Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XVI

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vandaag de boel doorgemeten en een andere accu geprobeerd (Lithium).
In rust geeft deze 13.6V en bij volgens mij 4000tpm 14.3V *O*
Blijkbaar geeft de onboard voltmeter niet meer dan 14V weer... :/

Dus... ik kon de motor in 1x starten!
 
Ben even aan het kijken naar een hugger. Welke zouden jullie kiezen ?

20190810_164213-COLLAGE.jpg
 
Heb er eentje via marktplaats gevonden. 90 euro. Lijkt me wel een mooie prijs

Maar ben er nog niet uit of ik deze qua model wel mooi vind

Bekijk bijlage 1416732

En deze ook nog gevonden:

Bekijk bijlage 1416749
Dat is exact dezelfde als ik op mijn gele SV heb :t
Ik had 'm voor 110 Euro dacht ik (nieuw bij MDI)
Het carbon print huggertje voor de prijs van de zwarte destijds, omdat 'toch niemand meer een hugger voor zo'n oude motor zoekt' en het ding er maar lag te verstoffen. :t

Er was laatst iemand op zoek naar een Alipovic.
Hier een hele mooie , gloednieuwe voor 35 Euro.
 
Laatst bewerkt:
De eerste vind ik sportiever, de tweede is een beetje bulky. Is het plain weave carbon of nep? Het oogt nep en daar houd ik niet zo van 😬.
@papegaai01 , ja is nep, echt nep. gewoon carbon-print.
Omdanks dat is het wel een leuke hugger. Check mijn fiets voor het het ding in gemonteerde toestand.
Ik heb exact dezelfde.
Er hoort nog wel een stalen montagestrip bij die thv de remleiding over de achterbrug komt.
Zit die er wel bij?
Ontbrekende boutjes, onderlegringen en rubber ringetjes zijn het probleem niet, maar dat plaatje is toch wel erg handig als het er al bij zit ;)
Heel gaaf dat je voor lime-green gaat.
Wel met 'racestreep' erover toch?
 
Laatst bewerkt:
@papegaai01 , ja is nep, echt nep. gewoon carbon-print.
Omdanks dat is het wel een leuke hugger. Check mijn fiets voor het het ding in gemonteerde toestand.
Ik heb exact dezelfde.
Er hoort nog wel een stalen montagestrip bij die thv de remleiding over de achterbrug komt.
Zit die er wel bij?
Ontbrekende boutjes, onderlegringen en rubber ringetjes zijn het probleem niet, maar dat plaatje is toch wel erg handig als het er al bij zit ;)
Heel gaaf dat je voor lime-green gaat.
Wel met 'racestreep' erover toch?
Ja race strip komt er ook over. Ga denk ik toch voor de eerste hugger. Vind die toch wat sportiever
 
O, ja. Dat is ie zeker. Op mijn pc zag ik de foto's in omgekeerde volgorde dan op telefoon ;)
De van mij is inderdaad vrij lomp, maar heeft als voordeel dat er geen vuil 'direct' tegen de schokdemperzuiger wordt geslingerd, alleen indirect dis minder kans op inslagschade daaraan.
Ik denk dat ik nu al jaloers ga zijn op jouw Kawasaki SV650 😂
 
Iemand met een 1999 - 2002 SV nog opzoek naar een nieuw setje remblokken voor de achterkant?
Heb ik hier nieuw liggen in verpakking, was bedoeld voor de GSX-R750 uit 96 welke dezelfde klauw gebruikt maar daar zijn ze dus nooit in terecht gekomen.

Nieuwprijs bij MLM is 25 euro; ik vraag een tientje en 3,90 voor het versturen.
Ferodo carbon FDB338P Platinum blokken.

IMG_3690.JPG
 
Mooi hoor. De reden van overstap is omdat je rechtop wilde zitten gok ik ?
 
Hoi allemaal, morgen middag ga ik even een kijkje nemen bij een SV1000s uit 2004. Zijn er nog specifieke dingen waar ik op moet letten bij zo'n motor? M.v.g.
 
Mooi hoor. De reden van overstap is omdat je rechtop wilde zitten gok ik ?

Nee, de zitpositie is bijna identiek. De 'X' en mijn vorige SV hebben namelijk beide een clip-on stuur waardoor je sportiever zit. Ik ben racers gewend en rijdt ook circuit op een r6, heb er tot nu toe geen hinder van ervaren bij lange toertochten.

Er zijn meerdere redenen waarom ik voor 'nieuw' ben gegaan o.a.:

-Zelf vind ik de subtiele cafe racer knipoog erg geslaagd.
- Ik rijd dus nu zo goed als nieuw. Dit is een showroom model en kreeg ook een goede inruil dus economisch/waardeverlies technisch valt de afschrijving reuze mee. Zeker als:
- je het afzet tegen het (normale) verwachtte onderhoud op mijn vorige SV welke al meer dan 40.000 gelopen had.

Heb nu trouwens wat originele onderdelen over zoals knipperlichten, kentekenplaathouder en verchroomde koplamp rand. Weet niet of dit items zijn waar animo voor is hier? Anders bewaar ik het veilig op de zolder.
 
Hoi allemaal, morgen middag ga ik even een kijkje nemen bij een SV1000s uit 2004. Zijn er nog specifieke dingen waar ik op moet letten bij zo'n motor? M.v.g.
Even subtiel vragen of je er makkelijk wheelies mee kunt maken en of dat de eigenaar dat vaak deed.. Als je dan een antwoord terug krijgt van ja en vaak laat hem dan maar staan. De het zwakke punt van de SV is het krukaslager. Kun je dus niet zien aan de buitenkant. Maar tijdens het maken van (lange) wheelies komt het lager droog te staan. Zodoende. Dat levert een kapot blok op. Daar heeft @DennyzfR6 slechte herinneringen aan ;)

Verder gewoon de normale dingen. Staat van ketting etc, keerringen voorvork, remmen due vrij moeten lopen etc.
 
Gisteren mijn SV650SA ingeruild voor de SV650X (2018) met een aantal opties. Met een klein beetje pijn in mijn hart maar zeker geen spijt van de keuze!

Bekijk bijlage 1417437Bekijk bijlage 1417438

Mooi om te zien dat er steeds meer met een 'nieuwe' SV zijn!
Gaaf ding, oprecht de mooiste SV die er tot nu toe ooit gemaakt is.
En je hebt het originele uitlaatscheep niet, maar een mooie Arrow :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan