Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XVI

Status
Niet open voor verdere reacties.
O, was jij dat. Ja kan ik me nog herinneren inderdaad.
Ik zou eens beginnen met kijken of alles dicht is in de tank inderdaad.
Voor 6 maanden stallen hoef je niets heel speciaals te doen anders dan vol wegzetten (liefst met ethanolvrije benzine), en de accu eruit en af en toe op laten laden door thuisblijver. Je zou de olie en filter voor die tijd kunnen vervangen en eventueel een fuel preservative in de tank kunnen doen, maar meer hoeft motorisch niet.
Daar is 6 maanden stallen te kort voor.
Carburateurs zijn de delen die het slechts tegen zoiets kunnen, maar die heb jij niet :t.
Na terugkomst een volle accu erin, even lekker doorstarten en hij zal het gewoon weer doen net als de GS die volgens de mensen die ik ken en en er een hebben gehad net zo betrouwbaar is als een SV.
Wat wel aan te raden is is het van de grond zetten van de wielen, zodat er geen platte kanten aan de banden komen.
Achterkant op de paddockstand en een stuk hout of zo onder het blok om ook het voorwiel van de grond te houden als je geen voorbok hebt.
Platte kanten aan de banden rijdt niet lekker. :N
 
Hm ik rij nu 1 op 21/22, maar t kan dat t iets afwijkt door de begrenzing
Dat deed die van mij heel lang ook, (rond 1:20) maar het is nu 1:18 op zijn zuinigst.
Ik denk dat er iets mis is, en ik verdenk 'zwetende' carbs.
Af en toe ligt er een 'plasje' naast ....
 
Dat deed die van mij heel lang ook, (rond 1:20) maar het is nu 1:18 op zijn zuinigst.
Ik denk dat er iets mis is, en ik verdenk 'zwetende' carbs.
Af en toe ligt er een 'plasje' naast ....
Bij mij ook een drupje maar dat is vgm olie. T peil is na ong 3k km nog steeds tzelfde dus prima
 
Klopt. Die van jou lekt wat olie aan de rechterzijde van het blok toch? Waarschijnlijk langs de koppelingsdeksel O-ring. Totaal onschuldig zolang het geen dramatische vormen aanneemt, dus als je je er niet aan stoort niets aan doen. :t
 
Klopt. Die van jou lekt wat olie aan de rechterzijde van het blok toch? Waarschijnlijk langs de koppelingsdeksel O-ring. Totaal onschuldig zolang het geen dramatische vormen aanneemt, dus als je je er niet aan stoort niets aan doen. :t
Links, of t moet tijdens t stilstaan naar links vallen. Maar ik vermoed de uitgaande as. Op t moment geen zin om iets aan t doen dus lekker laten
 
O, da's minder, maar toen ik jouw SV gezien heb was het rechts ook wag vettig in de onderkruip. Uitgaande as heb ik ook gehad. Vrij eenvoudig van buitenaf te fixen, maar ook hief niet nodig zolang het niet dramatisch veel wordt.

SACLS of zo 😂
 
Leuk ding op de voorrem na volgens de pers. Ik ben zelf onder de indruk van hoe mooi het injectieblok loopt. Alsof je op een carburatiemotor zit geen geruckel of ander gezeur te bekennen. Ik vind 'm prima rijden en afgezien van de overmaat aan slangen en kabels aan het blok er ook prima uitzien. Vooral de SV650X.
 
Dit is verwaarloosbaar op het gewicht van een motorfiets met berijder/ster.
Maar een paar keer goed meten over 1000 km of zo geeft een goed betrouwbaar beeld van het verbruik.
Een verdenking van lekkage bij vol afgevulde tank inderdaad het beste beoordelen op de manier die Prut meldt.

Bij ons krijgt benzine niet echt de tijd te verdampen.
Voor de tank weet dat ie gevuld is, is de bodem alweer in zicht. _O-
ik moet om de dag tanken XD
Afgelopen 10 week ruim 6000 km gemaakt, dat is inclusiefmijn crash waardoor ik een week niet kon rijden XD
 
Is dat met carb of met injectie?
Ik heb injectie K3 en rij er op zuinigst 1:18 mee.
Of heb je hem laten afstellen met Teka of Yoshi
ik reed ook 1:21/22 met slip-on, uitgeboorde luchtfilter, en iridium bougies.
Had 72 pk op het achterwiel.

Nu met standaard uitlaat (door de crash) rijdt ik IETS minder zuinig, 1:20/21

Maar als ik lekker relaxed woonwerk rijdt (80-100 rechtdoor) dan gaat hij naar 1:24/5

Ook carbie :)
 
ik reed ook 1:21/22 met slip-on, uitgeboorde luchtfilter, en iridium bougies.
Had 72 pk op het achterwiel.

Nu met standaard uitlaat (door de crash) rijdt ik IETS minder zuinig, 1:20/21

Maar als ik lekker relaxed woonwerk rijdt (80-100 rechtdoor) dan gaat hij naar 1:24/5

Ook carbie :)
Wauw.. Ik kom op 140/150km op een volle tank (2000 carb) _O- _O-. Binnenkort maar eens een grote beurt uit laten voeren + carbs synchen..
 
ik reed ook 1:21/22 met slip-on, uitgeboorde luchtfilter, en iridium bougies.
Had 72 pk op het achterwiel.

Nu met standaard uitlaat (door de crash) rijdt ik IETS minder zuinig, 1:20/21

Maar als ik lekker relaxed woonwerk rijdt (80-100 rechtdoor) dan gaat hij naar 1:24/5

Ook carbie :)
Dit heeft die van mijn nooit gehaald. :(
 
Dan hoef ik mij geen zorgen te maken dat ze een drankprobleem heeft.
Daarnaast is afstellen in verhouding wat het "misschien" zou opleveren ook geen effect.
Dan zou je het enkel voor het milieu moeten doen.
Ben al op de helft en heb geen kinderen, dus boeie.
Ik schijt al netjes mijn afval en dat is mijn bijdrage.
 
Dit heeft die van mijn nooit gehaald. :(
Ik weet ook niet waarom die van mij dat zo haalt, ik heb iig de klauwen altijd goed schoon, waardoor er vrij weinig aan loopt.
Ik heb mijn luchtfilter ook gedesnorkled, dat helpt ook :)

Het schuim aan de onderkant van de tank heb ik ook verwijderd, dan heb je het mooie inlaat geluid bij gas geven :)
 
Zo het is tijd voor een update,
De nieuwe pilot powers bevallen goed nu na 200km nog een "schaamrandje" van ongeveer 1,5cm maar die rijden we 20 juli op Berghem er wel af en anders maar niet.
 
Goedemorgen allen,

Recentelijk een chinees rempotje er op gezet (was afgebroken na mijn val afgelopen jaar..) maar nu merk ik dat de kwaliteit slang te wensen laat want hij zweet..
Een snelle google leert dat Tygon 2375 slang aangeraden word echter kom ik enkel rollen van 15 meter tegen.
Weet hier iemand een adres of heeft iemand nog wat liggen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan