Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XVI

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ho Ho, de mooiste is de first gen. Carbs en het liefst in het rood ❤
Het was ook mijn mening*D, niet de waarheid. Gen1 blijft een gekke ernd met zijn dikke gegoten aluminium, nep buizen frame. Het is niet lelijk, maar Ducati, en de nieuwe SV doen het een stuk beter. En donkere kleuren :)
 
Het was ook mijn mening*D, niet de waarheid. Gen1 blijft een gekke ernd met zijn dikke gegoten aluminium, nep buizen frame. Het is niet lelijk, maar Ducati, en de nieuwe SV doen het een stuk beter. En donkere kleuren :)

Niettus! Dat zijn allemaal verzinsels van de onderste richel en de bovenste plank!

Disaster Master heeft gesproken! :}:Y
 
Disaster Master heeft gesproken! :}:Y
Context! Dit spreekt niet in je voordeel haha. Ging over rode motoren ;)
Ik de vind de G1 niet lelijk hoor, ik heb er niet voor niets één, net zoals de pointy ook een leuke fiets, maar de nieuwste is watertanden!
Maarja on topic:
Nieuwe SV1000, blok koud, blok niet zweten. Onderhoudshistorie (grote beurt om de 22k) en altijd goed obderhouden? Geeft wat info over de eigenaar. Geen nare bijgeluidjes tijdens het rijden, maar het blok maakt ook war geluid.
Succes
 
Laatst bewerkt:
Hey! Die heb ik ook. Rijdt erg fijn vind ik en vind hem zelf er ook fantastisch uit zien.

[foto]

Gaaf! Ik zie dat je al voor de spiegels op de uiteinden van het stuur bent gegaan. Ik twijfel daar nog over. Er komen sowieso andere spiegels op want de standaard spiegels hebben van nature een beetje een ongelukkige oncomfortabele stand welke ook niet lekker af te stellen valt.

Mooi om te zien dat er steeds meer met een 'nieuwe' SV zijn!
Gaaf ding, oprecht de mooiste SV die er tot nu toe ooit gemaakt is.
En je hebt het originele uitlaatscheep niet, maar een mooie Arrow :)

Klopt! Zit een arrow race-tech onder. Had de nieuwe Xcone ook niet verkeerd gevonden ;)

Enige wat ik jammer vind is dat ik net overal lees dat de nieuwe 2019 'X' verbeterde remmen krijgt, die had ik ook graag op de mijne gezien...
 
Gaaf! Ik zie dat je al voor de spiegels op de uiteinden van het stuur bent gegaan. Ik twijfel daar nog over. Er komen sowieso andere spiegels op want de standaard spiegels hebben van nature een beetje een ongelukkige oncomfortabele stand welke ook niet lekker af te stellen valt.

De standaard spiegels waren inderdaad niet heel erg goed bedacht van Suzuki. Buiten het feit dat ze niet goed passen bij de rest van het design, was het zicht ook niet heel goed vond ik.

Met de bar-end spiegels (van AliExpress) heb ik goed zicht en ziet het er allemaal wat beter uit. Enige nadeel aan deze is dat ze een blauwe gloed over het spiegel glas hebben. Dat is even wennen.

Waar heb je gelezen dat de 2019 model andere remmen krijgt? Ik heb namelijk het 2019 model, maar volgens mij hebben deze gewoon dezelfde remmerij als die van jou?
 
Iemand met een 1999 - 2002 SV nog opzoek naar een nieuw setje remblokken voor de achterkant?
Heb ik hier nieuw liggen in verpakking, was bedoeld voor de GSX-R750 uit 96 welke dezelfde klauw gebruikt maar daar zijn ze dus nooit in terecht gekomen.

Nieuwprijs bij MLM is 25 euro; ik vraag een tientje en 3,90 voor het versturen.
Ferodo carbon FDB338P Platinum blokken.

Bekijk bijlage 1417435
Haast heb ik er niet mee, dus als hij dat ook niet hebt en je ze tijdens de volgende meet nog hebt neem ik ze over :t
 
De standaard spiegels waren inderdaad niet heel erg goed bedacht van Suzuki. Buiten het feit dat ze niet goed passen bij de rest van het design, was het zicht ook niet heel goed vond ik.

Met de bar-end spiegels (van AliExpress) heb ik goed zicht en ziet het er allemaal wat beter uit. Enige nadeel aan deze is dat ze een blauwe gloed over het spiegel glas hebben. Dat is even wennen.
...

Ik ben ook op Ali aan het rondkijken naar verschillende opties. Misschien dat ik uiteindelijk wel 'officieel' aftermarket spul aanschaf om bijv. dat soort verassingen als een blauwe waas te voorkomen.

Wat mij ook steekt is dat de originele spiegels wijder uitsteken dan het gehele stuur. Dit wordt met bar end spiegels natuurlijk ook niet anders. Het is me nu al vrij nauw in de poort / schuur. Terwijl het zo'n slanke fiets is eigenlijk.

Waar heb je gelezen dat de 2019 model andere remmen krijgt? Ik heb namelijk het 2019 model, maar volgens mij hebben deze gewoon dezelfde remmerij als die van jou?

o.a. hier: New front brakes improve SV650 stopping power for 2019 en in een aantal reviews / reacties op motor gerelateerde mediums.
 
Ik ben ook op Ali aan het rondkijken naar verschillende opties. Misschien dat ik uiteindelijk wel 'officieel' aftermarket spul aanschaf om bijv. dat soort verassingen als een blauwe waas te voorkomen.
Ook voor de afwerking zoals lijmresten. Het chinesium wat bij het minste en geringste beschadigd. Ik accepteer het als goedkope oplossing en dat zij het eerste zijn wat ik raak, net als mijn (OEM) uitlaat bij het achteruitsteken. Maar bij een dure motor snap ik waarom je 80 euro zou uitgeven voor fatsoenlijke spiegels tov van 15 euro voor alipovic performenc mirror my frend.
 
Dan zullen ze de remcilinder ook vergroot hebben gok ik. De oorspronkelijke 14mm op mijn 2008 abs sv was niet toereikend voor de 4 zuigers; heb toen een pomp van een ouder niet abs model sv genomen, deze was groter. 16mm dacht ik. Al weet ik natuurlijk niet wat er standaard op de nieuwe sv’s zit maar dan had ik het idd toch goed gezien wat betreft die rempartij.

Mocht tijd worden ook. Die 2 zuiger klauwen laten echt wel te wensen over.
En de mensen die dan roepen dat het nu prima goed remt en je hem gewoon in je abs kunt krijgen, ja; je bent niet anders gewend. Rem maar eens met een setup van 4 zuigers; écht een groot veschil.
 
Haast heb ik er niet mee, dus als hij dat ook niet hebt en je ze tijdens de volgende meet nog hebt neem ik ze over :t
Nou ik hoop ze toch wel voor die tijd te slijten.. en hij heeft nergens meer haast mee want de R lag hier bij mij in onderdelen welke ik dus verpats in delen.
 
Dan zullen ze de remcilinder ook vergroot hebben gok ik. De oorspronkelijke 14mm op mijn 2008 abs sv was niet toereikend voor de 4 zuigers; heb toen een pomp van een ouder niet abs model sv genomen, deze was groter. 16mm dacht ik. Al weet ik natuurlijk niet wat er standaard op de nieuwe sv’s zit maar dan had ik het idd toch goed gezien wat betreft die rempartij.
...

Ik kan het zo 1,2,3 niet vinden maar ik vermoed dat 16mm nu standaard is. Zal thuis even in de manual kijken vanavond.

...
Mocht tijd worden ook. Die 2 zuiger klauwen laten echt wel te wensen over.
En de mensen die dan roepen dat het nu prima goed remt en je hem gewoon in je abs kunt krijgen, ja; je bent niet anders gewend. Rem maar eens met een setup van 4 zuigers; écht een groot veschil.

Eens. Ik reed voor mijn '09 SV op een '04 straat Yamaha R6. Ik dacht bij de eerste testrit dat ik rechtdoor de fabriek van de lokale betonleverancier in zou vliegen. Het verschil in remmen is tussen deze 2 fietsen natuurlijk wel erg extreem.

Uiteindelijk dit verlies genomen omdat de fun door het prachtige blok en het wendbare frame het wonnen van het mindere remmen. Hier heb ik mijn rijstijl voor de straat ook wat op aangepast (o.a. iets eerder anticiperen en wat meer remmen op de motor, wat heerlijk is met dit blok door het bijkomende geluidseffect).
 
Origineel is als het goed is 5/8”, net geen 16mm. Heb ik ook nog liggen voor de liefhebber inclusief klauwen 😇
 
Ja die 5/8ste zit er nu bij mij op; maar fabriek af zijn de ABS modellen geleverd met een 14mm.
 
Op de racer zitten ook gewoon de standard klauwen en pomp. Alleen de leidingen zijn staalomvlochten. Kan er goed de bochten mee inremmen, en rem nog teveel (bochtensnelhied moet hoger voor PR verbetering, op de veenslang is de jus er ondertussen wel uit :+. Dus geef mij jullie afgedankte originele spul maar O-)
 
Vandaag dan eindelijk mijn Alipovic gemonteerd. Moet zeggen dat het me allemaal wel meevalt, ik had slechtere kwaliteit verwacht. Geluid is mooi met DB-killer, zonder is het een beetje aso.

IMG_20190812_145817.jpg


IMG_20190812_163145.jpg


IMG_20190812_163131.jpg
 
Heb ik er zelf ook opgehad maar snel weer afgedaan. Vond het teveel herrie ( persoonlijk)

Had je exact dezelfde? De goedkopere maken denk ik wel wat meer herrie, deze was nog vrij prijzig voor een 'look a like'. Ik vind het persoonlijk wel meevallen, op hoge toeren hoor je hem wel aankomen, maar als je rustig aan doet met het gas valt het wat mij betreft wel mee met de herrie in vergelijking met de standaard demper.
 
Had je exact dezelfde? De goedkopere maken denk ik wel wat meer herrie, deze was nog vrij prijzig voor een 'look a like'. Ik vind het persoonlijk wel meevallen, op hoge toeren hoor je hem wel aankomen, maar als je rustig aan doet met het gas valt het wat mij betreft wel mee met de herrie in vergelijking met de standaard demper.
Nee niet exact dezelfde. Koste iets van 30-35 euro. En ik had er 2 op. Heb een dubbele uitlaat
 
Vandaag dan eindelijk mijn Alipovic gemonteerd. Moet zeggen dat het me allemaal wel meevalt, ik had slechtere kwaliteit verwacht. Geluid is mooi met DB-killer, zonder is het een beetje aso.

Ik vraag me elke keer af of het een print is... 🧐Bedoel ik niet verkeerd, puur uit interesse.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan