- 26 feb 2009
- 29.599
- 103.120
- Onderwerp starter
- #1.201
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb idd zo’n vloeistof gevulde olie temp meter op de dop zitten.. die meten idd indirect.. komt vaak niet boven de 70 graden uit.. terwijl de olie zelf wel heter is uiteraard.. maar goed; het geeft wel een iets betere indicatie of het blok op temperatuur is of niet.. koelwater temp zit ingebouwd op de 2003+, maar dat is natuurlijk geen goede referentie daar water veel eerder opwarmt.. die 2,4 liter olie duurt zeker 20-30 minuten.. kan wel mooi zien of de thermostaat werkt; op het moment dat die open gaat zakt de temp van het koelwater ineens in met een graad of 10-12.. fan gaat bij de 2003+ ongeveer aan bij 102 graden.. uit bij 98 dacht ik...
Zijn er hier mensen die andere koelvloeistof gebruiken dan de reguliere G11 ?
Die G11 (blauw/groen) moet elke 2 jaar vervangen. Vraag me af of die roze G13 of G14 er in zou kunnen. Die zijn Longlife, 5 jaar ongeveer.. Scheelt weer.. ze zeggen dat je die longlife nooit meer zou hoeven te wisselen maar daar geloof ik niet in.. je hebt immers altijd vuilafzettingen en degradatie van de chemische componenten..
Nee, dat komt het wel. De anti corrosie eigenschap degradeert over tijd.Komt niet zo nauw met die koelvloeistof. Zolang het niet bevriest is het goed.
Die heb ik idd in de olie vuldop zitten, op temperatuur is hij wanneer hij 60°C aangeeftHet enige dat je echt in de olie kwijt zou kunnen is een sensor via de olieaftapplug. Er lopen geen oliekanalen buiten het blok als voorbereiding op een oliekoeler of zo waar je iets mee zou kunnen om echt in de olie te meten. Die temperatuurmeters op de plaats van de vuldop kunnen ook, maar die meten niet echt de olietemperatuur natuurlijk. Volgens mij heeft prut zo'n dingetje. Als het echt fout gaat zul je het echter wel zijn op zo'n dingetje, maar het werk vergelijkbaar met mijn indirecte koelvloeistoftemperaruurmeter.
Indicatief en als je weet waar ie 'normaal' op staat prima bruikbaar om een afwijking te constateren.
Op de 2nd gen is mogelijk iets via de leiding naar de oliekoeler realiseerbaar, maar daarmee ben ik niet bekend.
das wel HEUL veel XDDone ...
@Prut_Potje : vandaag de SV naar 1204065 gereden om de koelvloeistof even door et pompen .
Nog een kleine 3 dkm dus nog.
Ik denk dat jij de grote straat eerder zult zien dan ik.
Nee, hij heeft een klokkie op zijn olievul dop met een staafje. Voordeel is dat ie naar rechts kan kijken en ziet of ie vol aan het gas mag jengelen haha.Heb jij hem in de olie aftapplug zitten dan? Wand dat is wel het makkelijkst gok ik. Stekkertje op de sensor en een gaatje M10x1mm maken in de plug...
Maar je hebt wel eens je kleppen laten stellen toch? Daarbij wordt dat zeer waarschijnlijk wel vervangen, zodat ze bij de voorkant kunnen komen.Vervangen?
Die van mij is ook longlife. Zit er nu zeker een ton in.
Ik vermoed de synchroon van je carbs. En als je er bent ook even de kanaaltjes schoonblazen met perslucht. Een flesje Forté kan, maar dat is meer tegen gesputter.Moguh! Gisteren tijdens het rijden wou de SVS (2002) in de 4e versnelling niet meer boven de 7.5/8K toeren (±140km pu) doortrekken. Bleef daar dus echt hangen. Zelfde verhaal in de 5e versnelling. En merk enigszins een onregelmatige acceleratie in de 3e versnelling. Nog nooit eerder gehad. Iemand een idee waar ik het moet zoeken? Carbs? Flesje Forté 1 er in en kijken wat het doet?
Kan idd de carbs zijn, het is een beetje lastig vanaf een afstand maar klink ook een beetje als versleten of slecht afgestelde koppeling.Maar je hebt wel eens je kleppen laten stellen toch? Daarbij wordt dat zeer waarschijnlijk wel vervangen, zodat ze bij de voorkant kunnen komen.
Ik vermoed de synchroon van je carbs. En als je er bent ook even de kanaaltjes schoonblazen met perslucht. Een flesje Forté kan, maar dat is meer tegen gesputter.
Maar er kunnen meer dingen fout zijn, maar dit zou mijn vermoeden zijn. De synchronisatie afstelling 'slijt' namelijk en moet even bijgewerkt worden na een tijdje, ook de injectiefietsen hebben dit.
Ik moest koelvloeistof leeg laten bij het nokkenassen wisseltruukje, en nu zit er mooie roze in. Oude spul, (Groen) was nog kraakhelder in ieder geval. Maar ik vondt roze mooier, dus die heb ik nu
Een dichtgeslagen luchtfilter mogelijk nog?@ivoderksen: Aangezien ik een n00b eersteklas ben met dit soort dingen zal ik hem naar de garage brengen. Maar dan heb ik i.i.g. iets van een richting. Het was ineens het geval, nooit eerder gehad ook. In de 1e en 2e en grotendeels in de 3e versnelling is er niets aan de hand en kan ik maximaal doortrekken. Ook de 6 lijkt oké. Maar niet echt kunnen testen aangezien ik niet voorbij de 140/160 kwam
Dit is wel goed zelf te doen, even de tank omhoog houden, met een kruiskop het luchtfilter loshalen en even goed kijken.Een dichtgeslagen luchtfilter mogelijk nog?
Ik heb altijd geleerd dat je niet zomaar een andere kleur koelvloeistof mag gebruiken.
De verschillende kleuren hebben ook verschillende hulpstoffen en zijn soms schadelijk voor je blok.