Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XVI

Status
Niet open voor verdere reacties.
Deze hebben ze gestuurd. Kwaliteit is goed.

IMG_20190816_174354.jpg
 
Vandaag de hugger binnen gekregen. Heb nog niet de kans er goed naar te kijken of een foto te maken maar hij ziet er anders uit dan op de afbeelding in de webshop. :?

Post vanavond wel even een foto
Kijk, dat is ook exact wat ik bedoel met 'bij mij gaat online bestellen vaker fout dan goed.' Ik krijg niets, de helft, incompleet, kapot of iets heel anders. Meestal komt het wel goed. Soms ook niet. Hopelijk is het wel een hugger die op een SV past en spreekt het model je een beetje aan. Anders ben je echt je sjaak, en zoals hierboven beargumenteerd weet ik hoe dat voelt.
 
Laatst bewerkt:
Ja, zo ongeveer wel ja. Ik denk dat ik er nog wel een paar droge ritjes op heb gemaakt, maar ik ben de laatste week voor mijn vakantie met de fiets naar het werk gegaan en met de fiets en de KTM op vakantie geweest. Morgen naar de Gamma Racing Day zou de volgende rit voor de SV worden, maar Pluvius is niet erg goed gezind. Dus morgen ga ik even wat nieuwe plaatjes schieten.
 
Het 'carbon' van de Alipovic en Alimura dempers is inderdaad gespoten.
IMG_8635.JPG
 
Gloednieuwe Cafe-Racert voor 7k.
En een gebruikte die afgeleid is van de inspiratiebron van onze SV's van dezelfde adverteerder.
 
Gloednieuwe Cafe-Racert voor 7k.
En een gebruikte die afgeleid is van de inspiratiebron van onze SV's van dezelfde adverteerder.

Ariemolenaar heeft er ook een aantal staan die die prijs. Daar heb ik hem ook vandaan.
 
Ariemolenaar heeft er ook een aantal staan die die prijs. Daar heb ik hem ook vandaan.
Ik vind 'm nog steeds heel erg geslaagd.
De normale 3rd gen SV650A vind ik ook al mooi, maar de zitpositie spreekt me niet aan.
De cafe racer zit en rijdt zowat hetzelfde als de good old SV650S!
Verbluffend 'hetzelfde' gebleven.
Het enige wat nog hoeft om de cafe racer 'af' te maken is een andere uitlaat, korte kentekenplaathouder en bar end spiegels.
 
Ik zou 'm dan wel bij Arie Molenaar kopen. Dat is tenminste een echte Suzuki motordealer, dus altijd veiliger ivm. garantie en zo.
Goed dat ze met de prijs omlaag zijn gegaan. Mooie motor, maar eigenlijk net te duur in een gebied met hééél veel alternatieven van de concurrentie.
@Disaster-Master, bijgaand een nieuwe foto.
De vorige van de 'vieze SV' is fototechnisch mooier (en een vieze motor is stoerder, want dan zie je dat ie leeft ;) ), maar doe bijgevoegde foto maar voor de OP dan.
Ik ben er nog niet echt tevreden over. De motor is brandschoon, maar de foto spreekt niet zo.
Misschien maak ik als het licht beter is nog een mooiere, of ik rijd 'm even de hei op of zo, maar voor het moment is dit OK.
Als ik nog een mooiere kan maken voor de fiets weer onder de bagger zit plaats ik 'm hier wel weer. Plaatjes kijken blijft leuk. *O*
tov. Het lijstje eerder doorgegeven modificaties zijn de stalen remleidingen voor de voorrem nieuw. Zou je die nog willen toevoegen? thx :t

IMG_8654.JPG
 
Volgens mij had ik beloofd ooit nog eens een foto te maken van mijn verlengde dB-killer van de Alimura demper als ik die er een keer uit zou halen. Dat laatste is vandaag een feit geweest, dus bij deze die foto. Onderaan de originele. Met de langere is de uitlaat stiller. Het eind van de dB-killer is wel open. Als het dopje is geplaatst is de uitlaat te stil. Vergelijkbaar met het geluidsniveau van de originele Titanic schoorsteen.
IMG_8674.JPG
IMG_8675.JPG
 
Laatst bewerkt:
En nog even voor de jonkies onder ons, die zich via een 125cc opgevoerde bromfiets via een tot A2 geknepen SV650 moeten zien te redden tot het behalen van een echt A-rijbewijs. Vroeger, toen je als je 16 werd gewoon een bromfiets mocht berijden, hoefde je als je al een autorijbewijs had alleen motorrijlessen te nemen en een examen te doen voor het behalen van het volledige A-rijbewijs. Als je 18 was mocht je direct voor A gaan en en een nieuw theoriecertificaat halen voor de motor was niet nodig als je al een B-rijbewijs had. Ook geen ellende van AVB, AVD examens. Gewoon een kwartiertje laten zien dat je kon slalommen zonder te vallen, een dito noodstop kon uitvoeren en nog één andere speciale verrichting kon laten zien, dan een half uurtje de weg op met het lesmotortje (in mijn geval een Suzuki GS450L), en dan naar het gemeentehuis voor een extra stempel op het rose papiertje. Spittend in een oude doos kwam ik mijn leskaarten A en B rijbewijs nog tegen. Aangezien dit een MotorForum is bijgaand mijn A-leskaart van een kwart eeuw geleden. Pakket van 15 lessen en examen voor 705 Euro. Teruggerekend naar Nederlands geld is dat 705/2,20371=320 Euro op een duppie na.
Voor een bedrag waar je tegenwoordig bij lange na nog AM-rijbewijs voor hebt had je dus een volledige motorrijbewijs en mocht je direct op een GPZ900, ZZ-R1100, GSX1100R, CBR900RR-FireBlade of FZR750 of 1000 te stappen, om maar even wat raketten uit die tijd te noemen. Dat waren nog eens tijden! Mijn eerste motor was een Kawa Z650 uit '78 waarop ik afgezien van een hoog olieverbruik zonder verdere problemen 30 dkm heb gereden, die momenteel in compleet gereviseerde staat in bezit is van @Coert65. :t
Na die kawa kwamen drie GSX600Ffen (na elkaar) die zijn opgevolgd door een '78 Z1000, twee SV650's en 390 Duke (naast elkaar).
Wat blijft dit toch een geweldige hobby!
Voor de jonkies onder ons: wees er wel bewust van dat jullie (wij) zeer waarschijnlijk tot de laatste generatie behoren die nog op echte motorfietsen zal (mogen) rijden. Ik bedoel motoren die leven, waar benzine en olie in moeten en waar geluid en rook uitkomt nadat de benzine via het Venturi-principe een verbrandingskamer in wordt gezogen (voor de 1st gen rijders onder ons) om tot ontbranding te komen en waarmee we op de openbare weg mogen. Na ons is het voorbij met genieten van dit prachtige stukje techniek.

IMG-8677.JPG
 
Laatst bewerkt:
En nog even voor de jonkies onder ons, die zich via een 125cc opgevoerde bromfiets via een tot A2 geknepen SV650 moeten zien te redden tot het behalen van een echt A-rijbewijs. Vroeger, toen je als je 16 werd gewoon een bromfiets mocht berijden, hoefde je als je al een autorijbewijs had alleen motorrijlessen te nemen en een examen te doen voor het behalen van het volledige A-rijbewijs. Als je 18 was mocht je direct voor A gaan en en een nieuw theoriecertificaat halen voor de motor was niet nodig als je al een B-rijbewijs had. Ook geen ellende van AVB, AVD examens. Gewoon een kwartiertje laten zien dat je kon slalommen zonder te vallen, een dito noodstop kon uitvoeren en nog één andere speciale verrichting kon laten zien, dan een half uurtje de weg op met het lesmotortje (in mijn geval een Suzuki GS450L), en dan naar het gemeentehuis voor een extra stempel op het rose papiertje. Spittend in een oude doos kwam ik mijn leskaarten A en B rijbewijs nog tegen. Aangezien dit een MotorForum is bijgaand mijn A-leskaart van een kwart eeuw geleden. Pakket van 15 lessen en examen voor 705 Euro. Teruggerekend naar Nederlands geld is dat 705/2,20371=320 Euro op een duppie na.
Voor een bedrag waar je tegenwoordig bij lange na nog AM-rijbewijs voor hebt had je dus een volledige motorrijbewijs en mocht je direct op een GPZ900, ZZ-R1100, GSX1100R, CBR900RR-FireBlade of FZR750 of 1000 te stappen, om maar even wat raketten uit die tijd te noemen. Dat waren nog eens tijden! Mijn eerste motor was een Kawa Z650 uit '78 waarop ik afgezien van een hoog olieverbruik zonder verdere problemen 30 dkm heb gereden, die momenteel in compleet gereviseerde staat in bezit is van @Coert65. :t
Na die kawa kwamen drie GSX600Ffen (na elkaar) die zijn opgevolgd door een '78 Z1000, twee SV650's en 390 Duke (naast elkaar).
Wat blijft dit toch een geweldige hobby!
Voor de jonkies onder ons: wees er wel bewust van dat jullie (wij) zeer waarschijnlijk tot de laatste generatie behoren die nog op echte motorfietsen zal (mogen) rijden. Ik bedoel motoren die leven, waar benzine en olie in moeten en waar geluid en rook uitkomt nadat de benzine via het Venturi-principe een verbrandingskamer in wordt gezogen (voor de 1st gen rijders onder ons) om tot ontbranding te komen en waarmee we op de openbare weg mogen. Na ons is het voorbij met genieten van dit prachtige stukje techniek.

Bekijk bijlage 1419861
Geweldig, heel herkenbaar ;) Ik ben van bouwjaar '75 en heb het ook zo ervaren. Mijn eerste fiets was een Z400, ondertussen stond er al een Z1000 in de garage, deze was ik volledig aan het reviseren, op mijn 21ste ben ik daarop gaan rijden.

De Z400 was ook uit elkaar geweest voordat ik mijn rijbewijs haalde, hier had ik de fiets net opgehaald:

Eerst volledig gestript en toen weer langzaam gaan opbouwen:

Deze foto's komen nog van voor het digitale tijdperk, de andere foto's moet ik eens opzoeken (volgens mij nog bij mijn ouders op zolder) en inscannen.
 
Volgens mij had ik beloofd ooit nog eens een foto te maken van mijn verlengde dB-killer van de Alimura demper als ik die er een keer uit zou halen. Dat laatste is vandaag een feit geweest, dus bij deze die foto. Onderaan de originele. Met de langere is de uitlaat stiller. Het eind van de dB-killer is wel open. Als het dopje is geplaatst is de uitlaat te stil. Vergelijkbaar met het geluidsniveau van de originele Titanic schoorsteen. Bekijk bijlage 1419854Bekijk bijlage 1419855

Haha zie ik nou goed dat je gewoon 2 db-killers achter elkaar heb 'geplakt'?

Ik kwam trouwens ook iets anders tegen. Een DB-killer welke je tussen de aansluiting zet bij je linkpijp. Iemand daar toevallig ervaring mee?

Hoewel m'n uitlaat niet overdreven veel geluid maakt, is het wel te hard om bijvoorbeeld naar Duitsland te gaan. Zat te denken om nog een extra DB-killer erbij te zetten

512548550-1102939898.jpg


s-l400.jpg


Edit: never mind, na wat zoeken op internet erachter gekomen dat dit geen permanente oplossing is daar het vermogen kost en de boel op langere termijn sloopt; extra db-killer voorzijde / ingang extra stil
 
Laatst bewerkt:
Klopt. De geperforeerde pijp aan de dB-killer is gewoon een stukje langer. Blijkbaar wordt de uitlaat daardoor stiller. Om de KTM eenpitter een beetje acceptabel te krijgen met zo'n Ali-pijp is de uitdaging iets groter, maar ook dat zal op een gegeven moment lukken. Voor Dld maakt het niet uit of de uitlaat minder dan de toegestane dB's maakt of niet. Al is de uitlaat stiller dan het origineel, geen E-keur = prent. Het is wel zo dat je met een stille uitlaat minder opvalt, dus minder snel aan de kant gezet zult worden. Waarom zou de dB-killer de boel slopen? In feite beperk je de doorstroming van de uitlaat, maar hierdoor zal het mengsel nergens armer worden.
 
Laatst bewerkt:
Klopt. De geperforeerde pijp aan de dB-killer is gewoon een stukje langer. Blijkbaar wordt de uitlaat daardoor stiller. Om de KTM eenpitter een beetje acceptabel te krijgen met zo'n Ali-pijp is de uitdaging iets groter, maar ook dat zal op een gegeven moment lukken. Voor Dld maakt het niet uit of de uitlaat minder dan de toegestane dB's maakt of niet. Al is de uitlaat stiller dan het origineel, geen E-keur = prent. Het is wel zo dat je met een stille uitlaat minder opvalt, dus minder snel aan de kant gezet zult worden. Waarom zou de dB-killer de boel slopen? In feite beperk je de doorstroming van de uitlaat, maar hierdoor zal het mengsel nergens armer worden.

Je bouwt meer druk op, op de uitlaatkant van de motor.

En van Duitsland hoor ik dat E-Keur ook niet per se nodig is, maar zichtbare DB killers weer wel.
Ik heb E-Keur zonder db killers (origineel), maargoed, je kijkt er doorheen. Kijk wel ff of er wat aan te doen is, voor de optiek dan. Voor het geluid ook wel handig, een wijk inrijden om 1 uur 's avonds is net iets te haha.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan