Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XVI

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat Roger denk ik bedoeld is dat het isolatiemateriaal, dat geplakt zit aan je tank, los kan laten en je luchtfilter deels kan afdekken. Gezien het probleem 'spontaan' is ontstaan.

Extreemvuil filter kun je nog wel door de toeren heen. Geblokkeerd filter niet meer.

Koelvloeistof moet je enkel letten of het goedgekeurd is voor aluminium onderdelen. Volgens diverse fora moest ik er ook op letten dat er geen silica of fosfaat (corrosief voor alu) in zat. Ik heb er momenteel Eurol 6580 in, maar de longlife Eurol XL is ook prima. Action koelvloeistof is van mindere kwaliteit en 'koelt' slechter. Maarja Sv wordt overwegend niet denderend warm.
Juist, die rubber flap of iets anders dat de inlaat blokkeert. De kans is niet zo groot, maar had hetzelfde laatst op mijn kawa. Trok onderin prima, maar niet goed boven 4K. Het gereedschapsetje bleek tegen het gat van de inlaat te zitten. Zo simpel dat je even kunt controleren of er ergens een mus klem zit of zo 😜
 
Zou dat niet in iedere versnelling moeten gebeuren dan? #DTV

Dat is last afhankelijk. Met een blokkade in je inlaat ben je begrensd. In de neutraal, 1 of 2 kun je all the way gaan. Hoe hoger je versnelling hoe minder toeren je kunt maken tot hij geen kracht meer over heeft.

Om het te checken hoef je enkel je zadel te verwijderen en tank los te schroeven.
 
Dat is last afhankelijk. Met een blokkade in je inlaat ben je begrensd. In de neutraal, 1 of 2 kun je all the way gaan. Hoe hoger je versnelling hoe minder toeren je kunt maken tot hij geen kracht meer over heeft.

Om het te checken hoef je enkel je zadel te verwijderen en tank los te schroeven.
Check. Net even de boel los gehad en de luchtfilter wordt niet geblokkeerd. Het isolatiemateriaal hangt netjes onder de tank. Luchtfilter schoongespoten, al was die al vrij nieuw. Carbs zien er visueel ook goed en schoon uit, voor zover je er wat van kan zeggen. Gasklep reageert ook gewoon zoals het hoort op de gashendel reactie.
 
Mooi dat je dit dan kunt uitsluiten. Wel jammer dat het dit niet was, want dan zou het al opgelost zijn.
 
Check. Net even de boel los gehad en de luchtfilter wordt niet geblokkeerd. Het isolatiemateriaal hangt netjes onder de tank. Luchtfilter schoongespoten, al was die al vrij nieuw. Carbs zien er visueel ook goed en schoon uit, voor zover je er wat van kan zeggen. Gasklep reageert ook gewoon zoals het hoort op de gashendel reactie.
Valse lucht misschien?
Je hebt bij hogere toeren meer vacuum, dus heb je meer last van valse lucht.
Wanneer de motor stationair loopt, een beetje remmenreiniger spuiten op de rubber aansluiting tussen de carb en het blok.
Wanneer de toeren veranderen, dan heb je daar een lek.
 
Dus het schuim zit volledig vast? Sinds je er toch bent kun je gelijk checken of je schuiven wel soepel omhoog gaan en rustig naar beneden gaan (controle op lekke membranen). Je kunt ook prima de motor starten. Kun je met eigen ogen zien hoe grappig een Carb werkt. ;)
 
Check. Net even de boel los gehad en de luchtfilter wordt niet geblokkeerd. Het isolatiemateriaal hangt netjes onder de tank. Luchtfilter schoongespoten, al was die al vrij nieuw. Carbs zien er visueel ook goed en schoon uit, voor zover je er wat van kan zeggen. Gasklep reageert ook gewoon zoals het hoort op de gashendel reactie.

Beste Sebastiaan,

Ik heb dit 2 jaar geleden ook gehad, bleek vuil in de tank te zijn waardoor het benzinefilter verstopt was geraakt. Tank er af even goed schoonmaken en een nieuw benzinefilter erop + sproeiers schoonmaken en weg was het probleem. Jou geval klinkt precies het zelfde.

en anders gewoon mijn motor kopen: Te koop sv650 en kz440 :P
 
Mooi dat je dit dan kunt uitsluiten. Wel jammer dat het dit niet was, want dan zou het al opgelost zijn.
True..

Valse lucht misschien?
Je hebt bij hogere toeren meer vacuum, dus heb je meer last van valse lucht.
Wanneer de motor stationair loopt, een beetje remmenreiniger spuiten op de rubber aansluiting tussen de carb en het blok.
Wanneer de toeren veranderen, dan heb je daar een lek.
Net gecontroleerd op valse lucht en dat is niet niet. Toeren blijven continu gelijk.

Dus het schuim zit volledig vast? Sinds je er toch bent kun je gelijk checken of je schuiven wel soepel omhoog gaan en rustig naar beneden gaan (controle op lekke membranen). Je kunt ook prima de motor starten. Kun je met eigen ogen zien hoe grappig een Carb werkt. ;)
Schuim zit volledig vast inderdaad.

Beste Sebastiaan,

Ik heb dit 2 jaar geleden ook gehad, bleek vuil in de tank te zijn waardoor het benzinefilter verstopt was geraakt. Tank er af even goed schoonmaken en een nieuw benzinefilter erop + sproeiers schoonmaken en weg was het probleem. Jou geval klinkt precies het zelfde.

en anders gewoon mijn motor kopen: Te koop sv650 en kz440 :P
Kan ik dit op één of andere manier controleren / uitsluiten voordat de hele tank er af moet? En is dit op te lossen door bv. Forté 1?
 
True..


Net gecontroleerd op valse lucht en dat is niet niet. Toeren blijven continu gelijk.


Schuim zit volledig vast inderdaad.


Kan ik dit op één of andere manier controleren / uitsluiten voordat de hele tank er af moet? En is dit op te lossen door bv. Forté 1?
Het makkelijkste is om de tank zo leeg mogelijk te rijden, dan kun je makkelijk onderdelen uit de onderkant schroeven.
Wanneer het lampje constant brand, heb je dacht ik nog 2 liter over.
Volgens mij kun je dan je benzinefilter eruit halen.

Er kan overigens nog een ander probleem zijn.
Wanneer dit nog eens gebeurd, probeer zo snel mogelijk te stoppen, en dan de tankdop los te maken, als je hoort dat er ineens veel lucht IN de tank gaat, dan is je tankontluchting verstopt.
Dan is het vacuum sterker dan het gewicht van de benzine, waardoor je minder brandstof krijgt.
Als dit het geval is, dan zou je het sneller/vaker hebben bij een bijna lege tank.
 
True..


Net gecontroleerd op valse lucht en dat is niet niet. Toeren blijven continu gelijk.


Schuim zit volledig vast inderdaad.


Kan ik dit op één of andere manier controleren / uitsluiten voordat de hele tank er af moet? En is dit op te lossen door bv. Forté 1?
Forte is geen wondermiddel ofzo.
En er zijn ook tig andere reinigingsmiddelen. Forte is echt overrated. En overprijsd.
 
Het makkelijkste is om de tank zo leeg mogelijk te rijden, dan kun je makkelijk onderdelen uit de onderkant schroeven.
Wanneer het lampje constant brand, heb je dacht ik nog 2 liter over.
Volgens mij kun je dan je benzinefilter eruit halen.

Er kan overigens nog een ander probleem zijn.
Wanneer dit nog eens gebeurd, probeer zo snel mogelijk te stoppen, en dan de tankdop los te maken, als je hoort dat er ineens veel lucht IN de tank gaat, dan is je tankontluchting verstopt.
Dan is het vacuum sterker dan het gewicht van de benzine, waardoor je minder brandstof krijgt.
Als dit het geval is, dan zou je het sneller/vaker hebben bij een bijna lege tank.
Oké. Denk dat ik hem maar eens naar de garage ga brengen :-). Niet handig / zeker genoeg voor dit soort dingen. Thanks voor de hulp iig!

Forte is geen wondermiddel ofzo.
En er zijn ook tig andere reinigingsmiddelen. Forte is echt overrated. En overprijsd.
Snap ik. Maar baad het niet, dan schaad het niet toch?


@ Iedereen: Thanks :-).
 
Forte is geen wondermiddel ofzo.
En er zijn ook tig andere reinigingsmiddelen. Forte is echt overrated. En overprijsd.
Of gewoon even met de tankdop open gaan rijden. Bij en geblokkeerde tankontluchting slaat ie trouwens helemaal af. En loopt ie ook in lage toeren niet goed.
 
Laatst bewerkt:
True..


Net gecontroleerd op valse lucht en dat is niet niet. Toeren blijven continu gelijk.


Schuim zit volledig vast inderdaad.


Kan ik dit op één of andere manier controleren / uitsluiten voordat de hele tank er af moet? En is dit op te lossen door bv. Forté 1?

Ik denk dat je echt je tank eraf moet halen, en je carb opnieuw los moet halen en je sproeiers even moet schoonmaken. Jammer dat je in Leeuwarden woont, anders had ik je graag geholpen (ik woon in Amstelveen dus dat is mij iets te ver rijden:W). Ik heb bij mij 2 keer de carb eraf gehad, omdat ik na de eerste keer dacht dat de sproeier schoonmaken voldoende was. Niet dus want het er zat nog steeds vuil in de leidingen en tank waardoor één sproeier opnieuw een beetje verstopt zat. Forte gaat dit echt niet oplossen als het gruis is uit je tank of iets anders dan "verrubberde" benzine.

Dit alles is zelf echt heel goed te doen, gewoon een kwestie van rustig alles loshalen en op de juiste volgorde weer vast maken.
 
Ik denk dat je echt je tank eraf moet halen, en je carb opnieuw los moet halen en je sproeiers even moet schoonmaken. Jammer dat je in Leeuwarden woont, anders had ik je graag geholpen (ik woon in Amstelveen dus dat is mij iets te ver rijden:W). Ik heb bij mij 2 keer de carb eraf gehad, omdat ik na de eerste keer dacht dat de sproeier schoonmaken voldoende was. Niet dus want het er zat nog steeds vuil in de leidingen en tank waardoor één sproeier opnieuw een beetje verstopt zat. Forte gaat dit echt niet oplossen als het gruis is uit je tank of iets anders dan "verrubberde" benzine.

Dit alles is zelf echt heel goed te doen, gewoon een kwestie van rustig alles loshalen en op de juiste volgorde weer vast maken.
Ah, ik wou dus nog vragen waar @Sebastiaan058 woonde, maar Leeuwarden is vanaf Enschede toch wel iets te ver XD
Alhoewel, ik zit dan wel eerder op de 123.456 XD
 
er zijn mensen die hebben een HID retrofit gedaan op de SVs 2G
Zijn er ook mensen die dit op een 1G gedaan hebben?
Van mijn crash heb ik namelijk nog een complete koplampunit liggen met de bevestigingspunten en het glaswerk nog heel.
Ik ben wel benieuwd hoe dat zou staan, maar kan het helaas niet vinden.
 
Dat gaat denk ik niet echt goed werken; het glas is geribbeld en dat maakt onderdeel van de reflector.
Denk dat je lichtbeeld van de projector door dat glas flink verstrooid zal worden.

Edit; Hier nog wat info.
 
SV650-09-10.jpg


Had nog even gekeken of een Engelse SV wellicht die koplampen gespiegeld heeft. Maar die hebben volledig geribbeld glas en helemaal geen projector?
 
Edit: heb zojuist de definitie van HID geleerd in onderstaande post. :+

Ik heb in beide koplampen LED verlichting. Zowel dubbel dimlicht als grootlicht in de orginele koplamp unit. Ik heb hiervoor alleen een eigen kabelboom gemaakt om beide lampen aan te sturen. Ik heb de lamp niet hoeven afstellen verder. Zou kunnen dat je dat wel moet doen, maar hoefde in mijn geval niet. Zie foto voor looks en lichtbeeld.

Is dat een beetje wat je bedoelt @Prut_Potje?
IMG-20190905-WA0003.jpg

IMG_20181118_163106189.jpg
IMG_20190109_070411564.jpg
 
Laatst bewerkt:
HID en LED zijn twee verschillende soorten lampen; de één is High Intensity Discharge ofwel Xenon en de andere is Light Emitting Diode ofwel een diode welke tijdens het doorlaten van de stroom licht geeft.

Dus welke isset nou :?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan