Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XVI

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dank voor de foto. Ik ga er binnenkort ook een halen en erin solderen. Elke DHZ electronika zaak heeft deze dingen. Ze kosten waarschijnlijk 10 cent. De verzendkosten zijn een veelvoud daarvan. Ik zou er gewoon een bij jou in de buurt gaan halen, maar als je toch wilt bestellen, eijlander electronics in ede heeft ze zeker.
Ik denk dat ze wel vreemd staan te kijken dat iemand 1 weerstandje bestelt. 😂
 
Laatst bewerkt:
Is het oranje, zwart, zwart, goud of rood, zwart, zwart, goud? Van de foto zou ik oranje zeggen, maar jij hebt 'm in het echt gezien.

Edit: Gezien het feit dat jij op 30 Ohm uitkomt moet het oranje, zwart, zwart zijn inderdaad. 👍

https://www.eijlander.nl/kleurcodes-weerstanden
 
Laatst bewerkt:
Op de foto lijkt de tolerantie ring goud.. maar is dus zilver neem ik aan? 30 Ohm is juist.

Hier in het centum van den haag zit radio twenthe. Die heeft dat vást.
 
Als het 10% is moet het inderdaad zilver zijn. Maar goud mag ook. Hoe lager de afwijking hoe beter.
 
Had vanmiddag op weg naar huis een SV325. Vrijdag maar eens het gaatje ontstoppen. Had het nog nooit gehad. Maar nu heel onrustig stationair lopen, inhouden bij constant gas (alsof de choke erop stond) en bij gas geven ineens die 2e pit erbij. Weer een ervaring rijker met Suus :9
 
Had vanmiddag op weg naar huis een SV325. Vrijdag maar eens het gaatje ontstoppen. Had het nog nooit gehad. Maar nu heel onrustig stationair lopen, inhouden bij constant gas (alsof de choke erop stond) en bij gas geven ineens die 2e pit erbij. Weer een ervaring rijker met Suus :9
Vooral het levend houden van de tractor voor het stoplicht en daarna mogelijk toch ineens een kick van de tweede cilinder in de bocht haha. Ervaringen ja :p

@ToBasics Goed gevonden! En de condensator is dus heel?
 
Had vanmiddag op weg naar huis een SV325. Vrijdag maar eens het gaatje ontstoppen. Had het nog nooit gehad. Maar nu heel onrustig stationair lopen, inhouden bij constant gas (alsof de choke erop stond) en bij gas geven ineens die 2e pit erbij. Weer een ervaring rijker met Suus :9
dan geef je vol gas, hoog in toeren, en denkt de "dode" cilinder ineens van "HE, IK BEN ER OOK NOG" en schiet je er ineens vandoor _O-

Ik heb dit probleem ook gehad, helaas werkte het ontstoppen van het gat niet bij mij, dus maar meteen iridium bougie erin geflikkerd.
Werkt nu goed, en nog geen problemen meer gehad.
 
Hallo allemaal,

Ik ben een maat van @ToBasics en heb nu iets langer dan een jaar een SV650N uit ‘99.

Nu ik een stukje op een andere SV gereden heb, merkte ik pas dat mijn SV een verlaagd zadel heeft. Hij is zegmaar wat uitgehold (zie foto)
B9A64BFE-A16A-4223-9ED3-E886179B4E7E.jpeg


Is er iemand die nog een normaal zadel heeft liggen waar die er vanaf moet en die eventueel wil ruilen voor een verlaagd zadel?

Groetjesss
 
Hallo allemaal,

Ik ben een maat van @ToBasics en heb nu iets langer dan een jaar een SV650N uit ‘99.

Nu ik een stukje op een andere SV gereden heb, merkte ik pas dat mijn SV een verlaagd zadel heeft. Hij is zegmaar wat uitgehold (zie foto)
Bekijk bijlage 1424945

Is er iemand die nog een normaal zadel heeft liggen waar die er vanaf moet en die eventueel wil ruilen voor een verlaagd zadel?

Groetjesss

Ik weet misschien iemand!
Ik zal ff vragen, ik kom er nog op terug!
 
Goeiedag!

Wegens mijn voorliefde voor SV'tjes probeer ik een vriend van mij een SV aan te smeren. :+
Zijn er hier toevallig nog mensen die een mooie 2e gen SV, bouwjaar vanaf 2003 te koop hebben staan?
 
Goeiemorgen!

Even voorstellen; ik ben Frances, 22 jaar en nu een jaartje in het bezit van een sv650 uit 2001.
Ik volg jullie al stiekem een tijdje, als ik weer eens problemen heb met het oude beestje, maar nu was het tijd om zelf ook een accountje aan te maken.. *O*
 

Bijlagen

  • 4F09F15E-466C-4568-8D63-06C211229067.jpeg
    4F09F15E-466C-4568-8D63-06C211229067.jpeg
    294,8 KB · Weergaven: 17
Op het moment even niks!
Ik heb net de SR vervangen, een dubbele uitlat erop gezet en de hoofdremcilinder aan de voorkant gereviseerd; het leek me tijd om daar even van te genieten:P
 
Weerstand op de printplaat vervangen. Bij een lokale zaak hadden ze geen 30 Ω, omdat dit niet meer gebruikt wordt. Drie weerstandjes van 10 Ω aan elkaar gesoldeerd, maar helaas bleef de toerenteller stijf naar beneden staan terwijl de twee cilinder aan het loeien was.

Ik ga nu even kijken wat ik ga doen. Wachten op een tweedehands of laten repareren. Voorlopig even zonder ;).
 
Je hebt nu wel dat de spanning zich verdeeld (spanningsval) over de 3 weerstanden, de stroom blijft wel gelijk. Ik weet niet of dat een nadelig effect heeft of niet.. Je schijft aan elkaar. Dus dan zul je ongetwijfeld in serie bedoelen maar wil het toch even vragen: niet onverhoopt parallel gesoldeerd heh? Want dan is de weerstand kleiner dan de kleinste weerstand namelijk..
 
Je hebt nu wel dat de spanning zich verdeeld (spanningsval) over de 3 weerstanden, de stroom blijft wel gelijk. Ik weet niet of dat een nadelig effect heeft of niet.. Je schijft aan elkaar. Dus dan zul je ongetwijfeld in serie bedoelen maar wil het toch even vragen: niet onverhoopt parallel gesoldeerd heh? Want dan is de weerstand kleiner dan de kleinste weerstand namelijk..
In serie waren ze geschakeld! :)
 
WhatsApp Image 2019-09-06 at 14.27.58.jpeg


Kwam er tijdens het schoonmaken van de drainage achter dat de radiateur aan de onderkant niet meer vast zit :P
 
Weerstand op de printplaat vervangen. Bij een lokale zaak hadden ze geen 30 Ω, omdat dit niet meer gebruikt wordt. Drie weerstandjes van 10 Ω aan elkaar gesoldeerd, maar helaas bleef de toerenteller stijf naar beneden staan terwijl de twee cilinder aan het loeien was.

Ik ga nu even kijken wat ik ga doen. Wachten op een tweedehands of laten repareren. Voorlopig even zonder ;).
Wat jammer. Ik ga die van mij een keer doen en laat het weten. Ben benieuwd. Misschien dit weekend.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan