Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XVI

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kawa heeft ook metalic oranje gehad.. heb ik toen ook overwogen.
Bekijk bijlage 1416665
Ja Disater Master. Dit bedoel ik.
Dit is het eerste model 636 waarmee Kawa de weg naar het Sugomi ontwerp heeft ingeluid. Hierna werd het alleen maar slechter.
Het model hiervoor had de lampen nog helemaal boven de knik in de kuip. Bij deze zitten ze al om het hoekje en zijn ze eigenlijk wat aan de kleine kant.
Hoe het verder is gegaan weten we allemaal. Wat een foeilelijke plastic zooi zonder kont maken ze tegenwoordig. De ZX10 gaat nog enigszins.
Ik denk ook ieder jaar dat dat het dieptepunt aan Kawa ontwerp wel bereikt zal zijn, maar wat schetst mijn verbazing als het jaar erop de nieuwe modellen gepresenteerd worden. :r

Een de groene versie van de 636 die jij plaatste is ook niet meer het echte lime groen. Alle modellen vanaf dat bouwjaar hebben het fletse groen.
Ook niet zo mooi meer als het was, maar altijd nog beter dan het LIPS-grijs dat ze een jaar of twee geleden hebben geïntroduceerd. Hoe bedènk je het?
Gelukkig nooit in het wild zien rijden.
Het zal me niets verbazen als ze bij Kawa ooit nog met metallic poepbruin op de proppen komen. ;)
 
Laatst bewerkt:
Ja genoeg om over na te denken. Laat het pas in oktober doen. Rij dan niet meer dus ik heb wel even de tijd.

Ik moet even navragen wat het "normaal" kost.
Okidoki. Ik verwacht dat het in verhouding de motor niet waard zal zijn, maar doe maar.
Limegreen met zwarte streep zoals voorbeeld op tank en fly-screen.
Kontpanelen en spatbord alleen in de basiskleur, en de wielen zwart.
:t
 
Okidoki. Ik verwacht dat het in verhouding de motor niet waard zal zijn, maar doe maar.
Limegreen met zwarte streep zoals voorbeeld op tank en fly-screen.
Kontpanelen en spatbord alleen in de basiskleur, en de wielen zwart.
:t
Ach ja meeste geld wat je erin stopt krijg je toch niet terug. Je doet het voor jezelf en als hobby.
 
Sta trouwens niet versteld van de opmerking "Wat heb jij een prachtige Kawasaki" als je limegroen zonder suzuki-sticker op de tank hebt 😁.
Ik krijg met mijn merkloze motor wel eend het woord 'Ducati' op me af.
Daar hebben de Jappen zich natuurlijk wel door laten inspireren (lees: afgekeken 😂) bij het ontwerpen van de SV.
 
Ach ja meeste geld wat je erin stopt krijg je toch niet terug. Je doet het voor jezelf en als hobby.
Klopt, maar dan nog moet het het wel enigszins waard zijn. 850 euro voor een motor met een huidige dagwaarde van zo'n 8k die alleen maar meer waard zal worden is te doen. Voor een SV is dit bedrag wat mij betreft veel te hoog. Het werk is er niet minder door, dus het zal niet heel veel goedkoper worden verwacht ik als het een professioneel spuiter is, maar het blijft de vraag of het mij dat waard is dan. Voor zo'n bedrag kan ik veel doen dat meer effect heeft dan een kleurtje. Je begrijpt wat ik bedoel neem ik aan. Het geld kan maar één keer besteed, dus het is maar hoeveel waarde je aan het kleurtje hecht. Tegen de tijd dat ik definitief op mijn nieuwe SV stap en de huidige de sloop op gaat zet ik sowieso mijn gele spullen over, als ik tegen die tijd nog niets anders met mijn nieuwe delen heb gedaan. 👍🏻
 
Laatst bewerkt:
Ja, ze zaten in Haren (NB), daarna volgens mij al twee kaar naar een nieuw pand gegaan in dezelfde regio, maar inmiddels dus in Ravenstein.
Wanneer zien wij elkaar voor de veer Danton?
 
Laatst bewerkt:
Dat is zeker waar... gelijk de reden waarom ik mijn SV nooit zal verkopen.
Klopt helemaal. Jij gebruikt 'm wat anders dan ik. Voor mij is het een werkpaard dat er wel een beetje leuk uit moet zien, maar niet ten koste van alles.
Bij mij gaat een nieuwe gebruiksmotor maximaal een jaar of 5 mee. Voor jou is het inderdaad een special, waar je best wat in mag steken. Jouw gebruik is vergelijkbaar met mijn gebruik van mijn Z. Het moet bling-bling zijn en echte kilometers erop maken doen we toch niet.
 
Ja, ze zaten in Haren (Gld), daarna volgens mij al twee kaar naar een nieuw pand gegaan in dezelfde regio, maar inmiddels dus in Ravenstein.
Wanneer zien wij elkaar voor de veer Danton?

Uhm ik ben momenteel alleen in Nijmegen (werk) of Oss te vinden en binnenkort alleen in Oss i.v.m. de geboorte van onze zoon. Voor mijn SV heb ik nog geen tijd gehad, wel weet ik dat de accuspanning na een aantal dagen al op 75% staat.

Dus mocht je 'm nodig hebben/ op willen halen dan laat het maar weten.

Klopt helemaal. Jij gebruikt 'm wat anders dan ik. Voor mij is het een werkpaard dat er wel een beetje leuk uit moet zien, maar niet ten koste van alles.
Bij mij gaat een nieuwe gebruiksmotor maximaal een jaar of 5 mee. Voor jou is het inderdaad een special, waar je best wat in mag steken. Jouw gebruik is vergelijkbaar met mijn gebruik van mijn Z. Het moet bling-bling zijn en echte kilometers erop maken doen we toch niet.

Inderdaad, en helaas heb ik niet de juiste faciliteiten en blijft het financieel minder aantrekkelijk om met de motor naar het werk te gaan (straks wordt het OV 75% vergoed, nu 100%).
 
MDI kan het binnenspatbordje wel leveren, maar heeft het niet meer op voorraad.
Dan is het altijd maar de vraag wat je krijgt. De blauwe ziet er wb model leuk uit, de zwarte is lomp.
Goed vantevoren afspreken welke je wel en vooral niet wilt hebben.
 
MDI kan het binnenspatbordje wel leveren, maar heeft het niet meer op voorraad.
Dan is het altijd maar de vraag wat je krijgt. De blauwe ziet er wb model leuk uit, de zwarte is lomp.
Goed vantevoren afspreken welke je wel en vooral niet wilt hebben.
Ja of de onderstaande:

 
Uhm ik ben momenteel alleen in Nijmegen (werk) of Oss te vinden en binnenkort alleen in Oss i.v.m. de geboorte van onze zoon. Voor mijn SV heb ik nog geen tijd gehad, wel weet ik dat de accuspanning na een aantal dagen al op 75% staat.

Dus mocht je 'm nodig hebben/ op willen halen dan laat het maar weten.



Inderdaad, en helaas heb ik niet de juiste faciliteiten en blijft het financieel minder aantrekkelijk om met de motor naar het werk te gaan (straks wordt het OV 75% vergoed, nu 100%).
OV is voor mijn W-W totaal geen optie. Is aanzienlijk duurder en duurt twee keer zo lang.
In minder tijd red ik het zelfs op een e-bike!! Zo'n zelf trappen ding met een electromotortje.
Nog los van het feit dat ik geen zin heb om tussen vieze stinkende natte studenten in een stilstaande of traag voortkruipende trein te zitten, or in de regen op de bus te staan wachten. :N
Dan geniet ik toch liever van een ritje op een motor en ruik ik zelfs af en toe liever de geur van een stinkende muffe natte dooie koe die om me heen zit. ;)
Probleem van een accu op 75% voorkom je daarmee ook. :Y
Leuk dat je vader gaat worden. Voor de motorkilometers absoluut funest, maar je krijgt er zoveel voor terug. _O-*O*:Y.
Veer geen haast mee. Ik om 'm wel een keer ophalen bij het Radboud. We spreken wel een keer iets af als ik weet wanneer ik daar toch heenga.
 
Laatst bewerkt:
Ja of de onderstaande:

Kan allemaal. Ik ben niet zo besteller. Ik moet het eigenlijk altijd eerst even zien en voelen, dus ga vaak voor een conventionele winkel of webshop met afhaalmogelijkheid. Via MP kom je ook wel eens iets tegen, maar dan moet je geen haast hebben. achterspatbordjes worden niet heel veel aangeboden. Motorslopers willen ze nog wel eens sporadisch hebben, maar veel vraag en weinig aanbod in deze dingen.
Vorig jaar heb ik nog een heel mooie gloednieuwe zeer slanke hugger in echt carbon gekocht via MP. Nog niet gemonteerd, maar gaat waarschijnlijk op mijn nieuwe SV komen tzt. Af en toe kom je iets leuks tegen, maar dat werkt alleen als je geen haast hebt. Je hebt tot oktober. Als je dan niets hebt gevoinden gewoon iets bestellen. Die slanke in carbon is wel erg gaaf trouwens, en beschermen tegen vuil doet een grote toch ook niet echt. :N.
Mijn gloednieuw gekochte achterveer is na 100.000 km helemaal vies en de de verf is er af. Was Hagon-rood, maar is nu BP (Brown Power ;) )

ps. ik kan wel even een fototje maken van de hugger. Volgens mij staan merk en type er nog op.
Misschien dat je het aan de hand daarvan ergens kunt vinden als jou dat modelletje wat lijkt.
 
Kan allemaal. Ik ben niet zo besteller. Ik moet het eigenlijk altijd eerst even zien en voelen, dus ga vaak voor een conventionele winkel of webshop met afhaalmogelijkheid. Via MP kom je ook wel eens iets tegen, maar dan moet je geen haast hebben. achterspatbordjes worden niet heel veel aangeboden. Motorslopers willen ze nog wel eens sporadisch hebben, maar veel vraag en weinig aanbod in deze dingen.
Vorig jaar heb ik nog een heel mooie gloednieuwe zeer slanke hugger in echt carbon gekocht via MP. Nog niet gemonteerd, maar gaat waarschijnlijk op mijn nieuwe SV komen tzt. Af en toe kom je iets leuks tegen, maar dat werkt alleen als je geen haast hebt. Je hebt tot oktober. Als je dan niets hebt gevoinden gewoon iets bestellen. Die slanke in carbon is wel erg gaaf trouwens, en beschermen tegen vuil doet een grote toch ook niet echt. :N.
Mijn gloednieuw gekochte achterveer is na 100.000 km helemaal vies en de de verf is er af. Was Hagon-rood, maar is nu BP (Brown Power ;) )

ps. ik kan wel even een fototje maken van de hugger. Volgens mij staan merk en type er nog op.
Misschien dat je het aan de hand daarvan ergens kunt vinden als jou dat modelletje wat lijkt.
Oh top dank je wel. En zoals je aangeeft heb ik nog even de tijd.
 
Bijgaand wat plaatjes. Helaas staat het productnummer net niet helemaal op de sticker, maar ik denk dat je het toch wel zult vinden als het nog ergens te koop is.
IMG_8482.JPG
IMG_8483.JPG
IMG_8485.JPG
IMG_8480.JPG
IMG_8481.JPG

Van het merk Puig zal ook nog wel wat te vinden zijn. Succes!!
 
Laatst bewerkt:
Heb er eentje via marktplaats gevonden. 90 euro. Lijkt me wel een mooie prijs

Maar ben er nog niet uit of ik deze qua model wel mooi vind

hugger.png


En deze ook nog gevonden:

hugger1.png
 
Laatst bewerkt:
@HopHopGasErop dat ging op zich wel lekker, een hoop geleerd en een stuk weizer geworden.
De volgende keer haal ik de spiegels eraf.

Mooi, heb je in ieder geval wat om mee te werken de volgende keer. Ik probeer me altijd op een bepaald aspect te focussen om zo verder te komen.
Op Assen heb ik de spiegels eraf gehaald, hierna heb ik ze gewoon iedere keer laten zitten. Als ik onderuit schuif is dat nog altijd 1 van de goedkoopste onderdelen _O-
 
Dat is zeker waar... gelijk de reden waarom ik mijn SV nooit zal verkopen.
Terecht, mooi ding!
.. Voor mij is het een werkpaard dat er wel een beetje leuk uit moet zien, maar niet ten koste van alles.
Bij mij gaat een nieuwe gebruiksmotor maximaal een jaar of 5 mee...
Je hebt de volgende al staan toch? ;) Maar de gele is een survivor!


.. Nu komt het, welke kleur? Kan weer voor zwart gaan maar misschien iemand anders een leuk idee?

Ik vind de Triumph kleuren heel gaaf. Hier zie je de geile mat grijze kleur, met zwart en rode accentjes.
Triumph-Street-Triple-675-4-1200x800.jpg

Ik zou in ieder geval sterk overwegen om je frame ook te kleuren, dus de onderpoten, frame en achterbrug + velgen.
Je blok(tenzij je een 99 hebt) en de chromen voorvorkpoten zijn dan nog een beetje buitenbeentjes.
 
Ik zou in ieder geval sterk overwegen om je frame ook te kleuren, dus de onderpoten, frame en achterbrug + velgen.
Je blok(tenzij je een 99 hebt) en de chromen voorvorkpoten zijn dan nog een beetje buitenbeentjes.
Ik heb een 99'er en over de rest, wordt wel erg veel zo. Maar even over denken.

Maar over de kleur ben ik wel uit: Kawasaki Lime groen 💪 (wat goed staat i.c.m. frame)
 
Laatst bewerkt:
Mooi, heb je in ieder geval wat om mee te werken de volgende keer. Ik probeer me altijd op een bepaald aspect te focussen om zo verder te komen.
Op Assen heb ik de spiegels eraf gehaald, hierna heb ik ze gewoon iedere keer laten zitten. Als ik onderuit schuif is dat nog altijd 1 van de goedkoopste onderdelen _O-
Klopt, voor de laatste sessie had ik ze ingeklapt omdat er een groep vlak achter ons zat en dit voor mij onbewust toch wel een behoorlijke afleiding was.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan