Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XVI

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik verwacht dat de metzeler m5 en m7 het ook erg lekker zullen doen op een SV. Iemand ervaring mee op die motor? Ook in de regen?
 
Iemand ervaring met de SV650 throttle mod met R6/R1 gashendel?
Welke moet je precies hebben, wat moet je aanpassen aan de motor etc.

Ben benieuwd wat er daarmee kan :)
 
Iemand ervaring met de SV650 throttle mod met R6/R1 gashendel?
Welke moet je precies hebben, wat moet je aanpassen aan de motor etc.

Ben benieuwd wat er daarmee kan :)

Heb ik op m'n Sv zitten. Kun je van geen naar volgas zonder je hand te hoeven verzetten. Toch is het nog steeds makkelijk om 1 snelheid constant aan te houden. R6 gashendel kun je gewoon swappen voor die van de SV. Geen aanpassingen vereist. :t
 
Heb ik op m'n Sv zitten. Kun je van geen naar volgas zonder je hand te hoeven verzetten. Toch is het nog steeds makkelijk om 1 snelheid constant aan te houden. R6 gashendel kun je gewoon swappen voor die van de SV. Geen aanpassingen vereist. :t
En 30 is nog steeds te doen? Willen de paardjes stijgeren met dit nieuwe bereik?
 
En langzamer? Van stapvoets kruipsluip tot 20 km/u tussen twee rijen baksteensgewijs rijdende auto's in de file?
 
Iemand ervaring met de SV650 throttle mod met R6/R1 gashendel?
Welke moet je precies hebben, wat moet je aanpassen aan de motor etc.

Ben benieuwd wat er daarmee kan :)
Heb ik op m'n Sv zitten. Kun je van geen naar volgas zonder je hand te hoeven verzetten. Toch is het nog steeds makkelijk om 1 snelheid constant aan te houden. R6 gashendel kun je gewoon swappen voor die van de SV. Geen aanpassingen vereist. :t

Kijk uit, schijnt verschil tussen de pre 2003 en na 2003 te zijn, nieuwe kan het zijn dat je iets moet weg halen vanwege aanlopen en dan dus hangende gashendel.
SV650/R6 Quarter Turn Throttle Mod - CanyonChasers
 
Hallo iedereen,

Afgelopen weekend heb ik een leuke SV1000 gekocht. Na een tweetal proefritten was ik om en is het een gebruikt SV1000s uit 2003 geworden.
Omdat de motor een paar aandachtspunten heeft zou ik jullie advies over een aantal onderdelen willen vragen (als ik zo vrij mag zijn).

Welke accu kunnen jullie aanraden? Uit persoonlijke kring wordt een Gel accu aangeraden.
Zelf zat ik daarom hieraan te denken: MotoBatt MBTX12U Accu gel (van mlmparts).

Verder merkte ik dat de achterrem wel aardig zwak was. Hier wil ik dus graag nieuwe remblokken op zetten.
Zijn er bepaalde merken aan te raden (Brembo)?

Verder merk ik dat ik met mijn lengte graag verlaagde voetsteunen erop zou willen.
Heeft er iemand ervaring met de FXCNCMotorParts van Aliexpress?
Welke andere opties zijn hiervoor aan te raden?

En als laatste ben ik benieuwd of er andere opties zijn dan een TomTom via een kroonplaatsteun te monteren?
Zelf vond ik de ruimte op het stuur wel erg krap om de houder hierop te plaatsen.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groeten,

Jeroen
 
Pwoah heeft men hier tijd teveel ofzo, ik draai weken van 60/70 uur waarbij ik als t waait zelf t water op ga na werk om te wind/kite surfen
 
@roger_SV misschien vind je het interessant hier een update van het maxi racer project.
@Disaster-Master sorry ik weet het verkeerde topic😇
IMG_20190723_180743_013.jpg
 
@roger_SV misschien vind je het interessant hier een update van het maxi racer project.
@Disaster-Master sorry ik weet het verkeerde topic😇Bekijk bijlage 1411724
Ja, dat vind ik zeker gaaf. Lekker laag een een flink gekieteld blokje zo te zien. Mooiecomponenten hoor en gave expansieuitlaat ook. Helemaal gaaf. :t
Je kunt eventueel verder in het 50cc klassiekers topic. Het frame en blok is jaren 70/80, dus is daar niet echt off topic ;)
De vorderingen aan die van mij zet ik daar ook af en tof neer, maar het zal september worden voor ik de draad weer serieus ga oppakken.
 
Hallo iedereen,

... (als ik zo vrij mag zijn).

1. Welke accu kunnen jullie aanraden?
Zelf zat ik daarom hieraan te denken: MotoBatt MBTX12U glasmat Accu

2. Verder merkte ik dat de achterrem wel aardig zwak was.

3. Verder merk ik dat ik met mijn lengte graag verlaagde voetsteunen erop zou willen.
Heeft er iemand ervaring met de FXCNCMotorParts van Aliexpress?
Welke andere opties zijn hiervoor aan te raden?

4. Kroonplaatsteun te monteren?

Groeten,

Jeroen

Natuurlijk mag je dat vragen!

1. Goede keuze! Erg fijne accu. Kun je volledig negeren #onderhoudsvrij.

2. Heel normaal, achterrem doet niet super veel op een sportfiets. Echter... Onze achterremmen zijn een pain om te ontluchten. Ontluchten die handel! Scheelt enorm.

3. Kans is groot dat je ze dan over de grond gaat schrapen. China zou ik niet doen voor metaalwerk. Zou lullig zijn als het breekt onder het rijden. Voor meer ruimte zou je je stepjes naar achter kunnen zetten met een verstelbare schetsplaat. Kost echter wel 50 euro per plaat (100 euro totaal).

4. Dat kan! Hebben meerdere mensen gedaan. Kijk eens naar mogelijkheden voor RAM mounts.

Alstuuuu :W
 
Hallo iedereen,

Afgelopen weekend heb ik een leuke SV1000 gekocht. Na een tweetal proefritten was ik om en is het een gebruikt SV1000s uit 2003 geworden.
Omdat de motor een paar aandachtspunten heeft zou ik jullie advies over een aantal onderdelen willen vragen (als ik zo vrij mag zijn).

Welke accu kunnen jullie aanraden? Uit persoonlijke kring wordt een Gel accu aangeraden.
Zelf zat ik daarom hieraan te denken: MotoBatt MBTX12U Accu gel (van mlmparts).

Verder merkte ik dat de achterrem wel aardig zwak was. Hier wil ik dus graag nieuwe remblokken op zetten.
Zijn er bepaalde merken aan te raden (Brembo)?

Verder merk ik dat ik met mijn lengte graag verlaagde voetsteunen erop zou willen.
Heeft er iemand ervaring met de FXCNCMotorParts van Aliexpress?
Welke andere opties zijn hiervoor aan te raden?

En als laatste ben ik benieuwd of er andere opties zijn dan een TomTom via een kroonplaatsteun te monteren?
Zelf vond ik de ruimte op het stuur wel erg krap om de houder hierop te plaatsen.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groeten,

Jeroen
Soieso word de term gel en AGM veelal door elkaar gehaald en aangezien voor het zelfde hetgeen niet geval is. Vrijwel alle accus voor motoren en andere powersports (jetsky’s, snowmobiles, speedboten etc) zijn voorzien van AGM type accus. Absorbent Glass Material. Het zuur, elektrolyt, zit opgesloten/opgenomen in de glasmatten en gaat daardoor geen enkele kant op. Daarom kunnen AGM accus ook vertikaal gemonteerd worden. Een AGM accu (en de techniek bestaat al sinds de jaren 70) heeft ook een hoge start capaciteit (Cold Cranking Amps, CCA) en daar zit het grootste verschil in vergelijking met een Gel accu; een Gel accu is niet geschikt als start accu. Een gel accu kan niet omgaan met het leveren van een grote start stroom óf geladen worden met een grote stroom. De interne weerstand van een gel accu is ook groter dan die van een AGM type wat ze gewoon totaal ongeschikt maken als start accu. Ga je dat toch doen dan zal je waarschijnlijk interne schade veroorzaken in de accu. Daarbij zijn gel accus doorgaans duurder dan AGM accus.

Dus lang verhaal kort; alle type motor accus zijn een AGM en geen Gel. Het merk doet er niet zo heel veel toe. Er zijn niet heel veel producenten van loodaccus. Hoe meer Ampére uur (Ah) hoe groter de capaciteit en hoe meer CCA hoe fijner de startmotor rond zal draaien, vooral bij koude temperaturen. Nog even kort over het laden van een AGM accu; een AGM houd er van om te worden geladen met een spanning van 14,7 Volt terwijl voor natte (dus niet AGM type) accus 14,4 Volt als maximum word aangehouden. Dit omdat e AGM accu met 14,4 niet volledig zal worden geladen. Het is dus verstandig een acculader te hebben welke een AGM laad functie heeft.
 
Dank voor deze uitvoerige uiteenzetting. Mijn SV is voorzien van een 18 Ah AGM accu van Yuasa. Bevalt me heel goed. Geen enkel probleem mee, ook niet in de winter.
 
...

Welke accu kunnen jullie aanraden? Uit persoonlijke kring wordt een Gel accu aangeraden.
Zelf zat ik daarom hieraan te denken: MotoBatt MBTX12U Accu gel (van mlmparts).
...

Ik heb in de racer zo'n lithium accu, weegt echt bijna niks. Niet geschikt voor fietsen die ook in de winter moeten starten ;)
 
Geniaal kanaal is dat. :t

Lithium accu's moet je opletten op je laadspanning. Vaak willen ze niet meer dan 14,2v hebben. De standaard SR van de Sv geeft 14,6-14,8v af. Zou je een nieuwe Mosfet SR moeten aanschaffen en monteren. :X
 
Heb ik op m'n Sv zitten. Kun je van geen naar volgas zonder je hand te hoeven verzetten. Toch is het nog steeds makkelijk om 1 snelheid constant aan te houden. R6 gashendel kun je gewoon swappen voor die van de SV. Geen aanpassingen vereist. :t
oh, chill, weet jij zo welk bj je gepakt hebt?
Of kreeg je hem zo?

Kijk uit, schijnt verschil tussen de pre 2003 en na 2003 te zijn, nieuwe kan het zijn dat je iets moet weg halen vanwege aanlopen en dan dus hangende gashendel.
SV650/R6 Quarter Turn Throttle Mod - CanyonChasers
ik heb inderdaad iets gehoord over een R6S of iets dergelijks, ik zal iig kijken naar de link!
 
Natuurlijk mag je dat vragen!

1. Goede keuze! Erg fijne accu. Kun je volledig negeren #onderhoudsvrij.

2. Heel normaal, achterrem doet niet super veel op een sportfiets. Echter... Onze achterremmen zijn een pain om te ontluchten. Ontluchten die handel! Scheelt enorm.

3. Kans is groot dat je ze dan over de grond gaat schrapen. China zou ik niet doen voor metaalwerk. Zou lullig zijn als het breekt onder het rijden. Voor meer ruimte zou je je stepjes naar achter kunnen zetten met een verstelbare schetsplaat. Kost echter wel 50 euro per plaat (100 euro totaal).

4. Dat kan! Hebben meerdere mensen gedaan. Kijk eens naar mogelijkheden voor RAM mounts.

Alstuuuu :W
1. Niet negeren, zorg wel dat je een accu opgeladen weg zet, ook een Motobatt gaat stuk als ie te erg ontladen een paar maanden stil staat ( en de koud zal hier nog een schepje bovenop doen ). Lithium is een gimmick die wss sneller stuk zal gaan dan een AGM Yuasa, want hij moet goed geladen worden (druppel- lader voor li-ions gebruiken en kan je ook niet te laag wegzetten, daar is deze nog gevoeliger voor heb ik me laten vertellen. Maar is wel lichter.

3. Ik heb niet per sé goede ervaring met chinalu, dit lijkt gesmeed te zijn met etensresten en is echt bros. Ik vertrouw het mijn spiegels wel toe, en mijn hendels lijken het ook redelijk goed te doen, maar vind kritieke onderdelen toch eng. Ik zou echt afgaan op Youtube filmpjes waarbij ze ook even flink stampen en testen en dat linkje dan gebruiken om te kopen.

4. Ram mounts voor aan een spiegel, voor tussen de spiegelbout. Maar voor een S gaan deze wat minder op. Ik heb het balhoofd moer met RAM. Maar hij kan zelfs aan een Tankring. Optie is ook een gat te boren in een zwart kapje(die zijn vrij cheap) en daar een RAM ball (of deze) te monteren, maar dan moet je boren in je nieuwe SV.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan