Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XVI

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ftw?
Die bridgestones wil ik ool een keer proberen, maar was vergeten of het nou de t21 of t31 was. De 31 dus. Ik zet ze in mijn excellbestandje.
 
Zo, dempers zitten eronder. Krijg ze nog niet helemaal gelijk. Linker staat 1.5cm naar buiten. Nog even verder pielen.

1400017
 
Vandaag even op PVI wezen spelen in de langzame snelle groep. Met complimenten van de instructeurs dat ik de 1000cc's bijhield. Had wel consequenties, m'n remmen waren er volledig aan _O-
Kom je aanrijden bij een chicane en knijp je de rem tegen je gashendel aan :')

Edit: er kan iig niet gezegd worden dat ik m'n best niet gedaan heb
WhatsApp Image 2019-06-09 at 23.03.45.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Je mag nog niet klagen. Ik ben een powercommander in de 390 Duke aan het zetten. Wat een rampzalig bouwpakket als het op sleutelen aankomt. Alles is aan alles verbonden. Koelvloeistofvat met dragende functie. Een hele kluwe leidingen en zooi tegen de onderkant van de tank. Sleutelen aan een SV is veeeeel leuker dan sleutelen aan een Duke. Rijdend is het gelukkig andersom, dus hij mag blijven.

Hopelijk is jouw knipper met het vervangen van het relais opgelost.

Je mag nog niet klagen. Ik ben een powercommander in de 390 Duke aan het zetten. Wat een rampzalig bouwpakket als het op sleutelen aankomt. Alles is aan alles verbonden. Koelvloeistofvat met dragende functie. Een hele kluwe leidingen en zooi tegen de onderkant van de tank. Sleutelen aan een SV is veeeeel leuker dan sleutelen aan een Duke. Rijdend is het gelukkig andersom, dus hij mag blijven.

Hopelijk is jouw knipper met het vervangen van het relais opgelost.

Iemand had een Duke 390 meegenomen met Luxemburg, gehuurd welteverstaan. Gister komt ie aanrijden, heeft er eentje gekocht hoor ;)
 
Iemand had een Duke 390 meegenomen met Luxemburg, gehuurd welteverstaan. Gister komt ie aanrijden, heeft er eentje gekocht hoor ;)
Leuk machientje hoor. Speelgoed!
Heeft ie het laatste model (2017 en jonger?)
Origineel of met allerlei modificaties aan in- en uitlaatsysteem?
Wil je hem het KTM 390 Duke topic even onder de aandacht brengen?
Het is niet heel druk daar, hoor.
Ik heb het 'geruk,' het enige minder leuke aan rijden met een 390 Duke (nog) niet kunnen oplossen middels het plaatsen van een PowerCommander.
Dit is natuurlijk het SV-topic, dus als iemand ideeën over het oplossen van het euro-4 geruk met een PowerCommander graag in het KTM topic plaatsen en het SV topic een beetje verschoond houden van 1-cilinders ;)
 
WhatsApp Image 2019-06-10 at 13.13.45 (1).jpeg
WhatsApp Image 2019-06-10 at 13.13.45.jpeg


Het was hard werken tegen de 1000CC's, maar enorm gaaf als je met een 18 jaar oude SV650S nog mee kan komen in een snelle groep :Y
 
Vandaag even op PVI wezen spelen in de langzame snelle groep. Met complimenten van de instructeurs dat ik de 1000cc's bijhield. Had wel consequenties, m'n remmen waren er volledig aan _O-
Kom je aanrijden bij een chicane en knijp je de rem tegen je gashendel aan :')

Edit: er kan iig niet gezegd worden dat ik m'n best niet gedaan heb
Bekijk bijlage 1400169
Tijd voor nieuwe remvloeistof
 
De remvloeistof zou het probleem niet moeten zijn. Die is vrij nieuw en mooi van kleur.
Remmen slepen wellicht iets teveel waardoor de boel te warm wordt.
M'n vaste monteur was mee, dus ga er van de week even naar kijken met hem.
Ze hebben wel ongenadig op hun donder gekregen...
 
Slaalomvlochten remleidingen heb je neem ik aan al. Dan is er afgezien van ervoor zorgen dat de remblokken de remschijven niet raken als ze dat niet moeten doen niets meer aan te doen. Als dat nog niet het geval is de remzuigers even goed gangbaar maken, zie de eerdere reacties van prur en mijzelf over hoe dat te doen. Een wereld van verschil die je op circuit ook nog eens een paar tienden op zal leveren ;)
 
De remvloeistof zou het probleem niet moeten zijn. Die is vrij nieuw en mooi van kleur.
Remmen slepen wellicht iets teveel waardoor de boel te warm wordt.
M'n vaste monteur was mee, dus ga er van de week even naar kijken met hem.
Ze hebben wel ongenadig op hun donder gekregen...
Goed ontlucht? Geen dot 3 of 4 gebruiken. 5.1 of beter
 
Als er altijd al een volledig synthetische olie in heeft gezeten lijkt mij dat geen probleem.
Als er altijd semi synthetisch in heeft gezeten kan je het beste daarbij blijven; je hebt kans dat er met een vol sysntheet dan een hoop vuil los komt..
 
Dat de remhendel tegen het stuur komt lijkt mij niet door pad-fading. Dat die blokken dermate heet worden en de hitte word doorgegeven aan het systeem; ja dat wel. Dan krijg je gasvorming in het systeem en dus het sponzige gevoel of uiteindelijk helemaal geen remdruk als je het maar bont genoeg maakt :)
Maar als je dus een DOT 5.1 gebruikt waarvan zowel het natte als droge kookpunt hoger ligt dan een regulier DOT4 zou het systeem meer moeten kunnen voorduren.

En anders word het tijd om de remmen te upgraden.
Adapters erop, 4 zuiger remklauwen van de SV1000 monteren en een grotere rempomp.

Of je gaat all-in met gsx-r vork met brembo monoblocks met radiale rempomp. De waarde daarvan is denk ik hoger dan de dagwaarde van de SV :+
 
Als er altijd al een volledig synthetische olie in heeft gezeten lijkt mij dat geen probleem.
Als er altijd semi synthetisch in heeft gezeten kan je het beste daarbij blijven; je hebt kans dat er met een vol sysntheet dan een hoop vuil los komt..
Ik wil het politiek correct houden, maar mijn reactie: "ONZIN!" ;)
Ik ben sinds de laatste oliewissel overgestapt van 10W40 halfsyntheet naar 5W40 volsyntheet.
Het zit er nu een maand of 3-4 (9 dkm) in en gaat prima. Het olieverbruik is met deze olie is significant LAGER dan met de halfsyntheet! Vraag me niet waarom, maar met halfsyntheet was het niveau in 4 dkm van max naar min gedaald. Met de volsyntheet stond ie na 5 dkm nog in het midden van het peilglas. Daarop aangevuld tot maximaal en nu (1000 km voor de volgende wissel) staat ie net onder het midden, maar nog ruim boven het minimum. Het niveau zal in de 1000 km die die olie er nog in zal blijven zeker niet onder de minumumstreep dalen.
De olie ruikt beter en ziet er schoner uit. Ik heb ook geen last van verstoppingen etc.
Vuil dat eventueel los is geraakt zal vastgelopen zijn in het filter.

Het is wel zo dat de ketens in volsynthetische olie veel dichter (strakker) op elkaar zitten, dus dat dopes(en semisyntheet kan door zo'n olie als dope gezien worden) voor vlokvorming oid zou kunnen zorgen. Om deze reden heb ik mijn carter wel zo leeg als mogelijk gemaakt tijdens de wissel van semi- naar volsynthetische motorolie. In geval van twijfel een motorflush doen, of na een week rijden met volsyntheet die aflaten en inclusief vervangen, waarbij je eventuele losgeraakt zooi uit het blok verwijdert. halfsyntheet gooi ik vanaf nu alleen nog maar in mijn Z1000. ;)
 
Laatst bewerkt:
Dat de remhendel tegen het stuur komt lijkt mij niet door pad-fading. Dat die blokken dermate heet worden en de hitte word doorgegeven aan het systeem; ja dat wel. Dan krijg je gasvorming in het systeem en dus het sponzige gevoel of uiteindelijk helemaal geen remdruk als je het maar bont genoeg maakt :)
Maar als je dus een DOT 5.1 gebruikt waarvan zowel het natte als droge kookpunt hoger ligt dan een regulier DOT4 zou het systeem meer moeten kunnen voorduren.

En anders word het tijd om de remmen te upgraden.
Adapters erop, 4 zuiger remklauwen van de SV1000 monteren en een grotere rempomp.

Of je gaat all-in met gsx-r vork met brembo monoblocks met radiale rempomp. De waarde daarvan is denk ik hoger dan de dagwaarde van de SV :+
Ja, dat bedoelde HopHop toch? Of was dat mijn aaname.
Ik heb het ooit gehad op mijn GSX600F in de Dolomieten.
Na het plaatsen van staalomvlochten remleidingen was het verleden tijd.
Maar ik neem aan dat die er bij HopHopGasErop er al op zitten :Y
 
Laatst bewerkt:
Als je sinds de wintermeet niks meer aan je remmen hebt gedaan... Ontluchten. Toen voelde de remhevel al niet naar toebehoren. Zeker niet voor een Brembo pomp. Fatsoenlijk ontluchten en je hebt een knijters harde hendel.
 
Voor racegebruik, kun je doen wat je wilt. Het remsysteem van de SV is geen race-set, dus zal vrij snel tegen de beperkingen aanlopen. Bij serieus veelvuldig in de tangen gaan zal het heet worden en zal fading gaan optreden. Met staalomvlochten remleidingen kun je dat moment nog uitstellen, maar op een circuit ga je er vroeg of laat aan. Het is wel van belang dat de blokken goed vrij komen als er niet geremd wordt zodat er geen aanlopend geheel is als dat niet hoeft. De seal goed schoonmaken, remzuiger 'polijsten' en met remzuigerpasta in elkaar zetten (en aan de buut'nkaant insmeren met die pasta igv rijden in de pekel) doet echt wonderen. Het remmen zelf gaat ook veel harder en beter doseerbaar.
Eén ding dat ik niet begrijp is dat de boel veel lekkerder (harder gevoel in de remhandle) met nieuwe remschijven dan met meer versleten, dunnere remschijven. In dezelfde klauwen, uiteraard, alleen andere schijven. De positie van de remzuigers past zich hier compleet op aan en vloeistof is niet samendrukbaar, maar toch is er een enorm verschil.
Met dunnere schijven een lager aanlegtraject en harde knijpen voor dezelfde remdruk (dus met de handle dichter tegen het handvat ;) )
Wie hier een verklaring voor heeft mag het zeggen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan