Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XVI

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nou Loek,

Momenteel is mijn setup:
Luchtfilter: K&N volledig de-snorkeld met een Dremel en isolatieschuim verwijderd.

Carbs: dj148 met OEM Naald op hoogste clipje. Gas schuif uitgeboord conform dynojet specs, OEM stationair sproeier op 2,75 slag uit.

Motor en uitlaat: Nokkenassen idk, motor is gekocht met 78.000 op teller. :+ Klepspeling aan de ruime kant van aanbevolen voor beter lopen onderin toeren. Rij altijd met 10-50w Castrol volsyntheet als glijmiddel. Volgens mij zitten de orginele bochten er nog onder. Heb er een open GPR Ceramiek demper onder met E-keur.

Zit momenteel op 70pk op het achterwiel. *O*


OK.... Dus je hebt je naalden uiteindelijk weer gewoon standaard gemaakt :? Ben benieuwd wat die naalden dan hadden moeten verbeteren....

Maar voor de rest snap ik wat je met je luchtfilter en airbox hebt gedaan, sproeiers en uitlaat zijn ook duidelijk. Maar hoe zit het nou met je nokkenassen? idk zegt mij even niks.
Ik heb de inlaat nokkenassen van de curvy verplaatst naar de uitlaatkant en er zitten inlaatnokkenassen uit de pointy op de plek van de inlaatnokkenassen. Nadeel is dat de merktekens aan de uitlaatkant niet meer kloppen.... maarja daar heb ik zelf niet zoveel moeite mee.

Ik heb het koelsysteem inmiddels weer gevuld en moet even een en ander aan kuipwerk terug schroeven :r Sleutelen aan zo'n modern ding blijft ellendig.... Afstellingen aanpassen in de carburateurs is ook echt een rotklus als je wil experimenteren. Er gaat niks boven 2 losse carburateurs met fijne open kelken *D in 5 minuten sproeierbezetting wisselen :P

Kijken of er dit weekend een stukje proef gereden kan worden!

Later,

Loek
 
@supervet Ik ben inmiddels iets te handig geworden in het eruit slopen van de carburateurs. Op gegeven moment lukt het zo. Ja, de orginele naald werkt voor mij beter.

Je kunt de naalden altijd proberen. Heb ik nu ook gedaan. 2 tientjes kost de kop niet. :Y
 
Ja dat staat op de todo lijst. Ergens. Onderaan. Om ooit in de nabije toekomst uit te voeren. Heus hoor. Maar niet nu. Ben niet thuis deze dagen ;)
 
Goeden dag mede Suzuki sv rijders.

Ik heb een sv650 uit 2003 (de gene met injectie)

Nu ben ik gisteren gaan rijden met mijn vrouw. Nou ben ik niet super dik en zit ik dus op de voor zijde van mijn zadel. En als mijn vrouw er dan ook zit glijd zij dus ook op de bestuurders zadel. Dus we zitten dan samen op de bestuurderszadel.

Dit zit niet verkeerd. Maar het gaat net ten koste van mijn kruis. 😖

Wie heeft er voor de sv een ander zadel of weet een oplossing zodat dit niet gebeurd.

Bijvoorbeeld het stuk achter mij van de bestuurders zadel te verhogen zodat zij dan half op mijn zadel en de helft op de bij rijders zadel zit. Dit zal dan al wat schelen aan druk tegen mij.
 
Kan nu al raden dat oliepeil een issue is bij deze, @roger_SV. Teminste als hij er rond de 5000 of meer kilometers mee heeft gereden sinds hij hem heeft.

Hoezo grrtjuh?
Is het een zwak punt of ken je die motor?
Verder lijkt er toch niks mis met de advertentie (behalve de prijs, waarom vraagt hij niet het dubbele als hij netjes is met die km stand)

Gr Jaap
(van plan om volgend jaar een SV te kopen)
 
Hoezo grrtjuh?
Is het een zwak punt of ken je die motor?
Verder lijkt er toch niks mis met de advertentie (behalve de prijs, waarom vraagt hij niet het dubbele als hij netjes is met die km stand)

Gr Jaap
(van plan om volgend jaar een SV te kopen)

Mijn eerste generatie die speelt met z'n olie als een kleuter. Dan komt er nogal wat olie via de carter ontluchting omhoog. Er zit wel een soort van 'catchcan', maar dat voorkomt niet dat de olie in het luchtfilterhuis komt en zodoende meeverbrand wordt. Gebeurt overwegend alleen met hoogtoerig rijden.

Ik moet dus goed letten op mijn olie. Alles boven de half vol spettert dat kleine kind naar boven. Onder de low maak maak je de kans om je krukas droog te leggen (geen good time). Vandaar. :Y

Waar kan ik het blok nummer an een SV1000 vinden? Wil namelijk controleren of het bloknummer overeenkomt met het frame.

Aan de schakelkant, onder het blok. Aardig richting de aftapplug.
 
Zo ff naar de brommer races in Eindhoven ging helaas niet door 25km van huis wil de sv niet meer schakelen zowel op als terug 😓 #ofdatiknoggeenwerkgenoeghad
 
Kan nu al raden dat oliepeil een issue is bij deze, @roger_SV. Teminste als hij er rond de 5000 of meer kilometers mee heeft gereden sinds hij hem heeft.
Ja, dat weet je nooit bij een gebruikte motor. Je weet nooit met hoeveel gevoel voor techniek de vorige eigenaar een motor heeft behandeld. Niet of olie te laag heeft gestaan, niet of de motor netjes is warm gereden, of olie en filter redelijk volgens de verversingstermijnen zijn vervangen en kleppen zijn gesteld, etc. Je moet er altijd een beetje geluk mee hebben. Niet roken tijdens een proefrit is geen garantie voor laag olieverbruik, helaas. Als er al te weinig olie inzit als je naar de motor komt kijken weet je al snel voldoende. Als de verkoper de motor snel wilt verkopen kan dat een reden zijn om 'm onderin de markt te zetten. Gegarandeerd kwijt binnen een week. Dat hoeft op zich niets met de kwaliteit van de motor te maken te hebben. Er zal best wat onderhoud aan moeten, maar als je dat zelf doet of laat doen weet je ook zeker dat en hoe het is gedaan.
Ik vervang elke 10 dkm de olie en filter, en na 5 dkm vul ik 'm bij tot net boven het maximum.
Met halfsyntheet was het verbruik in 5 dkm altijd van 'vol' naar het midden van het peilglas.
Met volsyntheet is het verbruik minder dan dat, en de motor stinkt wat minder.
Ik verwacht dat mijn klepseals een beetje aan hun eind beginnen te raken. De motor rookt wat bij starten, maar met volsyntheet wat minder en de olie ruikt bij het aflaten ook nog een stuk beter. De bak met de olievangspons in de carterontluchting heb ik laten vervallen.
Dat ding zit alleen maar in de weg. ;)
 
Zo ff naar de brommer races in Eindhoven ging helaas niet door 25km van huis wil de sv niet meer schakelen zowel op als terug 😓 #ofdatiknoggeenwerkgenoeghad
Hopelijk niet hetzelfde wat JVENS een tijdje geleden had.
 
Hopelijk niet hetzelfde wat JVENS een tijdje geleden had.
Nee waarschijnlijk retourveer van het schakelmechanisme gebroken.
Schakelpedaal blijft staan en als ik hem met de hand een stukje terug duw dan kan ik wel weer schakelen.
Alleen zit dit mechanisme achter de koppeling ach ja die wou ik toch al een keer controleren/ vervangen.
 
Nee waarschijnlijk retourveer van het schakelmechanisme gebroken.
Schakelpedaal blijft staan en als ik hem met de hand een stukje terug duw dan kan ik wel weer schakelen.
Alleen zit dit mechanisme achter de koppeling ach ja die wou ik toch al een keer controleren/ vervangen.
In dat geval valt het relatief mee. Succes!
 
Wie kan mij laten zien hoe de topkuip gemonteerd zit op de motor. Heb de motor gekocht met een ronde koplamp erop, echter wel met de originele onderdelen.

Echter lijkt het of ik was mis, stuur rekje ofzo
 
Wie kan mij laten zien hoe de topkuip gemonteerd zit op de motor. Heb de motor gekocht met een ronde koplamp erop, echter wel met de originele onderdelen.

Echter lijkt het of ik was mis, stuur rekje ofzo

Heb je een SV1000S of SV1000N gekocht?

Dit is een fairing bracket voor de SV1000S
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan