Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XVI

Status
Niet open voor verdere reacties.
Velen uit het poetsersgilde zullen het nog steeds een baggerschuit vinden, maar ondanks dat de diesel/benzine/wax- behandeling nog moet denk ik dat de Master nu al trots op me kan zijn, en mijn bike helemaal 'de blits' zal gaan maken op de SV meeting aankomende zondag. 😜
Ik kwam er trouwens achter dat ik helemaal geen smoke achterlicht en knipperlichten heb, maar gewoon rood en oranje. _O-

IMG_7972.JPG
 
Stuurklemmen en clipons? Ik dacht dat je een andere kroonplaat nodig had hiervoor. Anders ga ik misschien ook maar opzoek naar een setje clipons

Felle kleuren kliko's hebben jullie daar zeg
 
Stuurklemmen en clipons? Ik dacht dat je een andere kroonplaat nodig had hiervoor. Anders ga ik misschien ook maar opzoek naar een setje clipons

Felle kleuren kliko's hebben jullie daar zeg
Waar je misschien op doelde: Dit zijn de clip ons (Gilles) boven de kroonplaat (van de beschrijving in de OP). Geen idee of de originele ook zouden passen. Maar de poten zijn gewoon iets doorgestoken en daarboven de Clip-Ons.
Correct me if I'm wrong hoor Roger.

Mocht je een originele SVS voorkant willen (de bovenkant), kan ik wel ff voor je kijken. Heb de poten momenteel in onderhoud, maar ik ga de clip-ons niet meer monteren, gezien ik een andere S heb voor naast de N ;) Heb het T-Stuk, clip-ons en geloof ook de kroonplaat.
Van N naar S scheelt dat je geen shit hoeft te vervangen omdat het te kort is.
 
Wat Roger zegt. Kettingreiniger kan ook, WD40 gooit hier een discussie los, maar zolang je je ketting er niet in doorweekt en gewoon afspoelt met water is er niet zoveel aan de hand. Kwastje gebruik je zoals je schildert. Niet gaan lopen duwen en ook niet met zo’n kettingborstel (zo’n U vorm) erop duwen, dan duw je het vuil tussen de schakels. Het is iets wat ik 1x per jaar doe ofzo, ik rijd door pekel en door bagger...
Kleine tip, zet een kartonnetje (pizzadoos ofzo) tussen je velg en ketting, scheelt je poetsen erna ;)
Ik gebruik het, ALS ik mijn motor schoonmaak :P
 
De clipons van de S passen niet onder de kroonplaat van de N, wel erboven, maar dat is niet echt mooi met de S clipons.
De bouten om de vorkpoten vast te klemmen in de kroonplaat zitten op de plaats waar de risers zitten, en daardoor kan het niet.
Wel als je de stuurpijpen zelf ook nog onder de kroonplaat laat vallen, maar dat ziet er niet uit. De klemmen komen dan op 4/5 tussen de kroonplaten, en de stuurhelften zitten dan zo laag dat je niet de volle stuuruitslag kunt maken zonder je duimen te pletten. Een beetje a la Ducati.
Als het 'normaal' gekund zou hebben zou ik dat allang hebben gedaan en niet de Gilles set hebben gekocht, al is dat wel heel mooi spul aangezien de bevestigingsbouten totaal onzichtbaar zijn.
Daarnaast hoef je bij montage boven de kroonplaat de steunen voor de lamporen niet door te zagen en in te korten, èn de motor komt doordat je 'm 25 mm laat zakken wat meer op zijn kop te staan, dus gaat daardoor wat directer sturen. 😎
Alles aanstaande zondag live te aanschouwen.

Hier nog even een voorbeeld van hoe de S-clipons er boven de N kroonplaat uitzien, en dan ook direct de reden waardoor ze er niet onder kunnen in beeld gebracht.

IMG-7986.JPG


IMG-7987.JPG
 
Laatst bewerkt:
Dit zie je echt niet vaak. De tegenhanger van de SV650N kom je in de vorm van de kale met buisstuur nog wel eens tegen, maar deze volgekuipte tegenhanger van de SV650S is echt een zeldzaamheid.
Moet je kijken wat een tijdloos model het eigenlijk is. 20 jaar oud, maar zou net zo goed nieuw kunnen zijn. En dan nog een Chinees ook 😜
https://www.marktplaats.nl/a/motore...36c63dca7e4aa95f615ded8c6710e&previousPage=lrZiet er goed uit.
 
Laatst bewerkt:
Duidelijke posts! Klinkt goed te doen, maar dat word iets voor 2019. Dit jaar gaat het er niet meer van komen.

Kan er helaas dit weekend bij de SV meet ook helaas niet bij zijn.
 
De clipons van de S passen niet onder de kroonplaat van de N, wel erboven, maar dat is niet echt mooi met de S clipons.
De bouten om de vorkpoten vast te klemmen in de kroonplaat zitten op de plaats waar de risers zitten, en daardoor kan het niet.
Wel als je de stuurpijpen zelf ook nog onder de kroonplaat laat vallen, maar dat ziet er niet uit. De klemmen komen dan op 4/5 tussen de kroonplaten, en de stuurhelften zitten dan zo laag dat je niet de volle stuuruitslag kunt maken zonder je duimen te pletten. Een beetje a la Ducati.
Als het 'normaal' gekund zou hebben zou ik dat allang hebben gedaan en niet de Gilles set hebben gekocht, al is dat wel heel mooi spul aangezien de bevestigingsbouten totaal onzichtbaar zijn.
Daarnaast hoef je bij montage boven de kroonplaat de steunen voor de lamporen niet door te zagen en in te korten, èn de motor komt doordat je 'm 25 mm laat zakken wat meer op zijn kop te staan, dus gaat daardoor wat directer sturen. 😎
Alles aanstaande zondag live te aanschouwen.

Hier nog even een voorbeeld van hoe de S-clipons er boven de N kroonplaat uitzien, en dan ook direct de reden waardoor ze er niet onder kunnen in beeld gebracht.

Bekijk bijlage 1407994

Bekijk bijlage 1407993
het nadeel van het doorsteken is wel dat je verweg verliest.
Als je dan de standaard vering hebt, dan bottom je snel uit!
Wat ten koste gaat van de keerringen
 
Zolang je met standaard vering rijdt heeft het überhaupt geen zin om aanpassingen te doen die de stuureigenschappen verbeteren 😂
Het minste wat je kunt doen is de voorveren vervangen door progressief en 15W vorkolie. Daarna heeft het pas zin iets anders te doen.
Ik heb volgens mij nog 2 cm over bij volledige invoering voor de beschermhoezen op onderpoten de onderste kroonplaat zouden raken.
 
Ja klopt.
De geometrie wordt anders. Steilere balhoofdhoek en kortere naloop, dus directer sturen, meer ook meer kans op instabiliteit. De SV is standaard zo loom sturend dat ie het gemakkelijk kan hebben, mits vering ook aangepast. Bij die van mij is de achterkant thv de achteras ook nog 4 cm hoger gekomen dmv kortere dogbones, en zelfs dan zijn er nog geen signalen die aangeven dat het te extreem is in de vorm van gespeedwobble of zo.
 
Zolang je met standaard vering rijdt heeft het überhaupt geen zin om aanpassingen te doen die de stuureigenschappen verbeteren 😂
Het minste wat je kunt doen is de voorveren vervangen door progressief en 15W vorkolie. Daarna heeft het pas zin iets anders te doen.
Ik heb volgens mij nog 2 cm over bij volledige invoering voor de beschermhoezen op onderpoten de onderste kroonplaat zouden raken.
Totdat je vol in de remmen bent en een boomwortel tegenkomt die het asfalt omhoog drukt :P
Ik heb nog standaard veren, maar met 15W erin, en ik bottom alleen uit wanneer ik het bovenstaande doe
 
Rijd jij met standaard veren??! 😳
Ik ben twee jaar geleden in Oostenrijk met twee man op de SV zo goed als haaks een richel rond 8-10 cm opgereden met een restsnelheid rond 50 km/h. Een enorme klap, maar alles was gelukkig nog heel. Ik kwam er recent achter dat ik een kort deukje heb in de velgrand van het voorwiel dat er toen inzat. Eerder zat dat er zeker niet, en niets ander vreemds gedaan, dus het moet er welhaast een gevolg van zijn. Geen schade aan de oliekeerringen. 👍🏻
 
Ik heb, als het goed is, wilbers progressieve veren er voor in zitten, maar ik zit nog steeds best regelmatig door de vering heen geloof ik. Die voorspanning die je bovenin bij de vorken kan instellen verdraait ook zo makkelijk dat ik hem regelmatig weer moet bijstellen zodat de vorken tenminste op dezelfde voorspaning staan
 
Ik heb, als het goed is, wilbers progressieve veren er voor in zitten, maar ik zit nog steeds best regelmatig door de vering heen geloof ik. Die voorspanning die je bovenin bij de vorken kan instellen verdraait ook zo makkelijk dat ik hem regelmatig weer moet bijstellen zodat de vorken tenminste op dezelfde voorspaning staan

Ga naar Hyperpro Werkendam, Paul Klop heeft die SV van jou zo weer sturend. Wat je beschrijft klopt niet en met alle adviezen hier ga je niks opschieten als je geen ervaring heb met vering, dat is een soort zwarte magie.

trouwens als je al meer dan 2 jaar met dezelfde olie in de poten rondrijdt of erger nog, je weet geeneens hoelang die erin zit dan wordt het sowieso tijd voor een beurtje.

Laatst met me 2012 daytona heen geweest (heb hem sinds maart), ding remde beroerd (gestuiter bij hard aanremmen). Daar kwam de fabrieksderrie uit en na wat instellen voelde ie zoveel beter :]
 
Laatst bewerkt:
@Giggs @JVENS @ivoderksen @roger_SV @HopHopGasErop @JoramNL @Brasso @thunderkid @HenkBillyPeter @KoffieKopje ; jullie zijn er gewoon allemaal bij toch a.s. zondag *D

Sommige misschien getagt ter overvloede, tenminste 1 (O-)) maar hoe meer zielen hoe meer vreugd..

Voor de mensen die het (nog steeds..) niet doorhebben:
ER IS EEN SV MEETING AANSTAANDE ZONDAG 14 JULI.

Dus meld je aan
>>> KLIK HIER <<< en rijd gezellig het rondje mee.
Sorry, ben op assen spelen
 
@Giggs @JVENS @ivoderksen @roger_SV @HopHopGasErop @JoramNL @Brasso @thunderkid @HenkBillyPeter @KoffieKopje ; jullie zijn er gewoon allemaal bij toch a.s. zondag *D

Sommige misschien getagt ter overvloede, tenminste 1 (O-)) maar hoe meer zielen hoe meer vreugd..

Voor de mensen die het (nog steeds..) niet doorhebben:
ER IS EEN SV MEETING AANSTAANDE ZONDAG 14 JULI.

Dus meld je aan
>>> KLIK HIER <<< en rijd gezellig het rondje mee.
Ja, ik kom.
Wel een select gezelschap.
Niet eens heel veel drukker dan bij de SV wintermeeting 8)7
Komt @Danton niet?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan