijn motor is vervolgens over de kop gegaan, en alle kappen hadden schade.
Ik ben zelf ook rond gaan tollen, en ben met mijn heup tegen een betonnen afwateringskanaal geknald.

Door mijn goede heupbescherming is mijn heup behoorlijk blauw, maar niet gebroken!*O*
Mijn handschoen is opengescheurd, en ik ben vol met mijn gewicht op mijn vinger gaan glijden.
Ik ben samen met de motor ook over de tegemoetkomende rijbaan gegleden, ik mag van geluk spreken dat er geen auto/vrachtwagen reed!!!

Dit was allemaal woensdag de 22e gebeurd
Mijn motor is er echter een stuk erger aan toen, maar gelukkig is het frame en het blok ongedeerd gebleven!!!!
Foto van de koplampunit heb ik er niet bij, maar de complete ophanging van de projectorlens was afgebroken, dus die moest ook vervangen worden.
Bekijk bijlage 1398098Bekijk bijlage 1398100Bekijk bijlage 1398101Bekijk bijlage 1398102Bekijk bijlage 1398103Bekijk bijlage 1398104Bekijk bijlage 1398095Bekijk bijlage 1398096Bekijk bijlage 1398097Bekijk bijlage 1398105Bekijk bijlage 1398106


Afijn, kan gebeuren, dan maar weer oplappen,.
Het vervelende was dat ik met @DUCKI3S naar Luxemburg zou gaan, 7 dagen nadat ik ben gevallen.
Ik ben de dag van de crash nog terug gegaan met de auto om kapdelen op te halen.
Vandaar dat ik de vraag stelde over onderdelen die mensen misschien nog over zouden hebben.

Ik ben dus ook maar snel met mijn oude vertrouwde soldeerbout aan de slag gegaan, want ABS kun je heel mooi lassen!!
Bekijk bijlage 1398107Bekijk bijlage 1398108Bekijk bijlage 1398109Bekijk bijlage 1398110Bekijk bijlage 1398111Bekijk bijlage 1398112Bekijk bijlage 1398113Bekijk bijlage 1398114Bekijk bijlage 1398115


Ondertussen is mijn hand dan redelijk aan het genezen, maar echt super soepel kan ik nog niet schakelen, maar dat neem ik maar voor lief.
De onderste kappen heb ik niet proberen te fixen, want die warern ECHT heel erg stuk, aen daar zou ik erg veel tijd voor vrij maken om die te fixen.

Nadat ik de kappenhad gefixed, en de laatste onderdelen zoals OEM demper en een koplampunit op de dag voor vertrek binnen kreeg, had ik een mooi puzzelstukje.
De woensdag had ik geen tijd om te sleutelen.
Dus ben ik maar donderdagochtend gaan sleutelen, in de hoop dat ik hem snel af had, en naar luxemburg kon knallen.

Helaas zat het nog steeds niet allemaal mee, want de uitlaatbochten waren dusdanig verbogen, dat een OEM demper niet meer paste, dus met grof geweld deze proberen recht te buigen, wat wel enigszins hielp. De demper zit nu vast, wel onder spanning, maar wel vast!

Omdat de SV over de kop is geslagen,was het frame van de kappen ook helemaal verbogen, waardoor die ook nog eens gericht moesten worden.
Dit is enigszins gelukt, en de kappen zitten er dan ook weer op!
Bekijk bijlage 1398117Bekijk bijlage 1398119

Uiteindelijk ben ik rond 6 uur naar luxemburg gegaan, en heb afgelopen weekend bijna 1000 km gereden, waarbij mijn gehavende SV de 110.000 km is gepasseerd!

Bekijk bijlage 1398120

Srry voor de lange post, en de vele foto's maar wilde het verhaal graag met jullie delen :)

Zo, toch nog snel gefixt! Wat is dat metertje op je oliedop? Temperatuur?
 
Zo, toch nog snel gefixt! Wat is dat metertje op je oliedop? Temperatuur?
Correct.
Is een vervanging van de dop, en die meet de olietemperatuur, dan weet ik wanneer ik meer dan 5000 toeren kan maken, want met koude motor blijf ik daar het liefst onder :P
Duurt ongeveer 15 km/ 15 minuten.
Welke maar eerder is.
 
Zoals sommige van jullie al weten, ben ik hard onderuit gegaan met mijn SV.
Ik had te veel vertrouwen in mijn SV, en reed regelmatig de stepjes aan de grond, waarbij op een gegeven moment de onderkap ook het asfalt ging schuren, en zelfs mijn demper reed ik aan de grond.
Bekijk bijlage 1398092Bekijk bijlage 1398093

Door mijn eigen stommiteit ben ik steeds verder gegaan, en is het dus ook goed fout gegaan.
De demper naar de druk over van de achterband, waardoor ik een lowsider heb gemaakt met 120 per uur.
Mijn motor is vervolgens over de kop gegaan, en alle kappen hadden schade.
Ik ben zelf ook rond gaan tollen, en ben met mijn heup tegen een betonnen afwateringskanaal geknald.

Door mijn goede heupbescherming is mijn heup behoorlijk blauw, maar niet gebroken!*O*
Mijn handschoen is opengescheurd, en ik ben vol met mijn gewicht op mijn vinger gaan glijden.
Ik ben samen met de motor ook over de tegemoetkomende rijbaan gegleden, ik mag van geluk spreken dat er geen auto/vrachtwagen reed!!!

Dit was allemaal woensdag de 22e gebeurd
Mijn motor is er echter een stuk erger aan toen, maar gelukkig is het frame en het blok ongedeerd gebleven!!!!
Foto van de koplampunit heb ik er niet bij, maar de complete ophanging van de projectorlens was afgebroken, dus die moest ook vervangen worden.
Bekijk bijlage 1398098Bekijk bijlage 1398100Bekijk bijlage 1398101Bekijk bijlage 1398102Bekijk bijlage 1398103Bekijk bijlage 1398104Bekijk bijlage 1398095Bekijk bijlage 1398096Bekijk bijlage 1398097Bekijk bijlage 1398105Bekijk bijlage 1398106


Afijn, kan gebeuren, dan maar weer oplappen,.
Het vervelende was dat ik met @DUCKI3S naar Luxemburg zou gaan, 7 dagen nadat ik ben gevallen.
Ik ben de dag van de crash nog terug gegaan met de auto om kapdelen op te halen.
Vandaar dat ik de vraag stelde over onderdelen die mensen misschien nog over zouden hebben.

Ik ben dus ook maar snel met mijn oude vertrouwde soldeerbout aan de slag gegaan, want ABS kun je heel mooi lassen!!
Bekijk bijlage 1398107Bekijk bijlage 1398108Bekijk bijlage 1398109Bekijk bijlage 1398110Bekijk bijlage 1398111Bekijk bijlage 1398112Bekijk bijlage 1398113Bekijk bijlage 1398114Bekijk bijlage 1398115


Ondertussen is mijn hand dan redelijk aan het genezen, maar echt super soepel kan ik nog niet schakelen, maar dat neem ik maar voor lief.
De onderste kappen heb ik niet proberen te fixen, want die warern ECHT heel erg stuk, aen daar zou ik erg veel tijd voor vrij maken om die te fixen.

Nadat ik de kappenhad gefixed, en de laatste onderdelen zoals OEM demper en een koplampunit op de dag voor vertrek binnen kreeg, had ik een mooi puzzelstukje.
De woensdag had ik geen tijd om te sleutelen.
Dus ben ik maar donderdagochtend gaan sleutelen, in de hoop dat ik hem snel af had, en naar luxemburg kon knallen.

Helaas zat het nog steeds niet allemaal mee, want de uitlaatbochten waren dusdanig verbogen, dat een OEM demper niet meer paste, dus met grof geweld deze proberen recht te buigen, wat wel enigszins hielp. De demper zit nu vast, wel onder spanning, maar wel vast!

Omdat de SV over de kop is geslagen,was het frame van de kappen ook helemaal verbogen, waardoor die ook nog eens gericht moesten worden.
Dit is enigszins gelukt, en de kappen zitten er dan ook weer op!
Bekijk bijlage 1398117Bekijk bijlage 1398119

Uiteindelijk ben ik rond 6 uur naar luxemburg gegaan, en heb afgelopen weekend bijna 1000 km gereden, waarbij mijn gehavende SV de 110.000 km is gepasseerd!

Bekijk bijlage 1398120

Srry voor de lange post, en de vele foto's maar wilde het verhaal graag met jullie delen :)

Balen, al eens naar je vering gekeken dit had het wellicht kunnen verkomen.
 
Zo, bij Motorhuis Langezwaag hyperpro progressieve veren laten monteren en nieuwe banden. Ik heb een compleet nieuwe SV650 :)

En met een project bezig qua uitlaat. Dempers zitter erop als test, zijn slecht (van ali dingen) Knipperlichten moeten nog aangepast worden maar ben eerst op zoek naar 2 geschikte einddempers. Heb 2 vragen:

Weet iemand een adresje voor 2 einddempers (aansluiting van 51mm / Lengte van de demper maximaal 40cm.)
Weet misschien iemand waar ik een seat cowl kan kopen voor een SV650 uit 1999?

1398623
 
Laatst bewerkt:
Zo, bij Motorhuis Langezwaag hyperpro progressieve veren laten monteren en nieuwe banden. Ik heb een compleet nieuwe SV650 :)

En met een project bezig qua uitlaat. Dempers zitter erop als test, zijn slecht (van ali dingen) Knipperlichten moeten nog aangepast worden maar ben eerst op zoek naar 2 geschikte einddempers. Heb 2 vragen:

Weet iemand een adresje voor 2 einddempers (aansluiting van 51mm / Lengte van de demper maximaal 40cm.)
Weet misschien iemand waar ik een seat cowl kan kopen voor een SV650 uit 1999?

Bekijk bijlage 1398623
Ricambi Weiss heeft ook. Mooie seat covers.
Moet. Je. Ze alleen. Zelf nog wel spuiten
 
Zo, bij Motorhuis Langezwaag hyperpro progressieve veren laten monteren en nieuwe banden. Ik heb een compleet nieuwe SV650 :)

En met een project bezig qua uitlaat. Dempers zitter erop als test, zijn slecht (van ali dingen) Knipperlichten moeten nog aangepast worden maar ben eerst op zoek naar 2 geschikte einddempers. Heb 2 vragen:

Weet iemand een adresje voor 2 einddempers (aansluiting van 51mm / Lengte van de demper maximaal 40cm.)
Weet misschien iemand waar ik een seat cowl kan kopen voor een SV650 uit 1999?

Bekijk bijlage 1398623
Ik heb nog een setje van Ixil liggen, eigenlijk voor een SV 1000. Zal vanavond de lengte en diameter eens opmeten. Hebben wat liefde nodig.
 
En met een project bezig qua uitlaat. Dempers zitter erop als test, zijn slecht (van ali dingen) Knipperlichten moeten nog aangepast worden maar ben eerst op zoek naar 2 geschikte einddempers. Heb 2 vragen:

Weet iemand een adresje voor 2 einddempers (aansluiting van 51mm / Lengte van de demper maximaal 40cm.)

Mivv GP of Storm GP?

Welk materiaal heb je in gedachten?
 
De binnendiameter van de dempers is 45mm. Heb er twee linkpipes en een collector met bochten bij, uiteraard voor een SV 1000. Als iemand interesse heeft stuur maar een pb.
Ik heb nog een setje van Ixil liggen, eigenlijk voor een SV 1000. Zal vanavond de lengte en diameter eens opmeten. Hebben wat liefde nodig.
 
De binnendiameter van de dempers is 45mm. Heb er twee linkpipes en een collector met bochten bij, uiteraard voor een SV 1000. Als iemand interesse heeft stuur maar een pb.
Ik heb nog een setje van Ixil liggen, eigenlijk voor een SV 1000. Zal vanavond de lengte en diameter eens opmeten. Hebben wat liefde nodig.
 
Nee, vering is het probleem niet, de demper was daadwerkelijk het probleem.
Grip genoeg, maar als de druk niet meer op de banden zit, dan ga je :(
Denk dat vering toch nog zou kunnen helpen.
Door het te ver inveren en vooral onder een hoek en in de bocht, komt de motor lager te liggen waardoor je de uitlaat raakt.
Reed met mijn fireblade ook de kuipen en uitlaatflens aan de grond en na een setje hyperpro's kreeg ik de uitlaatflens echt niet zomaar aan de grond en de kuipen ook al een stuk minder maar ging wel sneller rond, motor was veel stabieler en kon platter.
Door slechte vering en veerdemping zakt de motor meer en is onstabiel zeker met inzakken van een bocht en wellicht nog een oneffenheid in de weg.

Maar goed zo denk ik er over, je zou er eens naar kunnen informeren bij een verenboer ofniet.
 
Punt is wel dat je op een gegeven moment om problemen heen gaat rijden. Je weet precies wat je zithouding en stuurinput moet zijn om dat ding te laten doen wat je wilt. Wat dus niet wil zeggen dat je motor optimaal afgesteld is. Je slijt er ook grotendeels op in. Had het pas ook met de auto van mijn ouders, ding reed zwaar beroerd. Stuurde raar, trok ook wat bepaalde kanten op. "Oh valt wel mee toch" - mijn ouders

Andere voorveren was al een wereld van verschil op mijn Suus, maar zelfs dan is de vering behoorlijk ondermaats, ouderwets (en vaak ook versleten) na 20 jaar.
Het resulteerde bij mij bij de volledige veerweg meteen benutten bij stevig doorremmen (noodstops waren serieus eng) en schommelen in de bochten.

Zou het liefst cartridges willen en een andere schokdemper achter... Steunt het HopHopGasErop fondsch! :t
 
Denk dat vering toch nog zou kunnen helpen.
Door het te ver inveren en vooral onder een hoek en in de bocht, komt de motor lager te liggen waardoor je de uitlaat raakt.
Reed met mijn fireblade ook de kuipen en uitlaatflens aan de grond en na een setje hyperpro's kreeg ik de uitlaatflens echt niet zomaar aan de grond en de kuipen ook al een stuk minder maar ging wel sneller rond, motor was veel stabieler en kon platter.
Door slechte vering en veerdemping zakt de motor meer en is onstabiel zeker met inzakken van een bocht en wellicht nog een oneffenheid in de weg.

Maar goed zo denk ik er over, je zou er eens naar kunnen informeren bij een verenboer ofniet.

Als je de boel aan de grond rijdt moet je eens goed naar je houding gaan kijken, als die al goed is ga je gewoon te ver (je hoort geen kuipen aan de grond te rijden doen Rossi en co ook niet). Op een gegeven moment is de maximale hellingshoek bereikt en ga je op je bek (tenzij je Marquez heet :?). Ja, door aan je vering te sleutelen kan je meer snelheid handhaven en wordt ie stabieler maar het is soms gewoon te ver.
 
Als je de boel aan de grond rijdt moet je eens goed naar je houding gaan kijken, als die al goed is ga je gewoon te ver (je hoort geen kuipen aan de grond te rijden doen Rossi en co ook niet). Op een gegeven moment is de maximale hellingshoek bereikt en ga je op je bek (tenzij je Marquez heet :?). Ja, door aan je vering te sleutelen kan je meer snelheid handhaven en wordt ie stabieler maar het is soms gewoon te ver.
Zeker, houding is ook heel belangrijk. Nadat ik die had aangepast ging het ook stukken beter/soepeler en gp machines zijn niet te vergelijken met onze straat motoren.
 
Als je de boel aan de grond rijdt moet je eens goed naar je houding gaan kijken, als die al goed is ga je gewoon te ver (je hoort geen kuipen aan de grond te rijden doen Rossi en co ook niet). Op een gegeven moment is de maximale hellingshoek bereikt en ga je op je bek (tenzij je Marquez heet :?). Ja, door aan je vering te sleutelen kan je meer snelheid handhaven en wordt ie stabieler maar het is soms gewoon te ver.
Houding is denk ik niet het probleem, ik moet mijn knie intrekken omdat ik platter ga_O- O-)
Heb ook al de elleboog aan de grond gehad.
1398822


Denk dat vering toch nog zou kunnen helpen.
Door het te ver inveren en vooral onder een hoek en in de bocht, komt de motor lager te liggen waardoor je de uitlaat raakt.
Reed met mijn fireblade ook de kuipen en uitlaatflens aan de grond en na een setje hyperpro's kreeg ik de uitlaatflens echt niet zomaar aan de grond en de kuipen ook al een stuk minder maar ging wel sneller rond, motor was veel stabieler en kon platter.
Door slechte vering en veerdemping zakt de motor meer en is onstabiel zeker met inzakken van een bocht en wellicht nog een oneffenheid in de weg.

Maar goed zo denk ik er over, je zou er eens naar kunnen informeren bij een verenboer ofniet.
Ben ik met je eens, wanneer je veren inzakken in de bocht, heb je inderdaad iets minder grondspeling.
Vering kan het enigszins oplossen, maar dan nog zou ik voor mijn gevoel dingen aan de grond rijden.

Mijn vering is goed, nouja, ik kan er goed mee rijden_O-
Hij wiebelt totaal niet in de bochten, en ik kan precies aanvoelen wat de motor wil/kan.

Dit vind ik ook niet heel erg verbazend, daar ik al ruim 90.000 km zelf op de motor gezet heb*O*
Ik vind de motor iig niet onstabiel aanvoelen
 
Even iets anders. Mijn nieuwe SV loopt prima, en start na kort stilstaan prima. Na lang stilstaan moet ik lang starten, en als ie aanslaat loopt ie eigenlijk meteen zoals het hoort.
Ik vermoed dat de carburateurs leeglopen via de vlotterbakpakkingen, en dit wordt naar mijn idee bevestigd door een benzinegeur rondom blok en het feit dat de carburateurs er vochtig uitzien aan de buitenkant (en een 'lekspoor' op de dynamodeksel). Ik heb niet de indruk dat de carbs langs de vlotternaalden lekken, want dan zou ie door een te hoge vlotterhoogte niet goed kunnen lopen en het verbruik is 1:17 - 1:18. Niet heel laag, maar ook geen verbruik dat op serieuze lekkage duidt.
Delen de carburateurkenners mijn idee? Lekkage kan alleen maar daar plaatsvinden toch, of zie ik nog iets over het hoofd?
In dat geval is het een kwestie van een setje nieuwe vlotterbakpakkingen plaatsen, carbs schoonmaken als je de boel toch open hebt, en klaar toch?
Heeft iemand met ervaring met SV carbs hier nog iets over te zeggen?
Klopt mijn idee, of zie ik iets over het hoofd?
 
Hmm, vind het lastig. Heb een serieus lekkende achterste carb gehad (verbruik 1 op 13).
Maar dat was wel gewoon starten en lopen. Sowieso hoort er voldoende restbenzine in je carb te blijven iig om te starten lijkt me.
Niet iets met je accu die het na langere periode lastig vind om de vonk te leveren?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan